PDA

View Full Version : Olielek stuurbekrachtiging

Maarten_16v
30-04-2009, 23:05
Hey,

Ik zit met een olielek (denk aan de stuurbekrachtiging)

Ik heb gewoon alles overgebouwd van de ene op de andere auto, alles aangesloten en olie opgedaan, (op de vorige auto lekte deze niet)
Nu moet ik er wel bij vermelden dat ik een paar keer gestuurd heb zonder dat er olie op het systeem zat, om de wagen van plaats te wisselen..

De olie komt van de voorophanging, waar je de koppeling aansluit (2 darmen) naar de pomp,
daarboven komt de olie ergens van, koppelingen zijn goed aangedraaid..
Het is allesinds rode olie, dus komt zeker van de servo denk ik.

Iemand een idee wat het kan zijn?
Motor zit er ondertussen al in, dus dan heb je niet meer zulk goed bereik eraan.

Als iemand me kan zeggen waar ik eens moet op letten zal dit al een stuk makkelijker gaan :)

Alvast bedankt,

Mvg

Gino89
30-04-2009, 23:12
Ik zou even alles goed schoonmaken. Zodat je precies kunt zien waar het vandaan komt. Ik weet nu niet precies hoe het zit. Maar zitten daar geen koperen pakkingen tussen o.i.d? Dat je deze even moet vernieuwen. Omdat ze al plat zijn geduwd?

Maarten_16v
30-04-2009, 23:15
Ik zou even alles goed schoonmaken. Zodat je precies kunt zien waar het vandaan komt. Ik weet nu niet precies hoe het zit. Maar zitten daar geen koperen pakkingen tussen o.i.d? Dat je deze even moet vernieuwen. Omdat ze al plat zijn geduwd?

Hey,

Bij mijn weten zit er een o-ringetje tussen, ben er wel niet zeker van..

heb het al eens schoongemaakt en veel wijzer werd ik niet, je ziet amper de bekrachtiging zitten met motor erin :shake:

Het rare is dat de auto eerst nog een maandje stilgestaan heeft (carrosseriewerk) zonder lekken, en nu begint het ineens te lekken? Het begint steeds erger en erger te worden..

Zou het er iets met te maken kunnen hebben dat ik enkele malen gestuurd heb zonder olie erop? (mag je ook wel vele malen van maken :redface: )
Of is dit uitgesloten?

Mvg

Gino89
30-04-2009, 23:34
Als je stuurt zonder olie er in zou ik niet weten of het slecht er voor is. Maar als je nu er mee aan het rijden bent en sturen. Is het logisch dat hij gaat lekken. Want als hij namelijk stil staat loopt je pomp niet. En staat er dus ook geen druk op het systeem. Ik denk dus eerder dat je die o-ringetjes dan eens moet vervangen. Die hebben zeker ook al een paar jaar achter de rug. Dat deze nu gewoon kapot zijn gegaan door ze opnieuw aan te trekken.

golf mkII 16v
01-05-2009, 06:51
Die metalenbuis aan het voorste subframe,zat daar roest op?

Maarten_16v
01-05-2009, 08:29
Die metalenbuis aan het voorste subframe,zat daar roest op?

Hey,

Welke metalen buis bedoel je precies? het stuurhuis zelf?
Ik heb het systeem met subframe en alles overgebouwd, dus weet niet goed welke buis je bedoeld?

Alvast bedankt,

Mvg

golf mkII 16v
01-05-2009, 11:07
Die voor zit bij de radiateur[onder die balk]

Maarten_16v
01-05-2009, 13:08
Die voor zit bij de radiateur[onder die balk]

Hey

Ik denk dat je de aansluitingen van de pomp bedoelt? die bus die zo op de darm zit?
Ja daar zit wat roest op, maar het is daar niet dat het lekt;
Het lekt ergens aan het stuurhuis, daar de aansluitingen van de leidingen..

Alvast bedankt,

Mvg

golf mkII 16v
01-05-2009, 18:01
OK
Dan zijn het de rubberOringen in de leiding aansluiting van het stuurhuis die gescheurd zijn
Heb je de leidingen na inbouw wel vast gedraaid
Ik zelf heb ook later stuurbekrachteging ingebouwd en om zoiets als bij jou te voorkomen gelijk een rivisie set in gezet
Is na inbouw van het blok lastig bij te komen

GerardMkIIVR6
01-05-2009, 18:26
Ik heb hetzelfde probleem.
Waar heb je die revisie set vandaan en wat kost ie?

Maarten_16v
01-05-2009, 20:24
Hey,

Ik heb het probleem gevonden.

Ik trok de rubber los waar de klem zit naar de stuurstang, met die m8 bout daar. Hier kwam allemaal olie uit, dus het was mij wel duidelijk.
De keerring daar zal lek zijn denk ik..

Is deze keerring een standaard maat? kan ik ze gewoon krijgen in de winkel?

Kan ik deze keerring vervangen met de motor erin? Of kan je daarvoor niet voldoende aan?
Best het stuurhuis demonteren vermoed ik, maar hoe is dit dan weer het makkelijkste te doen?

Iemand die dit al gedaan heeft?
Tips zijn welkom :thumbup:

Alvast bedankt voor de hulp,

Mvg

golf mkII 16v
02-05-2009, 07:38
Ik heb een TRW het VAGnr van de rivisieset is 1HO 498 020
Er is ook nog een ZF stuurhuis

Maarten_16v
02-05-2009, 19:11
Ik heb een TRW het VAGnr van de rivisieset is 1HO 498 020
Er is ook nog een ZF stuurhuis

Hey,

Heb vandaag het stuurhuis gedemonteerd en de keerring eruit gehaald,
Kan jij me zeggen ofdat dit een normale keerring is? of is het iets speciaals?

Mvg

golf mkII 16v
03-05-2009, 08:48
Durf ik niet te zeggen
Staat ook niet als los deel in ETKA
Je kan het eens proberen bij www.PEHAVO.nl

Maarten_16v
03-05-2009, 11:25
Durf ik niet te zeggen
Staat ook niet als los deel in ETKA
Je kan het eens proberen bij www.PEHAVO.nl

Okeee,
Ik ben zelf van belgie, maar hier in de buurt is ook zo'n winkel, zal daar morgen eens proberen ;)

nog een volgend vraagje, mijn servopomp maakt nogal een hard zoemend geluid als ik afdraai, is dit normaal of is gewoon mijn pomp aan het overlijden?

Alvast bedankt,;

Mvg :thumbup:

golf mkII 16v
03-05-2009, 18:04
Als je aan het stuur draaid moet hij gaan werken en dan hoor je hem ook wat zoemen
Als hij echt gaat ratelen of heel veel herrie gaat maken is hij versleten[of te weinig olie door lekage:D]

Maarten_16v
03-05-2009, 19:24
Als je aan het stuur draaid moet hij gaan werken en dan hoor je hem ook wat zoemen
Als hij echt gaat ratelen of heel veel herrie gaat maken is hij versleten[of te weinig olie door lekage:D]

Er stond nog genoeg olie in hoor :D
voor de lekkage had hij dit geluid ook al :P

Het is zog ewoon als je aan het stuur draaid hoor je ze redelijk hard zoemen, niet ratelen of gelijk wat, maar het gezoem is wel redelijk hard..
Is dit nog normaal te noemen of kan ik me beter een andere aanschaffen :D

Mvg

golf mkII 16v
03-05-2009, 20:57
Denk niet dat je gelijk een andere/nieuwe [prijzig ding] op hoeft te steken
Mocht de pomp er mee stoppen dan kan je nog wel sturen en dan alsnog een ander op zetten