View Full Version : Gaat dit passen...........??
dragracer
02-05-2009, 19:32
Heyhoi,
een vraagje........... :rolleyes:
Ik heb audi "sportback" velgen met de afmetingen;
Steek 5 x 112
17" , 7,5J , ET 56 naafgat 57,1
De audi waar ze origineel opzitten heeft volgens de lijstjes de volgende gegevens:
Ook 5 x 112(natuurlijk) , ET 51 naafgat 57,1
Nu zou ik de velgen evt. willen monteren op een Golf Plus (2005).
De gegevens van de Golf Plus :
Ook 5 x 112 ET 50 naafgat ook 57,1
Ik heb op internet zitten kijken en de velgen die voor de Golf Plus aangeboden worden hebben allemaal ET 35 tot 50 en niet hoger.
De audi velgen die ik heb hebben ET 56.
't is maar 6 mm meer maargoed, gaat dit aanlopen of past het zonder problemen??
bij voorbaat dank............. :)
Als er niets bijzonders mee gebeurt is moet dit passen....
dragracer
02-05-2009, 19:39
Wat bedoel je met iets bijzonders ???
De auto is minimaal verlaagd , heel misschien in de toekomst air-ride...........
De banden die ik erop wil hebben zijn 205/45/17.
Iets getrokken want dat vind ik mooi.
Die zitten er nu ook op (alleen nu205/40/17) maar nu zitten ze ook onder een andere auto en die hebben een iets kleinere bandenmaat.
Minimaal verlaagd lijkt mij geen probleem, miss als je in de toekomst met air gaat rijden kan je wel eens problemen gaan krijgen.... Banden maat moet ook geen probleem zijn.
Suc6
Lars
dragracer
03-05-2009, 09:36
Ik heb nog even zitten neuzen op div. site's en als ik het dus goed begrijp komen de velgen iets te ver naar binnen ???
Ze zouden dus aan kunnen lopen tegen de veerpoten...................??
Dus zou ik evt een paar spoorverbreders van 5 of 6 mm moeten gebruiken om op oingeveer ET 49 of 50 uit te komen ??
Dan zit ik weer op de maten van de velgen die ook overal aangeboden worden voor deze auto................. :confused: ;)
kiwi-gti
03-05-2009, 10:16
Met spoorverbreders zit je dan altijd goed natuurlijk.
Spoorverbreeders zijn idd de uitkomst. Het lijkt mij een beetje zonde als je tegen je veerpoten aan zit te scheuren....
Heb je ook foto's om een beetje beeld bij het verhaal te krijgen.
Lars
dragracer
03-05-2009, 13:39
Foto's heb ik nog niet omdat we de auto volgende week pas op gaan halen...........
205 breed om 7,5j zal niet echt getrokken staan. :wink:
dragracer
04-05-2009, 13:29
205 breed om 7,5j zal niet echt getrokken staan. :wink:
Jawel hoor maar niet extreem....precies goed in mijn ogen.............heb ik nu ook op m'n velgen zitten............
Ben vanmorgen bij een bevriende garage geweest,en die heeft er toevallig net een Golf Plus staan........ :)
Dus met m'n huidige velg erheen gereden en gepast zowel voor als achter.
Aan de voorzijde heb ik nog 6รก7 mm over tussen de band en veerpoot en met zowel de linkse als rechtse uitslaag nergens aanlopen.
Alleen de 205/40/17 bandjes lijken voor geen meter in de grote wilekuipen........... :rolleyes:
Als het goed is kan ik dus waarschijnlijk vrijdag de auto gewoon ophalen en deze velgen erop laten zetten,zodat ik naar huis kan rijden.
Ben inmiddels aan het kijken voor 18" velgen omdat die de kuipen net wat mooier opvullen.............we zien wel hoe het gaat..........
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.