PDA

View Full Version : schommelen in stationairloop (pierburg 2E3)

tim_j
02-05-2009, 21:00
:rolleyes: ik heb de geliefde ( eerder gehate :rolleyes: ) pierburg 2e3 carburateur.
altans dat denk ik wel, ik moet voor de choke de sleutel op contact, even vol gas en dan starten.

nu is het al sinds ik em heb dat ie stationair schommeld in de toeren.
hij weet nou niet of ie 800 of 1100 toeren fijn vind.

onderin heeft ie ook weinig vermogen,
1000 tot 2000 toeren gaat heel zweverig en heeft zeer weinig vermogen.
soms met optrekken wil het toerental niet omhoog. waardoor de motor bijna afslaat als je niet boven de 2000 rpm komt.

daarintegen, vanaf 3000 tot bovenin gaat die als een raket.

wat ik al gedaan heb:

bougies
rotor+verdeler
diverse bougiekabels gewisseld
bobinekabel gewisseld
nieuwe brandstofpomp
nieuwe brandstof filter
diverse rubber verbindstukjes met stofmantel vervangen. (maar niet alles)
remreiniger via de gasklep naar binnen.

In de choke loopt ie netjes en strak.
eenmaal eruit is het penarie.
Klink het bekend, en wat is hieraan te doen?
:thumbup:

Gino89
02-05-2009, 21:08
Ik heb eens ergens gehoord dat dit aan een vuile gasklep kan liggen? als je deze schoonmaakt zou het toerental niet meer zo schommelen.

tim_j
02-05-2009, 21:12
dat heb ik al eens grondig gedaan, dat haalde (Bijna) niks uit.

gino89, ik lees dat jij in het verleden ook problemen hebt gehad , hoe staat het hiermee?

Gino89
02-05-2009, 21:20
Ja bij mij is het ook nog altijd. Maar soms merk je er niks van en soms valt die nog wel eens weg tot de 500. Ik laat hem nu gewoon zo lopen. Ben toch van plan om over te stappen naar een andere auto. Ik heb ook al van alles probeert. Maar heeft eigenlijk niks geholpen. Denk zelf dat het toch aan de carburateur ligt. Heb op internet ook liggen zoeken, schijnt dat die pierburg nog wel eens lastig kan doen. :screwy:

Gino89
04-05-2009, 20:18
Tim_j Ik zal er nu dus na moeten kijken. Ik heb de carburateur helemaal schoongemaakt. Maar bleef gewoon hetzelfde. Ik heb dus waarschijnlijk de koppakking kapot. Deze ga ik komende week maken en eens kijken of het dan beter word. Ik zal het resultaat dan hier posten :thumbup:

tim_j
04-05-2009, 20:27
ik dacht ook dat het daardoor zou komen,
(heb de koppakking ook vervangen)

maar nog steeds, rommelig lopen.

Gino89
04-05-2009, 20:32
Ow dat is minder, Ja ik heb de carburateur zelf nu ook schoongemaakt. Maar bleef ook hetzelfde. Ik had ook een klein slangetje kapot aan de carburateur deze heb ik ook vervangen maar deed ook niet veel beter. Zelf heb ik ook al een hoop dingen schoongemaakt en probeert. Maar ik blijf het gewoon ook houden. Het enigste wat ik nu nog heb is de koppakking. Dus ik wacht eens af wat er gebeurd.

tim_j
04-05-2009, 20:35
ik ben benieuwd.

morgen ga ik met remmenreiniger kijken of ik een lek kan vinden.

dekilo
04-05-2009, 21:04
Is je vacuumvervroeging nog heel?
Ik heb eventueel een goed functionerende 2E3 carb nog liggen.

tim_j
05-05-2009, 10:35
wat vraag je voor de carb?

Gino89
08-05-2009, 23:17
Ik heb de auto dus nu zo ver klaar. Het toerental is nu al iets stabieler. Maar hij heeft hier en daar nog altijd dat hij wegvalt. Ik zou echt niet weten waar het nu nog aan kan liggen? Jij inmiddels als het probleem opgelost? :confused:

tim_j
09-05-2009, 16:11
nee helaas, het zit in de carb.
en dan waarschijnlijk in de voetpakking, of carb zelf.

ik heb alle vacuumslangen vervangen. (nog niet met remmenreiniger gestest.
de onsteking is ook afgesteld met stroboscoop.

Maar dit alles haalde weinig uit in de stationair loop.

Gino89
09-05-2009, 16:14
wat doet hij dan als je beweegt met de carburateur als hij loopt?