PDA

View Full Version : aansluiting lambda GTI mk1

yuli
07-05-2009, 11:03
Betreft een golf 1 1.6 GTI motorcode EG.

Klopt het dat de lambasonde maar 1 draad heeft en deze is aangesloten op de bobine?

De motor stottert een beetje met gasgeven maar het komt volgens mij door de lambda stekker deze zie ik licht vonken op de bobine. Aansluiting zit geen bescherming omheen en slaat volgens mij over. Als ik dit met de hand corrigeer krijg ik een lekkere stroomstoot maar loopt de motor prima.

Domi
07-05-2009, 11:41
Lambasonde in een 1.6 EG ??????

J-9A-N
07-05-2009, 11:58
1600 EG heeft idd geen lamda sonde.
Het kan zijn dat er een verkeerd / ander spruitstuk gemonteerd is waar er wel 1 op zit.
Maar in dat gevfal hoeft hij zeker niet aangesloten te worden.
En al helemaal NIET op de bobine. :screwy:

Gewoon loshalen en kijken of hij dan beter loopt,je hebt nu "lekspanning"van de bobine wat zeker niet bevorderlijk is.

Gr Jan.

yuli
07-05-2009, 12:14
Wat stom dan ik trek deze vanmiddag gelijk los! Ik vermoed dan dat dit bijna 100 % zeker zal zijn.

thx voor de reacties. Ik laat het nog even weten.

yuli
08-05-2009, 10:08
Gisteren stekker losgemaakt motor liep daarna al wat beter maar nog wat onrustig. Stationair aan het dansen in toeren en bij gas geven een wat rauw gevoel met soort van vertraging.
Uiteindelijk wat verder gaan kijken kwam ik bij het vacuüm slangetje dat van luchthuis naar dat vacuümpotje op de verdeler en wat later bleek een onderdrukventiel met stekker aansluiting tegen. Dit blijkt op EG, DX te zitten voor export landen. Ventiel er tussenuit gehaald en daarna liep de motor als een zonnetje.

J-9A-N
08-05-2009, 12:29
Super :thumbup:
Veel plezier met de golf!