View Full Version : Luidsprekers monteren achter, hoe?
Deze week een setje Magnat ovaaltjes gekocht in de maat 4x6. Het is mijn bedoeling om deze op de originele luidsprekerbevestigingsplaatsen achterin aan de zijkant te monteren daar ik geen deurpanelen heb met gaten.
Ik zie dat er 4 pinnetjes uitsteken die precies in de bevestigingspunten van de luidsprekers vallen. Er is daar geen mogelijkheid om een schroef in te draaien.
Bij de luidsprekers heb ik schroeven gekregen en van die metalen plaatjes waar je die schroeven in kunt draaien.
Mijn vraag; hoe bevestig ik die luidsprekers? :screwy:
Hiervoor zijn speciale moertjes van blik.
Deze kun je om het plastic pennetje draaien.
Denk bij de dealer wel te krijgen of bij de betere automaterialenzaak.
Gr Jan.
Verwacht trouwens niet teveel van 4x6" speakers... :)
bjuriaan
07-05-2009, 22:31
tsja daar ben ik ook wel achter, stuk minder dan 6*9. Heb bij mij die kunstof pinnetjes eraf gehaald. gaatjes erin geboord. Zaten mooie zwarte metaalschroeven bij die zie je nieteens meer terug...
Bedankt voor de reacties!
Ik heb geen speciale moertjes gebruikt zoals Jan zei. Ik heb een stel oude hoedenplankhouders/luidsprekerpunten (die plastic dingen aan de zijkant) gepakt die toch al wat verkleurd waren, daar gaatjes geboord op de plaats van de pinnetjes en het met boutjes en moertjes vast gemaakt. Nu de boutjes nog in dezelfde kleur maken als de hoedenplank en dan vind ik het vooralsnog wel goed.
Ik heb gister dus hetzelfde gedaan als bjuriaan omschreef.
En tja, het is nogal behelpen met die 4x6 luidsprekers, maar daar was ik me al van bewust. Lage tonen zijn ver te zoeken en geluid van achter is ook niet mijn ding. Het enige voordeel is nu wel dat ik wat muziek kan spelen onderweg :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.