PDA

View Full Version : demonteren achter zijpanelen Touran


Marktplaats
09-05-2009, 14:18
Hoi Luitjes,

Weet een van jullie hoe ik de binnen panelen kan verwijderen achter van een Touran 2005. Ik moet namelijk bij de electrische bundel kunnen komen voor de aansluiting van mijn trekhaak.

met vriendelijke groeten,

a

RubenD
09-05-2009, 14:43
Even voor de veiligheid, je hebt wel een geschikte kabelboomadapter, vanwege het feit dat je een Can-bus auto hebt?

Je zou je even aan kunnen melden op www.vagcat.com hier kun je alle exploded views vinden zoals die ook bij de dealer in het onderdelen bestelprogramma staan. Het is niet helemaal exact de oplossing, maar het laad wel zo ongeveer zien waar alle schroefjes etc. zitten.

tieske_jetta
14-05-2009, 19:05
die hoef je niet los te halen. de kabel gaat links achter de zijpaneel door en als je het luikje lostrekt kun je met een beetje gefriemel de kabel door trekken naar voren. Als je toch de bekleding los wilt hebben moet je al de chromen beugeltjes loschroeven dus ook de beugeltjes die op de achterplaat zitten want de achterplaat moet er ook af. links boven in de hoek zit een klein kapje die moet je losklikken en daarachter zit een schroefje. De plastik onderplaat (onder de mat) moet eruit (zitten 8 plastik boutjes met dopje 10). dan zit er volgens mij nog een schroefje rechts boven. en even de achterbank/stoelen naar voren schuiven. En zover ik me kan herrineren kan hij er nu uit.

Succes

Gr Thijs