PDA

View Full Version : Volkswarenhaus

MipMip
20-10-2004, 22:22
Voor mijn type 1 ben ik een beetje aan het rondkijken voor onderdelen. Nou zie ik op Volkswarenhaus.de en Bullock-style.de allemaal leuke dingen staan maar nou vraag ik me af: hoe zit het met de kwaliteit van die spullen? :rolleyes:

Zo biedt Volkswarenhaus chromen bumpers aan, iemand die wel eens in het echt gezien? Of misschien besteld?
Ik neem tenminste aan dat die onderdelen meestal niet origineel zijn.

gr. Pim

:D

johangolf1
20-10-2004, 22:31
ik weet nog wel nieuwe orginele spullen te krijgen het is niet te betalen maar het is er wel...

pirelli
20-10-2004, 22:36
volkswarenhaus ( www.typ-17.de ) heb ik wel goeie ervaring mee met hun chromen delen. en redelijk betaalbaar ook.

Stijn
20-10-2004, 22:38
Yep, mee eens. Maar is wel allemaal immitatie...

Chrispy
21-10-2004, 08:35
en ze hebben een verdeler hier in Nederland, ene Jeroen Rison. :biggrin: Misschien kennen sommige van jullie hem wel. Hij zit in 1689AN Zwaag. tel 0229-299942

Ron polo1f
21-10-2004, 09:49
en ze hebben een verdeler hier in Nederland, ene Jeroen Rison. :biggrin: Misschien kennen sommige van jullie hem wel. Hij zit in 1689AN Zwaag. tel 0229-299942

heeft ie mischien ook een site?

René
21-10-2004, 10:20
ik heb gehoord dat Roland Vissering van www.golf1onderdelen.nl ook die onderdelen importeerd en verkoopt..... ik hoorde zo bv laatst van LRR dat een zwart, nieuw tapijtje voor een Golf 1 iets van 160 euro kost:)

johangolf1
21-10-2004, 11:40
ik haal wel eens wat bij Jeroen Rison weg...
heb er laatst me achterscherm ook gehaald toen ik schade had :S achterscherm was heel erg mooi en orgineel...
heb er ook een zitting van een sportsline interrieur vandaan...
ook me raamstyl kapjes en me wielrandjes achter...
hij heeft nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel spullen liggen als je in zijn magazijn loopt loopt het kwijl je mond uit :P...
ik heb hele goede ervaringen met Jeroen...

MipMip
21-10-2004, 12:19
Hmm Zwaag, dat is hier potverdrie 200 meter vandaan :D
Dus onder mijn neus bevindt zich een VW-walhalla, das goed nieuws!!

LRR
21-10-2004, 13:58
Als je bepaalde onderdelen zoekt, kan ik je de onderdeelnummers van Volkswarenhaus wel geven. Ik heb de catalogus wel thuis liggen met prijslijst.

Maar je kunt natuurlijk ook even bij Jeroen langs gaan, die kan het je ook vertellen !!

Waarschijnlijk zijn niet alle delen die in de catalogus staan nog leverbaar, maar dat zou je zo ff na kunnen vragen.

Grtz............. LRR

johangolf1
21-10-2004, 17:02
dat kan je wel zeggen volkswagen walhalla :P alleen je moet wel een hele dikke knip meenemen als ie dr heen gaat whahahaha...

Ron polo1f
21-10-2004, 19:57
heb er laatst me achterscherm ook gehaald toen ik schade had :S achterscherm was heel erg mooi en orgineel...

johan, wat kost bij hem een kompleet achterscherm??
ben ik ook nog naar op zoek. een met grote achterlichten.

johangolf1
21-10-2004, 20:28
je bedoeld het achtertussen paneel waar je achterlichten inzitten neem ik aan???
met een achterscherm bedoel ik het deel waar je linker of je rechter achterruit inzit...
ik betaalde voor mijn achterscherm niet schrikken € 850,-
voor het paneel wat jij nodig heb was meen ik me te herinneren iets van € 300,- maar dat moet je effe aan chris vragen die weet het wel als het goed is...

LRR
22-10-2004, 18:10
Ik hoop voor je dat je nog zo'n gedeelte kunt vinden Ron. Ik heb met de t*f*s gezocht en heb uiteindelijk een stuk uit een sloper gehaald. Volkswarenhaus in duitsland heeft hem niet meer liggen, dus moet je geluk hebben dat Rison er nog ééntje heeft. De adviesprijs bij Volkswarenhaus was € 219,-. Dus kijk ff wat ze er daar voor vragen.

Ben er trouwens achtergekomen (een paar dagen nadat ik dat stuk uit die sloper had ingelast) dat het complete scherm (vanaf de kentekenverlichting totaan de onderkant) nog wel te krijgen is. Mocht je dat willen weten, dan moet ik ff verder informeren (weet nl niet de naam van de leverancier).

Suk6

Grtz.................. LRR

johangolf1
22-10-2004, 18:16
een compleet achterscherm zoals ik in me Golf heb gezet heeft jeroen als het goed is niet meer staan... misschien dat ie inmiddels wel weer wat gevonden heeft maar toen ik hem op de recordday tegen kwam zei ie dat ie er geen meer had...
en het achterpaneel waar jij een deel van vervangen heb waar je kenteken verlichting inzit...
die heeft ie opzeker nog liggen denk nog wel een paar...

pirelli
22-10-2004, 23:06
Als je bepaalde onderdelen zoekt, kan ik je de onderdeelnummers van Volkswarenhaus wel geven. Ik heb de catalogus wel thuis liggen met prijslijst.

Maar je kunt natuurlijk ook even bij Jeroen langs gaan, die kan het je ook vertellen !!

Waarschijnlijk zijn niet alle delen die in de catalogus staan nog leverbaar, maar dat zou je zo ff na kunnen vragen.

Grtz............. LRR

of je kijkt ff op : www.typ-17.de :)

pirelli
22-10-2004, 23:10
je bedoeld het achtertussen paneel waar je achterlichten inzitten neem ik aan???
met een achterscherm bedoel ik het deel waar je linker of je rechter achterruit inzit...
ik betaalde voor mijn achterscherm niet schrikken € 850,-
voor het paneel wat jij nodig heb was meen ik me te herinneren iets van € 300,- maar dat moet je effe aan chris vragen die weet het wel als het goed is...

poeh had ik ff geluk dat ik voor mijn scherm bij golfparts een heel stuk minder betaald heb.

ik had jeroen ook eerst gebeld voor een scherm maar dat vond ik iets te gortig, ben op zoek gegaan naar een kale koets, hoorde dat golfparts een koets had ben gaan kijken en uiteindelijk met een origineel linkerscherm naar huis gegaan.(hij had hem ooit gekocht voor zijn eigen type 1 die allang verkocht was)

Ron polo1f
23-10-2004, 22:07
Ik hoop voor je dat je nog zo'n gedeelte kunt vinden Ron. Ik heb met de t*f*s gezocht en heb uiteindelijk een stuk uit een sloper gehaald. Volkswarenhaus in duitsland heeft hem niet meer liggen, dus moet je geluk hebben dat Rison er nog ééntje heeft. De adviesprijs bij Volkswarenhaus was € 219,-. Dus kijk ff wat ze er daar voor vragen.

Ben er trouwens achtergekomen (een paar dagen nadat ik dat stuk uit die sloper had ingelast) dat het complete scherm (vanaf de kentekenverlichting totaan de onderkant) nog wel te krijgen is. Mocht je dat willen weten, dan moet ik ff verder informeren (weet nl niet de naam van de leverancier).

Suk6

Grtz.................. LRR

Het is me toch gelukt...........
ben vanmorgen gelijk gaan bellen naar golfparts in stolwijk, bleek dat ie nog twee achterpanelen had liggen, 1 ori. en 1 imi. (ori. met deuk, bleek later). :eek: :mad:
hij wilde er wel 1 verkopen, de ander wou ie graag zelf houden als reserve.
aangezien ik toch nog een kleppenslijpapparaat moest op halen daar in de buurt, dus in de auto gesprongen en "ff snel" op en neer (vanaf roermond). :frown:
kortom, bij thuiskomst was de dag bijna om, maar............ik heb wel m'n achterpaneel :biggrin: :biggrin:

johangolf1
27-10-2004, 11:41
k dan mooi zo...
heb ie de orginele of de imi meegenomen???

LRR
27-10-2004, 14:26
He Ron,

Gefeliciteerd met je aankoop, wees er zuinig op want dat soort onderdelen dunnen erg hard uit de laatste tijd.

Heb jij je project hier al gepost ??

Grtz...... LRR

Ron polo1f
02-11-2004, 18:05
He Ron,

Gefeliciteerd met je aankoop, wees er zuinig op want dat soort onderdelen dunnen erg hard uit de laatste tijd.

Heb jij je project hier al gepost ??

Grtz...... LRR

@ LRR=> nee, nog niet. de golf is ook niet van mij maar van m'n broer. ik heb hem alleen geholpen met zoeken naar onderdelen. hij heeft nu ongeveer alle plaatwerkdelen bij elkaar, nu alleen nog een werkplaats. :p
dan kan er ook een project gepost worden. we zijn nog op zoek naar een ruimte waar meerdere auto's binnen passen zodat mijn polo er ook nog bij kan :p
@ johan=> voor de ori mét deuk durfde hij nog zonder blikken of blozen 300 euri te vragen, :eek: het is dus de imi geworden, deze was overigens van een goede kwaliteit. en de prijs was ook goed.