PDA

View Full Version : Onderdelen audi


Geert_Sneek
21-05-2009, 13:32
Ik ben nou al een tijdje bezig met een maat van mij om zijn golf flink op te knappen, nieuwe dorpels, bodemplaten, ander blok, hele ophanging vernieuwen enzovoorts en ik geniet hier echt van, wat een mooi werk.

Nu ben ik zelf ook al een tijdje op zoek naar een sleutel auto, en ben eigenlijk altijd ook al verliefd op audi:) Audi 200 turbo, audi 100, audi 80 allemaal de oude modellen natuurlijk. Het lijkt me prachtig om aan zn auto te sleutelen.

Maar nou komt mijn vraag, voor golf kan je op elke straat hoek onderdelen halen, je zou een golf kunnen bouwen van nieuwe onderdelen die er te verkrijgen zijn, en dat is een groot voordeel. Maar hoe zit dit met de oudere audi modellen? Op internet kan ik helemaal niets vinden naast hier en daar een advertentie op marktplaats oid. Hoe doen jullie dat? En is dit een beetje te betalen?

Ben zeer benieuwd naar de antwoorden:)

Vriendelijke groet,

Geert

Henk en Jantina
21-05-2009, 13:47
Wij rijden zelf in een Audi 80 uit 1974.

Het is inderdaad wel zoeken om onderdelen te vinden. Toch is het ons tot nog toe wel gelukt. Vooral op Ebay wordt nog wel het één en ander aangeboden.

Toen wij de auto net hadden is er iemand achterop ons gereden :mad: .
Een bumper, achterlicht, en zelfs het sierlijstje hadden we toen redelijk snel gevonden.

De meeste technische onderdelen zijn nog wel te bestellen bij de dealer.

jetta mk1 '82
21-05-2009, 14:03
ik rij een audi 100 uit 1981 en moet zeggen dat de onderdelen niet erg makkelijk te vinden zijn !
maar als je je een beetje verdiept in het wereldje dan lukt het best !


gr. Martijn

Oudelut
22-05-2009, 00:53
Audi 100 staat momenteel een aankoopadvies van in een oldtimer-magazine bij de sigarenboer/boekhandel, volgens mij was het 'de Onschatbare Klassieker'...
Onderdelen zijn inderdaad niet makkelijk te verkrijgen, en als je ze toch wil hebben kun je maar beter een paar woordjes Duits spreken/schrijven (Ebay.de en Duitse clubs/liefhebbers).