PDA

View Full Version : Polo wil niet starten

Dennis07
27-05-2009, 06:36
Sinds afgelopen zondag wil men polo ineens niet meer starten :(
Ik was ff winkelen, voor de tijd niks geen problemen met starten oid, kom ik terug doe de sleutel in het contact en hij doet gewoon niks.

Acuu lampje, olielampje radio enz. doen het wel, maar starten gewoon niet.

Nu heb ik gisteren sowieso alle onderdelen vervangen waar nodig, startmotor, dynamo en accu, maar hij doet nu nog steeds niks. :screwy:

Kan iemand me misschien tips geven waar nog meer te zoeken?

Het is een Polo 2 coupe uit 1987, met een 1.05 motor (carb).

Dennis

P.S. Als we hem aanduwen loopt ie gewoon. :eek:

Dub-Detail
27-05-2009, 06:58
startmotorrelais.

Dennis07
27-05-2009, 07:12
en waar is die te vinden?

Dub-Detail
27-05-2009, 07:18
Dat zou ik je zo 1 2 3 niet kunnen vertellen. Misschien zekeringkast, onder dash of op de starter zelf.
Ik weet wel dat je op je startmoter in 1 keer acuuspanning kan zetten. Met een remotestarter. Als je dit doet zorg wel dat de auto in vrij staat op de handrem. Anders komt die over je heen.

sjampoo
27-05-2009, 12:18
Hoor je wel een klik?

Ik schat dat het 't contactblokje in het contactslot is.
Gaat wel vaker kapot en geeft precies het probleem zoals jij t omschrijft. Zeker omdat je de andere onderdelen al vervangen hebt.

Soms helpt het om een beetje de sleutel te bewegen als je m 'doordraait' tot starten; bij een 'wackel-contact' kan ie ineens wel starterten ( startmotor draaien ),. ook krachtiger de sleutel bedienen of juist op z'n 'slappe handjes' wil soms werken;

Dennis07
27-05-2009, 12:28
He,

Dat kan weleens een oplossing zijn, d8 der zelf ook al aan.
Kun je daar zo een ander blokje opzetten, of moet je hiervoor een ander contactslot inbouwen?

Dennis

martiepartie
27-05-2009, 12:41
Blokje kan je los vervangen, daarvoor moet wel je contactslot er af.

Wat je beter even kunt doen:
Stekker achter het slot halen, ander blokje halen en die in de stekker steken. Dan kan je de auto met een schroevendraaier oid starten. Ik heb toen een contactblokje van de sloop gehaald, omdat ik niet zeker wist of dat het zou zijn.

Dennis07
27-05-2009, 12:47
had jij hetzelfde probleem dan?
Heb een nieuwe bestelds kost maar 15 euro...

Der Ghopmeister
27-05-2009, 19:25
:thumbup: goed bezig die dennis :D

martiepartie
27-05-2009, 19:32
kost maar 15,- , maar als dat het probleem niet is heb je weer 15,- weggemikt. Ik had hetzelfde probleem (een hele tijd geleden). Contactblokje kon ik op de sloop zo meenemen.

Maar is 't probleem nu opgelost?

Dennis07
27-05-2009, 20:02
ja en nee..... hij start nu weer maar de startmotor krijgt hem niet helemaal rond.
breng hem morgen maar ff naar de dealer, dan moeten die het maar oplossen.

ben een beunhas, maar dit gaat me iets te ver.