Juupje
30-05-2009, 08:15
Hallo allemaal,
Ik rij een Golf 5 GTI. Nu wil ik de achterbumper van een R32 met 2 enkele pijpen hierop monteren. Daar ik dus met een uitlaat aanpassing zit op een plek met weinig ruimte heb ik een paar mogelijk heden.
1. Achterdemper vervangen voor een originele R32 demper
Voordelen: snel klaar, origineel, perfecte pasvorm
nadelen: Standard optiek, geen echt "sportief" geluid
2. Achterdemper vervangen voor een "sport" R32 demper
Voordelen: Snel klaar, goede pasvorm,
Nadelen: Beperkt aanbod, Zeer prijzig
3. Vervangen voor een Y stuk met 2 eind sier stukken
Voordelen: Optiek naar eigen inzicht, goedkoop, leuk projectje
Nadelen: Geen achterdemper meer, dus veel herrie?. wat gebeurt er met het vermogen?
Welke optie ga ik voor, nu weet ik dat optie 2 eigenlijk het beste is maar ik hobbie graag dus zou eigenlijk voor optie 3 willen gaan, maar wat gebeurt er? Het mag van mij best goed brullen maar het moet wel mooi klinken, niet een hoop gebulder net als of de uitlaat kapot is. Nu weet ik niet hoe het geluid is van een golf 5 GTI is zonder achterdemper. Is dit verschrikkelijk hard of valt het mee? Daarnaast hoor ik allemaal verhalen over het feit dat bij het weg halen van de achterdemper dat je hiermee het vermogen negatief gaat beinvloeden.
Wie kan mij hier wat meer over vertellen?
Groetjes Hans
Ik rij een Golf 5 GTI. Nu wil ik de achterbumper van een R32 met 2 enkele pijpen hierop monteren. Daar ik dus met een uitlaat aanpassing zit op een plek met weinig ruimte heb ik een paar mogelijk heden.
1. Achterdemper vervangen voor een originele R32 demper
Voordelen: snel klaar, origineel, perfecte pasvorm
nadelen: Standard optiek, geen echt "sportief" geluid
2. Achterdemper vervangen voor een "sport" R32 demper
Voordelen: Snel klaar, goede pasvorm,
Nadelen: Beperkt aanbod, Zeer prijzig
3. Vervangen voor een Y stuk met 2 eind sier stukken
Voordelen: Optiek naar eigen inzicht, goedkoop, leuk projectje
Nadelen: Geen achterdemper meer, dus veel herrie?. wat gebeurt er met het vermogen?
Welke optie ga ik voor, nu weet ik dat optie 2 eigenlijk het beste is maar ik hobbie graag dus zou eigenlijk voor optie 3 willen gaan, maar wat gebeurt er? Het mag van mij best goed brullen maar het moet wel mooi klinken, niet een hoop gebulder net als of de uitlaat kapot is. Nu weet ik niet hoe het geluid is van een golf 5 GTI is zonder achterdemper. Is dit verschrikkelijk hard of valt het mee? Daarnaast hoor ik allemaal verhalen over het feit dat bij het weg halen van de achterdemper dat je hiermee het vermogen negatief gaat beinvloeden.
Wie kan mij hier wat meer over vertellen?
Groetjes Hans