View Full Version : Vraagje golf 3 TDI bout gebroken
nookietdi
31-05-2009, 14:16
Hallo,
Ben ik aan het rijden valt ineens mijn stuurbekrachtiging weg en brand de accu lampje aan..
Weinig vermogen motor valt af en toe uit maar kon nog wel naar plaats van bestemming..
Kijk ik onder de motorkap zie ik dat de riemen(snaren) eraf liggen...
Samen met zwager proberen het terug te doen maar toen zagen we dat de grootste Poelie scheef stond bleek dat de bout erin gebroken is(weet niet hoe het precies heet)
Maar goed mooi klote weer..
Weten jullie wat het is en of het gemaakt kan worden of moet ik nu al denken aan een ander blok..
Let me know
patjetta
31-05-2009, 19:05
het kan zijn dat het je krukas bout is als deze gebroken is dan zou ik maar niet meer rijden en eerst kijken of alles nog goed zit en of niet je riem er af is gelopen zo wel dan zou je wel eens aan een ander blok kunnen denken
veel voorkomend probleem,krukaspoelie bout loopt los....pasvlak van de poelie op de
krukas moet opgefreesd worden, nieuwe poelie(de kleine), nieuwe bout en nieuwe riem en dan maar hopen dat er nog geen kleppen krom zijn of op breken staan.....
nookietdi
01-06-2009, 07:57
het kan zijn dat het je krukas bout is als deze gebroken is dan zou ik maar niet meer rijden en eerst kijken of alles nog goed zit en of niet je riem er af is gelopen zo wel dan zou je wel eens aan een ander blok kunnen denken
Ja het is de krukas bout die gebroken is...
Heb er niet echt mee gereden toen ik merkte dat er wat aan de hand was was het nog geen km wat ik gereden heb...
nookietdi
01-06-2009, 07:58
veel voorkomend probleem,krukaspoelie bout loopt los....pasvlak van de poelie op de
krukas moet opgefreesd worden, nieuwe poelie(de kleine), nieuwe bout en nieuwe riem en dan maar hopen dat er nog geen kleppen krom zijn of op breken staan.....
Heb het gelezen en gehoord dat het een veel voorkomend probleem is..
Is of word het een duuur geintje dan of kan ik beter naar een ander blok kijken dit blok heeft rond de 220dkm gedraaid
patjetta
01-06-2009, 10:49
als je zelf handig bent zal ik het eerst proberen met een nieuwe riem als die het niet doet heb je die riem over voor het volgend blok maar kijk ook goed of je krukas en je spie van de krukas niet beschadigt is
indewarre
01-06-2009, 11:40
dieselservice in olst vlakt die krukas en die gaat dan weer jaren mee de mijne daar ook laten doen. maar de vento die ik voor me werk had zat een aaz motor in en die was bij het breken van de bout dood msstal gaat het niet goed
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.