PDA

View Full Version : Vermogens probleem?


brak13
02-06-2009, 07:48
Vandaag raakte ik bij het invoegen op de snelweg ineens vermogen kwijt?
Het lijkt er op of de turbo niet meer mee doet, Had ik al eens eerder gehad maar toen was gewoon de turbo slang los gesprongen.
Maar nu zit die slang nog vast en toch geen trekkracht meer (kom ook niet meer boven de 110km/h :mad: )
Als de motorkap open staat en je geeft wat gas hoor je geen turbo meer :confused: Er brand geen waarschuwings lampje op het dashboard
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Het gaat hier om een caddy TDI uit 2002 met een afgedopte ERG klep.

Alvast bedankt

gti-pirelli
02-06-2009, 16:06
ik denk je magneetklep van de turbo aansturing. Heb ik ook gehad met mijn a4 tdi. Maar die ging wel weer werken als ik hem van het contact af hield en dan weer ging starten.

brak13
03-06-2009, 21:00
ik denk je magneetklep van de turbo aansturing. Heb ik ook gehad met mijn a4 tdi. Maar die ging wel weer werken als ik hem van het contact af hield en dan weer ging starten.

Idd. ik had de post op mijn werk geschreven en s'middags de auto naar binnen gereden om de oorzaak te zoeken. Niks meer aan de hand natuurlijk :shake:
Ik kijk het nog wel even aan.

Thanks for the reply

gti-pirelli
03-06-2009, 21:55
geen dank :)

brak13
30-08-2009, 22:23
Idd. ik had de post op mijn werk geschreven en s'middags de auto naar binnen gereden om de oorzaak te zoeken. Niks meer aan de hand natuurlijk :shake:
Ik kijk het nog wel even aan.

Thanks for the reply

Wel ik heb het even aan gekeken en het werdt dus erger :mad:
Na wat zoeken en doen besloten om de "N75" klep te vervangen. Ook heb ik de afdichting van de EGR klep er tussen uit gehaald. Ik heb geen last meer gehad van een noodloop maar de motor trekt nu als hij koud is behoorlijk slecht, Stotttttert zelfs ende turbo komt een beetje lomp in bij 2000rpm onder de 2000 rpm niemand thuis dat was vroeger anders :rolleyes: Maar bijde verschijnselen komen af en toe voor.
Verder alles van het inlaat kanaal los gehad. Lijkt niks te mankeren. Wat mij ook is opgevallen is dat er soms een schrapend / blaas geluid is te horen als je van het gas gaat.
Had eerder dus al een noodloop gekregen toen ik van het gas ging dus wellicht heeft eea. met elkaar te maken??
Kan het een overdruk beveiliging van de turbo zij die open blijft staan.
Als dit kan zijn waar zit dat ding dan?? heb al gekeken of ik iets kan vinden maar :confused:

cabby tdi
31-08-2009, 18:57
wat verteld vagcom je?

brak13
31-08-2009, 20:08
wat verteld vagcom je?

Nog niet uit laten lezen :shake:
Maar ben van plan dit nu wel te laten doen

brak13
03-09-2009, 22:23
wat verteld vagcom je?


Met dank aan ApC_IcE van het TDI forum :thumbup:

De n75 klep is al vervangen en de EGR is afgedopt

de volgende foutcodes gevonden:

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 038 906 018 FK
Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 2169
Coding: 00002
Shop #: WSC 06402
2 Faults Found:
17554 - Mass Air Flow Sensor (G70): Supply Voltage
P1146 - 35-10 - - - Intermittent
17958 - Charge Pressure: Control Deviation
P1550 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A

Skipping Address 15-Airbags

Address 25 -------------------------------------------------------
Controller: 6X0 953 257
Component: IMMO 0008
Coding: 00001
Shop #: WSC 00000
XXXXXXXXXXXXXXXXX VWZ1Z0A1644128
No fault code found.

End -------------------------------------------------------

3 logs gemaakt:
Log1
http://www.fabbie.nl/auto/log1frank.JPG

Log2
http://www.fabbie.nl/auto/log1frank2.JPG

Log3: Bij dit log reden we met de al uitgeschakelde turbo (de auto niet eerst uitgezet) dus vandaar de rare waardes
http://www.fabbie.nl/auto/log1frank3.JPG ][/quote]

brak13
03-09-2009, 22:29
Dus nu ff de stand van zaken.

-Turbo druk valt weg bij doorhalen.
-Weinig koppel.
-Nieuwe N75
-Lichte fluit/piep geluid uit de uitlaat bij 2000tpm
-Soms een schrapend geluid uit de inlaat (links voor) bij het loslaten van het gas. lijkt op het geluid van remmen met roest op je schijven.

Iemand een idee?
Zelf denk ik wellicht een CAT die dicht zit.
Of moet de turbo er af? Zijn er dan nog specifieke dingen waar ik op moet letten?

Ik weet het niet meer :shake:

brak13
05-09-2009, 12:03
Heb nu de cilinder van de schoepen verstelling er af liggen.
Kan de stang met twee vingers bewegen.

Ook de cat er af geschroefd maar deze lijkt ook ok (rammeld niet al je hem flink schut)
ff met perslucht door gespoten. Kwam wel roet uit maar of het allemaal zo erg is weet ik niet. Denk er over om cat te vervangen.

Iemand nog een helder idee?

brak13
06-09-2009, 18:43
Probleem opgelost :thumbup:
Schoepen van turbo schoon gemaakt en nu geen problemen meer.

Blijkt dat het afdoppen van EGR niet voldoende is om dit probleem te voorkomen :shake:

Bedankt voor de hulp :thumbup:

Topic mag opslot