PDA

View Full Version : starten op 3 cilinders en slecht stationair !!! HELP!!!!

Golfzilla
25-10-2004, 13:25
sinds een paar dagen heb ik wat problemen met me auto
het gaat om een 1300i (motorcode NZ) uit '89

laatste tijd start hij heel slecht (vaak op 3 cilinders ook), wanneer ik dan een paar keer opnieuw start (na 3x ongeveer) loopt hij wel goed.

ook loopt hij stationair zeer slecht !! (tot BIJNA uitvals toe), hij slaat dus nog niet af, maar schommelend tussen de 500 en 200 toeren is niet echt lekker. als ik gas bij geef (tot 1000 toeren) als ik stil sta gaat het wel, maar als ik (als hij staat te sputteren) een flinke dot gas geef slaat hij af (dan verzuipt hij dus), maar met subtiel zeer weinig gas geven komt ie er bovenop. laat ik gas los zakt hij weer in.......

dit is sinds vorige week ineens, wat kan dit zijn. en hij doet het volgens mij alleen wanneer de auto het uit komt, want vanmorge deed hij dit dus (slecht starten en tijdens stationair draaien inzakken) maar toen ik net naar huis reed toen starte hij perfect en loop ook netjes stationair. (dus het is niet altijd maar net wanneer hem het uitkomt :confused: )

wie heeft raad wat het kan zijn.

ik heb bougies vervangen, rotor en verdeelkap (2 maanden geleden, toen dit probleem nog niet was) is het een afstelprobleem of wat anders?????

alvast bedankt grtz Tijs

Golfzilla
25-10-2004, 13:28
tijdens het rijden heb ik btw geen problemen, voor zowel veel toeren als weinig toeren rijd hij perfect, zoals het ook hoort........

Golfzilla
25-10-2004, 20:20
hmmm ik zal eens beginnen met m'n benzinefilter en luchtfilter
moet toch een grote beurt hebben 1 dezer maanden, dus pakken we die alvast ook mee, misschien verhelpt dit het euvel wel

Golfzilla
27-10-2004, 16:25
kheb nog niks eraan kunnen vervangen (geen tijd)........maar hij heeft sinds ik deze topic heb geopend nergens last meer van gehad, gewoon lekker starten en lekker stationair draaien :S:S blijft vaag.........

Golfzilla
01-11-2004, 11:58
sinds vandaag begin ik te denken dat de oorzaak bij de benzine ligt.

heb gister getankt en nu begint het weer. ik ga altijd bij zown "goedkopere" station tanken (dus niet BP of Shell etc.) maar meer zown plaatselijk ding (zoiets als Tango of Tinq) daar hebben ze altijd verschillende benzine zegmaar.

Ik sprak gister ook een oom van me en die had daar ook getankt en kon zijn auto niet meer starten daardoor, dus denk dat nu daar het probleem ligt, maarja heb net me tank vol gegooid.

iemand hier meer ervaring mee met benzine waardoor het blok minder gaat lopen??

Matheo
01-11-2004, 12:20
ja heb ik ook last van gehad (heb ook een 1300 NZ in de golf). ik had hem net gekocht, begont ie ineens slecht stationair te lopen, uitvallen bij het stoplicht enzo. ik terug naar mijn garage. het eerste wat mijn garagehouder zei was, heb je bij de jora getankt? dat had ik dus gedaan, want daar woon ik naast. ze hebben toen ff alles schoongemaakt en sindsdien tank ik bij de tinq, nergens last van gehad. ik dacht ooit dat hij het weer deed, maar toen lag het aan een terugslagklepje van de rembekrachtiger.

johangolf1
01-11-2004, 12:29
dat geval met de benzine dat heb ik ook gehad met me Golf 1 met "PF" motor hij gaat dan stotteren en inhouden :S ben ik pas terug bij een peugeot dealer een klantvan ons...
stond daar een technische mannetje van de Total naar een auto te kijken die ook van zulk soort storingen had en hij kijkt effe en heeft wat dingen losgehaald vraagt ie waar tankt deze man eigenlijk altijd...
de man tankt altijd bij de berkman dus zegt die technische vent oh dan weet ik het al...
daar verkopen ze russiche benzine en daar kunnen somige auto's echt niet tegen deze benzine kost geen drol inkoop maar het l;aat een vage drap achter in het benzine systeem en daardoor raakt het verstopt en krijg je zulke storingen...

Matheo
01-11-2004, 12:42
het verhaal wat ik te horen kreeg over de jora bij ons in de buurt was dat ze de onderste beetjes van de shell opkopen, met allerlei bezinksel erin zeg maar. of het waar is weet ik niet

MauSeR35
01-11-2004, 15:57
nou ik heb er nooit last van eigenlijk hoor mathieu, komt het niet omdat je benzinefilter gewoon ver weg is? of gewoon pech kan ook natuurlijk!

Matheo
01-11-2004, 16:11
tank jij bij de jora dan? en dit was ondertussen 2 jaar geleden ofzo, benzinefilter nog nooit vernieuwd in de tussentijd.

MauSeR35
01-11-2004, 16:13
ja en bij smeekens net voor essen nog zon witte pomp en soms bij de shell in steenbergen, maar net waar ik langskom eigenlijk. dacht trouwens dat jora tegenwoordig ook gewoon total verkauft, maar k weet t nie zeker eigenlijk. zet anders msn ff aan, das makkelijker!

Golfzilla
01-11-2004, 17:06
ja ik ga nu deze tank leeg rijden en dan naar de Tinq. eens kijken of dit dan nog steeds is.

heb nu de benzine van de DK (voluit: De Kok) voor de mensen die hier in de buurt wonen. volgens mij hebben die ook de laatste beetjes van de shell opgekocht idd. weet er niet precies alles van, maar ze verkopen B-keus benzine i.i.g.

nog 500 km te gaan i.i.g. voordat naar Tinq kan en erachter kan kom ;):D

MauSeR35
01-11-2004, 17:26
je kunt ook gweoon eerder gaan als je tank half leeg is ofzo of 1/3e dan verdunt het iig al wat!

Tento
01-11-2004, 21:32
Laat ook ff je CO meten die evt via je koelvloeistof eruit gaat.... had dat met de Vento en bleek de koppakking te zijn waardoor er koelvloeistof bovenin 1 cilinder belandde. Liep ie ook op 3 poten, net een tank. Moest hem met gaspedaal aan de gang houden, als ie maar ff paar seconden gedraaid had was het wel verdampt/verbrand....hoop het niet voor je...succes :cool: