Log in

View Full Version : De nationale sloopregeling

Tiefleger
04-06-2009, 21:26
Ik kreeg vandaag een brief in huis, dat ik voor mijn geschorste feb-77' ned.GTI een slooppremie krijg van ja ja €750.
Ik moet er wel even over nadenken of ik dit doe. Nou ik dacht het NIET.

René (Tiefleger)

gti-pirelli
04-06-2009, 21:39
jeetje, kun je zien wat de abtenaren weten wat het waard is :)

RubenD
04-06-2009, 21:39
Eht, krijg je daar ook brieven van? Het is geen krom Volvotje 340 ofzo...

marcelmk1
04-06-2009, 21:40
ik kreeg er twee

een voor mijn geschorste 80er type 1

en een voor de cabrio

kreeg het van de nissan dealer hier in de buurt :screwy:

Tiefleger
04-06-2009, 21:44
Die van mij komt van de Herwers groep, dealer van een hoop merken maar geen vw.

René (Tiefleger)

Der Einzer
05-06-2009, 19:11
wel raar, want om in aanmerking te komen moet een auto minstens 3 maand apk hebben ;)

Alberto
05-06-2009, 19:21
reklame ...spam....retour zenden, of nog leuker
ff heen brengen :D

tiefflieger
05-06-2009, 19:21
Volgens mij hoeft er geen 3 mnd. apk op hoor, hij moet wel minstens 3 maanden op naam staan...

Alberto
05-06-2009, 19:24
Voorwaarden
Auto’s (met een toegestane maximum massa (GVW) =3500kg) die in aanmerking komen voor de sloopregeling zijn:

personen-/bestelauto’s met een benzinemotor en van bouwjaar t/m 1989
– categorie 1: een slooppremie van € 750,-
personen-/bestelauto’s met een benzinemotor en van bouwjaar 1990 t/m 1995
– categorie 2: een slooppremie van € 1.000,-
bestelauto’s met een dieselmotor, een bruto voertuiggewicht <1800kg en van bouwjaar t/m 1999
– categorie 3: een slooppremie van € 1.000,-
bestelauto’s met een dieselmotor, een bruto voertuiggewicht ≥1800kg en van bouwjaar t/m 1999
– categorie 4: een slooppremie van € 1.750,-
personenauto’s met een dieselmotor en van bouwjaar t/m 1999
- categorie 5: een slooppremie van € 1.000,-

mits omgeruild tegen een nieuwere:

personen-/bestelauto met benzinemotor vanaf bouwjaar 2001
personen-/bestelauto met dieselmotor met een gesloten roetfilter (af fabriek)
én mits voldaan aan de volgende voorwaarden:

de oude auto is vóór 1 maart 2008 op naam van de laatste eigenaar gezet en sindsdien is de tenaamstelling niet meer gewijzigd;
de oude auto en ook de jongere auto hebben een Nederlands kenteken;
de APK van de oude auto is nog minimaal 3 maanden geldig op het moment van tekenen van de koopovereenkomst;
de oude auto heeft geen “WOK-status” (Wachten Op Keuren);
de oude auto heeft sinds 1 maart 2008 geen deel uitgemaakt van de bedrijfsvoorraad van een autobedrijf.

Henk_Pigo
05-06-2009, 20:11
De sloopregeling vind ik persoonlijk nogal scheef:

Mijn vader heeft het eens uitgezocht voor zijn golf 3. Het meest ideale is naar mijn idee dat je je auto inlevert, een bewijs krijgt van een 1000,- en dit kan verzilveren door het bewijsje in te leveren.
Maar nee, je moet je auto inleveren bij een handelaar en deze verrekend de slooppremie met de nieuw aan te kopen auto.

Mmm, een beetje handelaar zal er naar mijn idee snel een paar honderd euro bij de prijs opdrukken. De klant denkt dat hij toch korting krijgt, en de handelaar steekt het extra geld mooi in z'n zak. Natuuurlijk verzekerd de overheid dat dit niet gebeurd, maar toch. Deze maatregel is puur en alleen goed voor de autohandelaren.

Sloopregeling mooi en aardig maar ik vertrouw het van geen kant. En alweer het welbekende 'CO-reductie' sausje eroverheen, bah....

bas.
05-06-2009, 20:14
nou het eerste slachtoffer is helaas bekend een jetta mk1 uit 1983 1ste eigenaar hup naar de sloop voor een schamele 750euro :(

Alberto
05-06-2009, 20:24
nou het eerste slachtoffer is helaas bekend een jetta mk1 uit 1983 1ste eigenaar hup naar de sloop voor een schamele 750euro :(
je wil niet weten wat we vervoeren in duitsland :screwy:

Darkprojectx
05-06-2009, 22:46
mooie tijd om op marktplaats de schrotten te kopen met nog net apk erop.
zijn er toch wel een paar te vinden voor 200 euro per stuk.

valt ook geld aan te verdienen dus ;)

beetje flauw dat iedereen er zo op reageert van "ze willen mij 750 euro aanbieden voor mn mk1 waar ik 15.000 euro in gestoken heb". Ze hebben dat bedrag niet met een foto erbij bepaald ofzo. Het gaat er gewoon om om zoveel mogelijk vervuilende schrothokken van de weg te halen. Niemand zal moeilijk doen over een knappe mk1 die gewoon netjes door de apk komt en aan de CO enz voldoet.

gti-pirelli
05-06-2009, 22:58
Ik ben helemaal gelukkig, mijn abt vr6 levert dus minimaal toch wel even 1000 euro op :)

Edward
06-06-2009, 07:12
an me fokking nooit niet dat ik mn slet weg breng voor die 750 piek.

Crosne
06-06-2009, 07:32
Ik heb ook een schrijven gehad. Ik zet m'n project stop en doe de G60 weg, krijg er zomaar 1000 euro voor.............ongezien nog wel

typisch gevalletje: KANSLOOS

hajee
06-06-2009, 07:45
je wil niet weten wat we vervoeren in duitsland :screwy:
hier in de buurt staat een terrein helemaal vol duitse "abwreckprämie"auto's.. daar staat gewoon echt serieus mooi spul bij tussen, maar daar krijgen ze ook 2500,-terug, moeten ze wel een nieuwe auto weer kopen geloof ik..
dus de toyota aygo's en alle andere nieuwe goedkope bakkies zijn niet aan te slepen daar

Misha
06-06-2009, 11:30
mooie tijd om op marktplaats de schrotten te kopen met nog net apk erop.
zijn er toch wel een paar te vinden voor 200 euro per stuk.

valt ook geld aan te verdienen dus ;)
Ja zo werkt het natuurlijk niet ..
Je moet 'm minimaal 3 maanden op naam hebben, en je moet een nieuwe auto ervoor terug kopen etc.
Er zitten nog een hoop regels aan vast, ik denk dat het gigantisch gaat floppen, die hele regeling.

VincentB
06-06-2009, 12:12
Is inderdaad een kromme regeling. Waarom drie maanden keuring op een auto die toch naar de sloop gaat? Trouwens de meeste autos worden toch ingeruild als ze bij de keuring dik worden afgekeurd, en er zijn niet echt veel mensen die hun auto al drie maanden voor afloop van de keuring naar de garage brengen voor een nieuwe apk!

Alberto
06-06-2009, 12:14
hier in de buurt staat een terrein helemaal vol duitse "abwreckprämie"auto's.. daar staat gewoon echt serieus mooi spul bij tussen, maar daar krijgen ze ook 2500,-terug, moeten ze wel een nieuwe auto weer kopen geloof ik..
dus de toyota aygo's en alle andere nieuwe goedkope bakkies zijn niet aan te slepen daar
klopt helemaal we rijden ons het schompus met die kleine auto's :screwy:

bas.
06-06-2009, 18:28
kan je op een of andere manier die auto daar weer niet over te nemen (het duitse verhaal dan)

stn1
06-06-2009, 19:28
Is wel een mooie regeling hoor. Dealer moet het wel voorschieten maar toch. Kost hem niets verder. Dus kun je ook nog een mooie korting regelen...

Dus 750-1000 euro voor een slechte auto (je gaat natuurlijk niet een goede auto slopen) en nog een korting op je andere auto.

Overigens moet de auto sinds maart 2008 op naam staan..... ze zijn niet gek natuurlijk in Den Haag.

Tjaap
06-06-2009, 23:24
ik snap de hele regeling niet.. hoeveel mensen die uberhaupt nieuwe auto's kopen rijden nu in een auto die minder dan 1000 waard is???

Alberto
07-06-2009, 08:21
ik snap de hele regeling niet.. hoeveel mensen die uberhaupt nieuwe auto's kopen rijden nu in een auto die minder dan 1000 waard is???
mag in nederland ook een gebruikte zijn Jaap
auto's vanaf 2001

in duitsland moet je een nieuwe kopen
en vreemd genoeg gaan ze als warme broodjes ...
daar hebben ze geen marktplaats zeker :D

hajee
07-06-2009, 08:22
het moet een nieuwere auto zijn. dus vanaf 2001..
en ach ja.. en deze actie staat wel leuk voor het grote publiek.. in het kader van het milieu en de co uitstoot..

golf mkII 16v
07-06-2009, 09:43
Al zou ik een andere kopen dan nog niet een van 2001 of nieuwer
Kun je niks meer aan sleutelen,en dat is toch de hobby:D:D

Wappe
07-06-2009, 13:52
Waar ik benieuwd naar ben: de sloopregeling geldt voor dieselauto's t/m bouwjaar 1999. Dus stel dat ik mijn Golfje 4 (diesel) van 98/99 inruil op een nieuwe auto, dan wordt deze gesloopt? Is toch te gek voor woorden? Veel mensen kunnen een dergelijke Golf al niet eens betalen en dan gaan ze deze simpelweg slopen?

tiefflieger
07-06-2009, 14:05
Als een auto meer waard is gaan ze hem niet slopen en krijg je ook geen slooppremie.

Anders zouden veel handelaartjes hun hele voorraad wel kunnen slopen...

bugs
07-06-2009, 14:57
Ik heb er ook 2 gehad van de Herwers groep:

voor de geschorste GTI van 1986
en voor de audi van 1978 met 35d km origineel :screwy:

beide komen in aanmerking voor het bedrag van 750 euro.

dacht het niet!!!

Mijn polo 1.4D van 1992 is zeker te weing waard, daar heb ik geen brief over gehad :)

Renegade
08-06-2009, 11:58
Mijn idee was al om mijn wagen te strippen van alles wat waarde heeft en op de sloop rotte onderdelen erop terug te zetten :D zolang die rijbaar blijft :D lak is toch helaas niet alles meer en nog wat meer puntjes :shake: krijg alleen mn ouders niet zo ver om een nieuwe auto te halen wat ze willen :tongue:

Oudelut
08-06-2009, 12:24
Mmm, waarom 3 maanden keuring op een auto die naar de sloop gaat? Ik vermoed dat die auto's helemaal niet gesloopt worden, maar naar de minder-rijke landen verhandeld worden?! Tenslotte gaat het om het Nederlandse milieu, toch? :screwy: (waarom anders weer een andere regeling dan ons buurland bv?)

Ridicuul! Die hele regeling! Want uiteindelijk wordt de consument er niets beter van. Die teert namelijk simpelweg in op de marge van de handelaar, er is een psychologische prijs waarbij de consument tevreden is en denkt een goede deal te hebben gesloten?!

En de hele reden: ten behoeve van het milieu en de CO2-uitstoot? Fabricage en demontage veroorzaken meer vervuiling dan gebruik blijven maken van reeds geproduceerde artikelen, in mijn ogen. En tenslotte verjongt een wagenpark zich vanzelf toch?

Neemt niet weg dat ik me ook weer (opnieuw) verbaas over mensen die denken dat als ze € 10.000 in hun Golf 2 of Nissan 100niks hebben gestoken, dat die auto daarmee ook gelijk meer waard is?! De echte klassiekers natuurlijk daargelaten, maar dan heb je het toch al gauw over bouwjaar <1980, en daar is deze regeling volgens mij helemaal niet op gericht?! Het gaat m.i. vooral om de lichting 1980 <> 2000...?

tiefflieger
08-06-2009, 12:29
Ze worden wel degelijk gesloopt.

Garage's moeten de premie voorschieten en krijgen pas betaald van de regering als ze het bewijs van demontage indienen.

Ken wel een aantal garagehouders die hier niet zo blij mee zijn omdat er toch behoorlijke bedragen voorgeschoten moeten worden, en er wel een paar maanden overheen kan gaan voordat het geld terug is...

Koen is sleeping
08-06-2009, 13:16
Ik zeg: na donderdag mag de regeling worden opgedoekt.
Hij slaat nergens op.

Maar toevallig vonden mijn ouders het niet erg dat hun 94'er applause ineens meer waard was bij inruil op een 2006 Suzuki SX4, en aangezien de dealer deze meteen doorstoot krijg je ook nog de 'geen-inruil-korting'.
Dus er zijn wel degelijk mensen die er profijt van hebben, maar dat percentage is zo klein... :tongue:

Tjaap
08-06-2009, 20:15
Ze worden wel degelijk gesloopt.

Garage's moeten de premie voorschieten en krijgen pas betaald van de regering als ze het bewijs van demontage indienen...
je wilt niet weten wat afrikanen nog over hebben voor een 1988 Toyota Corolla..
grote kans dat ze meer vangen in de handel dan van de regering,..

Tiki Madness
08-06-2009, 20:22
Heel die regeling slaat nergens op en het grootste deel van het geld gaat naar de dealers.De dealer past zijn prijs naar boven aan en trekt er dan die sloopregeling vanaf.

Als je kijkt naar de criteria waaraan je moet voldoen dan blijkt maar weer dat het helemaal niet om het milieu te doen is.
Ik ben uit gaan vragen of ik de premie ook krijg als ik mijn passat van 1987 laat slopen en hiervoor geen andere auto koop.
Nee was het antwoord je moet een auto van na 2001 terug kopen om aanspraak te kunnen maken op de regeling.
Ik dacht toch echt dat het beter voor het milieu is als je geen auto rijdt maar ja daar hadden ze zo snel geen antwoord op.

Michael

mk2 td driver
08-06-2009, 20:29
weet je wat ook zo tegenstrijdig is,

stel je auto heeft minder dan 3 maand apk, en je wilt een nieuwe kopen.

er moet voor 200 aan je oude bakkie verspijkerd worden voor nieuwe apk.

dan laat je eerst voor 200euro versleutelen, en vervolgens bied je hem aan voor de sloopregeling en ze drukken hem de schredder in.

slaat toch nergens op

Edward
08-06-2009, 21:07
was het ook niet om de ecomomy een beetje te spekken en er voor te zorgen dat men zijn oude slof naar de sloop bracht en een nieuwere kocht? toch niet puur uit milieu oogpunt?

Ronald
08-06-2009, 21:23
was het ook niet om de ecomomy een beetje te spekken en er voor te zorgen dat men zijn oude slof naar de sloop bracht en een nieuwere kocht? toch niet puur uit milieu oogpunt?

Volgens mij ook om inderdaad de autohandel een beetje uit het slop halen. Met als bijkomend voordeel dat de auto's, welke slecht voor het milieu zijn, gelijk opgeruimd worden....

Waar betaald de regering het eigenlijk van?? Neem aan dat de handelaar ook nog wel geld op de sloop vangt voor auto's.

egon
09-06-2009, 13:01
in mijn ogen zie ik het alleen maar als een comerciele afspraak met de staat en de auto fabrikanten om nieuwe of nieuwere auto`s te kunnen verkopen
en oude liefde roest niet dus mijn mijn materiaal krijgen ze niet
en de kleine slopen lijden er ook onder waar je nog wel eens zeer interessant materiaal vandaan kan halen

Jan-Jelle
09-06-2009, 13:05
weet je wat ook zo tegenstrijdig is,

stel je auto heeft minder dan 3 maand apk, en je wilt een nieuwe kopen.

er moet voor 200 aan je oude bakkie verspijkerd worden voor nieuwe apk.

dan laat je eerst voor 200euro versleutelen, en vervolgens bied je hem aan voor de sloopregeling en ze drukken hem de schredder in.

slaat toch nergens op

als je toch een nieuwe auto koopt kan die 200,- er ook nog wel vanaf...

Ralph
09-06-2009, 14:13
Dus voor mijn '91-er Audi krijg ik 1000 Euro slooppremie, bovenop het bedrag waar ik hem voor inruil ??

martiepartie
09-06-2009, 14:33
Dus voor mijn '91-er Audi krijg ik 1000 Euro slooppremie, bovenop het bedrag waar ik hem voor inruil ??

:shake:

Als je deze inruilt op een nieuwere auto krijg je er dus minimaal 1000,- voor. Is de auto meer waard, dan geldt de normale inruilprijs.

Het is alleen interessant voor mensen die in een incourante auto rijden die binnenkort veel onderhoud nodig heeft. De meeste (nette) auto's zijn al gauw meer waard dan de slooppremie.
Vreemde is dan weer wel dat je een dik jaar (vanaf mrt08) in de auto moet rijden én de auto nog 3 maanden apk moet hebben. Staat naar mijn idee helemaal haaks op het doel van de slooppremie.

Ach, het CO2 sausje moet ook niet teveel geld gaan kosten natuurlijk :screwy:

RubenD
09-06-2009, 23:07
Zoals altijd gaat alles half of dubbel in Nederland en als het op voordeeltjes aan komt dan kan een kwart nog niet eens.

Heb de regels laatst ook ff door gelezen, om te janken gewoon.

mk2 td driver
09-06-2009, 23:34
als je toch een nieuwe auto koopt kan die 200,- er ook nog wel vanaf...

ja inderdaad, maar zijn in principe weggegooide "nieuwe" onderdelen. is voor het milieu niet zo best, maar principieel ook niet goed in mijn ogen :screwy:

loco-vr6
10-06-2009, 11:35
wel veel minder opels op de weg binnenkort dus :)

loco-vr6
10-06-2009, 11:36
zat er toevallig ook een sloop premie op General Motors Corp :D