Log in

View Full Version : 16v ombouw met hindernissen in zicht


oergolf
25-10-2004, 19:42
Beste luitjes,

Ben vandaag begonnen aan een motorombouw. Mijn 1.5 JB motortje wil ik vervangen voor een golf 2 16v kr blok. Na een dagje werken ligt nu mijn oude blok er uit naast het 16v blok.

http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8529&mode=normal

Morgen de motorsteunen overzetten en hopelijk de motor er in leggen.

Alleen nu zijn er een aantal vraagjes die in mij opkomen, waar mensen die een soortgelijke ombouw hebben gedaan vast wel een antwoord op hebben

1 Tot hoever moet ik de 16v uitlaat afslijpen om hem daarna te kunnen aanpassen?

2 De motorsteun op het plaatje, geeft deze geen problemen mbt de geringe ruimte tot het schutbord?

http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8543&mode=normal

3 Welke aandrijfassen kan ik gebruiken op de golf 2 bak? Welke zijn er allemaal mogelijk? En hoe?

Als iemand nog meer dingen weet waar ik op moet letten hoor ik het graag :wink:

Christiaan
25-10-2004, 19:54
1. Er zijn spruitstukken te koop voor 16v inbouw in golf 1..........
2. Hoe ziet de steun eruit op je originele blok??? Denk dat je die moet overzetten....

Marco
25-10-2004, 19:57
Anders een spruitstuk van 16v scirocco gebruiken, die past ook.

oergolf
25-10-2004, 23:10
@Christiaan: Op het golf 1 blok zit de steun ergens anders (lijkt me geen probleem om over te zetten). Alleen de steun de je hier ziet lijkt wel een deel wat op de versnellingsbak moet blijven zitten.

Zal het spruitstuk van de golf 2 niet passen dan? Ik bedoel is het spruitstuk op geen enkele mannier toe te passen? Ander spruitstuk lijkt me kostbaar.

AD racing
26-10-2004, 10:36
die steun kan je van de versnellingsbak vijzen en je kan de originele van golf 1 erop zetten. Dit moet je doen of je moet je gehele schakelmechanisme veranderen en aanpassen. Ook past de uitlaat niet van een golf 2 in een golf 1, de bocht ligt volledig anders. Je kan hem wel verlassen maar daar kruipt heel wat tijd in om die een beetje passend te krijgen.

Groeten en nog veel succes

arnus71
26-10-2004, 12:30
Een supersprint spagetti voor 16v in type 1:
http://www.marktplaats.nl/index.php3?g=autodiversen&u=ondvolkswagen&ID=150129

arnus71
26-10-2004, 12:32
en eentje van een scirocco 16v voor 75 euro:
http://www.marktplaats.nl/index.php3?g=autodiversen&u=ondvolkswagen&ID=150174

MipMip
26-10-2004, 13:00
Hoe zit het eigenlijk als je een 16V ABF in een golf 1 wil? Dit onderblok is toch hoger? Kom je dan wel uit met zo'n spaghetti, of is dat verschil zo klein dat het niks uitmaakt?

(sorry voor het vervuilen van je topic trouwens)

oergolf
26-10-2004, 21:47
@ AD racing. Kan ik het ook overzetten als mijn oude motor een vierbak heeft? Is dat niet anders?

pirelli
26-10-2004, 22:34
ik weet nog een volledige RVS uitlaat van EPS te koop,

met big bore einddemper voor type 1 16V

interesse?

Marcski
26-10-2004, 22:39
Nee, je moet de Golf 1/ scirocco steun hebben van een 5bak.. Daar is al een ander topic over trouwens

oergolf
26-10-2004, 22:49
Nee, je moet de Golf 1/ scirocco steun hebben van een 5bak.. Daar is al een ander topic over trouwens

Ja dat weet ik. Was volgens mij een topic geopend door mij. Op de foto kan je trouwens de nieuwe steun zien glimmen :biggrin:

Het gaat me echter om de steun van de golf2 die ik omcirkeld heb met rood. Of deze er af moet? en de vraag was, kan het? Zo ja wat moet er vervangen of verplaatst worden?

Hier nog ff wat foto's van vandaag:

http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8585&mode=normal

http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8584&mode=normal

Let niet op mijn laswerk :o

oergolf
26-10-2004, 22:52
@Pirelli; ja tuurlijk ben ik geintereseert. Als jij nou eens je berichtenbox leeg maakte dan kunnen we misschien wat afspreken.

AD racing
27-10-2004, 20:29
je moet wel het schakelcommando gebruiken van een golf 1 5versnellingen. Zal nog wel makkelijk te vinden zijn denk ik... en die steun die je over gezet van golf 1 op die versnellingsbak van 16v mag je vastzetten met enkel die 3 moertjes, die 2 bouten die je erbij hebt gestoken zijn overbodig...

Groeten

oergolf
29-10-2004, 22:32
ja daar kwam ik naderhand ook achter. Het is ook de eerste keer dat ik zoiets doe. Maar door de ervaring leert men zeggen ze wel eens :biggrin:

Stijn
29-10-2004, 22:45
Die Golf2 steun moet er gewoon af, is geen probleem.

oergolf
29-10-2004, 22:53
Ik heb de afgelopen dagen niet stilgezeten.

Voor:
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8622&mode=normal

Na:
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8621&mode=normal

En nog een foto'tje van hoe het er nu bij staat
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8620&mode=normal

Nu had ik nog een vraagje:

Wat is het makkelijkst om de motor in te bouwen?
Langs onder of boven?

Stijn
29-10-2004, 23:13
Hey een 79er :)

Met zo'n mooie takel is het langs boven goed te doen, makkelijkst past het van onderuit maar dan moet je het blok op een tafel zetten en een brug hebben.

oergolf
29-10-2004, 23:20
Dan gaan we het maar eens langs boven proberen :rolleyes:

O.Z racing
29-10-2004, 23:35
ik heb nog een nieuw 4 in 1 spruitstuk liggen.
voor een ombouw van een 16v in een type 1.
deze is overbodig geworden omdat op mijn motor geen webers komen maar een turbo.
je mag hem van mij overnemen voor 275.- (gloednieuw)

OakgreenVR6
30-10-2004, 15:14
Das een goeie takel, die heeft al meerdere Golf (en Peugeot, Citroën) ombouw (upgrade) projecten gezien. Ik noem maar ff een 1.8 GTI -> 2.8 VR6 en een 1.3 -> 1.8 16V :tongue: ;)

Maaruhh goed bezig Sam, ik mag toch aannemen dat het blok er na vandaag zo'n beetje toch wel in hangt, niet? Zal Jos wel blij mee zijn dat je autootje al een week in de werkplaats staat... :rolleyes:

Je zou natuurlijk ook dat karretje kunnen gebruiken waar ze wel eens blokken op leggen.

Zestienkleppen
30-10-2004, 16:04
Maaruhh goed bezig Sam, ik mag toch aannemen dat het blok er na vandaag zo'n beetje toch wel in hangt, niet? Zal Jos wel blij mee zijn dat je autootje al een week in de werkplaats staat... :rolleyes:

...en dat je daar olie hebt lopen knoeien op z'n smetteloze vloer :D
Knap werk verder hoor, alle respect dat je het zo aandurft.

oergolf
30-10-2004, 19:07
...en dat je daar olie hebt lopen knoeien op z'n smetteloze vloer :D
Knap werk verder hoor, alle respect dat je het zo aandurft.

Dat is geen olie hoor, maar water :)

Als ik zou knoeien zou ik het zelf weer schoon moeten maken :biggrin:
Ik werk daar namelijk als weekendhulp.

@dubstreme: Die takel heeft toch zo'n mooi leven. Alleen maar van die mooie motortjes in autotjes takelen :biggrin:
Overigens vandaag de dag ligt hij er nog niet in. Jos komt morgen, dus dan zal hij er morgen wel ingefriemeld zijn :rolleyes:

ik hou jullie op de hoogte

oergolf
31-10-2004, 19:12
Nou, vandaag de motor erin gehangen samen met mijn broertje. Het viel allemaal wel mee. Als je het blok goed in ballans op takeld is het goed te doen.
Foto's komen nog.

-Ik heb eens gehoord als je van een vierbak naar een 5-bak gaat dat je dan een schakelstang moest verlengen of verkorten? Welk stangetje?

-Wie weet op welke manier ik mijn gaten in mijn schutbord voor de kabelbomen kan vergroten? Boren?

ruben
31-10-2004, 20:07
Check

http://www.vwcaddyforum.nl/forum/index.php?board=2;action=display;threadid=811

oergolf
31-10-2004, 20:29
Check

http://www.vwcaddyforum.nl/forum/index.php?board=2;action=display;threadid=811

Thanks Ruben, hier heb ik wat aan. :)

Stijn
01-11-2004, 14:51
http://www.vwcaddyforum.nl/plaatjes/bakkies/shiftkit_11small.gif

Ik verleng juist altijd de selector lever een mm of 20 a 25...dan krijg je meer slag zodat R tm 5 bereikbaar wordt.

oergolf
01-11-2004, 18:45
En de knik in de rear selecter rod van de 4-bak? Haal je die eruit? of laat je hem zitten.

richardcabriogti
06-11-2004, 17:01
oke motorbouwer
hier komt het verhaal voor de handige doe het zelver
al je motorsteunen zoals die op je 1.5 motor zitten deze versies moet je hebben in 1.8 gti versies anders kom niet ver
de aluminium steun aan de achterzijde van de 16v motor aan de distrubutie zijde er af halen en weg gooien
distrubutie kap er afhalen met de riem en de ijzeren plaat
op deze plek zie vier gaten hierop monteer monteer je de motorsteun daarna alles terugbouwen
aan de voorkant zit de goeie motorsteun al
aan de bak zijde hiervan sloop alleen de steun eraf de schakelarm laat je zitten
op de plaats waar de steun heeft gezeten monteer je nu een steun van een golf1 5 bak
het uitlaatspruituk kun je gewoon laten zitten
het schakelmechaniek wat in je golf zit hiervan vervang je het armpje waar door midden van een stangetje naar je schakelarm gaat
dit armpje vervang je door die van een golf 2
aan de uitlaat van de 16v zit de voorbocht
net na het flexdeel 5 cm slijp de bocht eraf die normaal naar de onderkant van de auto gaat
je motor kun je er nu in monteren
DOE DIT VIA DE ONDERKANT hiermee voorkom je beschadigingen aan het lakwerk en een kromme accuplaat
als nu de motor er in zit zul je merken dat het armpje van het schakelgedeelte nu net onder het flex deel doorloopt van de uitlaat een golf 1 arm knalt er nl tegenaan
zaag nu van de oude uitlaat de plaat er af met de 6 gaten
en maak deze uitlaat op lengte zodat hij tegen het flex deel aanpast van de 16v
en las hem vast
van het luchtfilterhuis als deze aan de passagieskant zit
zaag je de helft van de onderkant af en monteer je de rest met schroeven vast aan het chassis nu past nl je spinnekop ook onder de motorkap
dit zijn de moelijkheden die kunt tegen komen bij de inbouw van een 16v in een golf 2

oergolf
07-11-2004, 18:59
Bedankt voor de info richardcabriogti :wink: , alleen twee weekjes eerder had ik niet erg gevonden :biggrin: . Laten we maar zeggen voor degene die het nog willen doen, zo'n ombouw is dit een goede handleiding.

Nog ff een paar foto's hoe het er nu bij staat. Mijn auto staat nu bij mij in de garage zodat ik op mijn gemakje de elektra kan uitzoeken. Ik wil immers het originele dashbord gebruiken met de tieten tacho.

http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8921&mode=normal

http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8920&mode=normal


PS: Nu wil ik kabelboom van de golf 2 behouden en de stekkers van bv de verlichting, alarmlichten enz van de golf 1 aan de kabelboom van de golf 2 solderen. Nu heb ik eens gekeken naar de draden en deze komen kwa kleur overeen. Alleen op de golf 2 schakelaars zit een bruine aarde draad en bij de golf 1 niet. Wie weet wat ik met die bruine draden moet doen die op de schakelaars van de golf 2 zitten. Zijn deze overbodig?

René
07-11-2004, 19:40
zijn dat geen massadraden?? die zijn wel vaak bruin..

oergolf
07-11-2004, 20:00
Weet ik wel, het is ook aarde. Maar een schakelaar onderbreekt een stroomkring en zou dus in principe geen aarde voor nodig zijn. Het lijkt me net zoiets als randaarde bij het elektriciteitsnet. Is niet persé nodig. Net als die bruine draden bij de kabelboom.

Wie kan dit bevestigen?

René
07-11-2004, 20:05
kan je ze niet aansluiten op die ronde massa stekkertjes in de buurt van je stuurkolom zitten??

oergolf
08-11-2004, 08:42
kan je ze niet aansluiten op die ronde massa stekkertjes in de buurt van je stuurkolom zitten??

Daar is hij ook uiteindelijk op aangesloten. In de vraagbaak van de golf 2 staat de bruine draad weergeven met een stippellijn en een aarde "uiteinde". De stippellijn betekend een alternative route. Mij lijkt het dus een beveiliging mocht je schakelaar kortsluiten oid.

VeeDubber
08-11-2004, 10:59
Daar is hij ook uiteindelijk op aangesloten. In de vraagbaak van de golf 2 staat de bruine draad weergeven met een stippellijn en een aarde "uiteinde". De stippellijn betekend een alternative route. Mij lijkt het dus een beveiliging mocht je schakelaar kortsluiten oid.

EDIT: Ik dacht in de gauwigheid deurschakelaars te hebben gelezen, maar der staat wat anders. Vergeet dus maar wat hier staat

oergolf
09-11-2004, 09:02
Je hebt nu een continue brandende binnenverlichting gefabriceerd (mits dit via je kabelboom is aangesloten). Controleer eens of er nu geen stroom loopt....anders kun je nog vaak gaan duwen.....

Ik heb nog niets gefabriceerd ;) Ben het allemaal nog aan het uitpluizen. De bruine draad is dus zoals ik heb vernomen de aarde voor de verlichting in de golf 2 lichtschakelaar. Aangezien de golf 1 die niet heeft (verlichting in de schakelaar) Zou ik hem dus kunnen weglaten.



Ik wil graag mijn tietentellers laten zitten maar ik wil wel de MFA behouden die in de golf2 tacho zit. Dus als het mogelijk is het schermpje van de MFA ergens anders in mijn dashbord inbouwen. Heeft er iemand tips voor mij?

v-dub
12-11-2004, 10:18
heb ook een probleem!!!

heb aan men boite nog een stuk zitten( beugel ) die tegen mijn kas komt als ik erin heb zitten... http://www.smartgroups.com/picvault/25614346.JPG/17.JPG

mijne maat heeft ook een 16v en die heeft die beugel niet!!

steven16v
12-11-2004, 10:43
Wat ik op kan maken aan je verhaal is dat jij ook een 16v motor in je golf 1 wil bouwen. En daarom heb je deze motorsteun in de weg zitten. Je moet deze motorsteun er af halen. En er eentje plaatsen van een golf1 1.8 cabrio of gti. Dan past de steun wel. Het ophangpunt van de steun zit onder de accubak.

v-dub
12-11-2004, 10:49
ja maar daar hangt hem erin he!!
deze zit ook op die plaats vast... snap nie welke functie deze heeft..???

sorry als ik het moeilijk uitleg ma dit is niet echt mijn afdeling!!!

steven16v
12-11-2004, 12:55
Je moet gewoon deze steun er af halen. En daar een andere voor in de plaats plaatsen. Zoals hierboven al staat.

Allart-Ghetta
12-11-2004, 13:39
Is een Golf 2 steun, bij een Golf 1 zit de baksteun anders bevestigd. Weghalen en vervangen voor Golf 1 deel dus idd.

v-dub
12-11-2004, 16:46
die golf 1 steun heb ik al.... http://www.smartgroups.com/picvault/25618442.JPG/golf112.JPG
die brol komt erachter
die rode lijn is dat lang stuk op vorige foto! (die is al weg)
maar dat ander zit echt aan boite vast!!!

dat heeft volgens mij toch niks meer met de steun te maken he??

toch handig als je er wat van kent :D

steven16v
12-11-2004, 17:14
Dat heeft wel met die andere steun te maken. Want precies op het punt waar die twee "dingen" elkaar kruisen. Dus op de hoek. Zit normaal de motorsteun van de golf 2. Dat is een soort "potje" wat bevestigd wordt op het subframe van de golf2. Maar deze kun je er gewoon afhalen. Let wel op dat het schakelmechanisme wel hetzelfde blijft. Want dat zit met dezelfde bout vast. Misschien moet je daar ff een rond plaatje onder doen zodat de hoogte hetzelfde blijft.

Groeten

Voor meer vragen kijk maar ff op www.golf16v.tk

v-dub
12-11-2004, 20:30
ah oke thnx!!
heb 'm eindelijk door...

oergolf
24-12-2004, 20:26
Het heeft een tijdje geduurd voor ik over vorderingen kon spreken.

Dingen die ondertussen zijn gebeurd:

-kabelboom dashbord aangelegd

http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=10129&mode=normal

-verlichting werkt op de golf 2 zekeringskast
-spaghetti uitlaatspruitstuk aangeschaft (bedankt Pirelli :wink: voor het adres) en vanaf het spruitstuk rvs tot en met de einddemper van EPS

http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=10130&mode=normal

-golf 2 radiateur aangesloten
-luchtfilterbak aangepast

http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=10131&mode=normal

Wat nog moet gebeuren:

- Benzine tank van golf 1 gti opknappen
-benzine leidingen aanleggen
-remmerij van golf 2 monteren (EDIT: past niet dus op zoek naar scirocco spul)
-APK-proof maken

Laat ik nou net ook nog een vraagje hebben :)

Hebben de remleidingen een vaste positie t.a.v. het monteren op de hoofdremcilinder van een golf 2 16v?

DesertWind
24-12-2004, 22:25
als het niet past moet je gewoon even een stukje nieuwe leiding zelf maken en vastzetten. ik heb het al vaker gedaan, het enige wat je dan nog nodig hebt is een wartel en een hulpstuk om op de uiteindes van de leidingen een passing te maken.

maar je moet gewoon even kijken of je het haalt met de lengte van je huidige leidingen. als het niet helemaal uitkomt maar de lengte wel genoeg is, kan je de met de hand verbuigen; duimen aan de binnenzijde van de bocht en dan rustig gaan buigen.

succes

steven16v
25-12-2004, 10:58
Als je de leiding gaat buigen, maak hem dan ff warm van te voren. En natuurlijk niet te scherp buigen. Anders knikt de leiding.

Vraagje, hoeveel heb je voor de uitlaatspruitstuk betaald als ik onbeschoft mag zijn?

oergolf
27-12-2004, 14:10
Vraagje, hoeveel heb je voor de uitlaatspruitstuk betaald als ik onbeschoft mag zijn?

Kijk even bij je PM ;)

oergolf
27-12-2004, 14:15
als het niet past moet je gewoon even een stukje nieuwe leiding zelf maken en vastzetten. ik heb het al vaker gedaan, het enige wat je dan nog nodig hebt is een wartel en een hulpstuk om op de uiteindes van de leidingen een passing te maken.

maar je moet gewoon even kijken of je het haalt met de lengte van je huidige leidingen. als het niet helemaal uitkomt maar de lengte wel genoeg is, kan je de met de hand verbuigen; duimen aan de binnenzijde van de bocht en dan rustig gaan buigen.

succes


Bedankt voor de tips, dat gaat zeker wel lukken nu.

René
27-12-2004, 14:29
super joh!!! zo`n kr in je golf 1!!
kheb een keertje mee met vwfreakgti gereden...ook een kr in een einser..manmanman...dat sjouwt zeg!!!

oergolf
06-01-2005, 13:35
Mijn auto staat nu op 4 as steuntjes om het mogelijk te maken de
GTI tank en leidingen te monteren. Vrolijk werd ik er niet echt van:

http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=10383&mode=normal

Zou ik hier problemen mee krijgen voor de APK ?

AD racing
06-01-2005, 14:08
bij ons in belgië zeker afgekeurd, er zit een gat in je dorpel!!! Zou ik toch zoiezo maken om mee rond te rijden :(

OakgreenVR6
06-01-2005, 14:40
bij ons in belgië zeker afgekeurd, er zit een gat in je dorpel!!! Zou ik toch zoiezo maken om mee rond te rijden :(

Is dat bij jullie gelijk afkeur? In NL mag slechts een bepaald percentage van bepaalde autodelen doorgerot (=gat) zijn.

steven16v
06-01-2005, 15:52
Mmmm das wel jammer Sam. Daar had ik wel een nieuwe stuk in gelast. Ook de ophanging van je achteras is niet meer helemaal zuiver.

AD racing
06-01-2005, 17:43
Ja, dat is zo bij ons.
Kan je wel opzetstukken voor kopen hoor! Ik had op dezelfde plaats roestproblemen op mijn golf 1... Nu niets meer aan te zien.

oergolf
06-01-2005, 19:33
Echt klote gewoon :frown: Dat grote gat zat er al een tijdje. Maar dat gaatje bij mijn ophanging daar prikte ik gister pas door. Gelukkig is het deel wat erachter zat niet doorgerot (vrij dik stuk staal) Als dat door is ben ik verder van huis.

Als hij hopelijk maar door de Apk komt en het 16v'tje lekker loopt. Pas dan zal ik er eens aandacht aan besteden. Ben het beu om zolang niet te kunnen rijden :)

Melvin
06-01-2005, 21:10
zou het toch eerst maken... daar hangt je achteras toch in? is mijn cabriootje pas op afgekeurd, omdat het een dragend gedeelte is... heb het laten fixen gelijk

steven16v
01-02-2005, 11:32
Hey Sam. Hoe ver ben je nou met de golf 1. Al aan het lopen? Greetz.

oldschool_lover
01-02-2005, 11:48
roest moeten ze bij wet verbieden ;)

oergolf
01-02-2005, 17:25
@Steven: Ik ben al zo ver dat ik foto's kan maken van de benzinepompen :biggrin: (Had ik beloofd, of weet je al hoe ze moeten???)

Ik heb nu de benzine leidingen pas gemaakt en heb de benzinepomp en accumulator aangesloten. Enigste wat rest om hem te starten zijn wat vacuum slangetjes en de vacuum voor de rembekrachtiger. Het punt is dat ik het een beetje druk begin te krijgen op school en ik niet veel tijd heb.
Maar de krokusvakantie staat voor de deur, dus dat gaat helemaal goedkomen :wink:

René
01-02-2005, 17:29
beter man!! nog eventjes dus!!!

succes ermee !!!!

steven16v
01-02-2005, 17:39
Goed bezig zeg ik dan. Nee weet nog niet hoe ze moeten. Heb er geen tijd voor gehad. Ben nou ff tijdelijk druk met een Jetta GT. Daar komt een Corrado G60 motor in. Maar daar was dus de distributie riem van geknapt. Dus die moet eerst ff af. De cilinderkop van mijn eigen 16v is wel klaar. Morgen ga ik hem uitliteren. Weet niet hoe ik de foto's hier post maar ze komen binnenkort op mijn site. Van de corrado en de golf 16v.
Heb je de bedrading ed verder al wel voor elkaar?

suc6

oergolf
01-02-2005, 17:51
Alles werkt naar behoren zover ik weet. Ook de mfa van de golf 2, Nu heb ik ook een buitentemp meter. Ik weet alleen nog niet waar ik die ga stoppen :confused: Pas als hij start ( wat toch wel het belangrijkste is) ga ik de kabels wat fatsoeneren :)

OakgreenVR6
01-02-2005, 22:30
Het punt is dat ik het een beetje druk begin te krijgen op school en ik niet veel tijd heb.

PARDON?!? Welke opleiding deed je ook alweer?! :rolleyes:

:biggrin: :wink:

oergolf
01-02-2005, 23:40
PARDON?!? Welke opleiding deed je ook alweer?! :rolleyes:

:biggrin: :wink:


Als je alles elke keer uitstel dan komt in 1 keer alles op je af :biggrin:
Het maakt niet uit welke opleiding je doet, het gaat iig nooit vanzelf.

oergolf
04-02-2005, 16:08
Yesssssssssssssssss :p :p :p :p :p

Hij draait!!!!!!!!!!!!!

Na eerst de pers en retour verkeerd aangesloten te hebben, draait hij nu wel.
Stinken dat ie deed met alleen een uitlaatspruitstuk :D :D

@Steven16v : De foto's van de pompen maar ik in de krokusvakantie, als hij op de brug staat.


Groeten...... :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

René
04-02-2005, 16:34
gaaaaaaaaf!!!!! beter man!!!
en nu...afbouwen en keuren??

tof man!! gefeli!

steven16v
04-02-2005, 17:31
juist. Goed bezig Sam. Wacht de foto's af.

oergolf
08-02-2005, 17:55
Help!!! :(

Mijn motortje draait, alleen niet lang..... Wanneer ik hem start loopt hij en reageert hij goed op het gas geven. Alleen na een tijdje als ik gas probeer te geven gaat hij stotteren en valt hij na wat borrelen uiteindelijk uit.

Nu heb ik geen kennis over het problemen oplossen van slecht lopende motoren. Zou het kunnen zijn dat de benzine druk te laag wordt na een tijdje?? Let wel, ik heb alle bedrading van de golf 2 gebruikt en de benzinepompen van een golf 1 GTI

Wie kan mij helpen??

Ron21
08-02-2005, 20:11
Welk benzinepomp relais heb je erin zitten ? Vaak moet na de ombouw 8v naar 16v ook even het relais verwisseld worden. 2e positie links boven zit nu waarschijnlijk een nr2.....plaats daar een 67 of 80. Of praat ik voor mijn beurt :confused:

oergolf
08-02-2005, 20:27
Ik heb voor de handigheid maar even een apparte topic gemaakt.

@ Ron21: Ik heb de zekeringskast van de golf 2 gebruikt. Er zit dus al een 67 relais.

oergolf
16-02-2005, 23:32
Hallo mensen, na de aandrijfassen gebruikt te hebben van een golf cabrio volgens de sloperij (100mm homokineten) , ben ik er achter gekomen dat de rechter aandrijfas niet past. Na montage zat alles muurvast. Wel zonde dat ik daar dan weer mijn geld aan uit heb gegeven.

De linker aandrijfas past wel, maar ik had er nog 1 van de golf 2 en die zit er nu op.

De magnifieke oplossing kwam van carbreaker :wink: . Door een deel van je originele r. aandrijfas van de 1.5 motor af te draaien kan je de 100mm homokineten op je as borgen (zaten voorheen 90mm homo's op). De aandrijfas zit er nu op en draait lekker soepel rond.

bedankt carbreaker... :)

René
06-03-2005, 13:31
en....rijdt ie ??

:p

oergolf
06-03-2005, 18:06
ja, hij rijd alleen hij komt niet vooruit!! :D hij staat nog op 4 assteuntjes namelijk :) Ik heb er afgelopen week een benzinedruk meter op gezet samen met een nieuw filter. Raar maar waar, de druk bleef constant 5,4 bar en de motor viel dus ook niet meer uit. Gelukkig maar.
Ik ben nu bezig met de kabelboom van het dashbord mooi weg te werken. De kabelboom moet een flink stuk ingekort worden en mijn originele schakelaars moeten namelijk op de golf 2 bedrading aangesloten worden.

Met dit weer ga ik namelijk niet graag gaan rijden.

René
06-03-2005, 20:36
snap ik!

goed bezig man!! post je binnenkort weer wat foto`s?? :D

oergolf
23-03-2005, 20:21
Nou beste luitjes!!!! Hij rijdt!!!! :D :D :D :)

Vandaag even naar de garage gereden om mijn motorkapje op te halen. Dus ff een stukje zonder motorkap gereden.

Ja, dan staan mensen toch wel raar te kijken :biggrin:

De motor loopt als een tiet en trekt lekker door. Een wereld van verschil met de oude 1.5 JB kan ik je vertellen. Nu vanavond ff mijn vader bang gemaakt.

Nu rest voor het project alleen wat klein afstel werk, een fris filtertje en olie.


@rené; foto's nog ff geduld

Timmetje20
23-03-2005, 22:09
Ik heb het hele verhaal ff gelezen, mooi gedaan hoor! Ik heb zelf een 8v GTI en die trekt ook al als een idioot dus een 16v zal helemaal als de brandweer gaan. Veel succes verder met je Golfje

Groeten Tim

René
24-03-2005, 00:17
Nou beste luitjes!!!! Hij rijdt!!!! :D :D :D :)

Vandaag even naar de garage gereden om mijn motorkapje op te halen. Dus ff een stukje zonder motorkap gereden.

Ja, dan staan mensen toch wel raar te kijken :biggrin:

De motor loopt als een tiet en trekt lekker door. Een wereld van verschil met de oude 1.5 JB kan ik je vertellen. Nu vanavond ff mijn vader bang gemaakt.

Nu rest voor het project alleen wat klein afstel werk, een fris filtertje en olie.


@rené; foto's nog ff geduld
goed man!!!!

foto`s!!! foto`s!!! foto`s!!!

OakgreenVR6
24-03-2005, 09:32
Ik kom met Pasen ff kijken (en meerijden?), goed? :D

oergolf
24-03-2005, 12:19
Ik kom met Pasen ff kijken (en meerijden?), goed? :D

Zeg maar welke dag je afkomt Pieter,
het schakelen gaat alleen nog wat gaar. Zijn achteruit zit niet achter de vergrendeling en zijn 1 moet ik op de gok zoeken. Het is dan ook al gebeurt dat ik voor het stoplicht stond en hem in zijn achteruit had staan :biggrin:

Maar kijken kan altijd ;)

OakgreenVR6
24-03-2005, 12:57
Ik bel je wel.

RubenD
19-04-2006, 21:36
Mooi project! Hoelang nog voordat tie weer op zijn wielen staat?

twister74
22-04-2006, 16:58
als je alle spullen pakt van een scirocco, kun je het zo inbouwen

oergolf
22-04-2006, 18:08
@RubenD: Voor zolang mijn naven en fusees nog gestraald en gespoten moeten worden :D

@twister74; inderdaad, het is makkelijker met een rocco blok, alleen al eens goed rondgekeken hoeveel ze voor zo'n blok vragen?!

Tommy_cc_
15-05-2006, 00:01
alleen al eens goed rondgekeken hoeveel ze voor zo'n blok vragen?!

whaaha! dan heb k een goeie deal gemaakt: scirocco gtx gekocht met nieuwe remmerij en gereviseerd (en opgeboord naar 1.98l)kr blok. voor 700! stond iemand in de weg en was niet mooi gespoten. Heb al voor 450 euro aan onderdelen verkocht ( dash en deurpanelen, lampen en grille, motorkap en booskijker, voorbumper... :) nog ff en ik heb mn onderdelen gratis!

Bedankt voor de aanbeveling vanaf het forum! al gaat het op deze manier ook prima, en je hoeft er niet zon zeldzame scirocco voor te slopen!

Ron21
15-05-2006, 07:49
[QUOTE=Tommy_cc_]
whaaha! dan heb k een goeie deal gemaakt: scirocco gtx gekocht met nieuwe remmerij en gereviseerd (en opgeboord naar 1.98l)kr blok. voor 700! /QUOTE]

Een complete auto kost nu eenmaal minder dan een los motorblok. Klinkt raar maar zo is het wel. Zoek een kr motor en men vraagt + € 200,- terwijl je met een beetje zoeken een komplete sloper koopt voor € 150,- En wat betreft die scirocco, het inlaat spruitstuk bepaald vaak de waarde van zo'n motor.