PDA

View Full Version : Spuiters Vlaanderen


Thomas
09-06-2009, 13:00
Heb hier al vele topics over gelezen maar toch eens opnieuw dezelfde vraag voor wat recente prijzen...

Een maat van mij vroeg zich af wat het zou kosten om een golf MK3 opnieuw te laten spuiten.
Enkel de buitenzijde dus motor ruimte niet meegerekend.

We zouden hem dan wel volledig klaar kunnen afleveren, mijn vader heeft namelijk al een kevertjes zelf gerestoreerd. Deze heeft 12 jaar dagdagelijks gereden, zowel winter als zomer.
Enkel het spuiten is toen niet zelf gebeurd...

Lexo
09-06-2009, 13:15
Je moet zoiezo met meer info komen, gewoon witte lak is goedkoper dan metallic zwart waar ook blanke lak over moet om maar eens iets te roepen..

Thomas
09-06-2009, 13:24
Je moet zoiezo met meer info komen, gewoon witte lak is goedkoper dan metallic zwart waar ook blanke lak over moet om maar eens iets te roepen..

Ok moest het ooit gebeuren zou het dus om een vers laagje vw zilver gaan (de kleur die hij nu ook al heeft)

Volledige plaatwerk aan de buitenzijde opnieuw inclusief voor en achterbumper.
Alles wordt volledig geplamuurd en opgeschuurd, dus prijskaartje voor het spuiten van de bovenstaande onderdelen eventueel inclusief de verf.

Tjaap
09-06-2009, 13:58
ga er wel vanuit dat als je alles zelf aanleverd je nooit garantie op het werk zult krijgen. Bovendien willen veel spuiters er niet eens aan beginnen..

Dat gezegd hebbende, ik heb precies hetzelfde gevraagd bij onze bedrijfsauto spuiter.
als ik hem zelf aanlever dus alleen afplakken en ontvetten door hem kost het me 600

breadfan83
09-06-2009, 22:49
En wat zou een nette prijs zijn voor een mk2 in Alpinen wit, voor de buitenkant, binnenkant en motorruim, inclusief voorbewerken, als de auto gedemonteerd wordt afgeleverd?

Bumpers en lijsten hoeven niet gespoten te worden, dus enkel de koets met de deuren, koffer en motorkap.

RubenD
09-06-2009, 23:20
Dan zou ik het goed laten doen Chris ;) en 2500 is niks...

breadfan83
10-06-2009, 22:04
Dan zou ik het goed laten doen Chris ;) en 2500 is niks...

Wil ik ook, vandaar dat ik ook niet ga kl*ten met het voorbehandelen zelf te doen, maar het gewoon lekker laat doen door iemand die weet waar ie mee bezig is. ;)

En omdat het voorlopig nog niet gebeurd, volgende zomer pas, wil ik me eerst omzien.
De keuze voor wit is overigens niet gevallen door de prijs, maar omdat ik het gewoon een rete-gave kleur vind. :D Maar in de prijs moet die kleur toch ook wel aardig wat uitmaken, vergeleken met bijvoorbeeld een metallic-kleur (dus ook geen blanke lak nodig).

Maar als jij er eentje weet die het goed kan, laat het me maar weten. Heb (andere) Chris al een PB gestuurd in ieder geval.

jettaracing
10-06-2009, 22:21
Wil ik ook, vandaar dat ik ook niet ga kl*ten met het voorbehandelen zelf te doen, maar het gewoon lekker laat doen door iemand die weet waar ie mee bezig is. ;)

En omdat het voorlopig nog niet gebeurd, volgende zomer pas, wil ik me eerst omzien.
De keuze voor wit is overigens niet gevallen door de prijs, maar omdat ik het gewoon een rete-gave kleur vind. :D Maar in de prijs moet die kleur toch ook wel aardig wat uitmaken, vergeleken met bijvoorbeeld een metallic-kleur (dus ook geen blanke lak nodig).

Maar als jij er eentje weet die het goed kan, laat het me maar weten. Heb (andere) Chris al een PB gestuurd in ieder geval.

Als je dan toch de hele auto laat doen zou ik zeker wel kiezen voor een 2 laags systeem ,dus kleur met blanke lak !
Dat scheelt enorm in onderhoud en de lakstand is vele malen mooier dan een gewone 2k kleur .
Ik heb mijn witte jetta (l90e alpinweiss ) ook in de basislak met blanke lak gespoten ,en dan blijft de auto veel mooier!
Je hebt dan veel minder poetswerk ,en de auto blijft ook mooi wit ,door de bescherming van de blanke lak!
Het kost misschien een paar euro meer ivm spuiten ,maar als je dan toch alles laat doen (dus ook de voorbewerking en plamuren e.d.) zou ik het zeer zeker wel overwegen !.

breadfan83
11-06-2009, 19:20
Als je dan toch de hele auto laat doen zou ik zeker wel kiezen voor een 2 laags systeem ,dus kleur met blanke lak !
Dat scheelt enorm in onderhoud en de lakstand is vele malen mooier dan een gewone 2k kleur .
Ik heb mijn witte jetta (l90e alpinweiss ) ook in de basislak met blanke lak gespoten ,en dan blijft de auto veel mooier!
Je hebt dan veel minder poetswerk ,en de auto blijft ook mooi wit ,door de bescherming van de blanke lak!
Het kost misschien een paar euro meer ivm spuiten ,maar als je dan toch alles laat doen (dus ook de voorbewerking en plamuren e.d.) zou ik het zeer zeker wel overwegen !.

Mag ik vragen waar en door wie jij het hebt laten doen? Heb je auto op de MIVW meet gezien, en vond hem er prima uitzien.

En wat heeft het spuiten incl. voorbewerken je gekost (binnen en buitenkant)?

RubenD
11-06-2009, 19:30
Heeft hij dat niet zelf gedaan?