View Full Version : MK1 met KR
Ik ben aan het mailen met de eigenaar van deze auto.
http://link.marktplaats.nl/256449722
Kleine discussie gaat over het omkeuren RDW. Origineel was het een 1600, nu dus 1800 16v. Ik ben van mening dat hij RDW gekeurd moet worden ivm verzekering ed. Hij zegt dat de cilinderinhoud niet vermeld wordt op het kenteken dus dat een keuring niet nodig is. Wie weet er meer van? Op de site van de RDW kan ik niets vinden mbt wat er vermeld wordt op het kentekenbewijs..
Mk1driver
10-06-2009, 16:50
Ik ben aan het mailen met de eigenaar van deze auto.
http://link.marktplaats.nl/256449722
Kleine discussie gaat over het omkeuren RDW. Origineel was het een 1600, nu dus 1800 16v. Ik ben van mening dat hij RDW gekeurd moet worden ivm verzekering ed. Hij zegt dat de cilinderinhoud niet vermeld wordt op het kenteken dus dat een keuring niet nodig is. Wie weet er meer van? Op de site van de RDW kan ik niets vinden mbt wat er vermeld wordt op het kentekenbewijs..
Vermogen neemt met meer dan 40% toe dus moet je naar RDW testbaan in Lelystad, omkeuring is dus noodzakelijk
ziet er wel leuk uit robin :thumbup:
en ja hij zou eigenlijk omgekeurd moeten worden
misschien zijn de kosten nog tedelen tussen jullie 2
johnskie
10-06-2009, 19:14
regelgeving per 1 mei 2009
bij het plaatsen van een ander blok in je auto is de regel
als het vermogen met meer dan 20% toeneemt zal de auto omgekeurd moeten worden!!!!!
Je kan natuurlijk zo rijden en de apk lukt ook wel, maar krijg geen ongeluk
dan ben je de rest van je leven zuur , want de verzekering keert niks uit.!!!!
bouw je op je originele motorblok 25 turbo"s en 3 superchargers en heeft
ie 2000 pk is geen probleem!!!
heb vorige week met de technische dienst van de rdw gebeld, en die hebben
me alles haarfijn uit de doeken gedaan!!
heb vorige week met de technische dienst van de rdw gebeld, en die hebben
me alles haarfijn uit de doeken gedaan!!
Maar hoe zit het er dan mee dat als ik met een G60 zonder lader naar de RDW ga (en dus hoogstwaarschijnlijk onder me max. vermogen kom). Dan komt er PG op kenteken te staan en dan knal ik die G-Lader er op en dan rijd ik met meer dan toegestaan rond.
Hoe zit het daarmee dan?
johnskie
10-06-2009, 19:24
Maar hoe zit het er dan mee dat als ik met een G60 zonder lader naar de RDW ga (en dus hoogstwaarschijnlijk onder me max. vermogen kom). Dan komt er PG op kenteken te staan en dan knal ik die G-Lader er op en dan rijd ik met meer dan toegestaan rond.
Hoe zit het daarmee dan?
moet je even de rdw bellen!!!!
martiepartie
10-06-2009, 19:34
Hoe zit het daarmee dan?
er komt geen PG op kenteken te staan, je vermogen komt op het kenteken te staan.
martiepartie
10-06-2009, 19:35
regelgeving per 1 mei 2009
bij het plaatsen van een ander blok in je auto is de regel
als het vermogen met meer dan 20% toeneemt zal de auto omgekeurd moeten worden!!!!!
bouw je op je originele motorblok 25 turbo"s en 3 superchargers en heeft
ie 2000 pk is geen probleem!!!
Volgens mij klopt dit niet. vermogenstoename is vermogenstoename, maakt niet uit hoe je daar aan komt.
johnskie
10-06-2009, 19:48
Volgens mij klopt dit niet. vermogenstoename is vermogenstoename, maakt niet uit hoe je daar aan komt.
zo heeft de rdw het mij verteld!!
maar even on topic de golf van de advertentie moet dus omgekeurd worden
Het basis verhaal over omkeuring is me nu duidelijk. Verkoper geeft alleen aan dat het vermogen niet op het kenteken staat, staat nu onbekend. Vind dit apart omdat de verzekering dat ook niet weet op welke basis ze moeten verzekeren... Hij geeft aan dat hij hem als 1800 heeft verzekerd?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.