PDA

View Full Version : *nieuw* Audi 80 1.6 GLS '80


Franky B
10-06-2009, 19:53
Hallo iedereen!

Heb gister de "nieuwe" auto opgehaald. Het is een Audi 80 GLS is van 04-01-1980. En het is een origineel nederlandse auto. Het is een 1.6 4 bak met 75pk. helios blauw en leuk kleurtje interieur. De auto heeft van binnen verstelbare spiegels en verder eigenlijk niets. Er zitten her en der wel wat roest plekjes aan maar, dan heb ik weer wat op te knappen :rolleyes:

Heb eigenlijk niet zo veel plannen met de auto. Ben bezig met een setje velgen. En wil de auto graag verlagen. verder denk ik dat ik de auto gewoon ga opknappen.

En foto's zeggen natuurlijk meer dan 1000 woorden... dus bij deze :D

http://i39.photobucket.com/albums/e188/henktent/003.jpg
http://i39.photobucket.com/albums/e188/henktent/004.jpg
http://i39.photobucket.com/albums/e188/henktent/001.jpg
http://i39.photobucket.com/albums/e188/henktent/006.jpg
http://i39.photobucket.com/albums/e188/henktent/007.jpg

Zal hier van tijd tot tijd de vorderingen posten!

Groeten frank

MauSeR35
10-06-2009, 20:06
Mooie 80 nog zo te zien! veel plezier er mee.
Er komen er steeds meer lijkt het wel trouwens!

Mitta
10-06-2009, 20:14
Ziet er mooi uit, interieur ziet er helemaal super uit!

martiepartie
10-06-2009, 20:34
Uit Delft! ken deze auto, zag em regelmatig rondtuffen.

Franky B
10-06-2009, 20:35
bedankt heren! ben er ook blij mee. Er zit wel wat werk aan, maar dat is dan weer een leuke uitdaging.

Franky B
10-06-2009, 20:37
Uit Delft! ken deze auto, zag em regelmatig rondtuffen.

ja! klopt helemaal! Haha wat een toeval. hij heeft ook nog een poosje op marktplaats gestaan trouwens. Kon pas naar een maand komen kijken. Oude eigenaar was eerst een maand in het buitenland.

martiepartie
10-06-2009, 20:38
klopt, ik heb er ook nog eens omheen gelopen, maar nooit contact gezocht. Ziet er wel als een degelijke bak uit. (en niet al te duur!)

Oudelut
10-06-2009, 20:50
Leuke kar! Gefeliciteerd!
Ik kan nét niet zien of je een toerenteller hebt (bij GLS verwacht ik van wel), maar anders heb ik evt nog een tellerbak liggen met toerenteller voor deze auto?!

Franky B
10-06-2009, 20:52
Ja, het is wel een degelijk ding. Alle "bekende" zwakke plekken zijn hard. En ik heb er een leuk prijsje van weten te maken ;)

Er zijn al wel een paar probleempjes waar ik even naar moet kijken. Maar dat gaat vast wel goed komen.

Franky B
10-06-2009, 20:57
Leuke kar! Gefeliciteerd!
Ik kan nét niet zien of je een toerenteller hebt (bij GLS verwacht ik van wel), maar anders heb ik evt nog een tellerbak liggen met toerenteller voor deze auto?!

Zit er wel in! Maar heb er misschien wel belang bij. Bij mij werkt de teller van de km's niet helemaal goed. Dus die wil ik wel een keer gaan vervangen. Kun je mij PM'en wat je er voor wil hebben?

Typ 81
11-06-2009, 20:12
Hehe nice car! Interieur is practisch hetzelfde als mijn 80, wat een toeval ;)
Succes ermee!

Franky B
11-06-2009, 20:50
hallo allen!

even een kleine update. Had een paar problemen met de 80. De motor hapert bij constante snelheden. had al nieuwe bougies, verdelerkap en rotor gehaald. het is gelukkig al een stuk beter geworden! maar, bij het loshalen van het luchtfilter kwam ik er achter dat er een slangetje gebroken is. Nu ga ik morgen even kijken of ik een nieuwe kan bestellen.

Maar kan iemand mij misschien vertellen waar deze voor is. En of daar misschien het probleem van het inhouden van kan komen?

Even een paar foto's van het slangetje en waar hij op aangesloten is.

http://i39.photobucket.com/albums/e188/henktent/002-1.jpg
http://i39.photobucket.com/albums/e188/henktent/006-2.jpg
http://i39.photobucket.com/albums/e188/henktent/004-1.jpg
http://i39.photobucket.com/albums/e188/henktent/005.jpg

Franky B
11-06-2009, 20:53
Hehe nice car! Interieur is practisch hetzelfde als mijn 80, wat een toeval ;)
Succes ermee!

hey gozer! haha jah lijkt er wel een beetje op... maar vind dat van jou toch wel een stukje mooier hoor! wil je niet ruilen ;)

heb trouwens op de duitse ebay een verlagings setje gezien voor 179,-! denk dat ik me die maar even ga bestellen. 75/45 moet toch laag genoeg zijn :D

martiepartie
11-06-2009, 20:58
vacuumvervroeging, de carb zuigt valse lucht en daardoor stokt de motor wat.

Franky B
11-06-2009, 21:05
vacuumvervroeging, de carb zuigt valse lucht en daardoor stokt de motor wat.

Bedankt! Zal eens kijken of ik dat morgen even kan vervangen. Neem aan dat de betere automaterialen handel zoiets wel heeft?

martiepartie
11-06-2009, 21:13
ja hoor, vacuumslang (3 a 4mm) is bij een automaterialenhandel wel te krijgen.

Franky B
11-06-2009, 21:26
mooi, ga ik morgen even naar de brezan. Zal nog wel even laten weten of het probleem met het inhouden opgelost is. Bedankt voor de info!

johnskie
12-06-2009, 07:55
hallo allen!

even een kleine update. Had een paar problemen met de 80. De motor hapert bij constante snelheden. had al nieuwe bougies, verdelerkap en rotor gehaald. het is gelukkig al een stuk beter geworden! maar, bij het loshalen van het luchtfilter kwam ik er achter dat er een slangetje gebroken is. Nu ga ik morgen even kijken of ik een nieuwe kan bestellen.

Maar kan iemand mij misschien vertellen waar deze voor is. En of daar misschien het probleem van het inhouden van kan komen?

Even een paar foto's van het slangetje en waar hij op aangesloten is.

http://i39.photobucket.com/albums/e188/henktent/002-1.jpg
http://i39.photobucket.com/albums/e188/henktent/006-2.jpg
http://i39.photobucket.com/albums/e188/henktent/004-1.jpg
http://i39.photobucket.com/albums/e188/henktent/005.jpg

dat is het slangetje van de vacuumvervroeger en die zorgt ervoor dat je vonken op tijd komen, misschien daar eens een ander opzetten kan de oplossing zijn

MauSeR35
12-06-2009, 08:04
Mooi dat ik dat hier zie, heb zelf hetzelfde probleem namelijk!

Franky B
12-06-2009, 21:46
Mooi dat ik dat hier zie, heb zelf hetzelfde probleem namelijk!

Nou ik hoop dat dat voor jou de oplossing is. Helaas heeft het bij mij niet veel geholpen. Moet zeggen dat mn auto wel iets beter loopt maar ben nog steeds niet van het probleem af.

Het volgende,
De auto lijkt stroef te lopen. als ik de auto wil starten en hij is koud heeft de startmotor moeite om de motor aan te draaien. (halve slag stroef, halve slag makkelijk) start wel prima maar valt ook 2 tot 3 keer uit maar daarna loopt de auto goed.

blok bokt soms met stationair draaien. Net als of de motor dan in onbalans is. Dit gebeurd ook als ik op op het zelfde toerental blijf rijden.

Hij rookt... op de een of andere manier lijkt er olie op het uitlaatspruitstuk te komen en als die warm word verbrand dat natuurlijk waardoor er aardig wat rook onder de kap vandaan komt.

De auto heeft ook een vrij hoog stationair. heb de stelschroef van de carburateur helemaal dicht gedraait om een enigsinds normaal toerental te hebben maar het blijft toch te hoog. Ook als de auto warm is lijkt het hoog te blijven.

Iemand nog een idee waar ik nog naar zou kunnen zoeken?

alvast bedankt.

martiepartie
12-06-2009, 21:52
tja, goedkoop duurkoop?? :tongue:

Serieus; het ding heeft ws. een flinke beurt nodig.

Carb afstellen en/ of reinigen,
Controleren op valse lucht bij de pakkingen
Cntsteking afstellen/ contactpunten vervangen en afstellen!
Motor schoonspuiten en dan goed in de gaten houden waar de olie vandaan komt (klepdekselpakking of koppakking?)

Controleer ook eerst of de auto koelwater verbruikt (mayosmurrie onder de vuldop van de olie/ expansievat). Aangezien je aangeeft dat de motor stationair erg hoog loopt en slecht start vermoed ik dat er een lek in je inlaattraject zit waardoor de motor stationair valse lucht aanzuigt.

Franky B
12-06-2009, 22:37
tja, goedkoop duurkoop?? :tongue:

Serieus; het ding heeft ws. een flinke beurt nodig.

Carb afstellen en/ of reinigen,
Controleren op valse lucht bij de pakkingen
Cntsteking afstellen/ contactpunten vervangen en afstellen!
Motor schoonspuiten en dan goed in de gaten houden waar de olie vandaan komt (klepdekselpakking of koppakking?)

Controleer ook eerst of de auto koelwater verbruikt (mayosmurrie onder de vuldop van de olie/ expansievat). Aangezien je aangeeft dat de motor stationair erg hoog loopt en slecht start vermoed ik dat er een lek in je inlaattraject zit waardoor de motor stationair valse lucht aanzuigt.

Heb alles wel goed nagekeken... Geen mayonaise te vinden. hij gebruikt ook geen koelvloeistof. Zal morgen wel eens even de boel demonteren. Kijken of ik wat kan vinden... Ben nog bezig met een 2de 80 voor onderdelen. als het echt niet wat word en het blokje van de donor is goed dan moet ik maar eens wat uit gaan wisselen :D

Bedankt voor de hulp iig!

Oudelut
12-06-2009, 23:10
Het membraam van je paddestoel kan ook verweerd/kapot/lek zijn. De paddestoel is de vacuumvervroeger aan je ontstekingshuis, waar je dus net een nieuw vacuumslangetje opgezet hebt. Haal het andere uiteinde eens los, stop het in je mond en begin te zuigen. Als je kunt blijven zuigen is je membraam naar de knoppen en zou je een andere paddestoel kunnen zoeken/monteren...

Typ 81
12-06-2009, 23:56
Ja jongens, een Pierburg 2E2 zit zeker ook op een 1.6?

Franky B
13-06-2009, 09:19
Het membraam van je paddestoel kan ook verweerd/kapot/lek zijn. De paddestoel is de vacuumvervroeger aan je ontstekingshuis, waar je dus net een nieuw vacuumslangetje opgezet hebt. Haal het andere uiteinde eens los, stop het in je mond en begin te zuigen. Als je kunt blijven zuigen is je membraam naar de knoppen en zou je een andere paddestoel kunnen zoeken/monteren...

Had ik toevallig al gedaan. (ook per ongeluk trouwens :rolleyes: ) had de slang in mn mond omdat ik mn handen vol had... en heb de slang toen vacuum gezogen op mn tong. terwijl hij op de paddestoel al vast zat. Dus het membraam is nog goed denk ik.

Bedankt dat jullie zo meedenken!

Franky B
13-06-2009, 09:45
Ja jongens, een Pierburg 2E2 zit zeker ook op een 1.6?

weet het niet zeker, maar ik neem aan dat er de paddestoel op mijn ontstekingshuis bedoeld word? en niet de paddestoel zoals op een pierburg 2e2. (die idd niet op een 1.6 zit)

voorbeeld foto:
http://i39.photobucket.com/albums/e188/henktent/002-1.jpg

Franky B
13-06-2009, 19:58
Ben vandaag weer eens aan het rommelen geweest met de 80. Heb een paar pakkingen vervangen en de boel eens schoongemaakt. En ik moet zeggen dat het een behoorlijk verschil maakt! Misschien was het dan toch een vacuum probleem?!

Heb geen raar stationair en brandende olie meer. Ook geen probleemen met starten. Heb helaas nog wel een beetje het probleem met het inhouden op constante snelheden. Volgende week nog maar even kijken of ik de carb en de ontsteking beter af kan stellen. Zal mij eens benieuwen of het motortje dan weer zo loopt zoals het hoort.

Hou jullie op de hoogte!

MauSeR35
15-06-2009, 07:49
Pff, lijkt wel of onze auto's de zeflde probleempjes hebben met die olie had ik ook al... Bij mij hielp het om het stekkertje te vervangen van de oliesensor op t filterhuis.

Franky B
15-06-2009, 13:50
Pff, lijkt wel of onze auto's de zeflde probleempjes hebben met die olie had ik ook al... Bij mij hielp het om het stekkertje te vervangen van de oliesensor op t filterhuis.

Top! zal die van mij ook een vervangen. kan vast geen kwaad. Moet zeggen dat ik na het schoonmaken ven de hele boel er nog geen last weer van gehad heb. Maja baat het niet dan schaad het niet :D

Franky B
20-06-2009, 18:39
Even een update :)

Ben vandaag weer eens met de 80 bezig geweest en ik moet zeggen met resultaat! Heb de ontsteking afgesteld, met als gevolg dat het inhouden bij constante snelheden zo goed als niet meer gebeurd! Een hele enkele keer houd de 80 even in maar, het is lang niet meer zo erg als het was. Heb al wel weer een beetje hoog stationair maar ik denk dat als ik de carburateur eens opnieuw afstel dat ook wel te verhelpen is!

al met al weer een nuttig dagje gehad ;)

Ritske
20-06-2009, 20:06
Mooi man dat de 80 het weer goed doet, persoonlijk vind ik dit ook mooie auto's(heb zelf 2 maal een typ 85 gehad)

The Clauw
15-04-2010, 08:21
Wat een cool ding en nog een 2 deurs ook !

Ik wou dat ik zo,n cool 2 tone interieur had. Dat hebben de meeste auto's van nu nog niet eens haha.

Die 2 deurs worden steeds zeldzamer omdat ze ze vaak slopen om er een sportquattro ombouw van te maken. De voorruit van deze staat rechter dan van de coupe.

De echte sportquattro heeft dus de ruit ook zo recht op staan omdat er anders problemen kwamen met de laaghangende zon en reflectie tijdens de rally.

Heb je nog leuke plannen met de audi? :D