PDA

View Full Version : Spaghetti spruitstuk

oettinger_18
11-06-2009, 14:30
Nouw heb ik een complete uitlaat lijn gekocht van powersprint groep a voor me golf 1 gti 2000e oettinger zonder spruitstuk.
Nu moet ik dus een Spaghetti spruitstuk hebben! Ik zie nu op marktplaats spruitstukken voor 200 euro van rvs met 10 jaar garantie en andere soort fratsen. Nouw kost een powersprint spruitstuk rond 400/500 euro is het nouw egt een groot verschil tussen dee spruitstukken? B.v. raceland powersprint supersprint. Welke kan ik het beste nemen? Kijk als die voor 200 euro goed is bespaar ik wel 300 euro graag meningen na ervaring:)

Alvast bedankt

egon
11-06-2009, 14:41
wat ik wel vaker gezien heb, is dat die spruitstukken van raceland gaan scheuren op de kop
omdat er te weinig vering in zit en dan trillen ze kapot maar dat zou ook goed kunnen met een ander merk spruitstuk
de oplossing daar voor is een flexibel stuk er tussen zetten
ik heb zelf alleen maar ervaring met super sprint en sebering
en ben daar zeer te vrede over
(ik rij wel 8V dus weet niet hoe het met 16V is )
gr egon

oettinger_18
11-06-2009, 15:04
wat ik wel vaker gezien heb, is dat die spruitstukken van raceland gaan scheuren op de kop
omdat er te weinig vering in zit en dan trillen ze kapot maar dat zou ook goed kunnen met een ander merk spruitstuk
de oplossing daar voor is een flexibel stuk er tussen zetten
ik heb zelf alleen maar ervaring met super sprint en sebering
en ben daar zeer te vrede over
(ik rij wel 8V dus weet niet hoe het met 16V is )
gr egon

Hmm ik wacht ff op meer reactie's kijken wat er anderen van vinden. Mijn golfje 1 is trouwens een 8 v geen 16 klepper. Ik wil geen geld weggooien het gaat niet om paar euro's. Wrm een duur spruitstuk als ze het zelfde zijn! Tuurlijk heeft powersprint en supersprint een naam maaar, betaal je voor de naam??

yuli
11-06-2009, 15:10
Ik zie die advertenties ook en heb daar geen goed gevoel bij ookal is de prijs wel aantrekkelijk. Van horen zeggen is de kwaliteit vergelijkbaar met Race Land. Meningen over Race Land is verdeeld maar ik vind dat troep.

SuperSprint en PowerSprint zijn top merken en een budget merk is bijvoorbeeld Simons. Bij Simons moet je goed opletten want je hebt twee lijnen de RVS lijn en de pisbakstaal lijn. Laatste moet je niet hebben.

Waar ik bang voor ben met goedkopere merken is de pasvorm en of ze gaan schuren/klapperen. Vaak zijn de lasnaden niet sterk en niet mooi afgewerkt.

Stefan2
11-06-2009, 17:39
Ga gewoon voor de supersprint. dan heb je een hele goede lijn.

oettinger_18
11-06-2009, 18:22
Ik zie die advertenties ook en heb daar geen goed gevoel bij ookal is de prijs wel aantrekkelijk. Van horen zeggen is de kwaliteit vergelijkbaar met Race Land. Meningen over Race Land is verdeeld maar ik vind dat troep.

SuperSprint en PowerSprint zijn top merken en een budget merk is bijvoorbeeld Simons. Bij Simons moet je goed opletten want je hebt twee lijnen de RVS lijn en de pisbakstaal lijn. Laatste moet je niet hebben.

Waar ik bang voor ben met goedkopere merken is de pasvorm en of ze gaan schuren/klapperen. Vaak zijn de lasnaden niet sterk en niet mooi afgewerkt.

Jah dat heb ik ook het is gewoon een aantrekkelijke advertentie met 10 jaar garantie staat erbij! Supersprint en powersprint zijn gewoon heel duur, 500 euro voor een spruitstuk!! Vandaar dit topic om te kijken naar de meningen van andere forumers

bolku
12-06-2009, 00:48
Ik verkoop dergelijke spruitstukken al jaren en heb er nog nooit gezeik mee gehad, met Supersprint daarintegen wel....Sebring idem dito.
Simons is ook erg goed, maar hebben alleen stalen spruitstukken voor de Golf 1 en 2.

oettinger_18
12-06-2009, 13:31
Ik verkoop dergelijke spruitstukken al jaren en heb er nog nooit gezeik mee gehad, met Supersprint daarintegen wel....Sebring idem dito.
Simons is ook erg goed, maar hebben alleen stalen spruitstukken voor de Golf 1 en 2.

Maar leveren ze de zelfde prestatie's? Of is powersprint gewoon beter gebouwd zodat het meer vermogen geeft? Of is het gewoon dezelfde?? Hoeveel mm is de uiteinde van de spruitstuk?

Street Performance
12-06-2009, 16:13
Ik verkoop al 4 jaar Golf 1 8v spruitstukken en heb er voor garantie of pasvorm nog nooit 1 terug gekregen ( en ik heb er al echt veel verkocht). Raceland is gewoon 1op1 kopie van Supersprint spruitstukken dus wat betreft maatvoering geen verschil. Vaak zijn ze zelfs nog beter gelast en mooier afgewerkt dan de Supersprint versies. Ik zou gewoon gaan voor Raceland (en niet omdat ik ze zelf verkoop!) omdat prijs/kwaliteit verhouding gewoon goed is.

oettinger_18
12-06-2009, 18:12
Nouw ik ben een beetje overtuigd de experts zeggen dat ze goed zijn! Maar ik heb nu complete lijn van powersprint(60 mm) als ik deze spruitstuk koop past hij daar op?? zonder te lassen of wat dan ook? De spruitstukken voor 200 euro zit daar zo'n koppelstuk bij? Zeg maar aan het einde van het spruitstuk? zodat je de middendemper er zo op kan schuiven?

Alvast bedankt!

RJTuning
12-06-2009, 22:40
ik heb net een compleet zelfde rvs uitlaatsysteem binnen. spruitstuk had ik al. nou moest er dus een lambdasonde gedeelte op gelast worden, en nou bleek het een beetje vreemd rvs te zijn aangezien de kerel die het moest lassen voor me er meteen doorheen fikte. en hij al een beetje aan het roesten was.

dit spruitstuk van 200 euro is dus niet 100% RVS of inox. dus ik zou voor de wat duurdere versie gaan. afhangend hoe lang je nog met je auto zou gaan rijden.

anders kan je hem altijd nog verkopen alszijnde met een rvs uitlaatsysteem...

oettinger_18
12-06-2009, 23:30
Er komen nu steeds meer meningen voorbij en dat is mooi zo kan ik het een beetje vergelijken goedkoop is duurkoop??:P Hopelijk wat meer reacties van andere mensen hoe meer meningen hoe beter het is voor de vw rijders

Street Performance
13-06-2009, 09:30
ik heb net een compleet zelfde rvs uitlaatsysteem binnen. spruitstuk had ik al. nou moest er dus een lambdasonde gedeelte op gelast worden, en nou bleek het een beetje vreemd rvs te zijn aangezien de kerel die het moest lassen voor me er meteen doorheen fikte. en hij al een beetje aan het roesten was.

dit spruitstuk van 200 euro is dus niet 100% RVS of inox. dus ik zou voor de wat duurdere versie gaan. afhangend hoe lang je nog met je auto zou gaan rijden.

anders kan je hem altijd nog verkopen alszijnde met een rvs uitlaatsysteem...

De spruitstukken van Raceland zijn van 100% RVS in de kwaliteit T304, een hele harde soort RVS. Niks mis mee dus. Overigens hebben alle spruitstukken een los deel dat aansluit met een conische ring op het spruitstuk. Bij Raceland is dit 45mm en zul je er een iets dikker pijpje moeten oplassen wil je naar 60mm gaan. Ook bij Supersprint is dit het geval.

oettinger_18
13-06-2009, 15:02
De spruitstukken van Raceland zijn van 100% RVS in de kwaliteit T304, een hele harde soort RVS. Niks mis mee dus. Overigens hebben alle spruitstukken een los deel dat aansluit met een conische ring op het spruitstuk. Bij Raceland is dit 45mm en zul je er een iets dikker pijpje moeten oplassen wil je naar 60mm gaan. Ook bij Supersprint is dit het geval.

Marc mag ik dan van jouw een spruitstuk voor golf 1 gti van raceland? 200 euro tog ik gok het er op!