PDA

View Full Version : schroefkit veel te hard !!


jelle vda
12-06-2009, 22:49
alvorens te beginnen
ik weet dat er hier al vele topics over zijn maar ik heb nooit echt men andwoord gevonden

ik heb al wel gelezen dat schroefkits hoe lager hoe stugger worden
nu heb ik dit is getest en mijn schroefkit staat bijna op zen hoogst en dit geeft geen mm mee
hoe hard de schok ook is :shake:

nu veert hij nog iets op zijn banden ,, maar binnekort ga ik 13ers met redelijk laagprofiel getrokken bandjes rijden ,, dus dit word ook steenhard

hoe kan ik dit nu verhelpen ,, het moet niet veel zijn want ik wil dan toch redelijk laag gaan , :cool:
maar gwn ,, dat het toch iets meegeeft .. :confused:

het gaat dus om een golf 1 cabrio
met een v-maxx schroefkit met hulpveren er nog tussen ,

ik hoor het graag :thumbup:
grtz

FEMME
12-06-2009, 22:59
Wie mooi wil zijn moet pijn lijden!!

oettinger_18
12-06-2009, 23:06
Ik heb ook schroefset van v max voor golf 1 en die zijn niet extreem hard kan ze gewoon inveren als ik was aan de auto hang

Ronin
12-06-2009, 23:06
je zegt de schroefset staat op zn hoogste stand? dus de veer is als het ware zo ver als het kan aangedraaid, lijkt me inderdaad logisch dat hij dan stugger wordt, maar dan is hij dus niet extreem verlaagt, maar standaard 40mm waarschijnlijk. in mijn ogen wordt de schroefset minder stug als de veer de meeste ruimte heeft, dus de "moer" zo ver mogelijk naar beneden.

maar dit is slechts een “logische” gedachte, heb mijn schroefset nog lang niet gemonteerd :redface:

ik hoor het wel als ik totaal verkeerd denk :D

jelle vda
12-06-2009, 23:12
Wie mooi wil zijn moet pijn lijden!!
das waar :thumbup:
maar toch ,, kvind dat dit niet zo gezond is voor de carosserie
die kan er wss wel tege maar toch ..

jelle vda
12-06-2009, 23:14
je zegt de schroefset staat op zn hoogste stand? dus de veer is als het ware zo ver als het kan aangedraaid, lijkt me inderdaad logisch dat hij dan stugger wordt, maar dan is hij dus niet extreem verlaagt, maar standaard 40mm waarschijnlijk. in mijn ogen wordt de schroefset minder stug als de veer de meeste ruimte heeft, dus de "moer" zo ver mogelijk naar beneden.

maar dit is slechts een “logische” gedachte, heb mijn schroefset nog lang niet gemonteerd :redface:

ik hoor het wel als ik totaal verkeerd denk :D

met op zijn hoogste stand bedoel ik de wagen volledig omhoog ,
maar allesinds men wagen staat op alle standen eve stug

dusj
en srry moest ik jou nu verkeerd begrijpen maar het is ondertussen voor mij al laat :D
grtz

Street Performance
13-06-2009, 09:37
Vmaxx ontwikkeld zijn sets met een sportieve afstelling maar toch nog wel enig comfort. Het probleem echter is dat de golf 1 een erg stijve carrosserie heeft en dat door het relatief lage gewicht van de auto de set erg stug aanvoelt. Een dergelijke set op een Golf 4 of 5 rijdt al heel anders en geeft zeker meer comfort.

Overigens geven bijna alle schroefsets op een Golf 1 een erg stugge demping, dit kan ook niet anders want maximaal naar beneden (en dat kan bij een Golf 1) en dan ook nog volop comfort dat kost je heel wat carterpannen! Dus inderdaad, wie mooi wil zijn zal toch enigzins pijn moeten lijden, vooral bij een Golf 1.

martiepartie
13-06-2009, 09:58
Is de schroefset van een golf1 dan voorzien van dezelfde veren als bij een golf4 of 5? :confused: Er zit qua wagengewicht zeker een factor 1,5 verschil in..

Zou erg simpel van Vmaxx zijn om daar veren met eenzelfde veerstijfheid onder te zetten :screwy: In dat geval zou ik niet eens over ontwikkeling willen spreken, maar goed voor dat geld kan je ook weinig verwachten.

ScareMercy
13-06-2009, 10:16
v-maxx is op zijn laagst en op zijn hoogst het stugst, als je een beetje comfort wil zul je een middenweg moeten zoeken.

Gertjan
13-06-2009, 10:37
Van Supersport wordt altijd beweerd dat het een verstelbare steigerpijp is, maar op de APK modus reed die set bij mij heerlijk comfortabel.
Dus het lijkt mij stug dat een v-maxx dan stugger is?

jelle vda
13-06-2009, 10:44
Vmaxx ontwikkeld zijn sets met een sportieve afstelling maar toch nog wel enig comfort. Het probleem echter is dat de golf 1 een erg stijve carrosserie heeft en dat door het relatief lage gewicht van de auto de set erg stug aanvoelt. Een dergelijke set op een Golf 4 of 5 rijdt al heel anders en geeft zeker meer comfort.

Overigens geven bijna alle schroefsets op een Golf 1 een erg stugge demping, dit kan ook niet anders want maximaal naar beneden (en dat kan bij een Golf 1) en dan ook nog volop comfort dat kost je heel wat carterpannen! Dus inderdaad, wie mooi wil zijn zal toch enigzins pijn moeten lijden, vooral bij een Golf 1.

ik wil niet zeggen vollop comfort ,, maar dat die toch iets meegeeft ..
tis nu niet dat ik op 1 cm van de grond da grijden fzo

en da die afentoe iets schuurt omdat ie veert kan geen kwaad , want ik heb er zeer lang over gedaan om een degelijke metalen bodemplaat te monteren ! en het is me eindelijk gelukt :D

is er geen andere oplossing , niet zo heel duur ,maar bv ori veren afzagen en op kortere schokdempers monteren
vaste verlaging ,
ander goedkoop setje dat iets beter mee geeft fzo ?

grtz

René
13-06-2009, 10:53
Oplossing? Geen goedkope schroefset kopen...Desnoods koop je een vaste veren-schokdemperset van KW of Eibach of een ander bekend en goed merk...edelijk comfort en toch ook sportief en goedkoper dan een schroefset.

Gijs
13-06-2009, 11:27
Oplossing? Geen goedkope schroefset kopen...
:iamwithst

Inderdaad! Dat is ook de reden dat er geen knaken schroefset onder m'n daily komt.
Als je cheap laag wil rijden is een v-maxx setje prima (heb ik ook op m'n Golfje 1). 90% veerweg van z'n bandjes, 10% van het onderstel. :)

René
13-06-2009, 11:32
Maar bij een zwaardere auto...een passat bijvoorbeeld, dan is die V-maxx set 10x slapper dan een origineel onderstel...(ja, ik spreek uit ervaring)...

Maarja...wat kan je ook verwachten van schroefsetjes die nieuw in Essen te koop waren voor 149 euro voor alle type auto`s :)

martiepartie
13-06-2009, 11:35
tja, dan zit er blijkbaar toch een 'universele' set veren op deze schroefkit. Geen wonder dat een lichte auto als een steigerpijp veert en een zware auto als een dweil over de weg gaat.

Er zijn trouwens wel losse verensets met verschillende veerstijfheden te koop voor coilover kitjes. Misschien dat de binnendiameter (ivm schotels) overeenkomt met een V-maxx set?

Street Performance
13-06-2009, 22:07
Is de schroefset van een golf1 dan voorzien van dezelfde veren als bij een golf4 of 5? :confused: Er zit qua wagengewicht zeker een factor 1,5 verschil in..

Zou erg simpel van Vmaxx zijn om daar veren met eenzelfde veerstijfheid onder te zetten :screwy: In dat geval zou ik niet eens over ontwikkeling willen spreken, maar goed voor dat geld kan je ook weinig verwachten.

Wat ik bedoel is dat Vmaxx de set aanpast aan de hand van de auto en wat de gemiddelde sportieve rijder ervan verwacht. Natuurlijk zijn de Golf 4 veren niet hetzelfde als de Golf 1. Maar naarmate een auto van de fabriek uit comfortabeler wordt neemt ook de stugheid van de schroefset in verhouding af. Dus Golf 1=erg stug en bij de Golf 4 gebruiken ze minder stugge veren. Desalnietemin zijn de sets zeker nog sportief te noemen. Overigens worden er ook in duitsland geen Vmaxx sets verkocht voor 149 euro. Dit waren Raceland sets en dan hebben we het dus over iets heel anders. Het probleem is gewoon dat er zoveel sets gemaakt worden die op elkaar lijken dat niemand door de bomen het bos meer ziet. Vaak worden alleen andere namen gebruikt voor dezelfde sets. Bij Vmaxx is dit echter zeker niet het geval. Ik verkoop bijna 10 vmaxx sets per week en tot op heden is eigenlijk iedereen tevreden over deze sets. De prijs kwaliteit verhouding is gewoon erg goed. Ik heb veel klanten die zo'n set onder de golf 1 hebben zitten en er vervolgens nog 1 kopen voor de daily. Dus als je volgens jou dan zo weinig kunt verwachten voor dat geld dan is het toch wel vreemd dat de mensen terug blijven komen voor die sets.

Ronin
13-06-2009, 22:21
Overigens worden er ook in duitsland geen Vmaxx sets verkocht voor 149 euro. Dit waren Raceland sets en dan hebben we het dus over iets heel anders.

ga eens naar "essen motorshow", daar worden ze verkocht voor 150,-
dat is dan een set V-maxx voor de golf 1

jettaracing
14-06-2009, 06:02
Ik heb ook een V maxx onder de golf mk3 variant ,en heb daar erg goede ervaring mee !
Ik heb nog 3 cm schroefdraad over ,dus hij ligt echt laag genoeg ,maar heb nog wel vering erin ,en kwa comfort valt het ook niet tegen !
Met zo'n stevige verlaging heb je altijd een stuggere vering , maar ik ben er iig erg tevreden over tot nu toe !

golfvr6
14-06-2009, 08:16
Ik heb gehoord dat de vmax setje aardig slapper dan bijv supersport.
Onder me oude golf1 had ik supersport,was wel redelijk hard.
Maar onder mijn daylie passat heb ik ook supersport en dat is in mijn ogen wel comfortable.
En kwaliteit is het ook wel zit er nu 85000 km onder
Nu hebben we sinds kort een golf 1 cabrio,en daar gaat een cheapau schroefsetje onder.
Maar ik hou van hardt ,kan je dus bij zo,n vmax setje beter op bumpstops rijden dan .
Heb namelijk een een hekel aan aanschaverij,op bepaalde stukken autosnelweg.
@ topic starter wil je comfort ruil dan je set om met de mijne hahaha

René
14-06-2009, 11:37
Rijden op je bumpstops, omdat je niet wilt dat er iets gaat aanlopen is al helemaal iets wat ik niet kan begrijpen...

Las dan een dikke staaf tussen je carrosserie en fusee:)

Misha
14-06-2009, 11:44
Las dan een dikke staaf tussen je carrosserie en fusee:)
Nee, dat is inderdaad wel gezond :rolleyes:

martiepartie
14-06-2009, 11:46
Nee, dat is inderdaad wel gezond :rolleyes:

ever heard of sarcasm? ;)

@Rene, sommige mensen doen alles voor de looks, of het nog rijdbaar is maakt verder niet uit. En dan ook nog boos worden als ze door 'blauwblauw' van de straat gehaald worden :D :nana:

Gertjan
14-06-2009, 12:45
Of dat je 3 meter naar rechts terecht komt als je een hobbeltje in een bocht tegenkomt. :D

martiepartie
14-06-2009, 12:48
:d :d

lager
14-06-2009, 14:28
alvorens te beginnen
ik weet dat er hier al vele topics over zijn maar ik heb nooit echt men andwoord gevonden

ik heb al wel gelezen dat schroefkits hoe lager hoe stugger worden
nu heb ik dit is getest en mijn schroefkit staat bijna op zen hoogst en dit geeft geen mm mee
hoe hard de schok ook is :shake:

nu veert hij nog iets op zijn banden ,, maar binnekort ga ik 13ers met redelijk laagprofiel getrokken bandjes rijden ,, dus dit word ook steenhard

hoe kan ik dit nu verhelpen ,, het moet niet veel zijn want ik wil dan toch redelijk laag gaan , :cool:
maar gwn ,, dat het toch iets meegeeft .. :confused:

het gaat dus om een golf 1 cabrio
met een v-maxx schroefkit met hulpveren er nog tussen ,

ik hoor het graag :thumbup:
grtz

is het wel v-maxx en niet die erop lijken. waar elke rubriek op markplaats vol staat. :screwy: die zijn namelijk rete stug. weet ik uit ervaring maat had zo set. van 199,- heeft er later v-maxx onder laten zetten en is gewoon stukken soepeler

jelle vda
14-06-2009, 19:09
is het wel v-maxx en niet die erop lijken. waar elke rubriek op markplaats vol staat. :screwy: die zijn namelijk rete stug. weet ik uit ervaring maat had zo set. van 199,- heeft er later v-maxx onder laten zetten en is gewoon stukken soepeler
deze zate gewoon onder da wagen toen ik ze kocht , hing een sticker op met enkele nummers , ,maatje van me is er mee naar bandencentrale crauwels gestapt ( vrij veel ervaring op dat gebied ) en die wist met zekerheid te zeggen dat het v-maxx was

een metalen baar tussen fusees en carosserie veert evehard als ik hoor :D

René
14-06-2009, 19:37
Of dat je 3 meter naar rechts terecht komt als je een hobbeltje in een bocht tegenkomt. :D

Als je zo dom bent om zo te rijden....dan heb ik liever dat er 3 meter rechts een boom staat dan een auto/voetganger/fietser o.i.d. :) :twocents:

Gertjan
15-06-2009, 11:09
Dat doe ik nou ook niet meer, vond het toch wel een beetje eng :redface:

lager
15-06-2009, 19:26
deze zate gewoon onder da wagen toen ik ze kocht , hing een sticker op met enkele nummers , ,maatje van me is er mee naar bandencentrale crauwels gestapt ( vrij veel ervaring op dat gebied ) en die wist met zekerheid te zeggen dat het v-maxx was

een metalen baar tussen fusees en carosserie veert evehard als ik hoor :D

zou kunnnen hoor. vaak zie je het aan de moeren die dunner zijn. v-maxx is niet knetterhard was mijn ervaring :confused:

RemyVR6
17-06-2009, 23:09
Waarom begrijp ik er gewoon helemaal niks meer van?? De een zegt keihard, de ander zegt redelijk comfortabel. Wat is het nou?

Wat monteer je als je iets (+/- 4 cm) lager wilt en verder rijdt dan rondje om de kerk??

René
17-06-2009, 23:28
Ik zelf heb nu een vaste schokdemper-/verenset van KW. Iets lager dan origineel, stugger dan origineel, maar toch ook zeer fijn op de lange baan...

Ebut
17-06-2009, 23:29
Ach, hard en comfortabel is een rekbaar begrip. De een die zeikt al over stugheid bij het minste of geringste en de echte 'hardcore schroefsetters' weten dat het gaat stuiteren en die verwachten dat, wennen eraan en zeuren dus niet.

jetta mk1 '82
18-06-2009, 02:57
Ach, hard en comfortabel is een rekbaar begrip. De een die zeikt al over stugheid bij het minste of geringste en de echte ' hardcore schroefsetters' weten dat het gaat stuiteren en die verwachten dat, wennen eraan en zeuren dus niet.

:goodpost: :thumbup:


gr. Martijn

RJTuning
18-06-2009, 10:06
Van Supersport wordt altijd beweerd dat het een verstelbare steigerpijp is, maar op de APK modus reed die set bij mij heerlijk comfortabel.
Dus het lijkt mij stug dat een v-maxx dan stugger is?

jah maar jij bent ook wel aardig wat gewend....


bumperstops inkorten?

tim_j
28-09-2009, 21:45
ik had er ook last van met een TA schroefset,
rete stug dat de toplagers uit de wielkasten komen.

toen maar de hulpveren verwijderd, en nu alle comfort van de wereld.

De Pul
28-09-2009, 21:51
.........de echte 'hardcore schroefsetters' weten dat het gaat stuiteren en die verwachten dat, wennen eraan en zeuren dus niet.
:lmao:

:thumbup:

lager
29-09-2009, 09:41
ik had er ook last van met een TA schroefset,
rete stug dat de toplagers uit de wielkasten komen.

toen maar de hulpveren verwijderd, en nu alle comfort van de wereld.

dat klopt die ta dingen zijn knoert stug niet normaal. je lasnaden van je auto /scheuren alleen maar. :shake:

martiepartie
29-09-2009, 09:48
ik had er ook last van met een TA schroefset,
rete stug dat de toplagers uit de wielkasten komen.

toen maar de hulpveren verwijderd, en nu alle comfort van de wereld.

onmogelijk, die hulpveren zijn alleen bedoeld om de boel onder voorspanning te houden en is vele malen slapper dan de hoofdveer. De hoofdveer bepaalt de veerkarakteristiek.

lager
29-09-2009, 10:22
onmogelijk, die hulpveren zijn alleen bedoeld om de boel onder voorspanning te houden en is vele malen slapper dan de hoofdveer. De hoofdveer bepaalt de veerkarakteristiek.

klopt en de demper natuurlijk. daar zit vaak het verschil in.

Dexter
29-09-2009, 11:01
Niet zeuren, het went allemaal wel.

Wees blij dat het stuk is anders veert het allemaal veel te ver in.

tim_j
29-09-2009, 11:25
@lager;
zo ver heb ik het niet laten komen, ik kreeg last van mn rug op de snelweg.

@martieparty;
vreemd toch heb ik nu wel comfort, ik denk dat het komt doordat je meerdere windingen op spannig zet. nu wat minder dus wat minder stijfheid.

martiepartie
29-09-2009, 11:29
@martieparty;
vreemd toch heb ik nu wel comfort, ik denk dat het komt doordat je meerdere windingen op spannig zet. nu wat minder dus wat minder stijfheid.

Nee, dat kan gewoon niet dat je door de hulpveer weg te halen van kneiterhard naar 'comfort' gaat (wat dat ook mag betekenen.)

De veerstijfheid van de hoofdveer blijft gelijk, het is geen progressieve veer.

tim_j
29-09-2009, 11:29
in theorie heb je gelijk..

maar met hulpveer moest ik op de kap zitten, en dan kwam ie mischien 1 cm omlaag.
zonder hulpveer veert ie wel goed door, de auto zakt een paar centimeter. zonder ieder barstje of dingetje te voelen van het asfalt.

Dexter
29-09-2009, 11:45
Apart, de hulpveer is namelijk dusdanig slap dat die helemaal inzakt als je je auto erop zet. De hulpveer ligt dus helemaal plat. Deze veert dus ook niet meer verder in, dat doet alleen de hoofdveer.

Zo zit het bij mijn tenminste op de supersport.

DoriDaan
29-09-2009, 12:21
Ik zelf rij met een set van G&M op de inca is alleen voor
Het stuurt super en is acceptabel comfortabel.. (achter is een inca met een springend konijn) thanx uitgerolde bladveren. :rolleyes:

De passat staat op een Rokkor (belgisch) supersport "achtig"setje en is erg springerig.
MAAR hij ligt ook met de lip op straat! als ik deze in NORMALE werk hoogte zal schroeven is dit ook een prima set..

Ik heb ook met ee TEC setje gereden onder een MK2 golf.. ik stuiterde de snelweg af!

TA technics heb ik achter op de RAT gehad was acceptabel en was ook niet MEEGA laag.
Hoe lager je gaat hoe harder je stuiterd is mijn menig.

Kortom ik zweer bij G&M
www.vandenbergparts.nl mischien wordt het als sluip reclame gezien.
ik ben erg tevreden over de service en kwaliteit.

TerBer
29-09-2009, 15:33
Is het trouwens niet zo dat linksdraaiende schroefsets soepeler zijn dan rechtsdraaiende sets???










:thumbup:

De Pul
29-09-2009, 20:40
@tim-j,je hebt toch niet de hoofdveer verwijderd en de hulpveer laten zitten?:lmao:

tim_j
29-09-2009, 21:42
:tongue:

mn hulpveer zakt niet in zoals bij de meeste sets, de hoofdveer doet al het werk.

ik las het ergens dat ze zonder hulpveer zachter zijn, en jawel :) .