View Full Version : M,n Touareg even opleuken!
Van morgen al vroeg op pad gegaan richting Assen om een setje goedkope rims te scoren :D :D
Daarna gelijk door gereden naar Bovensmilde om een setje dempers en verlagings veren op te halen, ook voor weinig uiteraard :D :D
Daarna rap up huus an en alles er onder choppen :cool: :cool: met dit als resultaat.
Heb nog wat windingen van de veren afgeslepen net tot ze nog opgesloten zitten.
Resultaat, 6cm lager :thumbup:
Van de week even opnieuw uitlijnen en we zijn happy de pappy :tongue:
Benieuwd wat jullie er van vinden
http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/7/8/Noellesafscheidswedstrijd013.JPG
robertjan007
13-06-2009, 22:06
... windingen van de veren afgeslepen? :screwy:
Dat doen sommige mensen bij een oude golf twee maar bij een Touareg?
Sorry maar dat snap ik echt niet... Geef me anders even tekst en uitleg!
Groeten
Ziet er goed uit!
Alleen met een touareg onder je kont heb je toch wel geld voor echte verlagingsveren?:P
golf1-gtd
13-06-2009, 22:42
snap dat van die windingen van de veren afslijpen ook niet :eek: lijkt mij toch wel een beetje link met zo'n auto zou toch maar een setje goeie veren kopen als ik jou was maar ja het is jouw auto:D maar verder ziet het er goed uit
a.busser
13-06-2009, 22:55
Hij kan nog wel 6cm zakken!
Even voor de duidelijkheid dit is een originele verlagingset van VW deze is maar 2,5 cm lager :cool:
Dat zet geen zoden aan de dijk, ken je het net zo goed zo laten.
Deze set , dempers en veren heb ik dus op marktplaats gekocht en was 1000 KM mee gereden .
Dus vanmiddag de set even grondig bestudeerd en tot de conclusie gekomen dat er wat windingen af konden :D :D
Ik heb ze zover korter gemaakt dat ze nog wel netjes opgesloten zitten.
Dus er kan niets mis mee gaan, en van slijpen worden ze echt niet zwakker :shake:
De vorm van de windingen waren ook dusdanig dat het korter slijpen nix uitmaakte voor de pasvorm.
Nou ja en als ik nog lager wil zal ik moeten overstappen op een schroefset, en dan ben ik 2400 euries armer
En bij nog lager hoort eigenlijk ook minstens 22inc
Nou ja misschien voor later ;)
Het kan zijn dat je progressieve veren hebt.
De progressieve vering werkt als volgt: hoe meer druk er toegepast wordt, hoe groter de weerstand wordt. Dit zorgt er voor dat de schokdemper de druk absorbeert voordat de slag bereikt wordt. De auto wordt beter controleerbaar doordat de vering de klappen opvangt in plaats van het wiel. Ook slijten je banden hierdoor aanzienlijk minder. Wanneer er druk op de vering wordt uitgeoefend stijgt deze druk geleidelijk. Dit wordt "constante stijging" genoemd. Bij standaard (non-progressieve) vering is dit niet mogelijk.
Wat heeft dit betrekking op mijn volgens sommige brute verlagings wijze :confused:
golf1-gtd
13-06-2009, 23:45
ik denk het wel:D
breadfan83
14-06-2009, 04:46
Veren van de Touareg korter slijpen... :screwy:
Zal ik de ANWB al effe bellen dat ze binnenkort "a wrek kennen towen"?
had dat rondje vandaag even gemaakt
had je ook nog een meeting in bergum mee kunnen pakken
HAHAHAHAHAHA jongens maak jullie geen zorgen hij ligt heerlijk op de weg ben gisteravond ook nog ff aant hoeken geweest!!
Nix mis mee :thumbup: :thumbup:
Enne Alberto jammer dat ik eeen BBQheb anders was ik van de partij geweest :D :D
Ik zie jullie zekers 12 juli in onze achtertuin, MIVW meeting :thumbup: :thumbup:
Een "terreinwagen" verlagen, okay.. Maar door de veren af te zagen?! Ieder z'n ding natuurlijk, maar ik kom je niet graag tegen... :redface:
Gijs, wat is nou het probleem leg me dat nou eens uit....
Zijn ze na het sukje afslijpen ineens minder sterk.. want als dat zo is moet ik ze er dus afhalen :eek: :eek:
wow, hmmmm tjsa....
ikzelf had die gok nooit genomen met een auto die bijna 2,5 ton weegt.
neemt niet weg dat het er gaaf uitziet hoor!
Maar om veren korter te slijpen... ik durf het al niet eens op een auto van 900 kilo.
Jan-Jelle
14-06-2009, 10:49
aantal argumenten:
1: je veren hebben geen draagring meer.
2: als je wiel/wielen los komen van de grond willen de wielen naar beneden en de schokbrekers gaan mee, waardoor de veer lo komt te zitten en vaak schuin terugkomt.
3: als ze het bij de apk zien word hij afgekeurd
4: er zijn niet voor niet schroefsets en verlagingsveren op de markt gekomen
martiepartie
14-06-2009, 10:50
aantal argumenten:
1: je veren hebben geen draagring meer.
2: als je wiel/wielen los komen van de grond willen de wielen naar beneden en de schokbrekers gaan mee, waardoor de veer lo komt te zitten en vaak schuin terugkomt.
3: als ze het bij de apk zien word hij afgekeurd
4: er zijn niet voor niet schroefsets en verlagingsveren op de markt gekomen
punt2; zoals de TS aangeeft komen de veren niet los bij volledig uitveren. Punt4 is een kulargument.
punt1 en 3 ; :thumbup:
Gijs, wat is nou het probleem leg me dat nou eens uit....
Zijn ze na het sukje afslijpen ineens minder sterk.. want als dat zo is moet ik ze er dus afhalen :eek: :eek:
Naja, de sterkte zal wel meevallen. Je zegt dat de veren er nog strak genoeg tussen zitten, maar wat gebeurt er als de auto maximaal uitveert? Valt ie er dan niet tussenuit (achteras), met als je volg dat je dan echt laag rijdt? :)
Wat ik ook niet helemaal begrijp (maar dat gaat me overigens niks aan) is dat je een relatief dure auto koop, zeker voor een Volksforummer :D, en deze dan op een Macgyver manier verlaagd. Wat op zich wel weer bij een Volksforummer past ;)
Het idee is leuk, maar ik begrijp die mensen niet..... Waarom niet gewoon op zoek naar een "normale" oplossing. Je kan wel een Touraeg rijden, maar niet het geld investeren om hem dan juist te verlagen... Wacht dan even iets langer, zodat het goed kan gebeuren.
Jan-Jelle
14-06-2009, 10:58
punt 2, overheen gelezen..
punt 4, mij mening dan :P
en bij het inveren lijkt het me ook niet erg lekker als je ermee gaat ''hoeken''. alsje schokbrekers op hun eind komen heb je een probleem, dan stoten ze tegen de onderkant aan en dan gaan ze lekken. hebben wij een keer gehad met een auto vol met parket, is echt geen lekkergevoel om mee te rijden.
ik vind het toch maar een triestige situatie hier
wel met een touareg willen rijden, maar dan te gierig zijn om deftige ophanging te steken
al eens aan gedacht dat er ook maar iets zou gebeuren en je hebt een ongeval met een overlijden bij de andere partij, als ze dan beginnen te zoeken naar een oorzaak, dan weet ik toch wel dat ge meer dan 2400 euro aan betalen zijt wat ge nu al teveel vindt voor uw en anderen hun veiligheid
Jurgen Santana
14-06-2009, 12:40
Om hem verder te verlagen kun je van die klemmen kopen om de windingen bij elkaar te klemmen, wordt hij nog lager van:D
Maar FF zonder dollen, heb je de uiteinden van de veren wel een beetje netjes afgewerkt?
Een afgeslepen veer staat bij de APK gelijk aan een gebroken veer wat afkeur betekent.
Voor de rest denk ik dat een afgeslepen veer net zo gevaarlijk is als een schroefset van 200/250 Euro. En daar hoor je tegenwoordig ook niemand meer over klagen.
timberland
14-06-2009, 12:53
Een afgeslepen veer staat bij de APK gelijk aan een gebroken veer wat afkeur betekent.
mits netjes afgeslepen en wat verf eroverheen is dit geen afkeur.
aantal windingen van de veer hoeft niet gecontroleerd te worden.
owjah en de veer moet deugelijk vastzitten
Ik lach mee de tandjes van jullie reacties :D :D
Denken jullie nu echt dat ik niet weet waar ik mee bezig ben...
Mensen hier die mij beter kennen weten weten waarschijnlijk wel dat ik weet waar ik mee bezig ben.
Maar ik kan jullie nog wel een keer uitleggen wat ik heb gedaan :)
Deze originele dempers en veren zijn VAG materialen
Ze zijn dus standaard al 3cm lager
Blijft er nog een veerweg over van 10cm
In deze setting moet je ze met veertangen weer inelkaar zetten
De veren hebben aan 1 zijde een draagvlak en loopt ook taps toe
De andere zijde stopt alsof die zoo is afgekort
Heb er vervolgens 1 ring afgeslepen en die weer netjes gelakt.
Vervolgens demper en veer weer onder spanning gemonteerd
Dus voor iedereeen die niet kunnen lezen ZE BUNGELEN ER NIET LOS TUSSEN :D :D
Wat het geld betreft kan ik als ik wil er wel twee schroefsets op zetten maar
ik wil eerst even op een goedkope manier kijken of ik dit wat vind :cool:
Misschien ben ik dit na een paar maanden wel weer zat en moet ie weer omhoog...
Dan is 2000 eutjes voor een set schroefveren wel zonde terwijl ik nu 200 kwijt was (nieuw in de doos)
Jan-Jelle
14-06-2009, 13:37
Voor de rest denk ik dat een afgeslepen veer net zo gevaarlijk is als een schroefset van 200/250 Euro. En daar hoor je tegenwoordig ook niemand meer over klagen.
waarom word je auto met schroefset dan wel goedgekeurd, en met afgeslepen windingen afgekeurd? en als het echt zo veilig was, zou men dat allang bewezen hebben. dan kunnen alle schroefset fabrikanten hun fabrieken wel sluiten want dan gaat iedereen zijn veren afslijpen.
en Veerzes, als je zo wil rijden zullen niet veel mensen je tegenhouden, je word alleen op de risico's gewezen.
[quote}Ik lach mee de tandjes van jullie reacties
Denken jullie nu echt dat ik niet weet waar ik mee bezig ben...
Mensen hier die mij beter kennen weten weten waarschijnlijk wel dat ik weet waar ik mee bezig ben.
Maar ik kan jullie nog wel een keer uitleggen wat ik heb gedaan
Deze originele dempers en veren zijn VAG materialen
Ze zijn dus standaard al 3cm lager
Blijft er nog een veerweg over van 10cm
In deze setting moet je ze met veertangen weer inelkaar zetten
De veren hebben aan 1 zijde een draagvlak en loopt ook taps toe
De andere zijde stopt alsof die zoo is afgekort
Heb er vervolgens 1 ring afgeslepen en die weer netjes gelakt.
Vervolgens demper en veer weer onder spanning gemonteerd
Dus voor iedereeen die niet kunnen lezen ZE BUNGELEN ER NIET LOS TUSSEN
Wat het geld betreft kan ik als ik wil er wel twee schroefsets op zetten maar
ik wil eerst even op een goedkope manier kijken of ik dit wat vind
Misschien ben ik dit na een paar maanden wel weer zat en moet ie weer omhoog...
Dan is 2000 eutjes voor een set schroefveren wel zonde terwijl ik nu 200 kwijt was (nieuw in de doos)
[quote]
Je begrijpt er echt helemaal niks van he? verenstaal ontstaat uit uit een warmte behandeling en een legering. die warmtebehandeling heb jij zojuist onklaargemaakt. Zelfs in een blote poten land in Afrika vinden ze dit nog te vergaan. En dan doodleuk roepen dat je weet waar je mee bezig bent.
Dennis
martiepartie
14-06-2009, 14:04
Je begrijpt er echt helemaal niks van he? verenstaal ontstaat uit uit een warmte behandeling en een legering. die warmtebehandeling heb jij zojuist onklaargemaakt. Zelfs in een blote poten land in Afrika vinden ze dit nog te vergaan. En dan doodleuk roepen dat je weet waar je mee bezig bent.
Dennis
:rolleyes:
Pak die rust :tongue:
Een warmtebehandeling wordt niet tenietgedaan door een kortstondige verwarming. 1 winding doorslijpen is zo gedaan, waarbij de molecuulstructuur niet hevig verandert. De veer zal plaatselijk iets verzwakt zijn, meer niet.
Wederom paniekdenken..
heerlijk :D
Jurgen Santana
14-06-2009, 14:57
Volgens mij lezen een aantal mensen maar de helft en begrijpen ze daar dan weer geen kwart van:D
Volgens mij lezen een aantal mensen maar de helft en begrijpen ze daar dan weer geen kwart van:D
:own:
:rolleyes:
Pak die rust :tongue:
Een warmtebehandeling wordt niet tenietgedaan door een kortstondige verwarming. 1 winding doorslijpen is zo gedaan, waarbij de molecuulstructuur niet hevig verandert. De veer zal plaatselijk iets verzwakt zijn, meer niet.
Wederom paniekdenken..
heerlijk :D
klopt,stukje materiaal zal even tussen de 2 a 300 gr worden, dat is echt bij lange na niet voldoende om de molecuulstructuur dusdanig te verzwakken dat het gevaar oplevert.
Aan de andere kant had ik even naar een officiƫle verlaging gezocht..
:rolleyes:
dikke bak hoor, en als jij het logisch vind om hem zo te verlagen, lekker doen, vindt het "schuddende vingertjes" gehalte wel weer hoog in dit topic. Als je nou met je met draagarmen al vonkend over de snelweg heen aan het schuren bent, is het vroeg genoeg voor eeen : "DOH!" momentje... En met 22" tover je het ding meteen om tot compensatiemobiel voor andere tekortkomingen. Goed bezig, en nou doorsparen voor dat schroefsetje ;)
Volgens mij lezen een aantal mensen maar de helft en begrijpen ze daar dan weer geen kwart van:D
Klopt Jurg ,daarom zitten we ook op volksforum :)
Maar als je die handgeschakelde 3,2 v6 perse wil verlagen koop dan een golf R32 ;)
En Cor wilde hem toen zelfs nog hoger hebben :)
ik snap echt jullie punt niet,heb al zoveel auto's laten keuren die zo verlaagd waren en nog nooit op/aanmerkingen gehad....zolang de veer allebei de schotels nog raakt als de wielen los van de grond zijn is er niks aan de hand,komt nog bij dat een set verlagingsveren echt geen high-tech iets is je betaalt alleen voor hetzelfde wat je dus ook prima zelf kunt:screwy:
wil er wel bij zeggen dat dit niet bij alle veren mogelijk is,maar omdat VW meestal maar 1 of helemaal geen taps toelopende kanten aan eeen veer heeft kan dit prima....
Jurgen Santana
14-06-2009, 18:30
Als je geen windingen van je veren wil missen kun je de veren ook verhitten met een brander. Op die manier kun je de verlaging tot op de mm nauwkeurig uitvoeren.
Gewoon blokjes onder de dorpels plaatsen op de hoogte dat je ze wilt hebben.
Als je geen windingen van je veren wil missen kun je de veren ook verhitten met een brander. Op die manier kun je de verlaging tot op de mm nauwkeurig uitvoeren.
Gewoon blokjes onder de dorpels plaatsen op de hoogte dat je ze wilt hebben.
dan vern=uk je dus wel de sterkte,die veren breken geheid als je dit doet :shake:
Klopt Jurg ,daarom zitten we ook op volksforum :)
niet bang Emiel .... ;)
Ja Jurgen dat mag je echt niet doen :screwy: :screwy: hihihihihih
Mare het is weer leuk geweest, er is leuk gereageerd :D :D :D
Zullen we deze topic maar afsluiten ;)
a.busser
14-06-2009, 19:13
Nou ik wilde eigenlijk ook nog iets zeggen.....
Mooie wielen!
Nou vooruit dan maar :D :D :D
En dank je voor het compliment :thumbup: :thumbup:
Die zijn uiteraard altijd welkom :) :)
jawel hoor nico, ziet er goed uit.
ikduik wel ff opzij als ik je zie aankomen, maar dan om de boel even te bekijken!
:tongue:
niet bang Emiel .... ;)
Voor wat? :)
breadfan83
14-06-2009, 21:38
Effe domme vraag misschien, maar wat kost zo'n Touareg en die wielen?
Jurgen Santana
14-06-2009, 21:43
dan vern=uk je dus wel de sterkte,die veren breken geheid als je dit doet :shake:
Dan kun je maar beter een low-budget schroefset kopen en deze zo laag zetten dat je op de bumpstops rijd. Dan ontlast je de veren en breken ze niet zo snel :D
Dan kun je maar beter een low-budget schroefset kopen en deze zo laag zetten dat je op de bumpstops rijd. Dan ontlast je de veren en breken ze niet zo snel :D
juist jij snapt um :thumbup: hahaha
snap echt niet waar iedereen zich zo druk om maakt,wanneer hoor je nou van een ongeluk wat veroorzaakt word door een halfgebakken veer of een tjingtjangtong schroefset??
Ik weet niet wat ie me heeft gekost, ik heb hem geruild voor mn Jetta :tongue:
Die velgen met banden waren 1000 euries :thumbup:
Oja Cor als je deze week van plan bent om te komen moet ik je teleur stellen
Hij staat de gehele week bij de schade hersteller....
Je weet wel waarvoor :D :D
Alstie klaar is kom ik wel ff langs..
robertjan007
14-06-2009, 22:30
juist jij snapt um :thumbup: hahaha
snap echt niet waar iedereen zich zo druk om maakt,wanneer hoor je nou van een ongeluk wat veroorzaakt word door een halfgebakken veer of een tjingtjangtong schroefset??
Meerdere malen... Ik werk bij een bergingsbedrijf en heb dat toch zeker een keer of 3 meegemaakt door onjuiste verlaging. Hetzij geen goede kwaliteit veren en/of er was aan geslepen...
Rest my Case... :thumbup:
breadfan83
14-06-2009, 23:13
Ik weet niet wat ie me heeft gekost, ik heb hem geruild voor mn Jetta :tongue:
Die velgen met banden waren 1000 euries :thumbup:
Hoe dan ook, zal zo'n ding kostbaar genoeg zijn, en zwaar genoeg...
Reden te meer om even door te sparen voor een verstandiger alternatief dan dit. Ik wil niet zeggen dat goedkope schroefsets goed zijn voor de 24 uur van Le Mans, maar voor normaal weggebruik zijn die dingen zover ik weet gewoon getest, ook die van 200 euro.
Ik geef ook niet altijd bakken met geld uit, maar als ik het niet kan betalen spaar ik door of zie er van af, maar ga niet in de boel knippen en slijpen...
Maw, spaar gewoon even door, en koop een nette set voor een nette auto. ;)
Oja Cor als je deze week van plan bent om te komen moet ik je teleur stellen
Hij staat de gehele week bij de schade hersteller....
Je weet wel waarvoor :D :D
Alstie klaar is kom ik wel ff langs..
natuurlijk weet ik waarvoor: je moest plots remmen nadat je over een diepe put was gereden, je veren schoten verkeerd en toen kantelde de auto op zn zij. Je hebt er geen verwondingen aan overgehouden toch?
maar spuitwerk komt dus in orde begrijp ik?
;)
Jij verklapt ook alles heh Corrrrr :D :D :D
omg wat een hoog schoolmeester gehalte hier.... een jaar of 15 geleden toen schroefsets alleen in de racerij gebruikt werden deed ik dit ook vaker met veren. veren van -6 cm werden zo -8 schokbreker in de draaibank inkorten en niks aan het handje....
Maar eh nette auto je touareg.
omg wat een hoog schoolmeester gehalte hier.... een jaar of 15 geleden toen schroefsets alleen in de racerij gebruikt werden deed ik dit ook vaker met veren. veren van -6 cm werden zo -8 schokbreker in de draaibank inkorten en niks aan het handje....
Maar eh nette auto je touareg.
Toen ik 19 was :D (24jaar geleden :D ) bestonden er nog geen schroefsets, en leerde ik van mijn toemalige collega hoe je een auto verlaagd.
Hij was helemaal into the Volvo scene en daar deden ze niet anders.
Maar dat was toen, toe schreven ze nog poep met de een lange oe :)
Maarja toch sta je iedere keer weer te kijken hoe ernstig mensen kunnen reageren :cool: :cool:
Jurgen Santana
18-06-2009, 18:58
Vroeger hoefde je ook geen wielen te balanceren....
Der Ghopmeister
18-06-2009, 19:14
vroeger toen je van sex in de auto nog rauwe knieen kreeg door de kokosmatten :D
Vroeger toen de lucht nog schoon was en de sex nog vies.
en de batavieren nog met z'n vijfen waren...
en de mannen van staal en de schepen van hout....
en de vissen lopend naar school gingen..
Vroeger hoefde je ook geen wielen te balanceren....
Toen was trillen nog lekkerrrr :D :D :D
jetta mk1 '82
19-06-2009, 03:10
Maar dat was toen, toe schreven ze nog poep met de een lange oe :)
hey nico,
die heb er eerder gehoord :D !
en wat betreft je pc hoofdstraattrekker jij bent echt niet wijs met je afgezaagde veren dat doe je toch niet gevaarlijke gek die je er rond rijd :D :D !?
gr. Martijn
Ziet er leuk uit Nico,
Gr. Marco ( Cor`s broertje )
is dat ding nog niet door z'n hoeven gezakt ? :D
Heb hem net bij het schadehuis opgehaald hij is weer helemaal nieuw :thumbup:
Gevalletje stormschade :eek:
is dat ding nog niet door z'n hoeven gezakt ?
Sixpack wanneer kan jij deze velgranden van m,n MK I een keer mooi polijsten??
http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/7/8/089.JPG
Ik lach mee de tandjes van jullie reacties :D :D
Denken jullie nu echt dat ik niet weet waar ik mee bezig ben...
Mensen hier die mij beter kennen weten weten waarschijnlijk wel dat ik weet waar ik mee bezig ben.
Maar ik kan jullie nog wel een keer uitleggen wat ik heb gedaan :)
Deze originele dempers en veren zijn VAG materialen
Ze zijn dus standaard al 3cm lager
Blijft er nog een veerweg over van 10cm
In deze setting moet je ze met veertangen weer inelkaar zetten
De veren hebben aan 1 zijde een draagvlak en loopt ook taps toe
De andere zijde stopt alsof die zoo is afgekort
Heb er vervolgens 1 ring afgeslepen en die weer netjes gelakt.
Vervolgens demper en veer weer onder spanning gemonteerd
Dus voor iedereeen die niet kunnen lezen ZE BUNGELEN ER NIET LOS TUSSEN :D :D
Wat het geld betreft kan ik als ik wil er wel twee schroefsets op zetten maar
ik wil eerst even op een goedkope manier kijken of ik dit wat vind :cool:
Misschien ben ik dit na een paar maanden wel weer zat en moet ie weer omhoog...
Dan is 2000 eutjes voor een set schroefveren wel zonde terwijl ik nu 200 kwijt was (nieuw in de doos)
:shake: afgeslepen veren onder zo auto. trouwens ik zal het bij geen 1 auto doen. :shake: je blijft je verbazen hier.
verbazen blijf je je idd,dacht dat de discussie inmiddels al doodgebloed was.....
Ken je wel zegge ja ... :screwy: :screwy:
er zijn altijd mansen die wat laat wakker worden....
martiepartie
02-07-2009, 08:58
Gave golf1 trouwens.
Steilheck
02-07-2009, 23:19
Lekker laag ook! :D
Begin je nu weer over die Touareg..... :D :D
frankvr6
03-07-2009, 23:21
ach soms zijn mensen gewoon te bang
In de formule 1 doen ze toch ook gewoon de veren afslijpen?
Heeft een F1 auto veren dan :screwy: :screwy:
Owww...... wacht jij bedoelt klepveren zeker Emiel :redface:
Hoe is het hier met de afgeslepen veren?
Ze zijn weer aangegroeid :)
jetta mk1 '82
10-12-2013, 17:39
Zo ver ik weet heeft Nico de Touareg niet meer.
Ik gok dat burp de nieuwe eigenaar is.
Nee Joh, ik heb wel een mooie Touareg :)
Gewoon hoog op de pootjes met 20"wielen :)
Voor de touareg mannen... Ik heb nog een set 22 inch van een touareg mogen weg.
Mijn set gisteren opgehaald. Zijn best mooi geworden. Alleen konden ze mijn naafkapjes niet meer vinden. Of ze sturen ze me na en anders krijg ik nieuwe van ze.
Een velg is gericht en daarna alle vier gepoedercoat en zijn ze met een road force balancer gebalanceerd waarbij je een uitdraai krijgt welke velg je het beste op welke plek kan zetten.
Voordeel van poeder coaten is dat de remstof niet meer in je lak brandt. Dit is veel harder en sterker waardoor je zo ook makkelijker schoon krijgt. Best bling bling ;)
Een blik op mijn vernieuwde velgen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WBWBF3II-G.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HFU36NQU-G.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BSLTJUMC-G.jpg
Vandaag de velgen in de velgenwas gezet en de banden in bandenzwart. Toch ben ik een paar puntejes tegen gekomen waar ik minder tevreden over ben. Er zitten wat putjes in een velg van het poeder coaten, daar ga ik dus mee terug.
Ze zien er nu nog mooier uit :)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QFVUHCVM-G.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KRWQS8SV-G.jpg
Oke dan, warm weer dus winterbanden = exit :)
Meteen de kabel aan de rechter voorkant vervangen, deze was al beschadigd toen ik hem kocht. Heb ik voor 30 euro via ebay gekocht. Een tweedehands maar gewoon goed.
Alle wielen verwisseld en de laatste was aan de beurt. Hier de defecte kabel. Is voor de signalering van versleten remblokken en tevens zit de ABS sensor daar ook aan vast.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WRTEECXO-G.jpg
Zo had ik het tijdelijk gemaakt. Werkte wel ;)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8OLRKRTC-G.jpg
Beneden aan dezelfde kabel zit ook de ABS sensor of zo je wilt, wieltoeren sensor.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZW4O84MI-G.jpg
Kabel loswerken en de andere meteen plaatsen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-K6DZT7OO-G.jpg
En als laatste de stekker bovenin vastzetten. Kind kan de was doen. Voordeel van zo'n grote auto is dat je wel lekker de ruimte hebt :)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-O8BRA7LI-G.jpg
Oude defecte kabel kan de prullenbak in
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XG4RRSXC-G.jpg
En hoe ziet hij er weer uit met de mooie velgen?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VN3KEZ68-G.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GHSYAJ3U-G.jpg
Close up
http://www.mijnalbum.nl/Foto-O33ERRJA-G.jpg
Overigens nog steeds de handremblokjes achter niet vervangen. Nu gebruik ik ze ook nooit maar is de volgende klus die er aan gaat komen......denk ik ;)
Marcel_VW
29-03-2014, 21:04
mooie Touareg zo hoor !
Turbo-Variant
05-05-2014, 09:20
Mag wel een iets zwaarder krikje gebruiken voor zo'n boot. :rolleyes:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.