PDA

View Full Version : Is het de startmotor?

jwst
16-06-2009, 15:24
Hallo,

Soms start de auto in 1 keer en soms lijkt het net of het niet lukt om hem aan te slingeren..Even wat langer de sleutel omdraaien en dan pakt hij hem uiteindelijk wel. Enig idee wat dit kan zijn?
Vaak is het ook als ik al een stukje heb gereden..
Koud gaat meestal wel ineens..

Er ligt een 2.0 8v uit een 3 in. Als het de startmotor is maakt dat dan nog wat uit!?

Alvast bedankt!!

GR JW

1982kameiX1
16-06-2009, 15:42
als je de motor hoort rondjengelen is het niet de startmotor. ik gok op brandstof toevoer.

hoe is je choke?

jwst
17-06-2009, 12:00
Het lijkt op een een lege accu!
Dat er te weinig kracht is om de motor aan te krijgen. Maar volgens mij is de accu nog wel prima!

GR jw

1982kameiX1
17-06-2009, 12:14
hoe oud is de accu? merk en type?

--
geen kracht genoeg om de motor rond te draaien kan ook duiden op teveel olie/te dikke (verkeerde) olie.
--

bjuriaan
17-06-2009, 13:45
meet je je accu ff na hoeveel ie nog geeft...

Dennis07
17-06-2009, 13:48
massa kabel los.... had ik ook en bij lang vasthouden sloeg ie uiteindelijk wel aan.
Kabel zit van de carros naar je dynamo waarschijnlijk.

meijer1972
17-06-2009, 20:54
Ik heb hierover ook gelezen in andere threads. Probeer de search functie maar eens.

Ik herken het probleem ook. Zoals in die threads staat is het iets dat de startmotor te warm wordt. Lijkt dan op een lege accu en als je 5 minuten wacht, start de auto wel.

Als je de oplossing hebt gevonden, post het dan ook even.

gti-pirelli
17-06-2009, 21:42
kijk eens of je kabels ook erg warm worden van de startmotor, dan moet je de kabels even losmaken van de startmotor en dat even goed blank schuren en er dan weer opzetten

mk2 td driver
17-06-2009, 22:32
het kan ook zijn dat je ankervelden of je koolborstels in je startmotor zelf niet al te lekker meer zijn, en dat ie daardoor slecht rondgaat.

maar daar kom je alleen achter door hem open te maken of een andere startmotor te proberen :thumbup:

ingmar
19-06-2009, 11:29
Ik heb een goede startmotor liggen voor je 20 euro

jwst
19-06-2009, 18:55
Bedankt allemaal, Het probleem is even weg. Maar zal jullie tips even langslopen.
GR JW

Golf_MK1
01-07-2009, 08:55
Ik heb echt precies hetzelfde probleem..als de motor 's ochteds koud is start hij in 1 keer...als ik al gereden heb en een uurtje later weer ga rijden pakt hij em maar met veel moeite op...

Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe accu dus ik kan me niet voorstellen dat dat het is :confused:

Ik rijd wel iedere dag meerdere korte stukken..ik weet niet of dat slecht is voor de accu (?)

1982kameiX1
01-07-2009, 10:36
op zich is de accu alleen voor het starten. korte stukjes rijden niet slecht voor een accu. hij "slijt" wel sneller. net als bij een oplaadbare penlite, die kan je bijv. maar 1000x keer ontladen en herladen en dan kan je hem weggooien.

Wat ik wel zou doen om stilstand in de winter te voorkomen is een dynamo met meer Ampere te plaatsen. de accu laadt dan wat sneller bij tijdens het rijden, zodat je ook na een aantal korte stukjes gewoon nog een keer een kort stukje kan doen ;)

ik ben in de scirocco van 45 naar 65A gegaan, en die start altijd.

Tja, en met die startmotor, dat blijft vaag. als je er naast staat is het altijd makkelijker. Is het niet de brandstof toevoer? of een warmne carburateur die hem ff verzuipt na een rit?

Golf_MK1
01-07-2009, 12:06
Ah oke bedankt voor de tip. Kan dat verder geen kwaad om van 45 naar 65A te gaan in een golf 1 cabrio?

Hmz.. ja ik zou het echt niet weten..heb geen idee waar die carburateur uberhaupt zit...is er niet een boekje of online document waar dat allemaal in jip-en-janneke taal staat uitgelegd met plaatje erbij? :redface: :D

Golf 1 cabriolet voor dummies ofzo :D

op zich is de accu alleen voor het starten. korte stukjes rijden niet slecht voor een accu. hij "slijt" wel sneller. net als bij een oplaadbare penlite, die kan je bijv. maar 1000x keer ontladen en herladen en dan kan je hem weggooien.

Wat ik wel zou doen om stilstand in de winter te voorkomen is een dynamo met meer Ampere te plaatsen. de accu laadt dan wat sneller bij tijdens het rijden, zodat je ook na een aantal korte stukjes gewoon nog een keer een kort stukje kan doen ;)

ik ben in de scirocco van 45 naar 65A gegaan, en die start altijd.

Tja, en met die startmotor, dat blijft vaag. als je er naast staat is het altijd makkelijker. Is het niet de brandstof toevoer? of een warmne carburateur die hem ff verzuipt na een rit?