PDA

View Full Version : Motortype '68 bus...


Stijn
27-10-2004, 20:46
Ik kreeg deze vraag via mijn website en ik heb er eerlijk gezegd de ballen verstand van. Experts, wat is jullie mening?

I have a 1968 bus with
(apparently) a H kind engine (1493cc, 44hp, 32 kW). The Italian Historic Car
association will not accept it (that's a shame as I would have very cheap
insurance) as it says the bus should have a B kind engine (1584cc, 47hp,
35kW)..however on your engine codes page it says that H kind engine were used
on buses until JULY 1968 whereas my bus was registered in California in April
1968. Does this mean that some type 2 buses actually were produced with a H
kind engine???? that would be enough for my application, I think...
I know this is a difficult question, however if you can't answer it could you please
direct me to other people that might know the answer???

Split52
27-10-2004, 20:48
ik zou zeggen:

molenari@hotmail.com

Bussie komt zo
27-10-2004, 21:25
Hier (http://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=3) moet je hem heen sturen.

krukab
28-10-2004, 07:49
Een H motortje zit volgens mij in de type1(kever),type181(Kübel) en in de type2 van 1965 - 1968 ...

Brothersinbeetles
28-10-2004, 08:00
Een H motortje zit volgens mij in de type1(kever),type181(Kübel) en in de type2 van 1965 - 1968 ...

En in de Karmann Ghia type 14.

Stijn
28-10-2004, 08:16
Dus een 68er bus kan origineel een H blok gehad hebben?

krukab
28-10-2004, 08:19
Yep,maar het is wel een grens/twijfel geval

Split52
28-10-2004, 11:56
Laat die gast gewoon even contact opnemen met Vincent (zit wel op het forum, maar niet zo veel online momenteel) die moet het volgens mij wel kunnen vertellen aan hem.

Stijn
28-10-2004, 21:56
Heb hem geantwoord met het antwoord van Alain en hem gezegd dat hij maar eens hier langs moet komen, ben benieuwd!

molenari
06-11-2004, 23:45
Heb hem geantwoord met het antwoord van Alain en hem gezegd dat hij maar eens hier langs moet komen, ben benieuwd!

Nee man, hij moet bij mij langs komen! Ik weet niet veel van spijlbussen en T3's maar van T2's heb ik toch wel de arrogantie om te zeggen dat ik behoorlijk veel weet. :p

En ik kan u zeggen:

Een H0-motor heeft NOOIT origineel in een T2 gehangen! In MODELjaar 1968 was de motor een B0, B5 of een C0 blok. En dat zijn alledrie 1600cc motoren:

B0 = standaard
B5 = met uitlaatgasherverbranding
C0 = motormet verlaagd oktaangetal

Later kwamen die rare Italianen nog eens met een 1300cc motor in hun T2...maar da's een ander verhaal.

Als je wilt kun je die italiaan mijn email adres geven dan kan ik hem nog meer over zijn T2 vertellen mocht hij informatie nodig hebben. Ik kan hem desnoods vertellen van wanneer dat blok is:

molenari@yahoo.com

Nog iemand anders op het forum met vragen in de trand van 'is dit origineel op mijn T2?'....ask me!

Stuur me bij voorkeur een email naar bovenstaand adres. Ik lees het het forum niet regelmatig (ben lid van te veel mailinglists).


groeten,



Vincent

Split52
06-11-2004, 23:51
Daar was hij al!

Die gasten maar niet willen luisteren he! :D

molenari
07-11-2004, 00:08
Daar was hij al!

Die gasten maar niet willen luisteren he! :D

Maar gelukkig is er een oplettende Mies!
Ik hoop dat het nu allemaal toch nog goed gaat komen :biggrin:


Vincenzo (niet van de barndoormaffia maar de PanoPimps)

molenari
09-11-2004, 20:24
Vraagje: Is er nog iets vernomen van die Italiaan?


Vincenzo

molenari
29-11-2004, 19:28
Vraagje: Is er nog iets vernomen van die Italiaan? :rolleyes:

Vincent

Stijn
29-11-2004, 20:49
lol, ff gemist deze topic....

Ja, hij blijft doorzetten :)


thanks for your answer!
I just wanted to ask you one more thing...from the picture of my engine which is attached to my email,
can you tell whether my bus has a B or an H kind engine??? I would really appreciate...
let me know if you can!!
bye

molenari
29-11-2004, 22:17
lol, ff gemist deze topic....

Ja, hij blijft doorzetten :)

Is moeilijk te zeggen wat voor een motor het is. Is wel duidelijk een enkelpoorts 1300, 1500 of 1600cc. (geen 1200 iig)

Zo te zien heeft de wagen M157: 'uitlaatgasreinigingsinstallatie', dat is dat rare ding voor de carburateur.

Het lijkt of hij een revisieblok heeft want het motornr is op een uitgefreesde plek ingestanst.

Anyways, als dit verder allemaal origineel is dan denk ik dat het motornr met 'B5' begint. 'B0' is de standaard 1600cc motor. en H0 de 1500cc uiteraard.

groeten,


Vincent