PDA

View Full Version : wissers & water ...

Zollie
17-06-2009, 20:42
ruitewnwissers...

De achterruitenwisser en sproeier werken perfect, stopt keurig onderaan de ruit steeds.
De voorruitenwissers daarentegen doen wat willekeurig aan... ze stoppen gewoon als je de hendel op uitstand zet. als je m op interval zet gaat ie de eerste keer gewoon wissen. zonder interval. de tweede keer dat je m op interval zet blijft ie netjes uit.

Wat kan dit zijn?? t relais? ik heb er 2 geprobeerd, dus dan zou ik er 2 hebben die gaar zijn...

Het koelwater wordt overal goed warm, heb ook ruim 100km probleemloos gereden zonder gedoe. Maar het straaltje van de overloopslang wat in je reservoir komt is bij stationair onregelmatig, veel straal, maar af en toe een pauzetje...
met toeren blaast ie een keurige straal. Is dat normaal op stationair? of heb ik ergens een probleempje?
de koelwaterslangen staan onder enige druk, kan niet direct bepalen of t te hoog is, te laag zeker niet. wat is ok? (1,6 D)

Zollie
21-06-2009, 14:33
Niemand over de wissers enig idee?

RubenD
21-06-2009, 15:47
Welk wisser relais zit er in?

Eentje met vast of met variabel interval. Ik heb een relais 99 in mijn Mk2 Golf gezet. Dan zet je de wisser aan en direct weer uit, op het moment dat je weer wilt wissen zet je hem aan en laat je hem aanstaan.

De tijd die er tussen de eerste en tweede keer wissen is verstreken onthoud hij dan als interval tijd.

Misschien dat je zo'n relais hebt...

Zollie
21-06-2009, 15:53
nop

die heb ik ook in mn Santana, maar er zit een 19 in. 2 getest, beide probleem.
toevallig beide stuk?

anders ga ik zo eens die uit mn santana erin testen :)