View Full Version : Remblokjes na 30.000 km op..?
Vandaag bij de garage geweest voor een beurt van de lease-auto (Swift) en ze moesten de remblokjes vervangen.. Is dat niet een beetje snel..?
Als je een ford ka neemt dan zijn je schijfen ook al versleten bij 30.000
Christiaan
20-06-2009, 08:08
Beetje lastig te zeggen, zal ook afhankelijk zijn van je rijstijl......
De een doet ook 20.000km met een setje banden, de ander zonder problemen 60.000.....
Heb op zich nog wel een aardige rustige rijstijl, rij wel veel op de autobaan.
Banden zaten voor ook nog 'maar' op 3,3mm..
Sjeesbeest
20-06-2009, 09:56
o valt nog mee die 30000 km hoor....... als je alleen stadsverkeer rijdt zijn ze bij een Swift al op bij 12000 km. Maat van mij heeft zo'n ding nieuw gekocht, maar veel ellende met dat ding
Ben er ook niet zo content mee, maar ja gegeven paard mag je niet in de bek kijken he..
Moet het nog tot oktober uithouden, dus dat komt wel goed :thumbup:
golf1-gtd
21-06-2009, 11:53
met mijn t5 heb er 55.000 mee gedaan en ik rij niet bebaald zacht en vaak met een aanhanger dus voor zo'n kleine auto vind ik het vrij snel:D
Sjeesbeest
21-06-2009, 12:12
er schijnt verschil te zijn waar ze gebouwd worden/werden er komen series uit Japan en series uit Hongarije......... mag je raden waar de iets mindere kwaliteit vandaan komt ..... ook kwa afwerking/spuitwerk..... etc....enz.....
Heb het even nagekeken en klopt wel. De modellen uit Japan hebben antenne achter op het dak en uit Hongarije voorop het dak en laat ik nou net de antenne voor op hebben.
Mjah als ik naar m'n ouders kijk, die hebben een Passat 3BG en die remblokjes gaan zo 80.000 km mee..
Duitse degelijkheid...
;)
bij mijn polo waren de blokjes ook na 20000 op en de schijven na ongeveer het dubbelle. Maar ja een beetje sportief rijden met een bootschappen auto dat schiet wel op dan...
mja wat kosten die remblokken en wat kosten die van een passat:P. Als je spreek over orginele onderdelen he. Et moet erges goedkoop van worden. Tis niet dat suzuki minder winst maakt op een auto dan vw hoor:P
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.