View Full Version : Stuggere veren KW Schroefset
Hopelijk dat iemand het hier weet..
Ik heb een KW Variant 1 schroefset op mijn 86C G40.
Nu vind ik hem achter niet stug genoeg, bij flink accelereren hoor ik de band aanlopen in de wielkast. Is het mogelijk om bij KW stuggere veren te bestellen?
Joey_G40
22-06-2009, 16:46
Heb ook een kw set en heb nergens last van zelfs niet als de htn's eronder zitten .
Berserker
22-06-2009, 17:23
Heeft sowieso iemand een site waar je losse delen kunt bestellen, ik zoek de 2 sleutels en misschien ook wel nieuwe ringen..
Dub-Detail
22-06-2009, 18:38
Ik heb hetzelfde probleem met aanlopen bij acceleren.
Ik weet dat je bij Salzmann losse veren kan krijgen.
Maar die zijn niet van KW.
Gr, Pim
Joey_G40
22-06-2009, 20:54
Vind het een beetje vreemd dat het aanloopt dan moet je de band wel zo xtreem dicht tegen de wielkast aan hebben dan loopt het wel aan jah, het is ook niet super super stug dan zou het al helemaal niet fijn rijden zijn ....Kijk maar eens op mijn topic hoe laag ik hem achter had met de htn's daar kon je net je vinger tussen krijgen en dan liep hij nog niet eens aan :screwy:
anders druk je er toch een paar bumperstops tussen dan weet je zeker dat het niet aanloopt maar is het niet echt meer fijn rijden denk ik .
Verbaasde mij ook, maar ik ben dan ook H&R gewend en dat is echt stug! Bumpstops heb ik er al tussen (3) en haalt niks uit. Ik heb ook een vinger ruimte tussen band en wielkast, maar mijn velgen steken ook iets uit.
Joey_G40
22-06-2009, 21:03
Bij mij staker de velgen achter 25 mm uit en niks geen last zou het echt niet weten en al helemaal niet als je er 3 stops tussen hebt zitten dan moet het wel goed gaan . te veel stops is ook weer niet goed/fijn want als je dan een beetje hard door de bocht gaat dan begint de kont te glijden hij moet wel iets veren achter.
@ Joey
Heb je misschien een foto van je veerpoten achter? Ik heb het idee dat ik wat mis. Volgens mij de stofkap/aanslagrubber bovenin.
Joey_G40
22-06-2009, 21:13
http://www.volksforum.com/albums/files/4/8/4/0/P1070063_25057.jpg
lijkt me niet dat er verschil in zit
Thanks man!
Zie nu dat ik helaas wel wat mis (dat is het probleem met tweedehands kopen). Ik mis de zwarte delen en het geelkleurige aanslagrubber. Dan helpen die bumpstops dus ook geen r**t, want hij kan nu onbegrenst inveren.
Joey_G40
23-06-2009, 06:19
nee inderdaad dan helpen de stops zeker niet . Je kan ze wel bestellen op www.skg-carstyling.nl . Gr joey
patrick 86c
23-06-2009, 15:00
Ik wil even hier op inhaken,zit er tussen de bovenste veerschotel en montage gat nog een rubber om te monteren?
Joey_G40
23-06-2009, 15:08
ja die zit er
@Joey Thanks ik ga er mee aan de slag!
@Patrick Als ik je goed begrijp.. Twee stuks ja. De ene komt onder het gat in de carosserie en de ander erboven (sorry voor de brakke uitleg).
vwmk2driver
26-08-2009, 09:13
je kunt zeker andere veren bestellen..
als je op de veer kijkt zie je 2 verschillende getallen staan.
bijvoorbeeld 60-250
dit betekent dat de lengte 250mm is en dat de veer bij 60kg 1 cm inveert.
als jouw auto 800kg weegt en dan misschien 350 kg op de achteras weegt gedeelt door 2 dan heeft elke poot 175kg te dragen.
dan zou de auto dus ongeveer waneer de wielen op de grond komen en dat kleine apk veertje geheel ingeveert staat de auto dan nog 3cm inveert.
maar je kunt je voorstellen als je hard door de bocht gaat dat het gewicht verplaatst word naar 1 kant en dus word de kracht dan nog zwaarder.
je kunt ze dus kopen in verschillende sterktes,( oplopend van 60 tot 250)
ik weet niet of jij uitvering verstelling hebt? dus een boutje bovenop de schokbreker pen?
je kunt je hopelijk voorstellen dat waneer je een zwaardere veer monteert de auto na het inveren sneller uitveert dus ga je vlink verhogen zou je ook de uitvering strakker moeten zetten anders gaat de auto stuiteren in de bocht.
cabby tdi
26-08-2009, 12:06
en alle onderdelen zijn gewoon te krijgen bij kw duitsland en het hele gamma is te krijgen bij de geregistreerde dealers...
@VWMK2DRIVER; bedankt voor deze uitleg! Gelijk opgeslagen, zeer leerzaam!
@Cabby_tdi: thank you, heb inderdaad een geregistreerde dealer gevonden. Heb inmiddels (eindelijk) ook de aanslagrubbers binnen. Van het weekend monteren en kijken of het nu goed is!
Inmiddels heb ik de aanslagrubbers gemonteerd en hij rijdt als een zonnetje! Loopt nergens meer aan en kan weer zonder extreem schijn te gaan de drempels over ;)
Iedereen bedankt voor de hulp en tips!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.