PDA

View Full Version : Radio aansluiting

VWuser
22-06-2009, 11:33
Ik heb nogal wat probleempjes gehad met het aansluiten van mijn autoradio in mijn polo coupé '93
Het omwisselen van de rode en de gele draad zoals elders in dit forum wordt gesuggereerd werkte niet.
Uiteindelijk is het gelukt door de rode en de gele draad samen aan te sluiten op de constante draad van de radio. Bij rood op geel en geel op rood blijft de radio ook zo dood als een pier.

Afijn , het werkt maar ik vind het toch onhandig dat ik steeds de radio handmatig moet uitschakelen als ik uit de auto stap.

Wat is er eigenlijk precies loos en wat kan ik er aan doen zodat de radio op contact werkt?

Arne
22-06-2009, 11:40
Nieuwe geschakelde plus trekken, vanaf je zekeringkast.

johan mk1
22-06-2009, 20:17
met een spannings zoeker kom je ook een heel eind.
of anders van de sigaret aansteker want volgens mij werkt die ook op het contact.

VWuser
23-06-2009, 10:19
Ik heb een heel basic polo. In die tijd was een sigarettenaansteker nog een optie denk ik. Ik vrees dat ik idd een nieuwe draad moet trekken. Nu alleen nog uitvissen hoe ik dat het beste kan doen

johan mk1
23-06-2009, 16:03
vanaf contact slot misschien een optie wel even een zkering er tussen zetten.

Arne
23-06-2009, 16:34
beste gewoon vanaf de zekeringkast. er is heus wel een positie vrij. even de zekeringkast los en de multimeter erop. hoeft er ook niet perse een zwevende zekering tussen. zo had ik het in mijn 86c coupe ook gedaan iig.