Log in

View Full Version : Olie lamp doet stom.....

RoyRoyz
22-06-2009, 17:30
Misschien dat iemand hier een antwoord op heeft :rolleyes:

We hebben vandaag voor de vrouw een 1997 6n Polo opgehaald, prima net wagentje :thumbup: , duitse import, perfect onderhouden ed...

Nou is het oliepeil prima, en tijdens het rijden ook nergens geen last van, maar als de auto even op contact staat zonder te lopen gaat de zoemer met een opschijnend olie lampje, is ook maar 1 keer en dan houdt hij zijn hoofd verder weer dicht :screwy: ..

Iemand een ideetje waar dit aan kan liggen? :confused:

MONDY
22-06-2009, 17:36
oliesensor ?

tim_j
22-06-2009, 17:39
motor uit = geen druk.

waarom de zoemer dan aan gaat..... :confused:

RoyRoyz
23-06-2009, 21:06
Mijn idee was dus ook dat de auto denkt dat de motor op dat moment zonder druk draait, zonder dat de motor ook daadwerkelijk draait...

En dat waarschuwingslampje blijft dan wel continu branden.

Wie o wie heeft een idee hoe ik het kan oplossen?

Bendert
25-06-2009, 16:42
Misschien de oliesensor laten vervangen/nakijken. Sensor kan valse info doorgeven.

GeorgesVDR
27-06-2009, 10:22
Idd de sensor vervangen!

RoyRoyz
29-06-2009, 10:35
Maar sorry als ik het zeg, maar dan snap ik daar de logica niet achter, de sensor doet zijn werk wel toch? Hij mekkert niet als de auto draait, wel als de motor niet aan staat, dus zo gezien werkt ie wel.
Het is toch maar alleen een sensor die genoeg of te weinig druk opmerkt, of doet het meer tegenwoordig?

Bendert
30-06-2009, 17:44
Vreemd is het wel ja. Om de sensor uit te sluiten moet je dat toch eerst testen. Dat zal een garage ook als eerst doen. Verder dan dat kan ik je helaas ook niet helpen.

Misschien heb je hier wat aan, het is niet helemaal jouw situatie, maar het zou dezelfde oorzaak kunnen hebben: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=51594

En check de zekeringen met betrekking tot olie en oliedruk voor de zekerheid ook maar even, je weet maar nooit.

RoyRoyz
02-07-2009, 12:23
Thanx :thumbup: