Log in

View Full Version : heel mijn polo trilt 1.9d

w.versteegh
23-06-2009, 16:05
hey,

ik heb een polo 1.9 diesel.
en als ik hem start trilt heel mijn auto (als ik stil sta en als ik rij)
met een warme en koude motor.
links en rechts hoor ik motorsteun roepen maar ik kan er niks aan zien.
ook zie ik niet of die ergens het chassis raakt of zoiets.
wie weet wat er is met me polo. en hoe ik het op los.

groetjes

johan8vplus
23-06-2009, 19:17
heeft mijn vrouw haar polo 1.9 ook.
heb wel eens gelezen op verschillende fora dat de achterste motorsteun vervangen moest worden en daarnaa de klachten verdwenen waren.
km stand onze polo 190000
steun heb ik nog niet vervangen

w.versteegh
23-06-2009, 21:19
nu hoor ik weer zeggen dat het mijn bak is :(
motorsteunen los gehad en het blijft trillen.

d_man
24-06-2009, 00:04
nu hoor ik weer zeggen dat het mijn bak is :(
motorsteunen los gehad en het blijft trillen.

het is de 2 massavliegwiel voor 100%
vliegwiel kost rond 500,- of
vaste vliegwiel van een polo benzine monteren + koppelings platen drukgroep
ook vandezelfde polo benzine alles opgelost

of

de zelfde verhaal en dan van een polo 6N2 SDI gebruiken

w.versteegh
24-06-2009, 11:22
nou dan heb ik wat te doen
ik ga aan de gang en laat het meteen weer even weten of dat het was mijn dank is groot

Zweiter
24-06-2009, 11:24
ja 2 massa vliegviel. hadden mijn 2 1.9d's ook.

johan8vplus
09-10-2009, 18:10
heb vanmiddag een nieuwe versnellingsbakophangsteun gemonteerd en jawel...... het trillen is verdwenen.
is niks aant oude ophangrubber te zien maar toch....
johan

DÁ-BRT
13-10-2009, 13:49
Was bij die van mij ook het probleem. Waarschijnlijk is het rubber te week geworden.

De 2-massa houdt zelfs de TDI motor met ruim 140pk nog steeds goed ;) Naja over een paar week gaat de boel er toch uit om plaats te maken voor een TDI bak.

Jurgen Santana
13-10-2009, 14:07
heeft mijn vrouw haar polo 1.9 ook.
heb wel eens gelezen op verschillende fora dat de achterste motorsteun vervangen moest worden en daarnaa de klachten verdwenen waren.
km stand onze polo 190000
steun heb ik nog niet vervangen

Zo staan vrouwen dan ook met plezier in de file ;)

Mloes
13-10-2009, 14:09
Ik zie het probleem van een trillende auto niet... hihihih :D

johan8vplus
13-10-2009, 16:54
nee ik zie t probleem ook niet,heb nu wel oplaadbare batterijen moeten kopen :D :)

dominicv
25-10-2012, 16:15
heb vanmiddag een nieuwe versnellingsbakophangsteun gemonteerd en jawel...... het trillen is verdwenen.
is niks aant oude ophangrubber te zien maar toch....
johan

De polo waar ik aan bezig ben trilt ook enorm (binnenverlichting trilt eruit). Ik ben nu ook de koppeling aan het vervangen. De versnellingsbakophangsteun (langwerpig ding met 3 boutjes en 1 op kop) ziet er ook nog goed uit.

Wat zou ik vervangen de steun of het vliegwiel??? Pfieuw 400€ voor een vliegwiel... zal een steun worden.

Johan1982MK1
25-10-2012, 18:52
Even het vliegwiel bekijken of die nog weerstand geeft heen en weer zeg maar. Maar wss is hij stuk.

johanv22
25-10-2012, 19:44
Waarom meteen altijd eerst het vliegwiel vervangen?

Eerst proberen met een nieuwe baksteun, deze zijn vaker de boosdoener dan je denkt.

dominicv
25-10-2012, 20:05
Waarom meteen altijd eerst de koppeling vervangen?

Eerst proberen met een nieuwe baksteun, deze zijn vaker de boosdoener dan je denkt.

De koppeling is versleten hoor je kan geen 90km/u halen. Daarom die vervangen en ondertussen de trilling proberen oplossen.

Als de koppeling eraf is, wat moet het vliegwiel dan nog doen? Bewegen of vast zitten?

DÁ-BRT
26-10-2012, 06:34

Al 3x gehad.

The_Maxx
27-10-2012, 00:45
Waar zijn die baksteunen te krijgen? Ik heb pas op 1 plaats ze gevonden en dat was geen schappelijke prijs.

DÁ-BRT
27-10-2012, 06:04
Ik heb hem gewoon bij de dealer gekocht en was iets van een 60 euro kwijt.

dominicv
27-10-2012, 07:45
Waar zijn die baksteunen te krijgen? Ik heb pas op 1 plaats ze gevonden en dat was geen schappelijke prijs.

Ik koop alles bij mister-auto online, baksteun is 40-50€.

dominicv
30-10-2012, 18:01
Vandaag de koppeling vervangen en de baksteun. De trilling is er nog steeds. Misschien iets minder maar toch nog meer of genoeg. Ik vind dat de motor toch wel serieus trilt, zou het toch het vliegwiel zijn?

DÁ-BRT
30-10-2012, 20:29
Kan goed zijn als hij nu nog steeds trilt.

Maar als ze de koppeling in hun handen hadden. Waarom hebben ze dan niet even goed naar het vliegwiel gekeken. (lees: gevoeld of hij nog goed was)

carbreaker de autosloper
30-10-2012, 20:36
ja

dominicv
31-10-2012, 09:06
Kan goed zijn als hij nu nog steeds trilt.

Maar als ze de koppeling in hun handen hadden. Waarom hebben ze dan niet even goed naar het vliegwiel gekeken. (lees: gevoeld of hij nog goed was)

Heb deze zelf geplaatst hé, had hier op het forum gevraagd hoe ik dit moest controleren. Maar geen reactie gehad.

DÁ-BRT
31-10-2012, 09:21
Dan heb ik die vraag over het hoofd gezien.

Je kan het voelen hoe de binnen ring kan bewegen in de buiten ring. Volgens mij mag hij maar een graad of 10 verdraaien kunnen ten opzichte van de buitenkant. En hij mag niet naar voren en naar achteren kunnen bewegen.

Die van mij had geen harde aanslag maar ging steeds zwaarder als ik hem verdraaide.

Misschien informatie inwinnen op TDIclub.nl daar zitten veel mensen met de DMF Dual Mass Flywheel. Ik had net op TDIclub.com gezocht maar kon zo snel niets vinden hoe je uitzoekt of hij stuk is.

dominicv
31-10-2012, 13:39
Dan heb ik die vraag over het hoofd gezien.

Je kan het voelen hoe de binnen ring kan bewegen in de buiten ring. Volgens mij mag hij maar een graad of 10 verdraaien kunnen ten opzichte van de buitenkant. En hij mag niet naar voren en naar achteren kunnen bewegen.

Die van mij had geen harde aanslag maar ging steeds zwaarder als ik hem verdraaide.

Misschien informatie inwinnen op TDIclub.nl daar zitten veel mensen met de DMF Dual Mass Flywheel. Ik had net op TDIclub.com gezocht maar kon zo snel niets vinden hoe je uitzoekt of hij stuk is.

Vliegwiel bestaat uit twee stukken? De starter-krans en de schijf waar koppeling op drukt. Die kon ik inderdaad beetje links beetje rechts draaien.

Alles zit er nu terug op en zal zo blijven. Ga geen 400€ kosten meer doen voor een polo van '97 met 240k op de teller. Heb het toerental iets verhoogt en trilt al minder.

DÁ-BRT
31-10-2012, 13:48
Daarom heet het ook een 2 massa vliegwiel ;)

De kans is heel groot dat binnenkort het vliegwiel kapot gaat en je niet meer vooruit komt. Hopelijk duurt dat nog een hele poos!