Log in

View Full Version : Golf Cabrio 1.3 met startproblemen.

CabrioRamon
24-06-2009, 20:05
Hallo allen,

Na enige tijd van afwezigheid ben ik er weer. Het gesleutel aan de golf is weer begonnen. Nu treft mij weer een raar probleem.

Maandag Golfje eindelijk goedgekeurd (he he) wil ik hem dinsdags starten........Je raad het al No Go !!!!

Niet op achterhoofd gevallen check ik de startmotor en die doet het nog, accu is toppie en massa is ook toppie........

Nu start de auto wel met contact aan en een kabel van de startmotor naar de pluspool van de accu !!!!! Echter start hij niet meer met de contactsleutel.

Ligt dit aan een defect relais (die klikt wel als ik vanaf contact stand naar starten draai) ?????? Of moet ik dit zoeken in zekeringenkast of contactslot ( deze functioneert volgens mij prima.

Ik kan wel een soort van startknop inbouwen maar hier heb ik geen zin in :D

Wie O Wie schijnt een helder licht op dit donkere euvel ??????????

Alvast bedankt en groeten,

Ramon (VAG freak)

CabrioRamon
25-06-2009, 19:16
Echt niemand die een ideetje heeft?? of het zelf heeft meegemaakt?

martiepartie
25-06-2009, 20:12
als je startmotor niet meer draait kan het het contactblokje achter je contactslot wel eens zijn. Stekker trek je er zo af, je kan dan een ander blokje proberen (starten met een grote platte schroevendraaier ofzo).

CabrioRamon
30-06-2009, 08:13
als je startmotor niet meer draait kan het het contactblokje achter je contactslot wel eens zijn. Stekker trek je er zo af, je kan dan een ander blokje proberen (starten met een grote platte schroevendraaier ofzo).

De Startmotor draait gewoon als de plus van het contact rechtsstreeks op 12V zet. Zal dus waarschijnlijk in het blokje zitten achter het contact.

Zit dit blokje in het gietijzeren huis van je contactslot ???? Of bedoel je de stekker die ik achter het contactslothuis eraf trek ???

Alvast bedankt ;-)

CabrioRamon
28-07-2009, 18:19
Hallo Allemaal,

Na mijn vakantie maar weer eens gaan sleutelen aan de Golf. Het contactblokje achter het contactslot inderdaad vervangen.

Kosten ........... € 6,95 !!!!!

En je raad het al........... Vroemmmmmm STARTEN !!

Bedankt voor alle tips en wijsheid !!!