View Full Version : Rode wielen op een witte Jetta... no or go?
schweinhund
26-06-2009, 10:30
Ik denk eraan om rode Drag dr20's onder mijn Jetta te hangen....
deze dus:
http://fotos.marktplaats.com/kopen/2/85/3jA7kUrnx05RMD37iDPZAA==.jpg
(foto geleend van Marktplaats)
onder deze auto:
http://i201.photobucket.com/albums/aa285/Jan-Peters/Volkswagen/VW006.jpg
Bandenmaat wordt 185 45 15 (nan kang NS2)
Doen of niet doen?
Zelf denk ik dat het wel mooi gaat staan, ben wel benieuwd naar jullie mening (en eventuele ervaringen met deze wielen)
Jan :)
Edition-Blue
26-06-2009, 10:31
Doen, denk dat dat super staat !
Denk dat het even wennen word, maar daarna super dik staat.
Doen, denk dat dat super staat !
Helemaal mee eens!
mischien dat iemand kan foto shoppen voor je!
ik denk dat het niet mooi gaat staan.
wielen zijn wel dik,zou het hard wit maken, :)
martiepartie
26-06-2009, 11:06
Bij deze wielen kan het wel mooi staan. Wit hart = te wit denk ik. Ik ga er van uit dat zilvergrijs + blanke lak nog steeds het winnende recept is.
Zet ze er gewoon onder, als het niet staat heb je in een zaterdagje de harten in een andere kleur.
jetta mk1 '82
26-06-2009, 11:25
denk dat het dik uit ziet !
gr. Martijn
ben zelf niet zo'n fan van dit model velgen, maar bijgaand even een vlug shoppie, dan heb je even een idee. kleurtje is gedurfd (amerikaanse rage), maar het kan wel.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/shoppie.jpg
wildeknak
26-06-2009, 11:32
Geil.. :D
Pedaalemmer
26-06-2009, 11:33
Fuck zweiter is me voor..maare je kunt het hard toch altijd nog in een andere kleur zetten. Overigens is bovenstaand de kleur van de auto en velgen vertekend.
schweinhund
26-06-2009, 11:34
ben zelf niet zo'n fan van dit model velgen, maar bijgaand even een vlug shoppie, dan heb je even een idee. kleurtje is gedurfd (amerikaanse rage), maar het kan wel.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/1/9/shoppie.jpg
WOOOT! Geweldig, nu weet ik het zeker!
Bedankt :thumbup:
Jan :D
Dennis07
26-06-2009, 11:49
lijkt echt dik!
maniacmark
26-06-2009, 12:02
uber!!
zeker doen is mijn mening
Erwin G60
26-06-2009, 12:03
Gelijk doen staat vast super en je hebt iets wat niet iedereen heeft.
vwleusden
26-06-2009, 12:07
Alles is beter dan die lelijke putdeksels die er nu op zitten :D
Is ook iemand bij de MK1 Club Zweden die BBS RS'en met dat kleur hart onder een witte Golf 1 heeft.
Ik zeg: Dikke GO !!!!!!
schweinhund
26-06-2009, 12:12
Alles is beter dan die lelijke putdeksels die er nu op zitten :D
Dank je :D
Putdeksels zijn al een poosje te koop :rolleyes:
graag gedaan, het kan soms de keuze een stuk gemakkelijker maken om ff een ploatie te zien
Doen!
Ik wilde ook zoiets onder mijn witte jetta, maar dan spuit ik mijn bbsen wel in een ander hip kleurtje :)
OldSkool-II
26-06-2009, 14:36
Ben ik de enigste die het niet zo mooi vind. Vind de Jetta MK1 een egte klassieker, en daar moeten ook wielen onder die die uitstraling benadrukken.
Vind dit een beetje te, onder een MKII had ik het denk mooier gevonden...
tiefflieger
26-06-2009, 14:43
Doen ! Rood en wit is een prima combi.
En als het je tegen gaat staan plak je de randen ff af en spuit je de harten gewoon weer in een andere kleur.
ik dacht dat er op de meeting in burgum ook een jetta mk1 stond met deze wielen???
zal m iig beter staan dan die doppen....
echter vind ik de velg niet mooi om te zien :)
Witte auto = :cool:
Rode wielen = :cool:
Combi = ::cool::cool::cool:
Een Jetta 2 met lijkende wielen:
http://img.photobucket.com/albums/v157/Skaz2dubs/jetta2002.jpg
Jazzblue
26-06-2009, 19:04
Gewoon doen, het staat goed en is apart.
Is weer is wat anders als de zilver/grijze BBS RS/RM:D(al vindt ik het persoonlijk ook heel dik staan).
Doen, laat even een foto zien als je klaar bent...
bluebastard
26-06-2009, 20:24
:iamwithst
Ziet er wel gaaf uit zo die combo.. ik zeg doen! :thumbup:
schweinhund
26-06-2009, 23:00
Er wordt aan gewerkt! ;)
Uniek en super strak!
Ziet er heel dik uit. Gewoon doen...
robertjan007
27-06-2009, 01:11
Go
jetta mk1 '82
27-06-2009, 07:17
zitten ze er nou nog niet onder ? :D
gr. Martijn
schweinhund
27-06-2009, 14:09
zitten ze er nou nog niet onder ? :D
gr. Martijn
Nee.... degene waarvan ik ze zou kopen heeft ze gisteren aan iemand anders verkocht, terwijl ik ze vandaag op zou halen :mad: :mad: :mad:
Fijn zulke afspraken!
Ik heb nog een andere set op het oog, maar heb nog geen contact kunnen krijgen met deze verkoper.
Alles komt uiteindelijk wel goed, Jan :)
jetta mk1 '82
27-06-2009, 14:57
Nee.... degene waarvan ik ze zou kopen heeft ze gisteren aan iemand anders verkocht, terwijl ik ze vandaag op zou halen :mad: :mad: :mad:
marktplaats zeker ??
gr. Martijn
schweinhund
27-06-2009, 15:55
Ja, maar wel bij een bedrijf. Ze hadden maar 1 set op voorraad, in de uitverkoop...
Ik heb gisteren nog telefonisch contact met ze gehad, en afgesproken dat ik de wielen vandaag af zou gaan halen. 's avonds rond een uur of 12 haal ik mijn mail nog eens op, krijg ik het bericht dat ze de wielen via de bank/post verkocht hebben. :(
schweinhund
28-06-2009, 10:23
:( Ik heb zojuist bericht gehad van Wouter (redjetta) dat hij zijn velgen zelf wil houden.
Ben dus opnieuw zoekende naar een set. Mocht iemand een setje in de aanbieding hebben dan hoor ik dat graag!
Morgen eerst maar eens bellen naar 'het bandenpaleis' in Heerenveen :rolleyes:
Komt goed, Jan :)
schweinhund
28-06-2009, 19:13
Even een vraagje:
Ik heb begrepen dat je speciale bouten nodig hebt om deze wielen te monteren? Omdat de boutgaten zijn vrij klein.... Kan iemand me hier iets meer over vertellen?? :confused:
http://www.gomaxx.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=1600&category_id=1729&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=26&vmcchk=1&Itemid=26
Zulke misschien?
Klaas-jan
28-06-2009, 21:07
Jammer , vond het wel stoer staan onder een witte jetta .
schweinhund
29-06-2009, 04:51
Hoezo jammer? Ik blijf zoeken (en zal vinden) ;)
Arne, bedankt voor de link.
Beste Jan ,
misschien heb je hier wat aan : velgdirect.nl te Uden
Effezeta FZ Special 21 aluminium sportvelgenset
rood met gepolijste uitvoering!
15 inch 4x100 et40 / 7J
voor zeer veel autotypes te gebruiken
VELGDIRECT actie setprijs voor 4 velgen 325,- :thumbup:
gr. Sebomax
schweinhund
29-06-2009, 18:32
Bedankt voor de tip, maar ik wil echt de rode variant van de 'Effezeta FZ Special 20' op deze site. Ik zal zo eens bellen ;)
Tot nu toe heb ik de rode nog nergens kunnen vinden, 'het bandenpaleis' heeft zijn twee setten (zo staat het op MP ;)) ook al verkocht.
Mocht ik de rode toch nergens kunnen krijgen, ga ik voor de zwarte uitvoering...
schweinhund
29-06-2009, 19:29
Ook hier geen rode :(
Ik denk dat ik dan maar voor de zwarte ga, niet zo mooi als rood, maar nog steeds beter als de putdeksels, toch? ;)
Hoi Jan ,
das effe jammer, maar wat je zegt zwart zal hem zeker niet misstaan
mocht je naar uden komen dan kom ik even kijken met mijn jetta :thumbup:
ik zelf wil voor de duitse stijl gaan bijv: Steffan velgen voor 7 j et 20 achter 8 of 9 j et 15 in de maat 14 inch.
succes met de aankoop :cool:
gr. Carlo ( sebomax) Uden
www.sebomax.nl
schweinhund
01-07-2009, 05:14
Het zijn toch de zwarte geworden, ga ze vanavond (rond een uur of 8 ;))ophalen.
huh, die zwarte staan ook niet meer op de site??
er staan wel retecoole wieltjes op trouwens,zoals effezeta special 23 rood met gepolijste rand zou echt super staan onder m'n cabby denk ik.....
knedel16vweber
01-07-2009, 21:17
tis al bijna half elf jan :D
schweinhund
02-07-2009, 04:42
huh, die zwarte staan ook niet meer op de site?
Klopt, die staan nu bij mij op zolder :D :D :D
Ik heb gisteren de bandjes besteld (185 45 pangpangs) en de chrome ventielen en wolfsburglogo's voor op de naafdop zijn ook onderweg :thumbup:
Zal vanavond even een foto maken met de velg op de jetta, ben benieuwd of 7J ET 40 past zonder spoorverbreders.
hebben ze overal maar een set van dan?? mag ik wel opschieten zometeen zijn die gave rode pleite.....
schweinhund
02-07-2009, 17:11
Hij had maar twee sets van deze wielen, nu beide verkocht :) Van de andere zijn er vast meer, hoewel hij voorzichtig was met rood... Ik zou snel zijn, heb nu al een paar keer achter het net gevist....
bluebastard
02-07-2009, 21:45
Duurt lang die foto's...... :mad:
:D
schweinhund
02-07-2009, 21:54
Hehehehe, sorry, geen tijd gehad om met de wielen te spelen... morgen misschien.
Jan :redface:
schweinhund
03-07-2009, 10:33
Foto's! :D
Het gaat zeker niet passen zonder spoorverbreders, ik denk dat ik er rondom wel 20mm tussen kan steken :eek:
Voor:
http://i201.photobucket.com/albums/aa285/Jan-Peters/Volkswagen/01-07-2009004.jpg
ca een halve cm tussen de schroefdraad en de velgrand.... de oude banden liepen schijnbaar ook aan op de verstelringen, getuige de streep op de band...
http://i201.photobucket.com/albums/aa285/Jan-Peters/Volkswagen/01-07-2009002.jpg
Ruimte zat om naar buiten te gaan ;)
http://i201.photobucket.com/albums/aa285/Jan-Peters/Volkswagen/01-07-2009003.jpg
Achter:
http://i201.photobucket.com/albums/aa285/Jan-Peters/Volkswagen/01-07-2009005.jpg
Ook hier houd de ruimte niet over :rolleyes:
http://i201.photobucket.com/albums/aa285/Jan-Peters/Volkswagen/01-07-2009006.jpg
http://i201.photobucket.com/albums/aa285/Jan-Peters/Volkswagen/01-07-2009007.jpg
Wat is normaal gesproken een ideale ET waarde voor onder een MKI Jetta? met 20mm spacers ertussen kom ik op ET20 uit, maar steekt het dan niet buiten de wielkasten uit?
ben je er al uit?? ik heb vorige week op de cabby eendelige BBSen geprobeerd(15",7j,et40) om te kijken hoe het stond(zonder banden) toen viel mij niet echt op dat het krap gaat,cabby is toch een pot nat t.o.v. jetta of niet??
ik heb ook een schroefset....
patrick 86c
03-07-2009, 17:58
DIK...moet maar weer eens komen buurten.
7j et20 zal niet uitsteken .. ik zou achter wel een dikkere spacer pakken dan voor.
Kijkt altijd wat mooier als de wielen achter iets breder staan tov de voorkant!
schweinhund
04-07-2009, 15:28
Ik ben er al uit... ik heb bij Chris van SKG twee sets spoorverbreders besteld, 20 en 15 mm.
Gisteren zijn de chrome ventielen en naafdopstickers al binnen gekomen, de banden verwacht ik donderdag as.... met een beetje mazzel kunnen we ze er zaterdags al onder draaien :D
schweinhund
10-07-2009, 23:39
De banden liggen erop, en de wielen zijn gebalanceerd :)
http://i201.photobucket.com/albums/aa285/Jan-Peters/Volkswagen/DSC00130.jpg
Er moest wel veel lood op, jammer, ik vind het niet zo mooi, maar het is niet anders.
Nu nog even wachten op de spacers...
sorry hoor, maar zoveel? en dan ook nog slaglood???
je weet maar nooit.....tegenwoordig pakken ze ook schroefsets in met keukenfolie...dus tja....you never know...
schweinhund
11-07-2009, 14:12
Ik vond het ook lelijk, heb gevraagd of het niet anders kon, maar volgens die man is het nodig omdat er een breedte slag in de band zit? Ik heb uiteindelijk wel het lood gratis gekregen.... Gelukkig zit op de andere wielen een stuk minder lood.
sorry hoor, maar hier ging ik echt niet mee akkoord!
dan besteld die beste man maar andere banden.
neem aan dat de velgen 100% zijn, aangezien je deze nieuwe gekocht hebt
Zou dat ook echt niet accepteren! En dan nog gebruikte stukjes lood ook...Is het een hobby bob banden toko ofzo?
Siepeltje
11-07-2009, 15:47
Mooie wieltjes.
Maar dat lood kan echt niet. Plaklood geen optie? De band er ff afhalen er er opnieuw opzetten, schijnt ook wel te helpen.
hallo?? wat een pruts werk!! als ik het zo zie zit er meer dan 100 gram op, dat is ook teveel! ik zou de wielen ergens anders laten balancen n en dan met plaklood
en breedte slag wat is dat???
mag hopen dat dit een geintje is? mijn god wat heeft die man je mooie velgen verschrikkelijk toegetakeld :mad: :confused: :eek: . nooit gehoord van plak lood?? wat elk normaal persoon toch zou gebruiken op de meeste alu velgen. :redface: :rolleyes: :wow: ik zou het zo niets eens durven te doen op het werk. :eek: ga gauw naar een andere bandenboer of garage en laat ze daar even goed uit balanceren met plak lood. moet er dan nog veel lood op dan moet het maar of je kunt nog even proberen om de band even van de velg af te drukken en een stuk te verdraaien. dit wil vaak ook nog wel helpen. :) ik wens je veel succes en ik hoop dat je velgen niet te erg beschadigt zijn. :) :eek:
Wie kan deze man even aanbieden deze velgen te
balanceren? Vind t een beetje erg worden voor hem :(
Goeie bedoelingen en misschien niet weten dat t toch
echt wel beter kan dan dit... Ik kan het helaas niet,
anders zou ik zeggen kom langs en ik fix het goed voor je ;)
patjetta
11-07-2009, 19:07
van mij mag die ook langs komen dan plak ik er wel lood in ziet er veel beter uit
golfgtiputten
11-07-2009, 20:15
Ik vind dit persoonlijk ook geen porum, en heb nog nooit een velg gezien met zoveel lood erop. Hoop niet dat je velgen erdoor beschadigd zijn.
schweinhund
11-07-2009, 20:57
Goeie grap ;)
Sorry jongens, het was een grap :D
We hadden al wat biertjes op, en het was erg gezellig.... het lood op de foto hangt los aan de velgrand, en we hebben even snel een foto geschoten. Niemand met een beetje verstand zou een velg zo af durven leveren mag ik hopen, ik zou het in ieder geval nooit accepteren :screwy:
Jan :D
ps wel erg tof dat mensen aanbieden het goed te doen!! :thumbup:
ik zag het al voor onmogelijk aan, dat iemand zoiets kan doen met zulke velgen. :) :thumbup: wel mooi gedaan. lijkt net echt. :thumbup:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.