Log in

View Full Version : Problemen Golf II

spaardingske
30-06-2009, 09:40
sinds kort doet de golf II ( 1300 benzine uit 85 model zonder de hydraulische klepstoters ) van men vriendin vreemd ,

Hy start / rijd geweldig en soms begint hy te stotteren in te houden ,valt hij uit en start hy niet meer voor enkele uren

het is niet altijd op dezelfde moment waneer hy uitvalt , de ene keer rijd hy 200 km probleemloos , de andere keer 20 en is het gedaan. als de golf dan enkele uren stil staat starte hy dan ook gewoon en rijd hy weer als een trein .
Dus dat maakte het vooral moeilijk om uit te zoeken wat er mis is ...

Nu staat hy sinds vrijdag stil en wil hy niet meer starten .
De volgende onderdelen zijn al nagekeken en vervangen maar tot nu toe zonder enig resultaat .

-Nieuwe contactpuntjes
-Nieuwe bougiekes
-Nieuwe delcokap
-Nieuwe rotor
-Andere bobijn
-Andere carbu
-Dichting tussen de carbu & de collecteur is goed
-Bobijn hebben we al eens rechtstreeks stroom gegeven om slecht -contact uit te sluiten
- Benzinepomp werkt en leidingen niet verstropt ook de retour werkt probleemloos
- onsteking al eens verdraaid zonder resultaat
- bougiekabels doorgemeten en zijn ok
- trekt geen valse lucht aan de rembekrachtiger
- ook geen valse lucht op andere plaasten voor zover ik heb gezien

als je nu probeert te starten hoort ge dat hy af en toe ingang wil maar dat hy terug altijd stil valt , af en toe start hy ook maar draait hy niet mooi .

Soms als hy uiteindelijk dan ( slecht ) draait kan het zijn dat hy opeens enkele seconden goed draait en dat je in toeren kan gaan maar daarna gaat hy gewoon weer slecht draaien of valt hy gewoon weer uit

Heeft iemand nog een idee wat er mis kan zijn ? want ik begin echt ten einde raad te komen :screwy:

jetta91
30-06-2009, 10:55
draait de opvoerpomp/vlotter in de tank wel goed,
dat kan ook een probleem zijn, zijn al meerdere hier die hier weleens last van hebben gehad,

het lullige is dat ze vaak niet in 1 keer kapot gaan maar dat ze het af en toe ineens weer een korte tijd doen, het gevolg is dan idd, dat je alles gaat vervangen, omdat die pomp het op dat moment wel goed doet,

onder de kofferbak mat zit rechtsboven het reservewiel, een klepje die zit vast met 3 schroefjes, daaronder vind je de vlotter/ opvoerpomp, als je m op contact zet, moet ie even 2 a 3 tellen brommen, blijft het brommen aanhouden, dan zit hier je probleem.

kijk daar eens naar....

spaardingske
30-06-2009, 11:51
ik ga het meteen eens nakijken , ik weet wel dat die plastieke moer niet meer loskomt , heb enkele dagen geleden daar al eens gaan kijken op vuil in de tank .

ik dacht eigelijk dat er bij een 1300 geen opvoerpomp aanwezig was ?
Want ik heb hem ook al getest op voldoende benzine krijgen en ook dat is het geval

jetta91
30-06-2009, 23:26
neej die zit er gewoon in, weet niet of het een opvoerpomp is of brandstof pomp,
maar je vlotter zit er ook aan vast, dat is dat ding wat aangeeft hoeveel er nog inzit,

deze zorgt er volgens mij voor dat je benzine van je tank naar een kamer loopt, in je brandrstof pomp, die pompt het dan weer naar de motor, dit is het lullige juist,
op het moment dat die kamer vol is doet je auto normaal, of dat nou tijdens het rijden is of tijdens of stationair draaien, en als die kamer leeg is begint ie weer in te houden stotteren, niet op gang komen, afslaan noem maar op...

lager
30-06-2009, 23:28
neej die zit er gewoon in, weet niet of het een opvoerpomp is of brandstof pomp,
maar je vlotter zit er ook aan vast, dat is dat ding wat aangeeft hoeveel er nog inzit,

deze zorgt er volgens mij voor dat je benzine van je tank naar een kamer loopt, in je brandrstof pomp, die pompt het dan weer naar de motor, dit is het lullige juist,
op het moment dat die kamer vol is doet je auto normaal, of dat nou tijdens het rijden is of tijdens of stationair draaien, en als die kamer leeg is begint ie weer in te houden stotteren, niet op gang komen, afslaan noem maar op...

klopt helemaal :thumbup:

spaardingske
30-06-2009, 23:48
achzo , da wist ik niet :D

Ik heb daarnet het contact eens op gezet en terwijl achteraan gehoord maar ik hoor eigelijk helemaal geen gebrom :s

Ik heb daarstraks de brandstoftoevoer eens bekeken en vergeleken met de golf II van men pa ( die golf heeft wel komstoters )

En daar zit wel wat verschil op

Onze golf loopt een benzinedarm van de tank naar de benzinepomp , van de benzinepomp naar een vatje , en van het vatje naar de carbu en opnieuw naar de benzinetank

bij de golf van men pa loopt de darm van de tank naar een vatje , daarvan naar de benzinepomp en van de benzinepomp naar de carbu . een heel ander systeem dus ...

Jel Golf 2 GTI
30-06-2009, 23:48
Heb je de brandstoffilter als eens vervangen?

En volgens mij zit er in de tank van een 1300 geen pompje maar wel de aanzuig met tankvlotter erraan. Hier zit ook een zeefje voor.

Zoek maar eens bij men topics.
Heb er eentje met foto's van toen ik het vervangen heb. :thumbup:

Grtz Jel

spaardingske
30-06-2009, 23:57
das het zelfde systeem als bij men golf I vroeger , ik dacht eigelijk ook dat dit zo een systeem was ...

Ik heb de brandstof filter al vervangen en maar die vorige was echt nog proper , de fijne filter in de tank krijg ik niet vervangen ( ik had vroeger een gelijkaardig probleem bij men golf 1 met vuil in de tank ) want ik krijg de plastieken moer van de vlotter niet meer losgedraait .

Wel komt er echt voldoende benzine uit de benzinepomp als we eenmaal beginnen te starten , ook de retourleiding werkt nog perfect