PDA

View Full Version : Draagarm rubber

johan-k
01-07-2009, 16:14
hallo

mijn Golf moet binnenkort voor de APK en heb hem laatst even op de brug gehad om te kijken wat er moest gebeuren.
en zag ik dat mijn draag arm rubber niet meer goed was en vervangen moest worden
over dit rubber heb ik het
http://johankuiers.jo.funpic.de/DSC01766.JPG

maar mijn vraag is kun je deze makkelijk thuis vervangen of moet je deze er op persen.
want had al even op google gekeken naar rubbers en toen deze gevonden
http://link.marktplaats.nl/260224784 als ik het goed heb zijn dit de zelfde toch ?

volgens mij wel maar moet je deze dan persen of kan je hem er eventueel zelf thuis op je draagarm monteren

Mvg Johan

yuli
01-07-2009, 17:10
Die rubbers die je gevonden hebt zijn ze niet want die zitten tegenover het rubber die jij bedoeld en die zit geperst.

Hoe deze percies vast zit weet ik niet heb hier een nieuwe draagarm los zitten en ben aan het kijken voor je maar volgens mij zit die er gewoon opgeschoven.

arno2000
02-07-2009, 09:04
Volgens mij is deze ook niet geperst en kan je deze gewoon vervangen als je de beugel los haalt

johan-k
03-07-2009, 17:06
hij is inderdaad niet geperst maar gewoon op geslagen. dus ff flink slaan en hij is er af.
dus heb hem vandaag vervangen.
bedankt voor de reacties

Groeten johan

yuli
03-07-2009, 18:29
Johan heb je hiervoor heel de draagarm los gehaald of alleen het achterste stuk?

Ik wil morgen mijn draagarmen in zijn geheel gaan vervangen alleen zie er nogal tegen op maar toch schijnt het niet veel werk te zijn.

johan-k
03-07-2009, 18:46
heb hem in zijn geheel er afgehaald. kon er namelijk niet goed bij en wat een gemartel onder de auto.
dus hem er maar in zijn geheel er onder weg gehaald.
het was wel even flink meppen vooral die kogel uit het wiellagerhuis, want die rubbers zijn zo los.
was er een klein middagje mee bezig.
suc6 maar komt vast wel goed

Groeten johan

Rooney GTI 83
04-07-2009, 20:07
draagarm de-en monteren.....half uurtje werk

yuli
05-07-2009, 13:18
Het is gisteren nog gelukt beide zijn vervangen is inderdaad makkelijk.

arno2000
05-07-2009, 18:55
Het is gisteren nog gelukt beide zijn vervangen is inderdaad makkelijk.

Kan het wiel blijven zitten en kan de auto er dan weer opstaan of moet hij op een as steun staan?

yuli
05-07-2009, 21:25
Ik heb hem gekrikt met een mooi stuk plat hout achter de rand met hydrolysche krik.
- Wiel eraf
- 1 bout en moer los van fusee
- 1 lange bout los van draagarm
- 2 moeren los van draagarm beugel

Vervolgens kun je pen eruit duwen en trek je de arm onderlangs weg.