Log in

View Full Version : verlagen

vwjohnny
01-07-2009, 20:38
hallo ik ben nieuw hier:tounge:

ik ben bezig met mn rijbewijs
en heb om te beginnen een golf 2 1.3 4 versn manhattan gekocht
met 180.000 km

niet iets superbijzonders ofzo :tounge:

maar nouw hoorde ik dat je deze simpel kunt verlagen door een halve of een hele winding van de veer af te halen nouw geloof ik dit wel maar kan je er dan ook nog beetje vatsoenlijk mee rijden dat het niet zo wordt als een schroefset of dempers met veren snap ik ook wel maar het is niet de bedoeling om er mega veel geld aan uit te gaan geven dus....

groetjes :tounge:

Arne
01-07-2009, 20:47
Niet aan beginnen. Is gevaarlijk en afkeur. Een schroefset kost tegenwoordig een halve knaak en een kauwgombal.

knedel16vweber
01-07-2009, 21:23
:goodpost:
al moet ik zeggen dat ik ook zo ben begonnen :redface: :screwy:
schroefsetje doen 180 euri heb je al een set!
en kun je nog in gewenste diepte leggen ook :thumbup:

groet frank

vwjohnny
01-07-2009, 21:44
Niet aan beginnen. Is gevaarlijk en afkeur. Een schroefset kost tegenwoordig een halve knaak en een kauwgombal.

wat is er gevaarlijk aan ?? :confused: mn pa is apk keurmeester en die heeft eerder hopen benz 190ers zo verlaagt en afgemeld maar niet bij golfjes dus vandaar mn vraag ?

knedel16vweber
01-07-2009, 21:48
bij het afzagen van windingen komen je veren los in de poten te liggen 100% APK AFKEUR!
daarbij zakken de dempers van de originele poten en bouw je meer olie druk op in je schokdemper dan origineel is dus sneller lakage, slecht weggedrag! heb het zelf ook gedaan maar raad het af.
mijn menig, jou auto ;)

groet frank

De Pul
01-07-2009, 21:53
Het is geen afkeur,zolang de veer in onbelaste toestand in de schotels blijft liggen....
is ook niet gevaarlijk,behalve als je dus zover gaat dat de veer er wel los tussen zit....

maar deze discussie is waarschijnlijk al zo oud als VF zelf, ik zeg gewoon doen.......

knedel16vweber
01-07-2009, 22:12
Het is geen afkeur,zolang de veer in onbelaste toestand in de schotels blijft liggen....

klopt! maar wat is verlagen dan?
als je er al iets van wil zien moet je al met minimaal 3 windingen beginnen en dan maak je mij niet wijs dat de veer nog opgesloten zit :D

Mitta
01-07-2009, 22:31
Ook ik ben zo begonnen hoor, en met loshangende veren gewoon door de APK gekomen! Lag ook als een blok op de weg, maar rijd nu met schroefsetje en dat is toch wat prettiger!

Maar ach, ik zeg schroefsetje! Weet je zeker dat je geen gezeur hebt en dat het veilig is...

breadfan83
01-07-2009, 23:06
Gaan we weer.... :rolleyes:

Wil je ze afzagen, doe je dat lekker. D'r is al zat hierover gepreekt.
't Schijnt toch geen zin te hebben mensen te waarschuwen voor de eventuele risico's die d'r bij komen kijken.

Als jij lekker met 120kmh over de snelweg wil rijden met een set schokbrekers die niet helemaal te vertrouwen zijn, ga je gang, of het de verstandigste keuze is laat ik aan jou over.
Een nieuw setje veren kost een paar tientjes, gebruikte veren kun je al voor 't 10-15 euro hier op het forum vinden, en een schroefset krijg je overal en nergens al nieuw (en met garantie) voor 150-200 euro.

Afweging "leven / paar tientjes". ;)

En dat iets door een apk komt wil niks zeggen over de veiligheid van de auto. ;)

Vento Vice
02-07-2009, 07:48
Amen!

martiepartie
02-07-2009, 07:53
http://auto-diversen.marktplaats.nl/onderdelen-volkswagen/258690011-verlagingsveren-golf-2-en-golf-3-40-40mm.html

alstublaft :D 40mm verlagen op originele dempers is nog ok. Wil je verder verlagen dan zul je ws. toch een schroefset of andere veren/dempers moeten kopen.

vwjohnny
02-07-2009, 20:05
omdat ik mijne niet zo overdreven wil verlagen en het liefst niet te veel geld wil uit geven aan de auto op dit moment.

ik wil hem ong 40mm laten zakken want ik moet door mn hobby meestal ook door een weiland rijden dus als ding dan echt met de bumper aan de grond licht is dat helemaal waardeloos ;)

en bij 40mm houd je de wielkasten mooi gevuld en nog wel een redelijke grondspeling ;)

joostvw
02-07-2009, 20:28
a;s je de veren afzaagd rijd je auto toch als ene dweil? je vering word dan alleen maar slapper. trerwijl je met verlagen toch ook juist stugger wilt?
ik vind het gewoon tjappie stijl als je dit doet.
weet niet waar je vandaan komt maa rik ga komende week schroefset monteren dus kun je mijn 60 - 40 veren wel overnemen. zitten op GTI schokbrekers..