View Full Version : Waterpomp uitbouwen 1.6 EW (mk1 cabrio)
Beste mensen, ff korte vraag. Kom er niet uit met m'n handboek. Ga de waterpomp vervangen, maar nou zijn de achterste boutjes aan distributiezijde lastig bereikbaar. Moet hiervoor de onstekingspoelie eraf?? Of kunnen die boutjes er tussendoor of langsaf?? Of moet heel die achterste plaat/kap van de distributie eraf?? Bvd.
Mvg, Remy
arno2000
02-07-2009, 09:01
Beste mensen, ff korte vraag. Kom er niet uit met m'n handboek. Ga de waterpomp vervangen, maar nou zijn de achterste boutjes aan distributiezijde lastig bereikbaar. Moet hiervoor de onstekingspoelie eraf?? Of kunnen die boutjes er tussendoor of langsaf?? Of moet heel die achterste plaat/kap van de distributie eraf?? Bvd.
Mvg, Remy
Wat ik meestal doe is de pomp met huis vervangen.
De hele pomp zit maar met 5 schroefen vast en hiervoor hoeft
de poelie er niet af en ook de distributiekap niet.
Een imitatiepomp kost 50 euro dus voor de kosten hoef je het niet te laten.
Heb evt ook nog wel een pomp liggen mag je hebben voor een kratje bier.
succes
Hmmm oké, dus voor het gemak het hele zooitje eraf. Ik dacht voor het gemak lekker laten zitten. Niet dus. Ik heb al een nieuwe pomp en thermostaat, maar bedankt voor het aanbod! En bedankt voor de info! ;)
Mvg, Remy
arno2000
03-07-2009, 07:43
Hmmm oké, dus voor het gemak het hele zooitje eraf. Ik dacht voor het gemak lekker laten zitten. Niet dus. Ik heb al een nieuwe pomp en thermostaat, maar bedankt voor het aanbod! En bedankt voor de info! ;)
Mvg, Remy
Zou ik wel doen. ik neem aan dat je alleen de pomp wil vervangen en niet het huis. Je moet wel even een nieuwe o ring plaatsen als je alles uitneemt. Maar het maakt het zoveel gemakkelijker. succes
Vervang hem idd gewoon helemaal, de boutjes breken nl. toch wel af als je de pomp van het huis wil loshalen....
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.