View Full Version : Loshalen quartetset
arno2000
02-07-2009, 09:12
Hallo,
Ik wil mijn bodem opnieuw gaan tectileren maar hiervoor moeten de skirt eraf.
Nu zit deze met parkers vast er je raad het al deze zijn allemaal verroest. Nu heb ik er al een aantal proberen los te krijgen maar je draait de kop kapot.
Heeft iemand hier nog tips voor om deze los te krijgen?
Met vriendelijke groet,
Arno
Met een klein boortje alles doorboren. En dan later alles met alu of plastic popnagels vastzetten.
En even een tip, tectyl is rommel je auto gaat er alleen maar harder door rotten.
Gebruik dan steenslag, die blijft veel beter zitten.
En maak alles goed schoon, en daarna goed met een hogdruk spuit (min 90gradencelsius) de boel schoonspuiten.
Alleen dan heeft het zin namelijk.
En idd, koop een goed boorsetje alleen dan krijg je de set los.
Neem je tijd ervoor.
CVeelsucces en plezier.
arno2000
02-07-2009, 12:02
Bedankt voor de reacties. Het doorboren is altijd lastig aangezien de schroef altijd harder is dan de carosserie en je dus al gauw met de boor ernaast zit.
Ik ben bij de brezan geweest en daar raden ze mij aan om alle roest te verwijderen dan alles in de primer te zetten en daarna een soort tectyl erover. Van die rubber rommel die ene beetje zacht blijft.
Juist omdat het zacht blijft gaat het rotten, zand en rotzooi nestelt zich erin.
Kruipt eronder er rot het 2x zo hard.
Heb het nu bij wel 10 auto's gezien, in 1 jaar tijd compleet aan het roesten.
geen gelul.
Tectiel zal je nooit vinden op mijn auto's
Je kan ook een soort wax gebruiken, ik gebruik altijd steenslag en doe daar matte zwarte lak (2k) eroverheen spuiten.
En voorbereiding is heel belangerijk, vooral het schoonmaken.
arno2000
03-07-2009, 07:44
Juist omdat het zacht blijft gaat het rotten, zand en rotzooi nestelt zich erin.
Kruipt eronder er rot het 2x zo hard.
Heb het nu bij wel 10 auto's gezien, in 1 jaar tijd compleet aan het roesten.
geen gelul.
Tectiel zal je nooit vinden op mijn auto's
Je kan ook een soort wax gebruiken, ik gebruik altijd steenslag en doe daar matte zwarte lak (2k) eroverheen spuiten.
En voorbereiding is heel belangerijk, vooral het schoonmaken.
Maar je hebt het over steenslag. Is dit een merk of een handelsbenaming?
jettaracing
03-07-2009, 08:03
Tectyl is wel goed hoor ,zolang je maar niet de goedkope versie koopt .
Die van het merk 'Tectyl" is wel goed hoor ,die heeft een goede veerkrachtigheid , en gaat dus niet scheuren en uitdrogen ,wat veel bij de goedkopere versie's gebeurt .
Dan komt er juist vocht bij ,en dan krijg je roest .
Het is gewoon belangrijk dat je blank metaal goed beschermt met een goede roestwerende primer ! Dan moet je die afsluiten met een flexibele afwerklaag ,en dan kan dmw Tectyl of (overspuitbare )steenslagbescherming .
En die schroeven zou ik ook doorboren ,gebruik dan een goede borenset ,dan wil dat best.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.