Log in

View Full Version : Corradodash vr golf 2

64_be
31-10-2004, 18:42
Heeft of weet iemand da toevallig liggen ... eentje dat compleet en aangepast is vr in een golf 2 te steken? :D

64_be
01-11-2004, 15:01
niemand die kan helpen? ik heb nog een splinternieuw origineel golf 2 dash met chroom liggen .. vr het geval iemand zijn corrado terug wil ombouwen nr origineel golf 2 ;-)

Pedaalemmer
01-11-2004, 16:37
je mist af en toe nog wat klinkers in je zinnen. zoals nr en vr

VolkswagenRacing
01-11-2004, 17:46
Als je een C dasboard kan inbouwen in je Golf2 dan kan je heb ook zelf een beetje inkorten hoor.

MMgolfnut1
01-11-2004, 19:33
Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar een kennis van mijn gaat binnenkort z'n corradodash uit z'n Golf 1 Cabrio bouwen. Misschien dat deze ook eenvoudig in een Golf 2 is in te bouwen. Weet iemand dat?

Johan-dtc
01-05-2005, 13:06
corrado dashboard past zonder problemen in een golf 2, maten zijn precies hetzelfde.....

LinnieTDI
01-05-2005, 13:19
corrado dashboard past zonder problemen in een golf 2, maten zijn precies hetzelfde.....

Het past echt niet zo makkelijk hoor :eek: Het heeft toch een tijd geduurd voordat we het helemaal passend hadden....
Dashboard is veel dieper en in totaal ongeveer 5mm breder...

De beugel van stuurkolom zal doormidden gezaagd moeten worden en moet een stuk van 1 cm tussengelast worden, daarbij moet aan iedere kant een apart beugeltje gemaakt worden zodat het dashboard bevestigd kan worden aan de originele bevestigingspunt van de golf 2.

en dit was nog het makkelijke stuk, de verwarmingsbuizen moeten helemaal overnieuw gemaakt worden, die van de golf2 passen namelijk niet meer en die van de corrado al helemaal niet.
Je zult dus van een flexibele buis die niet dikker is dan 3cm moeten bevestigen aan de uiteindes van de corradobuis en golf buis (voor het kachelhuis).

Het is het best passende dashboard voor een golf 2 maar vergis je niet er zit best veel werk in, het zagen is het moeilijkste want bij veel golf 2 's zie je dat het te ver is afgezaagd en dan zie je dan dus door de voorruit.....

Kevintdi heeft de zijne 2 maanden te koop gehad voor gezaagd en al, het paste perfect maar helaas wilde niemand het toen, nu ligt het op de sloop....

steven16v
01-05-2005, 13:26
Een corrado dash is niet breder hoor als een golf 2. Laats heb ik er eentje ingebouwd in een jetta 2.

Kevin20v
01-05-2005, 13:40
Een corrado dash is niet breder hoor als een golf 2. Laats heb ik er eentje ingebouwd in een jetta 2.

Ligt aan de deuren/deurpanelen, of je een oude of nieuwe hebt.

het corrado dashboard is 4mm breder op het breedste punt! en dat is tegenover een normaal hard golf 2 dashboard. het corradodash is aan de zijkanten iets ronder!!

Dit zorgt verder niet voor problemen, alleen als je de deuren dichtgooit past het net niet helemaal lekker, als je niet zo'n zeiker bent als ik boeit het niet.

dus Het past wel!! maar je moet er een aantal aanpassingen voor doen, zoals linnieTDI al aangaf (zij heeft het namelijk met mij ingebouwd....)

baseknot
01-05-2005, 14:59
Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar een kennis van mijn gaat binnenkort z'n corradodash uit z'n Golf 1 Cabrio bouwen. Misschien dat deze ook eenvoudig in een Golf 2 is in te bouwen. Weet iemand dat?
kun jij me ff pmen wat ie moet gaan kosten want een vriend van mij met een golf cabrio mk1 wilt namelijk zon dashboard kant en klaar??
laat het me aub ff weten er is veel interrese voor van deze kant:D:D:D

groetjes bas

Johan-dtc
01-05-2005, 15:11
Ligt aan de deuren/deurpanelen, of je een oude of nieuwe hebt.

het corrado dashboard is 4mm breder op het breedste punt! en dat is tegenover een normaal hard golf 2 dashboard. het corradodash is aan de zijkanten iets ronder!!

Dit zorgt verder niet voor problemen, alleen als je de deuren dichtgooit past het net niet helemaal lekker, als je niet zo'n zeiker bent als ik boeit het niet.

dus Het past wel!! maar je moet er een aantal aanpassingen voor doen, zoals linnieTDI al aangaf (zij heeft het namelijk met mij ingebouwd....)

kameraad van me die wil het er in bouwen, maar hij heeft carbon deurkaarten, dus met de breedte moet het passen, en het probleem van de kachelbuizen vervalt bij hem ook, want er komt geen kachel in

Kevin20v
01-05-2005, 15:14
want er komt geen kachel in
en dat levert geen problemen op bij de apk/rdw?? :biggrin: volgens mij moet jij namelijk je ruiten kunnen ontwasemen.....

Ik had in eerste instantie mijn verwarmingsbuizen niet goed aangesloten..... dat heb ik geweten de eerste de beste flinke stortbui met 4 mensen in de wagen, ik kon nog niet meer verder rijden! en nee met een sponsje hielp ook niet meer :biggrin:

Johan-dtc
01-05-2005, 15:19
en dat levert geen problemen op bij de apk/rdw?? :biggrin: volgens mij moet jij namelijk je ruiten kunnen ontwasemen.....

Ik had in eerste instantie mijn verwarmingsbuizen niet goed aangesloten..... dat heb ik geweten de eerste de beste flinke stortbui met 4 mensen in de wagen, ik kon nog niet meer verder rijden! en nee met een sponsje hielp ook niet meer :biggrin:

ja dat klopt, volgens de apk eisen moet er iets van een kachel in, maar dat lost hij met een ander ding op, zal eens vragen hoe hij dat doet......

MMgolfnut1
01-05-2005, 16:24
kun jij me ff pmen wat ie moet gaan kosten want een vriend van mij met een golf cabrio mk1 wilt namelijk zon dashboard kant en klaar??
laat het me aub ff weten er is veel interrese voor van deze kant:D:D:D

groetjes bas

het dashboard is een tijd geleden al verkocht. Sry! :cool:

vwmk2driver
06-05-2005, 22:35

haha.
nou dan kan ik je teleur stellen want een corrado dashboard is duidelijk breder. dan een golf 2 dash.