PDA

View Full Version : Mac OS X mini wist foto's en muziek


Madison
07-07-2009, 23:11
Mijn Mac mini geeft aan dat de harde schijf vol is,
nu ben ik m'n foto's en muziek ineens kwijt,en blijft ie aangeven dat ie vol is,
en wil ie niks meer importeren.
De prullenbak is leeg,maar in documenten staat nog wat muziek en foto's
Ik ga een externe harde schijf aanschaffen...maar tot die tijd??? :(
Bovendien slaat de muis vaak op hol.

Marcski
08-07-2009, 08:15
vreemde problemen, gebruik je iphoto voor je foto's?
iphoto en itunes gebruiken een database die door de volle schijf waarschijnlijk niet geopend kan worden.
Maak eens wat ruimte vrij, waarschijnlijk gaat het dan wel goed.

En probeer eens een andere muis, dan weet je of het software of hardware-matig is

MipMip
08-07-2009, 10:44
En let op dat als je een externe harde schijf koopt, je hem goed formatteert. Anders kan je maar bestanden van max. 4Gb oversluizen. Dat kan best vervelend zijn.... :rolleyes:

Madison
09-07-2009, 20:56
Ah,ok
maar nog tips om te formatteren?

RubenD
09-07-2009, 21:03
Helaas zitten hier denk ik niet zoveel mac experts. Bij de windows pc moet je alles naar NTFS formateren maar hoe dat met apple zit?

MipMip
09-07-2009, 21:30
Voor het formatteren: ga naar programma's -> mapje hulpprogramma's -> Schijfhulpprogramma

Dan gewoon de aanwijzigingen volgen (dacht ik, is een tijdje geleden dat ik een harde schijf heb geformatteerd.

Volkswouter
09-07-2009, 22:16
Voor het formatteren: ga naar programma's -> mapje hulpprogramma's -> Schijfhulpprogramma

Dan gewoon de aanwijzigingen volgen (dacht ik, is een tijdje geleden dat ik een harde schijf heb geformatteerd.

Als je de nieuwe schijf met startprogramma start vanaf je Mac dan gaat hij gelijk vragen hoe je de schijf wilt formatteren.

Ik heb laatst een 1Tb schijf geformateerd en kon maximaal 32Gb overhouden voor Windows en de rest is geformatteerd voor Apple.

Vergeet verder ook niet dat Iphoto in je map afbeeldingen alles weergeeft ook de thumbnails en de kopieeen. Dat kan vervelend zijn als je iets van een back-up wil maken.

Madison
12-07-2009, 14:52
Idd Wouter,da's zeker irritant.
Gelukkig heb ik van de meeste bestanden nog kopieen kunnen maken,
omdat ze nog in de prullenbak bestanden stonden.