View Full Version : Vraag bbs rs740
gti-pirelli
12-07-2009, 20:53
Ik heb even een vraag over de bbs rs740 en rs741 17 inch
Vrienden van me hebben deze velgen nog liggen en ik denk dat ze wel onder een golf4 cabrio passen. De velgen zijn 8 en 9j. Heb namelijk ook een cabrio gezien met dezelfde maten eronder.
Zijn dit nu ook 3 delige velgen? Volgens mij is rs altijd 3 delig toch? En ik kan nergens een et waarde vinden, kan dit komen doordat het eventueel 3 delige velgen zijn en het daarom niet op het hart staat??
http://www.volksforum.com/albums/files/3/6/7/7/rm740.jpg
classic-edition
12-07-2009, 20:59
Of dit gaat passen hangt niet alleen van de breedte maten af (hoeveel j) maar ook van de et waarde en wat voor banden je gaat monteren.
Ik zie bmw logo's dus dan moet de et waarde hoog zijn want dan moet er ook nog een addaptor tussen.
jetta mk1 '82
12-07-2009, 21:01
zover ik weet zijn niet alle rs'en 3 delig !
gr. Martijn
gti-pirelli
12-07-2009, 21:06
http://link.marktplaats.nl/253590267
Hier staat namelijk ook een bmw set en die zijn ook 8 en 9j :) En ja heb die vrouw al in een vw golf4 cabrio gekregen dus moet het ook even compleet af he :)
idd, niet alle RS'en zijn driedelig hoor
en bovenstaande velgen zijn van BMW, hebben steek 5x120
ge zult dan sowieso met adapterplaten moeten werken en dan komen ze nog een stuk breder
gti-pirelli
12-07-2009, 21:39
adapters is geen probleem, moet alleen even goed passen denk ik en even zorgen dat ik met vulblokken de naaf even opdik om zo de adaptermaat te kunnen bepalen. Dan kan ik met verlengde wielmoeren de velgen even vast draaien en laten zakken. Hopen dat het gaat passen :)
Ik zou het heel knap vinden als je dat mooi en veilig onder een cabrio krijgt.
Bij mijn zw3's was het al moeilijk om het er netjes, en veilig eronder te krjgen.
Die zijn 8 en 8,5j etwaarde is 40. Had tussen de schroefset en de velg en band, maar net genoeg ruimte om vrij te lopen.
Wat is de et waarde van deze wielen?
Bandenmaat is ook moeilijk, zit er een schorefset onder?
Met de originele vering is het makkelijker, dan heb je meer ruimte als met schroefset.
Ze zijn wel er mooi.
velg is 2 delig heb ze hier ook liggen met een mooi lage et.. dus succes met onder een mk3 krijgen :rolleyes:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.