PDA

View Full Version : Theo van Gogh Dood


Jasper Ovaal
02-11-2004, 10:23
zo te horen is ie net neegeknald, raar volk allemaal,

Ik vond het altijd wel een grappige vent, :mad:

meer nog op het nieuws dnek ik

JK Le Mans
02-11-2004, 10:27
ja ik hoorde het ook ja !! sneu dat dat gebeurt !!

Theo van Gogh neergeschoten

Filmmaker Theo van Gogh (47) is in Amsterdam doodgeschoten. Dat meldt zijn productiemaatschappij. AT5 meldde eerder dat hij zou zijn neergestoken op de Linnaeusstraat in Amsterdam. Hij zou zijn gevonden met een brief op zijn buik.

Ook ooggetuigen van het misdrijf bevestigen dat het om Van Gogh gaat. De moord vond plaats voor het Stadsdeelkantoor Oost, toen het slachtoffer het gebouw verliet. Hij zou de overkant van de straat nog hebben bereikt.

De verdachte rende weg richting het Oosterpark, aan de andere kant van het park werd hij gepakt door de politie die al naar hem op zoek was.

Hierbij ontstond een schietpartij, waarbij een motoragent gewond raakte. De vermoedelijke dader zou in zijn been zijn geschoten en gearresteerd. De politie heeft de directe omgeving, waaronder het naastgelegen Oosterpark, afgesloten.

Een woordvoerster van de politie in Amsterdam erkent dat een persoon is doodgeschoten, maar wil nog niet zeggen om wie het gaat. Volgens de politie moet de familie van het slachtoffer nog worden ingelicht
http://www.nieuws.nl/templates/img/theo.jpg

Tommy
02-11-2004, 10:28
jah... tis heel triest... moedeloos wordt je er van...

Airtime
02-11-2004, 10:29
Wat een dwaze wereld leven we toch! :(

Beetlefreak
02-11-2004, 10:31
Meteen werd ook de plaat van Lange Frans en Baas B gedraaid... Erg toepasselijk.
Waar gaan we heen hier in NL? Vrije meningsuiting, hmmmz.

Nieuws-site's liggen plat, ook is er idd nog onduidelijkheid over hoe de moord gepleegd is.

Tjaap
02-11-2004, 10:31
fuck dat.. theo rules

bobby-digital
02-11-2004, 10:34
vond het maar een wazige gast, zal hem niet missen

maar iemand doodschieten is natuurlijk ook niet de oplossing

cozmic
02-11-2004, 10:36
heel bizar,hetmoet niet gekkerworden of het wordt usa 2

Gert
02-11-2004, 10:59
Typhus .....

Chrispy
02-11-2004, 11:02
Theo van Gogh vermoord
Filmmaker Theo van Gogh (47) is vanochtend om 8.45 uur op de Linneausstraat in Amsterdam doodgeschoten. De dader is overmeesterd nadat hij zelf door de politie was neergeschoten.

Daarvoor verwondde de man eerst nog een motoragent met een pistoolschot.

De politie heeft de directe omgeving afgezet. Ook het naastgelegen Oosterpark is afgesloten.

Van Gogh had veel vijanden, waar hij overigens trots op was.

Hij legde de laatste hand aan een film over de moord op Pim Fortuyn.
Het slachtoffer kwam uit het stadsdeelkantoor toen op hem werd geschoten. Ook is hij gestoken. Hij liep aan de overkant van de straat en zakte in elkaar, waarop de schutter nogmaals op het slachtoffer vuurde, zegt de politie. Een tweede persoon raakte door dit schot gewond.

Of er een relatie is tussen het slachtoffer en de gewonde is niet duidelijk, meldt de politie. ,,Hij is op eigen houtje naar het politiebureau gegaan om te waarschuwen.''

De vermoedelijke dader vluchtte het Oosterpark in, waarop de aanrijdende politie het park heeft afgezet. In het park hoorde de politie ook nog schoten. Vervolgens is de verdachte aan de kant van de Mauritskade het park uitgevlucht. Daarbij schoot hij op politieauto's. Hierdoor is een agent gewond geraakt.

Eind augustus kreeg Van Gogh enige tijd politiebescherming als gevolg van de korte film Submission die hij samen met VVD-politica Hirsi Ali maakte. In deze film waren o.a. teksten uit de Koran op een naakt vrouwenlichaam gekalligrafeerd. De film werd uitgezonden in het VPRO-programma Zomergasten.

Vanochtend gingen geruchten dat Hirsi Ali onder politiebescherming is vervoerd naar een onbekende plek.

Soms vond Theo van Gogh zichzelf een oude reactionair. De regisseur, televisiemaker en columnist noemde zich ook wel een miskend visionair. Zijn website De Gezonde Roker was de enige plek waar hij zijn snoeiharde kritiek op de multiculturele samenleving zonder censuur kwijt kon.

Die kritiek was volgens hem bitter hard nodig, omdat Nederland binnen een paar jaar in een soort Belfast zou dreigen te veranderen.

Van Gogh - naar eigen zeggen een ver familielid van Vincent van Gogh - werd op 23 juli 1957 in Den Haag geboren en groeide op in Wassenaar. Na het afbreken van zijn rechtenstudie werd hij regisseur. In 1981 debuteerde hij met de film Luger. Voor Blind Date (1996) en In het belang van de staat (1997) kreeg hij een Gouden Kalf. Als acteur was hij onder meer te zien in De Noorderlingen (1992).

Van Gogh stond bekend als een typische acteursregisseur: de kwaliteit van zijn films steunde in de eerste plaats op het verhaal en de acteerprestaties. Waar hij zich in columns en debatten geregeld hatelijk opstelde, was hij volgens medewerkers op de set de beminnelijkheid zelve. De filmmaker beweerde dat die opstelling voortkwam uit opportunisme: acteurs deden het volgens hem beter als hij aardig voor ze was.

De meeste rolprenten van zijn hand waren low-budgetproducties. Na het succes van 06 en Blind Date bleken financiers echter bereid om meer geld in zijn films te steken. Theo van Gogh werkte aan een film over de moord op Pim Fortuyn. Deze productie, getiteld 0605 (6 mei, de dag van de dodelijke aanslag op Fortuyn), is medio december op internet te zien en in januari in de bioscopen. De film is een bewerking van het boek De zesde mei van Tomas Ross.

bron:ad.nl

Zestienkleppen
02-11-2004, 11:11
Ik vind het echt heel erg, iemand z'n vrijheid van meningsuiting op deze manier ontnemen.
Ik begin me hier hoe langer hoe minder thuis te voelen.

SplitBien
02-11-2004, 11:14
Hij schijnt benaderd te zijn door de dader en er zouden 6 kogels door zijn lijf geboord zijn.....

Op elke nieuws pagina zeggen ze wat anders.... Ene pagina is hij 47, andere 48... Bij de ene zou hij 2 keer gestoken zijn en zouden er 2 kogels zijn........

Maar toch, het blijft bizar natuurlijk!!!! Vond hem ook wel cool eigenlijk!

Gert
02-11-2004, 11:14
Ik vind het echt heel erg, iemand z'n vrijheid van meningsuiting op deze manier ontnemen.
Ik begin me hier hoe langer hoe minder thuis te voelen.

Nu de schock wat wegebt sluit ik me hier helemaal bij aan
Zit niet vaak met een bek vol tanden sprakeloos te zijn maar nu .. :( :( :(

sixpack
02-11-2004, 11:14
krijg er idd een rare smaak van .

wat is het volgende ( of beter gezegd wie ? )

als ik zometeen tegen iemand zeg dat ik zijn velgen niet mooi vind , wordt ik dan ook neegeschoten /gestoken ?


zeer triest. nog even en idd het lijkt wel Belfast ........ :frown:

Pedaalemmer
02-11-2004, 11:22
foto's verwijderd. zit copyright op.

sjampoo
02-11-2004, 11:30
Theo: Het beste!

René
02-11-2004, 11:54
sjongejonge... `t moet niet gekker worden hier in Nederland!
Waarom zou iemand zijn mening niet mogen geven?????

Stomme randdebielen die er anders over denken!:(

VWrijder
02-11-2004, 12:11
Theo was een maf mannetje, maar dit verdient niemand. Waanzin! :mad:

MKII freak
02-11-2004, 12:13
Het zal nooit mijn beste vriend geworden zijn,maar dit had ik hem zeker niet toegewenst.Ik sluit me volledig aan bij iedereen.
Ik reed in de auto toen ik het hoorde,en zag echt mensen om mij heen hun hoofd buigen,allemaal 538 aan t luisteren denk ik.

Ik zal voortaan alleen nog maar hier mijn mening geven over andermans te gekke wagen,maar over andere dingen.................. dat weet ik zo snel nog niet.

Familie Van Gogh,suc6 :frown:

Bussie komt zo
02-11-2004, 12:23
Theo doe iedereen de groeten boven!!

http://www.theovangogh.nl/lieve_Theo_1.jpg

Golfzilla
02-11-2004, 12:36
ja zit op school en hoorde het hier ook door de gangen, dus meteen maar op www.nieuws.nl gekeken, echt trieste mensen lopen er rond om zoiets te doen

BugStuk
02-11-2004, 12:36
This is sad.... very sad!

Niemand verdient dit!!!

Theo, RIP!!

johangolf1
02-11-2004, 12:37
het gaat hier helemaal nergens meer over zeg dat wel...
en ja wie/wat heeft het weer gedaan!!!
maar ja daar mogen we niks over zeggen natuurlijk want dan zijn we niet goed bezig en worden we opgepakt...
als we hier toch niks meer over mogen zeggen wat kan je dan nog wel zeggen dat maakt allemaal niet uit je word toch wel dood gemaakt wat je ook zegt...
hier is niemand meer veilig je kan niks zeggen of je word bedreigd of zelfs doodgeschoten gestoken noem het maar op...
wanner zal er bij de overheid een lampje baan branden ik geloof dat de hele bevolking wel weet hoe het zit...
dr zijn nu enkele mensen die weten hoe het zit en ervoor uit komen maar ja die worden ala de minuut afgeknald...

wanneer word er iemand wakker hallo word is wakker...

hajee
02-11-2004, 12:50
jammer dat de politie de dader slechts in z'n been heeft geraakt, zo'n kerel moet je onmiddelijk een pistool op z'n hoofd zetten en de trekker overhalen.
weg ermee!!!
een luis in de pels van onze samenleving, en een slappeling ook nog,
die de discussie met van gogh niet aandurfde of aankon, en dan grijp je maar naar een wapen!
het wordt weer tijd voor de doodstraf!!
:mad:

Tjeerd
02-11-2004, 12:56
Ongelovelijk, je kan in dit land niet eens meer je mening naar buiten brengen, natuurlijk was hij controversieel en ongenuanceerd, maar dat wordt blijkbaar met geweld opgelost tegenwoordig..

Pedaalemmer
02-11-2004, 13:06
Theo Van Gogh neergestoken
AT5 meldt dat Theo Van Gogh vanochtend is neergestoken in Amsterdam-Oost. Hij is dood. Helaas is de website nu overbelast. Zie ook nu.nl. Op dit moment ligt er een lichaam overdekt met een deken, volgens omstanders zou het gaan om Van Gogh. RTL5 heeft een verslaggever ter plekke die zegt dat er na de steekpartij een klopjacht is gehouden door de pliesie, waarbij een verdachte in zijn been is geschoten.
UPDATE: RLT-Z verslaggever Rick Konijnenbelt zegt dat er volgens omstanders pamfletten rondom zijn lichaam zijn gevonden.
UPDATE 2:Hirschi Ali is volgens RTL Nieuws ondergebracht op een onderduik adres.
UPDATE 3: De daders zouden een man en een vrouw zijn. De steekpartij vond plaats voor het Stadsdeelraad-kantoor van Amsterdam-Oost, vlak bij het Tropen Museum. Zie hier en hier beeld van de situatie ter plekke.
UPDATE 4: Van Gogh werd buiten het stadsdeelraadkantoor aangesproken. Hij reed op de fiets en probeerde te vluchten. De dader rende Van Gogh achterna en begon op hem te schieten. De man die volgens omstanders een 'wat oudere man met een petje was', vuurde zeven maal op Van Gogh. Na de schietpartij legde de dader een pamflet op zijn borst en stak het pamflet vast met een mes door zijn hart.
In totaal is er twee maal achter elkaar geschoten, de tweede keer raakte een omstander gewond, die wist te ontkomen naar het nabijgelegen politiebureau.
UPDATE 5: Volgens bronnen rondom de Politie Amsterdam is de dader een Marokkaan. De politie bevestigt dit echter niet officieel.
UPDATE 6: Een ooggetuige zegt op het NOS journaal dat de dader een zwarte jalaba (soepjurk) droeg en een zwarte baard had. Het Parool meldt dat de keel van Van Gogh met een slagersmes is doorgesneden. Afgeslacht als een beest dus. Op verschillende Islamitische fora wordt Van Gogh al jaren steevast omschreven als een 'varken'.


tsja

*Edited by Gert : dikke highlghts zijn niet gewenst deze keer .. dank je voor je begrip*

Pedaalemmer
02-11-2004, 13:10
http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2004/11_november/01/binnenland/Van_Gogh_1.jpg

http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2004/11_november/01/binnenland/Van_Gogh_2.jpg

bron: rtl.nl

Matheo
02-11-2004, 13:14
hoorde het ook op school vandaag, zijn natuurlijk weer veel mensen die er lacherig over doen, maar dit is echt erg! je zou tegenwoordig gewoon bang worden om een eigen mening te vormen, en dat zou helemaal verkeerd zijn! vrijheid van meningsuiting is in mijn ogen het belangrijkste recht dat je kunt hebben.
schande aan degene die dit op zijn geweten heeft!

Gert
02-11-2004, 14:45
Ik snap de gevoelens van iedereen : ook ik ben geschokt .
Het ziet er idd naar uit dat het gaat om een moord vanwege zijn meningsuiting

MAAR : het had ook net zo goed door een groene meneer met paarse stippen kunnen zijn gedaan .
Een iemand maakt nog geen hele groep schuldig .
Volkert van der G. heeft er ook niet voor gezorgd dat alle milieuactivisten met de nek aan worden gekeken
Excessen en extremisten vind je in elke bevolkingsgroep en -laag

Spui je boosheid maar generaliseer niet aub

Marcski
02-11-2004, 14:51
helemaal mee eens, Gert!

Matheo
02-11-2004, 14:54
schande aan degene die dit op zijn geweten heeft!
en dan bedoel ik dus niet alleen de dader, maar ook degene die hem, om wat voor reden dan ook, hebben laten denken dat deze aktie gerechtvaardigd zou zijn. ik vond trouwens de fokke en sukke vandaag heel erg treffend.
http://www.foksuk.nl/imggif.php?i=/upload/d626.gif
edit: mee eens gert, het is te vroeg om nu al hele groepen mensen de schuld te gaan geven

Alexdundee
02-11-2004, 15:08
Tjeetje, wat gebeurd er daar allemaal in Holland?

Niels - AirMighty.com
02-11-2004, 15:13
Nou dat was weer een man met rake en oprechte uitspraken.... zonde :frown:

_______________________________________________________________
Bij deze het artikel vanaf nu.nl (http://www.nu.nl):

http://nu.nl/img.db?435157+s(350!x223!)
Hulpverleners staan dinsdagmorgen bij het lichaam van Theo van Gogh in de Linnaeusstraat in Amsterdam

Van Gogh kwam uit het stadsdeelkantoor toen op hem werd geschoten. Volgens ooggetuigen zou de dader op Van Gogh zijn afgestapt en hem met twee kogels en twee messteken hebben vermoord. De dader zou een brief op zijn lichaam hebben achtergelaten.

Tijdens de achtervolging door het Oosterpark werd heen en weer geschoten. Een motoragent raakte daarbij gewond, de dader werd in zijn been geschoten. De dader is overgebracht naar het ziekenhuis. De politie heeft het gebied hermetisch afgesloten.

Ooggetuige
Een ooggetuige van de aanslag op Van Gogh, M. de Hoop, zag dat de dader na de aanslag enkele minuten over het slachtoffer gebogen bleef staan. "Daarna is de schutter het Oosterpark ingerend." Getuigen zeggen dat aan het mes waarmee Van Gogh is neergestoken, een pamflet was bevestigd.

http://nu.nl/img.db?435247+s(350!x351!)

Stille tocht
Ter herdenking van de vermoorde filmmaker Theo van Gogh wordt dinsdagavond om 19.30 uur in het centrum van Amsterdam een stille tocht gehouden. De exacte plaats is nog niet bekend, aldus E. Gaarlandt van de organisatie van The President's Night in de Amsterdamse Melkweg. Van Gogh zou deelnemen aan een debat in dit programma naar aanleiding van de Amerikaanse presidentsverkiezingen.

Tijdens de tocht zullen de mensen brandende kaarsjes dragen. De herdenkingsbijeenkomst wordt gehouden op initiatief van de organisatie van The President's Night en de gemeente Amsterdam.

Woest en verbijsterd
"Hier zijn geen woorden voor", aldus producent Van Westelaken. Schrijver Ronald Giphart, die samen met Van Gogh werkte aan een film, zei "woest en verbijsterd" te zijn over de gewelddadige dood van de filmmaker. Cabaretier Hans Teeuwen, een vriend van de filmmaker, kon de dood van de regisseur dinsdagochtend "niet bevatten". "Ik kan nog geen reactie geven, sorry. Ik ben er kapot van. Ik weet het allemaal echt even niet."

Afschuw
De voorzitter van het Contactorgaan Moslims en Overheid, A. Tonca, reageerde vol afschuw. Van Gogh liet zich geregeld zeer negatief uit over de islam en conservatieve moslims. Zijn laatste wapenfeit waarmee hij zich de woede van moslims op de hals haalde, was de film Submission, die hij met VVD-Kamerlid Hirsi Ali maakte.

In Submission figureren vier mishandelde vrouwen in een doorschijnend gewaad, waarbij de borsten zichtbaar zijn. Op de lichamen zijn vermeend vrouwonvriendelijke koranfragmenten in het Arabisch gekalligrafeerd. Tonca: "Ik vind zijn opvattingen over de islam afschuwelijk en zeer kwetsend voor de islamitische gemeenschap, maar geen enkel motief rechtvaardigt moord."

http://nu.nl/img.db?435098+s(350!x467!)
De politie heeft het gebied hermetisch afgesloten - Jessica Zweers

[off van Gogh topic]Laatste foto is wel erg Volksforum geschikt[/off van Gogh topic]

Airtime
02-11-2004, 15:15
Goed gesproken, Gert!

Tjaap
02-11-2004, 15:18
mee eens gert, het is te vroeg om nu al hele groepen mensen de schuld te gaan geven
Het is altijd te vroeg om hele groepen de schuld te geven.
zoals gert al zei, extremisme in elke vorm is vreselijk en gevaarlijk. uit welke richting het ook komt.

Pedaalemmer
02-11-2004, 15:23
Ik snap de gevoelens van iedereen : ook ik ben geschokt .
Het ziet er idd naar uit dat het gaat om een moord vanwege zijn meningsuiting

MAAR : het had ook net zo goed door een groene meneer met paarse stippen kunnen zijn gedaan .
Een iemand maakt nog geen hele groep schuldig .
Volkert van der G. heeft er ook niet voor gezorgd dat alle milieuactivisten met de nek aan worden gekeken
Excessen en extremisten vind je in elke bevolkingsgroep en -laag

Spui je boosheid maar generaliseer niet aub

*Edit .. die uitspraak hoe onschuldig misschien ook bedoelt kan niet * Gert

Matheo
02-11-2004, 15:31
Het is altijd te vroeg om hele groepen de schuld te geven.
zoals gert al zei, extremisme in elke vorm is vreselijk en gevaarlijk. uit welke richting het ook komt.
dat dacht ik ook al toen ik het typte maar ik wist geen betere omschrijving, ik bedoelde het zoals jij het nu typt in ieder geval. voor de duidelijkheid: met hele groepen bedoelde ik ook geen hele bevolkingsgroep (zoals bijvoorbeeld moslims) maar een groep binnen deze bevolkingsgroep (bijvoorbeeld extremistische moslims)

Pedaalemmer
02-11-2004, 17:12
*Edit .. die uitspraak hoe onschuldig misschien ook bedoelt kan niet * Gert

tering en nu word mij de mond gesnoert......ik dacht dat er vrijheid was in meningsuiting en ik dacht dat dit forum daar ook bij hoorde?

Stijn
02-11-2004, 17:19
Bastards

evilnyntje
02-11-2004, 17:31
Jup, te gek, niet te bevatten, ik toost vanavond op Theo!

Volkswouter
02-11-2004, 17:37
.

Gert
02-11-2004, 17:46
tering en nu word mij de mond gesnoert......ik dacht dat er vrijheid was in meningsuiting en ik dacht dat dit forum daar ook bij hoorde?


Als je goed hebt kunnen lezen in mijn betoog zit niemand op generalisering te wachten van een bevolkingsgroep .
En dat geldt zelfs ook voor jou helaas ...
Als je iets over de afkomst van de dader wilt zeggen adviseer ik je ook op dit forum lid te worden : Hier kan,kun,ken je alle correcte of incorrecte denkbeelden kwijt (http://democrates.net/upb/index.htm) , daar zijn ze er kennelijk gek op .

Wij willen dit forum graag vrij houden van ongefundeerde kritiek ,, hoe droevig of kwaad we ook zijn vandaag .

hajee
02-11-2004, 17:49
Spui je boosheid maar generaliseer niet aub

volgens mij doet niemand dat hier..

Gert
02-11-2004, 17:50
volgens mij doet niemand dat hier..

Gelukkig heb je niet de dingen gelezen die wij ge-edit hebben ..

vwleusden
02-11-2004, 17:53
dacht dat het hier een autoforum was ? ;)

hajee
02-11-2004, 17:53
Gelukkig heb je niet de dingen gelezen die wij ge-edit hebben ..

dan zijn die er nu uit, wat ik heb na gelezen, wat er nu nog op staat, staat
er verder niks verkeerds tussen...tenminste niets generaliserends...
maar dan ben ik het wel met je eens..

Marco
02-11-2004, 21:05
et mot nou tog nie gekker worre..... :mad:

R.I.P. Theo, je was een indrukwekkend, druk maar tof mannetje.

Zestienkleppen
02-11-2004, 22:45
R.I.P. Theo, je was een indrukwekkend, druk maar tof mannetje.

Ik zal 'm missen, er zijn er al zo weinig met een uitgesproken mening.
Die Wilders van de VVD moet ook wel een zeer ongemakkelijke tijd hebben. Je kon op het journaal al zien dat ie bepaalde meningen even niet ventileert omdat ie bang is. Nou vraag ik je, een politicus zonder mening...

Tjaap
02-11-2004, 22:50
Nou vraag ik je, een politicus zonder mening...
in amerika kan je er president mee worden.. nou ja.. waarschijnlijk niet

polog40
02-11-2004, 23:15
Ik hoorde het vanochten en dacht WTF

Eerst een Pim Fortuin die de gedachten van vele nederlanders goed kon verwoorden en van plan was om er iets mee te doen. Nu een Theo van Gogh, die het een en ander aan de kaak stelde over moslims en het hele wereldje erom heen. Misschien deed hij dit wel om de nederlanders eens wat meer inzicht te geven in die "moslim wereld" maar helaas ook hier aan word weer een eind gemaakt.

Wat of wie is next?

Gaan we ipv demonstreren tegen bijvoorbeeld een grijskenteken wet ook de desbetreffende politicus van het leven beroven omdat wij het er niet mee eens zijn wat er uit zijn mond komt? Ik hoop het niet en al zeker niet voor misschien ooit in de toekomst mijn nageslacht. Zo'n rotte wereld wens je niemand...........

Volkswouter
02-11-2004, 23:44
Een eigen mening uiten is een zelfmoord poging tegenwoordig....

RedJet
02-11-2004, 23:49
...'t Is erg, OK, maar het is mij eerlijk gezegd om het even of het nu Theo van Gogh was een een willekeurige junk. Ik vond Theo een lul. Ik kan weing respect opbrengen voor iemand die continu shockeerde om het shockeren. Altijd cynisch en negatief over anderen is. Erg goedkoop allemaal. En nu die dood is, was het zo'n fantastische vent en is er ineens zo'n ophef over het niet kunnen uiten van je mening. Wat een bullshit. Er is niemand die zulke extreme dingen zei en daarmee mensen het harnas injoeg als Theo van Gogh deed. Ik vind het overlijden van Gerrie Knetemann veel erger.

hajee
03-11-2004, 00:06
...'t Is erg, OK, maar het is mij eerlijk gezegd om het even of het nu Theo van Gogh was een een willekeurige junk. Ik vond Theo een lul. Ik kan weing respect opbrengen voor iemand die continu shockeerde om het shockeren. Altijd cynisch en negatief over anderen is. Erg goedkoop allemaal. En nu die dood is, was het zo'n fantastische vent en is er ineens zo'n ophef over het niet kunnen uiten van je mening. Wat een bullshit. Er is niemand die zulke extreme dingen zei en daarmee mensen het harnas injoeg als Theo van Gogh deed. Ik vind het overlijden van Gerrie Knetemann veel erger.


nou, ik ben van mening dat je iemand niet overhoop hoeft te schieten omdat je hem cynisch en negatief over anderen vind..
en Gerrie Kneteman heeft gewoon een hartaanval gehad.dat kan gebeuren..
Als die pipo dit niet gedaan had met van gogh, had hij waarschijnlijk morgen weer op de fiets door amsterdam kunnen fietsen..

RATFINK
03-11-2004, 00:30
Ons land is naar de klote :mad:

evilnyntje
03-11-2004, 01:35
Ons land is naar de klote :mad:

Dude dat is al een tijdje hoor!

Pedaalemmer
03-11-2004, 08:56
Als je goed hebt kunnen lezen in mijn betoog zit niemand op generalisering te wachten van een bevolkingsgroep .
En dat geldt zelfs ook voor jou helaas ...
Als je iets over de afkomst van de dader wilt zeggen adviseer ik je ook op dit forum lid te worden : Hier kan,kun,ken je alle correcte of incorrecte denkbeelden kwijt (http://democrates.net/upb/index.htm) , daar zijn ze er kennelijk gek op .

Wij willen dit forum graag vrij houden van ongefundeerde kritiek ,, hoe droevig of kwaad we ook zijn vandaag .

ik zei alleen maar dat ik niet graag in de buurt kwam van een bepaalde groep mensen. hoeft nog helemaal niks te maken hebben met de afkomst van de dader maar meer het feit dat bepaalde bevolkingsgroepen zichzelf in hun vingers snijden.

maar goed het heeft idd niets te maken met deze topic.

mijn excuses

Brazen
03-11-2004, 09:11
Originally Posted by RedJet
...Ik kan weing respect opbrengen voor iemand die continu shockeerde om het shockeren. Altijd cynisch en negatief over anderen is. .........> en is er ineens zo'n ophef over het niet kunnen uiten van je mening. Wat een bullshit.....

nou, ik ben van mening dat je iemand niet overhoop hoeft te schieten omdat je hem cynisch en negatief over anderen vind..

Er is in NL geen vrijheid van meningsuiting....al lang niet meer.....als je iets wilt zeggen zoals bijv. een Imam van R'dam, of zoals bijv. PF, etc. word je middels geweldige media aandacht afgebrand en voor van alles uitgemaakt....ergo media is niet altijd even objectief.....en tegenwoordig.....een reden voor moord!

Pedaalemmer
03-11-2004, 09:18
Ons land is naar de klote :mad:

naar de klote is wel erg overdreven. het is pas naar de klote als er nu niks aangedaan word

RATFINK
03-11-2004, 09:24
Dude dat is al een tijdje hoor!

Staat toch ook IS :wink:

Hoef je mij niet te vertellen dat het al een tijdje zo is, heb 3 jaar aan de Bergweg in Rotterdam gewerkt.

Heb die omgeving zien veranderen van een oerhollandse winkelstraat tot een straat met winkels waarvan jij en ik niet kunnen lezen wat ze daar verkopen, laat staan dat je de mensen op straat kan verstaan :(

RATFINK
03-11-2004, 09:28
naar de klote is wel erg overdreven. het is pas naar de klote als er nu niks aangedaan word

Vraag me af waar dan woont als je dit niet ziet :confused:

Pedaalemmer
03-11-2004, 09:32
Vraag me af waar dan woont als je dit niet ziet :confused:


tsja in een boerendorpje naast denbosch...maar ik heb het over vrijheid van meningsuiting en jij over het groeiende aantal allochtonen.

RATFINK
03-11-2004, 09:36
Dat is toch ook het probleem in Nederland, en als je open over dat probleem wil praten word je vermoord.

Pedaalemmer
03-11-2004, 09:45
theo van gogh is waarschijnlijk vermoord omdat hij de islam afschilderde als een achterlijk geloof en niet omdat ie zei dat nederland vol is.

Gert
03-11-2004, 10:35
Ratfink : ik heb 5 jaar midden in de ghettos van Den Haag voor de Sociale Dienst gewerkt dus ik weet , al zeg ik het zelf , genoeg over de problematiek in de achterstandswijken .
Vind het erg kort door de bocht van je dat je over winkels van niet nederlandse origine begint .
Zal het deze keer laten staan maar de volgende keer helaas niet .
Ik begrijp ieders boosheid en onderbuik gevoelens maar het laatste waar we nu op zitten te wachten is moddergooien omdat er een iemand van Marocaanse afkomst een zeer domme daad heeft gepleegd .

Waar was iedereen om het nederlandse volk af te kraken toen Volkert de trekker overhaalde ?
Precies : toen werden we ook niet over een kam geschoren dus nu ook niet hoop ik .

En Ratfink : nooit gedacht dat jij nog een kam had ;)

Kortom : geen discussie hier over geloof/politiek of afkomst .
Daar zijn andere fora voor

RATFINK
03-11-2004, 11:16
Dat jij Volkert vergelijkt met het Nederlandse volk :mad:

Hij vermoorde Pim Fortuyn omdat hij het niet eens was met zijn uitlatingen omtrent zijn idealen.

Gister is er iemand vermoord omdat diegene handelde vanuit zijn geloof/idealen, en dat geloof is......

maar ik hou er wel over op ga lekker bezig aan mijn Kevertje, duik ik weer terug in het verleden toen alles nog......
;)

Gert
03-11-2004, 12:06
Waarom vergelijk jij een iemand die een gruwelijke daad verricht dan met een heel volk ?
Als je goed kijkt zet ik een vraagteken achter mijn zin ..

VWrijder
03-11-2004, 12:11
hmmm ff checken: Nee toch niet. Ik was even bang dat ik op het VolkertForum zat. Maar dat is toch niet zo. :p

Gert
03-11-2004, 12:14
Zo .. als er nog iemand wat over de dood van meneer van Gogh kwijt wil hoor ik het graag .
Oorzaken en gevolg theorieën schieten we erg weinig mee op .

RATFINK
03-11-2004, 12:41
Waarom vergelijk jij een iemand die een gruwelijke daad verricht dan met een heel volk ?
Als je goed kijkt zet ik een vraagteken achter mijn zin ..

Ik zei toch dat ik er over op hield, wil jij altijd het laatste woord :D

Chrispy
03-11-2004, 12:56
theo van gogh is waarschijnlijk vermoord omdat hij de islam afschilderde als een achterlijk geloof en niet omdat ie zei dat nederland vol is.

Pim heeft gezegd dat de islam een achterlijk geloof is.

Theo zei, dat hij dat hij alle mensen hun geloof gunde, maar dat betekende in zijn ogen niet, dat ze op basis van dat geloof, anderen (niet gelijk gelovigen) mogen misbruiken/mishandelen, en beschouwen als elementen die het niet waard zijn om te laten leven.

Wel de zaken uit elkaar houden.

Kevin20v
03-11-2004, 13:38
ik had een hele lange reactie willen posten en had al zo'n 35 regels klaar toen ik besloot het maar bij deze 3 regels te houden
Ik wil de familie vrienden en bekenden condoleren! :frown:

Pedaalemmer
03-11-2004, 18:07
Pim heeft gezegd dat de islam een achterlijk geloof is.

Theo zei, dat hij dat hij alle mensen hun geloof gunde, maar dat betekende in zijn ogen niet, dat ze op basis van dat geloof, anderen (niet gelijk gelovigen) mogen misbruiken/mishandelen, en beschouwen als elementen die het niet waard zijn om te laten leven.

Wel de zaken uit elkaar houden.

Ga de film maar eens kijken chris...hij schildert de islam af als een achterlijk geloof!

ik hou de zaken erg goed uit elkaar. en pim fortuin zei dat de islam een achterlijke cultuur is ;)

Chrispy
04-11-2004, 08:40
Ga de film maar eens kijken chris...hij schildert de islam af als een achterlijk geloof!

ik hou de zaken erg goed uit elkaar. en pim fortuin zei dat de islam een achterlijke cultuur is ;)

afschilderen is niet hetzelfde als zeggen. (dat deed volgend Theo een voorvader van hem)
Maar goed, de woede is alweer bekoeld, en nu maar wachten op wat de politiek gaat doen om dit soort acties in de toekomst te voorkomen.

Brazen
04-11-2004, 08:49
....en nu maar wachten op wat de politiek gaat doen om dit soort acties in de toekomst te voorkomen.Niets...je zou R haast een poll van maken....:mad:

Zestienkleppen
04-11-2004, 09:48
Gisteren had ik nog wel een mooie discussie;
Het eerste standpunt was dat vrijheid van godsdienst "ingehaald" is door de vrijheid van meningsuiting. De vrijheid van godsdienst zou dan afgeschaft kunnen worden omdat dat in theorie al "in" de vrijheid van meningsuiting zit.

Het 2e standpunt was dat bij vrijheid van godsdienst ook de vrijheid van "ongodsdienst" hoort (atheïsme). Ik val traditioneel binnen een/de christelijke groep, maar daar wil ik eigenlijk helemaal niet bij horen. Je vraagt je af of je die ruimte wel altijd hebt.

Maar laat ik duidelijk zijn, dit is slechts ter info ende vermaeck, dit is tenslotte een forum met een heel ander onderwerp.

GTI powerrr
16-11-2004, 15:03
afschilderen is niet hetzelfde als zeggen. (dat deed volgend Theo een voorvader van hem)
Maar goed, de woede is alweer bekoeld, en nu maar wachten op wat de politiek gaat doen om dit soort acties in de toekomst te voorkomen.

of ie het nou zei of niet het heeft uiteindelijk wel om die reden zijn leven moeten geven. :mad: