PDA

View Full Version : Dakraam rubber vervangen met dakje maar half open??


mverh85
15-07-2009, 19:40
Mijn schuifdakje van de golf gaat maar half open.

Je kan net de 2de schroef zien zitten aan de zijkanten.

Nu is vorige week het rubber van het dakraam losgeraakt op de hoek maar nu zit het losse stuk van het rubber onder het dakraam.

Nu regende het dus flink vorige week en is het zo op de bestuurderstoel gelopen :(

Als ik het dakje openschuif verdwijnt de rubber eronder.
Heb al geprobeerd om erbij te komen maar dat wil niet echt.

Van binnenuit kom ik er ook niet bij.

Wat ik me dus afvraag is :

Zit het er van onderaf erom heen geklikt?

Moet je het dakje eruit halen om het eromheen te krijgen of kan het ook van buitenaf?

Zou ik dan eventueel een nieuw rubber kunnen halen of gaat dat niet zo makkelijk?

Heeft iemand een idee' om dit handig aan te pakken?

gr, Mike.

d-ick
16-07-2009, 11:56
Dat rubber zit er omheen gevouwen op de rand van je schuifdak.Als je de slinger en binnenbekleding loshaalt en naar achteren schuift kun je bevestigingsschroefjes zien.Die schroef je los(je kan hiermee de plaat in hoogte afstellen)en dan kun je de dakplaat eruit tillen.Je bevestigt het rubber erweer op,eventueel met lijm vastmaken.En het dak kan erweer op.Let op met opendraaien dat de plaat niet tegen je dakrand komt,want beschadig je plaat.misschien is het ook handig om je windvanger even los te halen ivm beschadigen.succes :thumbup:

mverh85
16-07-2009, 21:49
Bedankt, d-ick gaat ik van het weekend even proberen!

Henk Timmer
17-07-2009, 16:46
Nu ik het toch lees, mijn rubbertje moet vervangen worden, als ik het hemeltje weghaal, is dat dan weer netjes terug te krijgen?

tempel
19-07-2009, 21:06
Bekleding van dakluik er af trekken , vier bouten los , en je pakt het luik er uit . Bekleding kun je er naderhand zo weer opklikken . Als je wat vasoline op de rand doet , gaat het nieuwe rubber er wat gemakkelijker op .

Henk Timmer
19-07-2009, 22:05
Zit het hemel dan niet geplakt ofzo?

d-ick
20-07-2009, 11:41
nee,zit geklikt met klemmetjes.

Henk Timmer
20-07-2009, 12:39
Helemaal top! Bedankt voor de info ik ga er meteen even naar kijken:) de baas is weg dus heb de hele middag de tijd:P