PDA

View Full Version : Remklauwen Ontluchten. (ACHTER)


PeanutOne
18-07-2009, 18:49
Ik heb mijn achter remklauwen gereviceerd en gemonteerd, maar nu wil ik ze ontluchten maar er komt helemaal geen remolie uit, weet iemand dat hoe ik dat moet doen?

Mvg Randy

René
18-07-2009, 18:53
Bij ontluchten is het logisch dat er geen remvloeistof uit komt.... ;)

Mitta
18-07-2009, 18:54
Bij ontluchten is het logisch dat er geen remvloeistof uit komt.... ;)

Zodra alle lucht er uit is wel...


Ik heb mijn achter remklauwen gereviceerd en gemonteerd, maar nu wil ik ze ontluchten maar er komt helemaal geen remolie uit, weet iemand dat hoe ik dat moet doen?

Mvg Randy


Hoe heb jij ze ontlucht dan? Met een kompressor die er aan zuigt of gewoon ouderswets met het rempedaal?

René
18-07-2009, 18:56
Ja okee...das dan ook weer zo... ;)

Jurgen Santana
18-07-2009, 19:04
Staat de remkrachtverdeler bij de achteras niet dicht?? Als de auto omhoog staat is dat vaak het geval. Als je dee hevel naar beneden duwt moet de vloeistof weer doorlopen.

PeanutOne
18-07-2009, 19:08
Ik vergat te melden het gaat om Golf MK2 G60 remmen achter.


Ouderwetse manieren dus rempedalen. Er komt geen lucht uit en hij remt niet.

Mitta
18-07-2009, 19:37
Ik vergat te melden het gaat om Golf MK2 G60 remmen achter.


Ouderwetse manieren dus rempedalen. Er komt geen lucht uit en hij remt niet.


Doe jij in het in de volgende stappen, met 2 personen... 1 iemand in de auto, 1 iemand bij de achteras...

- Nippel op remklauw gesloten,
- Persoon 1 drukt op het rempedaal tot er druk is,
- Persoon 2 draaid nippel open,
- Persoon 2 draaid nippel dicht zodra de druk weer weg is,
- Persoon 1 drukt op het rempedaal tot er druk is,
- persoon 2 draaid nippel open,
- Persoon 2 draaid nippel dicht zodra de druk weer weg is,

En dat herhalen tot er alleen nog maar vloeistof uit komt en geen lucht meer...

Beste is om het via een DOORZICHTIG slangetje in een emmer/bakje o.i.d te laten lopen want door het slangetje kan je zien of er nog luchtbelletjes in het systeem zitten...




Staat de remkrachtverdeler bij de achteras niet dicht?? Als de auto omhoog staat is dat vaak het geval. Als je dee hevel naar beneden duwt moet de vloeistof weer doorlopen.

En dit is misschien ook wel een idee...

PeanutOne
18-07-2009, 19:55
@MITTA

Dat had ik vanmiddag al geprobeerd met zn 2en, en het was me niet gelukt. Weet je misschien of er ergens beveiliging op zit. Ik hoorde van iemand dat je de klemveer los moet halen en dan de tegengestelde richting draaien ofzo iets..?

btw de klauwen waren wel helemaal leeg dus er zat geen remvloeistof in.

Mitta
18-07-2009, 20:01
@MITTA

Dat had ik vanmiddag al geprobeerd met zn 2en, en het was me niet gelukt. Weet je misschien of er ergens beveiliging op zit. Ik hoorde van iemand dat je de klemveer los moet halen en dan de tegengestelde richting draaien ofzo iets..?

btw de klauwen waren wel helemaal leeg dus er zat geen remvloeistof in.

Het enige systeem wat iets kan tegenhouden is de remkrachtverdeler, maar dat kan volgens mij nooit helemaal afsluiten omdat het dan zou inhouden dat je geen remdruk achter hebt...

Heb je niet perongeluk nog iets op een remslang zitten die zorgt dat niet al je remvloeistof er uit stroomde toen de remklauw er af was? Zit er wel remvloeistof in het reservior? Draai je de nippel wel ver genoeg open?

Ik zou alles nog even nalopen...

Wat je wel even kan controlleren is de nippel er af draaien en kijken of deze niet verstopt niet...

Jurgen Santana
18-07-2009, 20:59
Het enige systeem wat iets kan tegenhouden is de remkrachtverdeler, maar dat kan volgens mij nooit helemaal afsluiten omdat het dan zou inhouden dat je geen remdruk achter hebt...

Afsluiten houdt niet in dat je geen remdruk meer hebt achter, maar dat de remdruk niet hoger word dan die op het moment van afsluiten is.

Samurai
18-07-2009, 21:35
Vloeistof resevoir afvullen, de nippel open zetten.
En zwaartekracht doet de rest.

Niet eindeloos gaan staan pompen, daar gaat alles van kapot.

Mitta
19-07-2009, 00:11
Afsluiten houdt niet in dat je geen remdruk meer hebt achter, maar dat de remdruk niet hoger word dan die op het moment van afsluiten is.

omdat je 'druk' opbouwd met gesloten nippel, rempedaal vast houd (wanneer het pedaal hard is), de nippel opendraait, pist hij er wat remvloeistof/eventueel lucht uit en word het pedaal weer zachter...

dan draai je de nippel weer dicht, pomp je het pedaal weer op tot het hard is, draai je weer de nippel open en zo ga je door tot er geen lucht meer bij de vloeistof zit...


Vloeistof resevoir afvullen, de nippel open zetten.
En zwaartekracht doet de rest.

Niet eindeloos gaan staan pompen, daar gaat alles van kapot.

Het is ook beter om het pedaal inderdaad tot op de helft in te trappen en dan weer op te laten komen, en dat te herhalen tot het pedaal hard is... anders wil de hoofdremcilinder inderdaad nog wel is gaan lekken omdat het rubbertje binnen in kapot gaat...

patjetta
19-07-2009, 11:33
zijn het orgineele remmen of ben je van trommel naar schijf gegaan?
in dat geval moet je ook even je hoofdremcilinder vervangen

Jurgen Santana
19-07-2009, 12:17
zijn het orgineele remmen of ben je van trommel naar schijf gegaan?
in dat geval moet je ook even je hoofdremcilinder vervangen

Dat hoeft niet bij MK2's.

indewarre
19-07-2009, 13:03
Dat hoeft niet bij MK2's.


en niet bij mk3 heb de mijne ook omgebouwd remt super nu

joostvw
19-07-2009, 22:04
misschien zit de ontluchting van het dopje van het reservoir wel verstopt. dan pompt hij er ook geen nieuwe remvloeistof bij. probeer het eens met de dop eraf.
en zoals eerder al gezegt. doorzichtig slangetje op je nippel. nippel open en bloeden maar....

Mitta
19-07-2009, 22:40
Al nieuws of het gelukt is?:D

PeanutOne
20-07-2009, 01:17
Al nieuws of het gelukt is?:D


Ik was de contact vergeten aan te doen. :screwy:
Het is me wel gelukt door dit lijstje af te werken :thumbup:
Achterste remmen:
- van contact af, rempedaal intrappen
- een slangetje op de nippel, auto op contact zetten zodat de pomp gaat draaien, nippel open, zodra er vloeistof uitkomt de hevel van de remdrukverdeler tegen de achteras drukken. (pomp mag niet langer dan 2 minuten achter elkaar draaien, wanneer dat wel gebeurd even 10 minuten wachten), netzo lang totdat er alleen nog vloeistof komt, nippel weer dicht
- de andere rem netzo
- na dit alles auto op contact laten en wachten tot hij van zichzelf uitgaat.

Vloeistof reservoir blijven bijvullen, mag niet onder minimum. Na alles vloeistof niveau tussen min-max brengen.

Gelijk maar ook voor de voorste remmen:

Voorste remmen:
- van contact af, rempedaal intrappen
- vloeistofreservoir tot de top toe vullen
- ontluchten zoals je normaal ook gewend bent, nippel open tot er alleen nog vloeistof komt, met 2 man
Jongens bedankt voor de reacties. :thumbup: Weer wat geleerd!!Toppie Toppie

MVG Randy