PDA

View Full Version : probleempje cabby...

De Pul
21-07-2009, 17:23
ik zit met een klein probleempje,is op zich niet storend maar omdat ik geen idee heb waar het weg komt en het steeds erger word,zal er toch naar een oplossing gezocht moeten worden:D:D
het gaat hierom;
toen ik um kocht was ie perfect maar enkele weken later merkte ik dat de motor pas afsloeg als ik de sleutel al uit het contact had....
inmiddels zit ik in een stadium dat ie na het uitstappen nog steeds loopt alhoewel heel stotend en laag stationair :rolleyes:
wat ik al zeg ik ondervind er zelf geen last van en hoef er nog maar 2 maanden in te rijden voor ie uit elkaar gaat,gaat mij er alleen om dat ik weet wat het is zodat ik het dan kan fixen...(moet er wel bij vertellen dat het zeer vermakelijk is hoe mensen staan te kijken als je je auto op slot draait en de motor loopt nog,om af te slaan zodra je weg loopt:D:D:D )

iemand een idee??

RJTuning
21-07-2009, 18:43
te hoge compressie. euro 98 tanken :D

De Pul
21-07-2009, 18:47
te hoge compressie. euro 98 tanken :D
hahaha vin um eigenlijk nog best wel grappig :D
niemand een (serieus) idee??

Roy 1.6
21-07-2009, 18:50
Verkeerde boegie's? Dat ze te heet worden en de motor na loopt....

De Pul
21-07-2009, 18:53
ja denk ik ook;) even serieus het klinkt raar ik weet het,maar ik wil echt weten wat het is?? denk zelf in de richting van het contact-blokje maar toch ook weer niet...

De Pul
21-07-2009, 18:54
Verkeerde boegie's? Dat ze te heet worden en de motor na loopt....
huh kan dat??

De Pul
21-07-2009, 18:58
wat meer info;het is erger(lees hij loopt langer door) als ik bijvoorbeeld boodschappen doe,auto parkeren,starten,volgende winkel,auto parkeren,starten,etc...als ik daarna een langere afstand rij,in dit geval naar huis,is het op z'n kwalijkst...

De Pul
21-07-2009, 21:07
niemand?? het moet iets simpels zijn...
motor is een ew(1.6carb)

Mice
21-07-2009, 21:12
Ik zou ook zeggen contactblokje, probeer het eens op golfcabrio.com daar weten ze het vast ;)

De Pul
21-07-2009, 21:17
okee gaan we daar even guzen,dankje

jelle vda
21-07-2009, 22:01
okee gaan we daar even guzen,dankje

zoals je zegt starten stoppen starten stoppen .
word de motor niet warm genoeg en blijven er roet of ander vuildeeltjes op de zuigers en de bougies .
omdat de bougies niet op " zelfreinigings temperatuur " komen

deze deeltjes ontbranden dan uit hun eigen .

dit heb ik altans geleerd in al mijn jaren autotechnieken

uit eigen ondervinding heb ik dit ook wel , als ik men wagen start voor ongeveer 1 minuut en uitzet heb ik dit soms ook voor

maar dit is mijn theorie ervan

grtz

De Pul
21-07-2009, 22:50
heb er nog nooit van gehoord maja dat wil vanzelf niet zeggen dat het niet kan....
zie wel wat ie doet als van de winter het GTI-blok erin zit,als ie het dan nog heeft zit het dus in de bekabeling o.i.d.

De Pul
23-07-2009, 19:49
ik denk dat het toch het contact-blokje is,maar weet het niet zeker...
ben er vandaag even mee aan het kloten geweest en als ik de sleutel in het contact beweeg gaat ie precies zo raar lopen!!?? maar het kan toch niet zo zijn dat je de spanning er half op blijft staan als je de sleutel er al 5 seconden uit hebt??

Reuvers
23-07-2009, 20:48
zoals je zegt starten stoppen starten stoppen .
word de motor niet warm genoeg en blijven er roet of ander vuildeeltjes op de zuigers en de bougies .
omdat de bougies niet op " zelfreinigings temperatuur " komen

deze deeltjes ontbranden dan uit hun eigen .

dit heb ik altans geleerd in al mijn jaren autotechnieken

uit eigen ondervinding heb ik dit ook wel , als ik men wagen start voor ongeveer 1 minuut en uitzet heb ik dit soms ook voor

maar dit is mijn theorie ervan

grtz

Dit zou eerder betekenen dat ie daarna moeilijker zou starten. Niet dat ie door blijft lopen.

Heeft iets met stroom te maken dit, lijkt mij