PDA

View Full Version : Vragen over Pierburg 2e carb


Rallye20vtrs
21-07-2009, 21:02
Ik heb een golf 1.3 uit '86 met een pierburg 2e carb, nu gebeurden er het volgende ik starte de auto en reed een stukje en plots sloeg hij af als ik op wou trekken.
Ik opnieuw gestart en hij deed het alleen nog stationair draaien zodra je op wil trekken slaat hij af. :confused:

Heeft iemand een idee wat er zou kunnen zijn ?
Het volgende is al vervangen bougiekabels, rotor + verdeelkap, benzine filter en luchtfilter.

Weet iemand of er een vervangings carb is, wordt gek van het apparaat.

Mvg Frank

patjetta
21-07-2009, 21:23
ik heb ook zo`n carb op me golf gehad en ik had het zelfde.
Bij mij was de opvoerpomp kapot.
makkelijk te maken allen moet je even het rubbertje bestellen bij de dealer.

Henk Timmer
21-07-2009, 22:14
De pompen die net achter je achterbrug zitten, die gaan inderdaad wel vaak stuk bij golf, wees blij dat je een 1.3 hebt, gewoon bij brezan halen!

joostvw
21-07-2009, 23:08
ik had ook zo'n pierburg ding. had precies hetzelfde. zoals jij het beschijft lijkt het mij dat hij gewoon te weinig benzine krijgt. maar er zitten zoveel toeters en bellen op dat ding, dat als het ene kapot gaat, het andere ook niet werkt en dus blijf je lang zoeken naar problemen.

ik heb hem erafgehaalt en een Weber gemonteerd.
ben van het probleem af.
het is idd een gewone vervangingscarburateur
de 32/42DMTL. word ook gebruikt op een land rover 90 / 110
ze kosten in nederland zo'n 500 euro. maar in engeland kosten ze de helft.
als je even de search gebruikt (op 32/42 DMTL) vind je een topic van mij hierover. in dat topic vindt je een link naar een engelse site waar ze ze verkopen.

joostvw
21-07-2009, 23:10
hier linkje:

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=51618&highlight=weber

Henk Timmer
21-07-2009, 23:17
Is het voor een 16v eigenlijk mogelijk om wat met je benzineregeling te doen, om er wat meer vermogen uit te krijgen?

joostvw
22-07-2009, 22:12
zeker, zijn genoeg carburateurtjes in omloop hoor. ook van weber.
of een dikkere inlaat ofzo, weet niet watvoor blok je hebt?

Henk Timmer
22-07-2009, 22:15
Het is een PL, maar wat ken ik van weber halen en wat win ik er mee?

joostvw
22-07-2009, 22:32
je zou er zoiets op kunnen schroeven:
http://www.oldtimerparts.nl/images/gallery/golf1_cabrio/golf1-carbio-3_medium.jpg
al is dit een slecht voorbeeld want dit is op een 8v.

het voordeel van 4 apparte inlaatkanalen is dat ze geen "last" van elkaar hebben. en daardoor een betere doorstroming. en natuurlijk de grotere omvang, zelfde resultaat: betere doorstroming.
andere carbs (of trottle bodies) zal opzichzelf niet zo heel veel vermogenswinst met zich meebrengen. een 5 tot 15 pk hooguit afhankelijk van wat vooriets je er op zet. maar in combinatie met andere dingen, bijv: snelle nokkenas, spaghetti spruitstuk, turbo?, powerfilter.... noem maar op, scheelt het schijnbaar wel heel veel. al heb ik hier verder zelf geen ervaring mee.
misschien dat je Bolku eens moet vragen wat er allemaal mogelijk is.....

Henk Timmer
22-07-2009, 22:37
Bedankt voor de tip:) morgen maar ff bellen

Rallye20vtrs
27-07-2009, 09:50
Heb het gevonden me hoofdsproeier zat verstopt en schoon gemaakt en loopt weer als een trein.

Ieder bedankt voor het meedenken en reacties :thumbup:

mvg Frank