View Full Version : Daily golf 1: Black & white
knarfmk1
21-07-2009, 22:27
Van de week een nieuwe daily op gehaald als vervanging van de volvo 360 drifter, een Golfje 1 1500, uit '81:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1127.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1129.JPG
gelijk maar een setje wielen gehaald:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1130.JPG
Niet heel netjes, maar wel hard!
plannen: niet veel, technisch weer op en top maken, wielen er onder, zakken en rijden :thumbup:
leuk karretje,vind de bekleding erg stoer:thumbup:
Leuke golf, maar watsgeburt met de 360? :)
knarfmk1
21-07-2009, 22:47
360 rijdt nog steeds, maar na 2 jaar met een vast achterdiff gereden te hebben wil ik wel weer eens wat anders :D
maar hij's te koop, voor weihnag ;)
knarfmk1
22-07-2009, 10:08
iemand een goed en niet te duur adresje om de zijwangen van de bestuurdersstoel te repareren? Liefst een beetje in Noord-Holland
1982kameiX1
22-07-2009, 10:14
leuk interieur!
johan8vplus
22-07-2009, 11:02
emmen
www.le-car.nl
knarfmk1
22-07-2009, 11:29
@Johan, Thanks, zal eens contact opnemen
past een golf 2 achterbank eigenlijk ook in een golf1?
wildeknak
22-07-2009, 11:51
" past een golf 2 achterbank eigenlijk ook in een golf1? "
Nee gaat niet passen..!!
Frame rug en zitvlak zijn anders..
Je kunt evt. wel de stof over zetten...
groeten
knarfmk1
22-07-2009, 11:59
dat is inderdaad ook een goed idee!
Achterbank van Golf 2 past wel maar dan zit het voor geen meter. Zitvlak is hoger en de rugleunig is stijler naar achteren. En het bevestigen moet je even anders oplossen door een boutje met moertje door je carros te doen.
Leuke foto van de wielen. Achterklep open en je staat er niet meer op ;)
knarfmk1
22-07-2009, 13:26
Achterbank van Golf 2 past wel maar dan zit het voor geen meter. Zitvlak is hoger en de rugleunig is stijler naar achteren. En het bevestigen moet je even anders oplossen door een boutje met moertje door je carros te doen.
Heb waarschijnlijk al een golf 1 achterbank gevonden :thumbup:
Leuke foto van de wielen. Achterklep open en je staat er niet meer op ;)
Hij zat op slot :D
eind van de week zitten ze er onder icm met de schroefset als het goed is, dus maak dan wel even een fatsoenlijk fototje ;)
1982kameiX1
22-07-2009, 13:53
emmen
www.le-car.nl
Ik kan er vrij weinig mee, met die site. alleen contact opnemen....
marcelaudi
22-07-2009, 19:04
ik heb nog een orginele hoedenplank van een type 1 liggen zonder gaten .
pm me bij interesse
knarfmk1
25-07-2009, 20:12
Van de week een hoop kunnen doen, even op een rijtje:
-de boel uitgemest!
-alle vloeistoffen ververst
-nieuwe distributie+spanrol
-nieuwe v snaar,
-nieuwe bougies
-nieuwe thermostaat
-alle filters nieuw,
-gaskabel vervangen
-knap gti achterbankje erin
-grill met enkele lampen erin
-zijraam bestuurder gefixt (ging niet meer open of dicht)
-stuurtje uit de volvo overgezet
en natuurlijk laten zakken en de wielen er onder gezet!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1139.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1141.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1145.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1146.JPG
to do:
-uitlijnen
-gordelding fixxen
-kofferbakmat en hoedenplank
-gasveer achterklep vervangen
-60mm rvs eindpijpje
-was/poetsbeurt
-audio
ik zit er ook nog over te denken om de wielen zijdeglans zwart te doen, staat wel stoer denk ik zo :cool:
knarfmk1
25-07-2009, 20:30
nog vergeten, wil ook nog de ontsteking vervangen voor een elektronische ipv de ellendige contactpuntjes
knarfmk1
26-07-2009, 19:00
Even wat zitten spelen met photoshop;
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1139.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1140metanthracietewielen.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1140metbzwartewielen.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1140metgroenewielen.jpg
wat denken jullie?
zo houden, zwart of anthraciet? groen wordt 'm iig niet :)
bluebastard
26-07-2009, 21:27
Knap karretje, ziet er netjes uit :thumbup:
Voor je bekleding kun je ook contact opnemen met all-stoff op de beverkoog...
Wielen zou ik lekker zilver houden. Staat goed.
knarfmk1
26-07-2009, 22:37
Thanks, goeie, all stof had ik nog niet eens over nagedacht idd, zit bijna om de hoek van me werk
Grappig bakje :)
Ik zou een rood biesje in de grille ook wel
mooi vinden staan moet ik zeggen :cool:
Velgen zou ik zo laten of antraciet doen :)
... Of groene biesje en dan wel die groene wielen ;)
redjetta
27-07-2009, 10:32
ziet 'r leuk uit, zou de wielen zwart doen.
je reed zeker in die gele volvo?
knarfmk1
27-07-2009, 10:49
klopt, deze:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1131.JPG
bluebastard
27-07-2009, 22:08
Ik heb je inderdaad vaak druk driftend de beverkoog op zien rijden....Helemaal goed :D :thumbup:
Ziet er netjes uit met die zwarte velgen. Ookal heeft het groen ook wel wat. :P
Of rode velgen met rode biesjes.. Dat kon er ook nog leuk uit gaan zien.
knarfmk1
29-07-2009, 08:51
Zo, de auto is inmiddels uitgelijnd, maar heb nu een tikkend geluid vanuit linksvoor als ik een rechterbocht wat sneller neem, zoals wel meer mensen blijkt uit dit topic: klikke (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=35419&highlight=toplagers)
ik ga vanavond even wat zaken controleren, nog meer mensen die dit probleem hebben gahad en dan vooral de oplossing hebben?
martiepartie
29-07-2009, 09:02
leuke golf man! Wat een verlaging en een setje velgen al niet teweeg brengt ;)
P.s. van welk bouwjaar is die 360? Heb misschien wel interesse.
knarfmk1
29-07-2009, 09:04
thanks, volvo is van 1988, wordt dus niet meer belastingvrij helaas
Zelf vind ik dat groen ook wel wat hebben. Maar dan wel Kawasaki groen en niet een metallic. In Haarlem zit ook een Autobekleed bedrijf. Weet zo de naam niet maar dat weet Stijn dan wel weer.
maurice1987
29-07-2009, 17:39
Ej man je golfje ziet er mooi uit met die wielen! Persoonlijk zou ik ze ook deze kleur laten, maar vind het ook wel weer gewaagd dat zwart!
Greetz
gaave kar vind die wielen in het groen best wel vet
goeiee
knarfmk1
30-07-2009, 18:54
thanks, maar dan idd wel kawa-groen, groen biesje is ook wel een goed idee! eerst de auto technisch maar even 100% maken voordat we ze in een kleurtje gaan schilderen ;)
BoraInMotion
31-07-2009, 22:22
HOLY MOTHER OF HELL... Tijd voor een combi fotoshoot... :D:D:D
GVD, jij zeg ook niks.. Ik heb weer een 1 erbij..:S
knarfmk1
31-07-2009, 23:17
Hahaha kom maar s langs binnenkort, ik heb een camera :D neem gelijk even een stuk rond 60 rvs pijp mee :tongue:
VWwesley
01-08-2009, 15:12
mijne is ook black & white,
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-L7ISCCN7.jpg
Spijtig dat je in Nederland woont, anders zak ik ook wel een shoot zitten.
Groeten Wesley
knarfmk1
02-08-2009, 18:44
Kijk dat ziet er ook goed uit, zwarte wielen staan goed, mag alleen achter nog wel iets zakken :D
knarfmk1
02-08-2009, 18:45
Btw, heb kwam de post met een hoedenplank en een gordelding dus die zitten er ook weer netjes in, plus heb de achterklep gasveer vervangen, scheelt hoofdpijn ;)
knarfmk1
03-08-2009, 15:20
zo, volvo verkocht!
en nog een vraag, past een kachel van een oud type dash (tietentacho) in een later type dash? die heb ik nog liggen namelijk.
Deze kachel kan alleen maar op vol verwarmen, iemand een idee hoe dat kan?
*edit*
dan sluit je warmte-klep niet meer in je kachelradiator, waardoor constant warme koelvloeistof erdoorheen loopt en de lucht op elke gewenste stand warm blijft.
kan alleen aan je draaiknop (temperatuur), je kabel of je warmte-klep zijn die niet meer werkt. even de plastic kap boven de kachel onder de motorkap erafhalen. 1 man aan de knop laten draaien en de andere even kijken wat er gebeurt.
grtz.
ook doet de ventilator het maar op 1 stand: kachelweerstand toch?
ook doet de ventilator het maar op 1 stand: kachelweerstand toch?
Als alleen de hoogste stand het nog doet is het idd je kachelweerstand.
Groeten
knarfmk1
03-08-2009, 17:38
nee hij doet het op alle standen op stand 1, je kan m ook niet uitzetten..?
knarfmk1
07-08-2009, 08:21
Electronische ontsteking ingebouwd, loopt een stuk beter.
weet iemand nog of een kachel van een oud type dash in een nieuw type dash past? (voordat ik alles uitelkaar haal)
knarfmk1
10-08-2009, 15:42
niemand die weet of die kachel past?
btw. heb het schakelstangmechanisme ook gereviseerd, scheelt stukken!
nu nog de koppeling en een homokineet vervangen en dan moet ie mee op vakantie kunnen..
breadfan83
10-08-2009, 16:04
Frank, dat probleem met die constante warme lucht had ik ook in de gti...
Daarbij was de kachelradiator ooit eens stuk geweest, of zijn de kleppen door een andere reden vochtig geworden, waardoor het schuim los is gaan laten. Dan blijft van die kleppen niet veel meer over dan een metalen plaatje met allemaal gaten er in.
Plaat / klep er uit, bekleden met iets van schuim, en weer terug er in, en klaar is Kees.
Als je niemand kent die Kees heet, kun je het natuurlijk ook gewoon zelf doen. ;)
ík heb hetzelfde probleem in de cabby,ben ermee bij de dealer geweest daar loopt neen jongen die ook altijd met oude vw's loopt te kloten die zei dat het origineel was omdat je het anders koud krijgt in een cabriolet:screwy:
maar goed waar en welke kleppen??
knarfmk1
10-08-2009, 21:45
Ik denk dat ik het heb opgelost, ik had al naar de kabel gekeken die warm/koud regelt en die deed het. Maar nu keek ik nog eens goed en het bleek dat ie 'm maar half dichtgooide omdat ie niet goed vastzat op de klep. Ook had ik de schakelaar vervangen maar na doormeten bleek ook die kapot :D
breadfan83
10-08-2009, 21:53
ík heb hetzelfde probleem in de cabby,ben ermee bij de dealer geweest daar loopt neen jongen die ook altijd met oude vw's loopt te kloten die zei dat het origineel was omdat je het anders koud krijgt in een cabriolet:screwy:
maar goed waar en welke kleppen??
Ik weet niet hoe het bij een mk1 precies zit, maar bij de mk2 heb ik het kachelhuis, dat in het midden onder 't dash zit, opengemaakt. Daarin zitten kleppen die de luchtstroom regelen. Eentje regelt waar de lucht naartoe gaat (benen, roosters in 't dash, of voorruit) en de ander regelt waar de lucht vandaan komt (koude lucht van buiten of voorverwarmde lucht). Als die laatste klep niet dicht is, komt de warme lucht naar binnen.
Heb een enigszins luchtdoorlatend materiaal ervoor gebruikt, maar minder doorlatend dan wat VW origineel gebruikt. Werkt nu beter dan ooit te voren, en ik heb geen last meer van vieze stukjes schuim die me constant door alle ventilatieopeningen naar binnen worden geblazen. ;)
knarfmk1
20-08-2009, 17:05
Zo heb de koppeling en linkerhomokineet ook vervangen, met dank aan Bolku voor de goede service voor de onderdelen! Nu op naar Lowlands! :rock:
knarfmk1
10-09-2009, 20:04
Zo, net terug van vakantie met de golf en hij heeft het (bijna) goed gehouden!
zo'n 3000km gereden, schade:
Ruitenwisser bestuurderszijde vond het ook tijd voor vakantie:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1193.JPG
even vastzetten en hij had er weer zin in
Net na Monaco begon de uitlaat wat herrie te maken en na 20min brak de aansluiting spruitstuk-voorpijp :(
Wel net bij een tankstation gelukkig en door een goede tip van een Nederlander daar de uitlaat tijdelijk gefixt met red-bull blikjes en ijzerdraad :D
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1246.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1241.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1244.JPG
en 70km verder nog een keer :thumbup: gelukkig was het nog maar 30km
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1247kl.jpg
de garage-monteur die 'm uiteindelijk heeft gemaakt had vroeger ook nog 2 golfjes 1 gti gehad dus hij was in goede handen
kwam nog een coole hot-rod tegen
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1234.JPG
onderweg nog wat plaatjes geschoten bij het oude circuit van reims, supermooie foto-locatie, ik heb alleen niet zon goede camera :D
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1191Z-W.jpg
oja onderweg was er ook nog een stuk van de windgeleiding van de radiateur in de fan gaan zitten waardoor de fan doorgefikt was :mad: lekker in heet zuid frankrijk! Maar hij hield zich met de rijwind goed koel en gelukkig geen files gehad, dus ben zonder fan naar huis gereden, ook dwars over de Gotthard pas geen probleem (Gotthard tunnel was afgesloten)
nu mag de golf effe van zijn rust genieten! :cool:
http://www.filehurricane.com/viewerthumbnails/6232008101407AM_ghettofixes.jpg
Geweldig :thumbup:
Pedaalemmer
10-09-2009, 21:09
LOL en werkte het goed?
Mooie foto daar bij het oude circuit!
knarfmk1
11-09-2009, 09:04
LOL en werkte het goed?
zolang je constant reed wel maar als je begint te schakelen is ie door t bewegen van het blok zo gescheurd :)
hahaha, nice ghetto fix, en ook nog eens met ikea gereedschap :D
knarfmk1
11-09-2009, 11:21
hahaha, nice ghetto fix, en ook nog eens met ikea gereedschap :D
:D Ideaal setje voor in de auto, als het goed is gebruik je het toch (bijna) nooit :thumbup:
BoraInMotion
16-09-2009, 17:58
Damn, gaaf denk daar rond rammelen met de een Einser door de bergen..
We moeten snel wat afspreken voor een shoot...
knarfmk1
16-09-2009, 18:08
Ja zeker, vooral die haarspeldbochten op de Gotthardpas waren erg mooi, lekker een stevig doorrijdende BMW pesten :cool: (was trouwens op de weg naar beneden :D)
maar effe een keer op een zondag ofzo Rick? weet jij een goeie locatie?
Vette foto bij het circuit! En een mooie kleur :tongue:
knarfmk1
12-10-2009, 22:25
Nog even over de uitlaat, zo was het in Italie gerepareerd:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1349.jpg
Goed genoeg om mee naar huis te komen maar verder ook niet natuurlijk, dus heb ik de voorpijp maar helemaal vervangen en de tussendemper vervangen voor een rvs tussendempervervanger van powersprint, nog een stuk 60mm rvs gehaald en deze als eindstuk op de demper gelast:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1359.JPG
Klinkt nu een stuk lekkerder maar nog steeds redelijk beschaafd gelukkig!
knarfmk1
24-01-2010, 14:54
tijd voor een nieuw blokje!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1685_original.jpg
de 1500 gaat eruit, en een 1800 gaat er weer in :thumbup:
:thumbup:
alles al compleet inmiddels?
knarfmk1
24-01-2010, 15:25
Als het goed is wel ligt alleen nog niet allemaal hier helaas
Succes met het blok Frank!
Ben benieuwd als het af is :thumbup:
breadfan83
24-01-2010, 17:15
Handig toch hè, die daily's die constant uit elkaar liggen. :D
Succes Frank, ga er van uit dat dit wel gaat goedkomen.
knarfmk1
24-01-2010, 17:38
Hij rijdt nog, eerst de 1800 opbouwen dan in een weekendje omwisselen ;)
wildeknak
24-01-2010, 19:31
Stoer hoor die vakantie verhalen met een Einser.. :thumbup:
Maar moet je nog veel aanpassen voor z`n 1.8?? zit er zelf ook over na te denken, om er 1 in te lepelen..
Heb jij een automaat of handbak (kon het niet vinden in je topic)
Mvg, robert
knarfmk1
24-01-2010, 19:48
Heb een handbak, en als je van een 1500 naar 1800 carb gaat kan je het bijna zo 1-op-1 omwisselen. Ik ga nu wel ook van 4-bak naar 5-bak dus moet je nog wat onderdelen erbij hebben, maar als je alles compleet heb moet het in 1 dag te doen zijn maar reken er 2 want er zit natuurlijk altijd weer iets muurvast oid ;)
knarfmk1
29-01-2010, 20:21
De postbode kwam vandaag de nieuwe Webert brengen incl. alle benodigdheden en een luchtfiltertje :woowoo:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1699_original.jpg
Gaaf!!
Ik heb dezelfde choke-kabel :D ..
knarfmk1
05-02-2010, 20:22
Vandaag het kopje klaargemaakt, ben je wel effies zoet mee!:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1711.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1724.jpg
inlaat oud:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1718.jpg
inlaat nieuw:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1716.jpg
uitlaat oud:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1722.JPG
uitlaat nieuw:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1723.JPG
Ik verwacht er niet veel van qua pk's maar alle beetjes helpen!
Spaghetti, gti nokkenas, pakkingen e.d. en 5-bak steun ook binnen gekregen van de week :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1727.JPG
kop ligt nu bij Hurricane om de klepgeleiders te vervangen en de klepzittingen te frezen, kan eind van de week het blok erin!
daarna natuurlijk nog effe op de rollenbank :thumbup:
Dus het werd toch maar wat later met je kop bewerken, moet je maar niet zoveel ouwe hoeren...;)
Zal hurricane ook even bellen, er ligt daar een kop die ik toch wel graag wil kopen.
knarfmk1
06-02-2010, 10:30
klopt praatjes bewerken geen gaatjes :D
Rétrokroezer
15-02-2010, 19:52
Erg leuk projectje hier. :thumbup:
Ben ééns benieuwd wat het allemaal brengt samen met die weber register carburator. Wat betaal je zo ongeveer voor een dergelijke weber nieuw?
Wat is het verschil tussen een GTI nokkenas en ééntje van een gewone 1.6 of 1.8? grotere lift ?
knarfmk1
16-02-2010, 00:15
thanks! Ben ook erg benieuwd wat het gaat doen straks, standaard is het een 90pk blokje, na de aanpassingen hoop ik zo tussen de 100 en 110 te hebben
gti nokkenas heeft inderdaad wat meer lift en de verdeling is wat anders, zal vooral bovenin wat lekkerder lopen denk ik.
blokje hangt er overigens nog steeds niet in, heb een tegenwerkende motorsteun :chair:maar die hebben we inmiddels onder handen genomen :thumbup:
caddy ron
16-02-2010, 09:29
Hoi leuk topic weer, mooie auto maar zoals zo velen ik vind zo veel mooi haha ik blijf deze volgen, heb zelf ook een 1.8 van een golf 3 erin liggen maar als ie koud is loopt het voor de meter niet. Ik zag dat je nieuwe webercaburateur hebt met toebehoren, waar heb je deze vandaan en wat zijn ongeveer de kosten ervan ik zat er namelijk ook over te denken om mijn blok toch om te bouwen naar carburateur, al die electronische shit erag en gewoon weer lekker handchoke.
Succes ermee.
Groetjes ron
knarfmk1
16-02-2010, 09:48
heb m hier vandaan: http://www.dellorto.co.uk/merchandise/products.asp?CategoryID=3&PartsectionID=52
was binnen een paar dagen binnen
Rétrokroezer
16-02-2010, 18:13
Nog een extra vraagje.
Zijn de kleppen van een 1800 veel groter dan die van een 1500/1600?
Mvg,
BeetleGrandDad
16-02-2010, 21:29
Frank, Scan nog aangekomen ?
Grz
Matthy
knarfmk1
16-02-2010, 21:36
Nog een extra vraagje.
Zijn de kleppen van een 1800 veel groter dan die van een 1500/1600?
Mvg,
Weet ik eigenlijk niet, heb ze niet opgemeten :redface:
kan wel van de week het koppie van de 1500 er eens afhalen om die op te meten.
weet eigenlijk ook niet of die van een 1800 gti ook groter zijn dan die van een 1800 carb?
Frank, Scan nog aangekomen ?
Grz
Matthy
Nee heb niks gezien de laatste tijd?
knarfmk1
19-02-2010, 08:35
Zo blokkie was klaar:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1748.JPG
dus er uit met die oude:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1746.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1751.JPG
en er in met de nieuwe!:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_1757.JPG
Luchtfilter past er echt precies tussen, blok loopt vooralsnog prima, heb alleen geen oliedruk.. :mad:
kan de sensor zijn maar ook de oliepomp of erger de lagers..
eerst maar eens een nieuwe sensor erin en voor een drukmeter zorgen dan weten we meer
gaat dat kleppendeksel niet heel hard roesten?
martiepartie
19-02-2010, 10:12
als 't een verchroomde is niet :D
Ik had bij mijn 1.8 na een koprevisie ook ineens geen oliedruk, ik heb toen eerst de olieleidingen (vanaf 1 van de sensoren) doorgeblazen, voorzichtig met perslucht. Toen had ik ineens wel oliedruk. Zat iets verstopt blijkbaar.
Oliedrukmeting is altijd slim, dan weet je zeker of er iets 'ernstigs' aan de hand is.
Blokje ziet er erg netjes uit!
knarfmk1
19-02-2010, 11:10
Tis verchroomd, was al zo dat ik m kocht ;)
even doorblazen is idd ook wel een goeie.
er zitten op dit blok overigens 2 sensoren 1 op de zijkant van t blok en 1 op het oliefilterhuis. Bij het oude blokje zat er alleen 1 op de kop. Heb dus ook alleen die aangesloten. Nou vraag ik me af of de sensor op de kop bij dit blok en het oude blok wel hetzelfde zijn (qua drukwaarde) alleen is die van het oude blok afgebroken dus kan niet meer zien welke kleur het was.. Bij het nieuwe blok is het in ieder geval een zwarte. Die op het oliefilterhuis is een witte
knarfmk1
19-02-2010, 11:17
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/Sensor.jpg
toch handig zon foto in het topic :D bruin of zwart op het oude blok dus..
bruin= 0,3bar
zwart= 1.8 of 1.4(?) bar
Dus de vraag is: zwart of bruin??
caddy ron
19-02-2010, 13:06
Wat voor benzinepomp heb je er nu opzitten?
Groetjes ron
:D leek me al zo lullig, er zijn er zat die ze geprobeerd hebben te polijsten
Wat voor benzinepomp heb je er nu opzitten?
Groetjes ron
gewoon een mechanische, zie hem zo zitten onder de waterslang
knarfmk1
19-02-2010, 13:31
klopt een mechanische
ben er inmiddels achter dat de sensor op de kop een 0.3bar sensor zou moeten zijn. aangezien er nu een zwarte op zit (1.8bar) klopt dit in ieder geval niet. zal wel nog even nakijken op de sensor zelf of het niet toevallig weer een zwarte is met een 0.3 waarde
VDO oliedrukmeter en sensor zijn ook onderweg (wilde ik toch nog hebben), dan weten we straks tenminste echt of het de druk is of niet.
caddy ron
19-02-2010, 13:33
volgens mij geen mechanische, ik zie geen zitten, allebei de benzineslangen zijn goed te zien en allebei zijn gewoon naar het vaatje geleid en dan lopen ze naar achteren....
Groetjes ron
knarfmk1
19-02-2010, 13:44
zit toch echt gewoon de mechanische op..
BeetleGrandDad
19-02-2010, 14:46
Nee heb niks gezien de laatste tijd?
Nieuwe poging is onderweg
volgens mij geen mechanische, ik zie geen zitten, allebei de benzineslangen zijn goed te zien en allebei zijn gewoon naar het vaatje geleid en dan lopen ze naar achteren....
Groetjes ron
http://www.volksforum.com/albums/files/4/100_1757.jpg
knarfmk1
19-02-2010, 16:44
:d
caddy ron
19-02-2010, 16:51
klopt helemaal goed gezien sorry mijn fout, nu is mijn vraag ik heb nu ook weer een carburateur op mijn golf 3 blok zitten wat is verstandiger een mechanische pomp aanschaffen of een de electrische laten zitten of een benzinedruk regelaar erop zetten die de druk van de mechanische geeft.
Sorry zit ik wat in je topic te kloten,
maar het ziet er allemaal lekker uit daar.
Groetjes ron
knarfmk1
20-02-2010, 11:41
ik denk of een drukregelaar of een brandstofpomp speciaal voor carbs
caddy ron
20-02-2010, 13:33
ik heb de elektrische er tussenuit gehaald en een mechanische voor op het blok gezet net als jij, na een uurtje heel netjes lopen gelukkig maar.
Groetjes ron
knarfmk1
24-02-2010, 08:44
Hij loopt, mét oliedruk, en hoe!
oliesensor was dus de verkeerde en misschien nog stuk ook, oliedrukmeter erop gezet en die gaf goede waarden aan. Toen even afstellen, en testritje maken wat een verbetering tov de 1500! veeeel meer trekkracht en hij wil heerlijk door in toeren!
binnenkort op de bank de carb even fijnafstellen en vermogen meten!
me is happy :D
caddy ron
24-02-2010, 12:28
fijn om te lezen frank, ga vandaag ook de carburateur bestellen.
Groetjes ron
Langedaik
24-02-2010, 13:52
Gaaf frank!
Kom je hem binnenkort even showen, wil wel even een ritje mee ;)
knarfmk1
24-02-2010, 15:26
Prima, eerst nog fijnafstellen en dan gaan we een blokkie om ;)
knarfmk1
26-02-2010, 13:03
en dat waren de drijfstanglagers.. :(:(
even iemand ophalen --> rustig rijden --> hey temperatuur lampje knippert!? --> gauw langs de kant, dat kon pas na 1,5km --> op het einde brand olielampje --> oh fuck.. --> klapperdeklapper vanuit vooronder --> nog meer oh fuck.. --> langs de kant kijken wat er loos is, onderste slang niet onder druk en koud --> thermostaat niet opengegaan... (ik had m nog gecheckt!) --> motor heet, olie heet, olie dun, druk valt weg/lagers geen olie..
dat waren 3 dagen plezier van het blok! :(
caddy ron
26-02-2010, 13:12
ow frank das zonde zeg balen man.
Succes ermee en leuk zo'n daily haha.
Groetjes ron
knarfmk1
26-02-2010, 13:15
zeker balen ja.. gelukkig kan ik op de fiets naar me werk dus heb ik m niet heel hard nodig maar hierdoor wordt de zin om er weer tijd en geld in te steken wel steeds minder..
martiepartie
26-02-2010, 13:18
Hopen dat je krukas niet ingelopen is, dan is de schade nog met weinig geld en moeite te herstellen.
Ik heb ook ooit een stukje doorgereden met een brandend olielampje + zoemer totdat ik bij een parkeerplaats was, dat is ook niet heel goed afgelopen.
In het vervolg zet ik mijn auto liever in een zompige berm of ik zet 'm stil midden op de weg...
Niets meer aan te doen, al blijft het wel enorm k*t, vooral omdat je er nog geen week van hebt kunnen genieten.
weet je zeker dat het je thermostaat is geweest? Omdat je in het begin ook al geen oliedruk had.
Zit er niet ergens een oliekanaal verstopt?
knarfmk1
26-02-2010, 13:33
weet je zeker dat het je thermostaat is geweest? Omdat je in het begin ook al geen oliedruk had.
Zit er niet ergens een oliekanaal verstopt?
ja weet het eigenlijk wel zeker, oliedruk in het begin was puur de sensor, met de oliedrukmeter er aan was het allemaal prima, olielampje begon ook pas aan het einde te branden
knarfmk1
26-02-2010, 13:35
Hopen dat je krukas niet ingelopen is, dan is de schade nog met weinig geld en moeite te herstellen.
nja nieuwe lagers zonder de krukas te slijpen lopen er vaak ook snel weer uit, denk dat een ander onderblok een betere optie is
Ach het houdt je van de straat he :D
knarfmk1
26-02-2010, 19:45
Dat kun je wel zeggen ja :D
morgen e.e.a. even bekijken, vooralsnog rijdt ie overigens nog wel, met koude motor nergens last van namelijk, maarja dan is de olie nog wat dik, dus heb je ook druk.
morgen even ander thermostaatje erin, en kijken hoe ie het doet met warme motor.
Als ie dan klappert komt er een ander onderblok, zo niet, dan ehh, kijken we weer verder? :D
knarfmk1
27-02-2010, 18:29
hmm.. dacht even het thermostaatje te verwisselen voor een nieuwe, en dan even een testrondje te gaan doen of ik nog geluiden uit t vooronder hoor.
dus ik schroef die dop/buis waar de thermostaat in zit er af, komt er geen druppel koelvloeistof naar buiten, helemaal leeg! Nogal logisch dat ie dan warm wordt ja,
had m die middag nog gecontroleerd!? (en was goed ;) ) affijn ik heb er een nieuwe thermostaat ingehangen, koelvloeistof erin, goed gelet op eventuele lekkages (die er niet waren), rondje rijden om olie op temperatuur te krijgen, resultaat: geen geklapper niks meer, loopt als een zonnetje :)
dus we rijden nog maar even rustig zo door en als er dan niks opspeelt laat ik t mooi zo! Vooralsnog geluk bij ongeluk..
knarfmk1
27-02-2010, 18:51
denk trouwens dat de koelvloeistof er wel bij de thermostaat uit is gelekt toen ie heet was, die (kunstof) dop zag er niet 100% lekker meer uit. Heb die ook vervangen voor de alu van t 1500 blokje
caddy ron
27-02-2010, 19:32
gelukkig maar frank, weer lekker rijden met die daily.
Groetjes ron
knarfmk1
06-03-2010, 16:13
Vandaag de auto op de rollenbank gezet, afstelling was eigenlijk meteen prima, alleen waarschijnlijk een iets grotere stationair sproeier voor de 1e trap nodig.
De resulaten:
aan de wielen:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/Vermogenskrommeexclverliezen_156632_original.jpg
aan de motor:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/Vermogenskrommeinclverliezen_original.jpg
oftewel:
107pk@5081tpm
181nm@3404tpm
aan de motor, mooie waardes dacht ik zo voor een standaard 90pk blokje!
netjes hoor,hele mooie waarden:thumbup:
flink koppel trouwens,heb in de 5cil maar 7nm meer bij ongeveer hetzelfde rpm's...
VWRickGTI
06-03-2010, 16:52
Wat kost dat nou als ik vragen mag op de testbank?
knarfmk1
06-03-2010, 17:42
netjes hoor,hele mooie waarden:thumbup:
flink koppel trouwens,heb in de 5cil maar 7nm meer bij ongeveer hetzelfde rpm's...
ja het koppel viel mij ook al op, weet niet wat een standaard gti eigenlijk heeft?
Wat kost dat nou als ik vragen mag op de testbank?
vanaf een 75e ex
een standaard gti heeft minder, das zeker;)
Rétrokroezer
09-03-2010, 19:22
Zou ik even mogen vragen welke 1800 je gebruikt hebt?
Is dat een 1800 carburator blok uit een golf 2?
knarfmk1
09-03-2010, 20:16
1800 carb blok (motorcode EX) uit een cabrio
Mooie waarde frank, klopte mijn afstelling een beetje?
Of heb je hem nog rijker gezet op de bank?
knarfmk1
09-03-2010, 22:04
stond spot-on!
alleen dus nog even een groter sproeiertje voor halfgas bij lage toeren, is al op de post :thumbup:
Rétrokroezer
16-03-2010, 21:19
Nog éven een vraagje,
Scheelt het eigenlijk veel in verbruik nu?
knarfmk1
16-03-2010, 21:30
Ik heb geen idee, als ie leeg is tank ik m vol en daar houdt bij mij de verbruikregistratie op :D
knarfmk1
16-03-2010, 21:32
Overigens zit het andere sproeiertje er nu ook in en loopt ie overal netjes
caddy ron
16-03-2010, 21:50
Bij mij ook goede tip van je mijne loopt ook weer perfect dankzij de nieuwe carburateur.
Groetjes ron
Rétrokroezer
16-03-2010, 22:18
Ok :D
Even een vraagje.. heb je ook motersteunen moeten vervangen bij je switch van de 1500 naar de 1800? en heb je verder veel aanpassingen moeten doen ?
knarfmk1
16-06-2010, 22:11
Nee motorsteunen zijn hetzelfde, alleen de baksteun van de 5-bak is anders als die van de 4-bak, verder aanpassing is alleen aan het koelcircuit naar de kachel en door het inlaatspruitstuk, daar moest ik een enkele slang afdoppen of door lussen, maar dat licht volgens mij ook aan uit welk jaar je blok komt.
gewoon zilver houden hoor!;) mooie 1
knarfmk1
21-07-2010, 22:24
Ondertussen brandstofleidingen vervangen (waren rot)
ophangbussen vervangen voor poly bussen en nog een veerpootbrug aan de onderzijde geplaatst. De combi van de laatste 2 is echt heerlijk! :drive:
vandaag ook nog een ander setje wielen gehaald,
Speedline's 7,5x15 et35 :cool:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/IMAG0001.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/IMAG0004.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/IMAG0006.jpg
ideetje?
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/groen2.jpg
sponzenbroekske
21-07-2010, 22:42
ik zeg nee op dat ideetje :) mss gwn wit?
knarfmk1
21-07-2010, 22:54
nee wit op wit is net niks, maar ze kunnen wel een nieuw laklaagje gebruiken
ik heb een goed idee,verkoop ze aan mij:D
knarfmk1
22-07-2010, 08:46
voor een goed bod is alles te koop ;)
overigens had die kerel waarvan ik ze had volgens mij nog een setje..
riendert
22-07-2010, 09:24
Hee knarf komt dat setje uit hoorn?
Ik zat te twijfelen om ze te kopen voor onder mijn golf 1, Nu ik ze er bij jou onder zie beetje spijt. Als ze weggaan kun je me een seintje geven?
knarfmk1
22-07-2010, 09:55
komt idd uit Hoorn, en doe ik :thumbup:
als iemand nog spoorverbreders van 25mm heeft liggen, pm me!
riendert
22-07-2010, 12:51
Top man!
Waar heb je die PU bussen vandaan? Ergens uit de buurt?
Audilimburg
22-07-2010, 12:58
Op zich hebben die fluorgroene velgen wel iets, maar dan vind ik moet je andere details ook zo gaan maken, dus bijvoorbeeld ook de sierlijsten in dezelfde kleur.
Reflecteert mooi t.o.v. van dat wit.
knarfmk1
22-07-2010, 13:33
PU bussen heb ik bij claus von essen vandaan, gewoon de goedkoopste en zijn prima!
@ Audilimburg,
ik dacht ook al aan een gti grill maar dan met een groen randje, zijlijstjes kunnen misschien ook nog idd
riendert
22-07-2010, 18:05
Top dat adresje van claus, Betaalbaar! Binnenkort een set bestellen dan kan de golf1 van de winter rondom in de PU bussen.
knarfmk1
10-10-2010, 15:55
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2587.jpg
;)
riendert
11-10-2010, 11:29
Volgens mij heb ik je gister aan het eind van de middag gespot!?
Ik reed in een donker grijze lage Golf2 we zwaaide nog naar mekaar!?
Als je het was zag het er goed uit!
knarfmk1
11-10-2010, 16:43
Ja klopt! jij was dat dus, auto zag er ook goed laag uit!
Mister Cool
11-10-2010, 17:16
Die speedlines ben ik ook nog achteraan geweest, echt hele gave wielen zijn dat!!
knarfmk1
11-10-2010, 17:38
zeker, heb ze alleen alweer verkocht :D
riendert
11-10-2010, 20:45
Ja klopt! jij was dat dus, auto zag er ook goed laag uit!
Okee leuk, ja laag zat!
knarfmk1
24-10-2010, 21:36
Woei nieuwe spullen!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/100_2601.JPG
Cat cams 266gr nokkenas, zimmerman geventileerde schijven met blokkies (rij nu nog met massief..) en een veerpootbrug kon ook geen kwaad
alleen nu nog effe tijd vinden om t erop te schroeven!
Stop je tijd en geld eens in die ander 1.
;)
knarfmk1
24-10-2010, 21:57
hehe
alleen nu nog effe tijd vinden om t erop te schroeven!
waarom denk je dat ik daar geen tijd voor heb ;)
eind van de week als t goed is eindelijk weer eens een goeie update van die ander :thumbup:
Wanneer borrel in de schuur?
Heb alle tijd weer `s avonds ....
knarfmk1
26-10-2010, 17:53
goeie vraag, anders kom je maandagaaf langs dan ben ik weer aan de klus
Is goed Frank, kom ik dan even kijken.
Bel je even van te voren als ik eraan kom.
knarfmk1
15-07-2011, 19:22
Met de golf op vakantie naar noorwegen geweest, zon 2500 km gereden waaronder zon 100km offroad :D
foto's spreken voor zich denk ik :cool:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0226P_S_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0244P_S_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0655P_S_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0649P_S_original.jpg
1800m hoogte
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0586P_S_original.jpg
Nog een mooie T1 tegengekomen:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0001P_S_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0125P_S_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0750P_S_original.jpg
Gettin' dirty offroad
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0665P_S_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0668P_S_original.jpg
bij t 1e huisje
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0476P_S_original.jpg
maar 3 golfjes 1 tegengekomen onderweg, 2 tussen het gras en de enige die nog reed:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0197_S_original.jpg
Zo, ruige omgeving daar in Noorwegen! Dat water...waar was dat precies?
knarfmk1
15-07-2011, 19:30
Zeker ruig, echt een ontzettend mooi land, dat water was een paar km van Leardal
golfje heeft t probleemloos gedaan trouwens!
Tof, daar komen wij ook langs met de Carbagerun!
Mooi dat `t Golfje het zonder problemen heeft gedaan....is die van jou ook zo overdreven zuinig?
knarfmk1
15-07-2011, 19:42
nou ik dacht dat ie 1:10 zou rijden maar iig op de snelweg deed ie 1:14! veel zuiniger dan ik dacht idd
Nice Frank!
Is dit nog altijd mijn oude blokje??
Zijn mooie fotos :) Volgende week tijd voor rene
en mij om daar eens wat meer kleur in de omgeving
te brengen :D
Mijn ervaring met vorig jaar was trouwens dat in de
bergen het verbruik nogal omhoog ging... Maar we moeten
maar ff zien hoe of wat :thumbup:
knarfmk1
16-07-2011, 10:30
Tof, daar komen wij ook langs met de Carbagerun!
Ah vet, als je dan van Aurland naar Leardal rijdt neem dan de Aurdalsvegen (bergweg) ipv de langste tunnel van Europa, duurt iets langer maar zeer de moeite waard! waar gaat het helemaal heen dit jaar?
Nice Frank!
Is dit nog altijd mijn oude blokje??
jup still up and runnin!
Zijn mooie fotos :) Volgende week tijd voor rene
en mij om daar eens wat meer kleur in de omgeving
te brengen :D
Mijn ervaring met vorig jaar was trouwens dat in de
bergen het verbruik nogal omhoog ging... Maar we moeten
maar ff zien hoe of wat images/smilies/thumbup.gif
Thanks, ja in de bergen zal het wel wat meer zijn geweest :thumbup:
Ah vet, als je dan van Aurland naar Leardal rijdt neem dan de Aurdalsvegen (bergweg) ipv de langste tunnel van Europa, duurt iets langer maar zeer de moeite waard! waar gaat het helemaal heen dit jaar?
Weet je ook precies hoeveel langer het duurt? Lijkt me zo opt eerste
idee leuker om bergweggetjes te pakken dan zo'n lange tunnel...
Route CR2011:
Hardenberg - Kopenhagen - Vanersborg - Lillehammer - Bergen - Oslo
knarfmk1
16-07-2011, 16:57
mooie route, ik denk max. een uurtje ofzo, ligt er een beetje aan of je vaak stopt om foto's te maken en van het uitzicht te genieten ;):D
deze zijn op die weg gemaakt:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0600P_S_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0615P_S_original.jpg
knarfmk1
16-07-2011, 17:13
Vlakbij Lillehammer is er nog een leuke bobsleebaan trouwens, ook een bezoekje waard :D
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0568P_S_original.jpg
Weet je ook precies hoeveel langer het duurt? Lijkt me zo opt eerste
idee leuker om bergweggetjes te pakken dan zo'n lange tunnel...
Route CR2011:
Hardenberg - Kopenhagen - Vanersborg - Lillehammer - Bergen - Oslo
Lijkt mij ook leuker Arjan...!
knarfmk1
20-08-2011, 09:03
Hij gaat weg..
ik heb er met heel veel plezier in gereden, maar ben (was) op zoek naar wat meer comfort voor dagelijks en een auto die een redelijke aanhanger (geen caravan!) mag trekken, gezien mijn andere voorliefde voor Volvo staat deze nu voor de deur!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/5/6/9/DSC_0027k_original.jpg
Verkooptopic zal snel volgen :chair:
Ah, dus daar komt de trailer achter straks ;)
Ruig ding...5pitter?
knarfmk1
20-08-2011, 16:24
precies :D
jup 2.5 5 cyl 20v, geen turbo :)
maar wel een heeeeerlijke roffel! en is inmiddels een stukje gezakt, kon het niet laten :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.