Log in

View Full Version : Vanaf 1 oktober ’stille’ autobanden verplicht

Lennart
22-07-2009, 08:25
http://www.autoblog.nl/archive/2009/07/21/vanaf-1-oktober-stille-autobanden-verplicht#post-30206

:screwy: :screwy:

berendd
22-07-2009, 08:32
geld die nonsens alleen in NL of voor heel europa?

Lennart
22-07-2009, 08:48
Lijkt mij een regel die alleen door Nederlanders bedacht kan worden...

dekilo
22-07-2009, 08:49
Tsja ik vind het niet zo erg eerlijk gezegd.
Ik heb me nou bandjes eronder liggen en dat zijn echte herriemakers.

1982kameiX1
22-07-2009, 08:59

Het is wel erg! omdat 1-of-andere linkse boomknuffelaar het graag sereen en knus wil hebben gaan we met z'n allen meer betalen voor een setje nieuwe banden!
Elke vrijheids beperking is erg. ik wil de keus hebben om elke band die ik wil op MIJN auto te zetten.

Domi
22-07-2009, 09:11
En de motorrijders met een knetter uitlaten dat mag gewoon, terwijl een auto aan bepaalde DB regels moet voldoen.

dekilo
22-07-2009, 09:45
Het is wel erg! omdat 1-of-andere linkse boomknuffelaar het graag sereen en knus wil hebben gaan we met z'n allen meer betalen voor een setje nieuwe banden!
Elke vrijheids beperking is erg. ik wil de keus hebben om elke band die ik wil op MIJN auto te zetten.

Die vrijheid heb je toch ook ze hebben alleen dadelijk allemaal een S keurmerk.

De Pul
22-07-2009, 09:48
het gaat tegenswoordigs gewoon nergens meer over,gister was er nog een stukje voor tv over een man die ergens had gevist waar dit niet was toegestaan terwijl je daar maanden eerder wel mocht vissen,de beste man kreeg 1350euro bekeuring:screwy:
als je die milieu-mongolen hun gang laat gaan kun je over een paar jaar je eigen drek opvreten,is beter voor het milieu...

maniacmark
22-07-2009, 09:51
voorlopig gaat t alleen om banden tm 185 breed
valt t voor mij nog ff mee, maar tis echt onzin imo

maartenunplukt
22-07-2009, 10:39
Ik ben wel benieuwd naar watvoor banden allemaal dat S keurmerk hebben straks; ben bang dat we straks alleen nog maar ballonbanden kunnen kopen.

VolkswagenRacing
22-07-2009, 11:00
Nog even snel wat goeie banden inslaan dan,
Voordat we in 2010 op bagger moeten gaan rijden.

Split52
22-07-2009, 11:11
gelukkig kun je gewoon naar stienstra! :D

René
22-07-2009, 11:50

welk merk banden heb je dan

steven16v
22-07-2009, 11:54
En de motorrijders met een knetter uitlaten dat mag gewoon, terwijl een auto aan bepaalde DB regels moet voldoen.

Nee hoor dat mag ook niet.

Domi
22-07-2009, 11:55
Oow, wordt dan tijd dat ze die eens aanpakken. Ik kan me haast geen motor voorstellen die stil is.

1982kameiX1
22-07-2009, 12:05
Oow, wordt dan tijd dat ze die eens aanpakken. Ik kan me haast geen motor voorstellen die stil is.

nou, dan de scooters eerst maar eens.

Domi
22-07-2009, 13:02
nou, dan de scooters eerst maar eens.

Idd, die zijn nog erger met hun 100.000rpm gebler :screwy:

MauSeR35
22-07-2009, 16:14
Wat een gezeik weer, kunnen ze den-haag en brussel niet lossteken van de rest van europa en dan hard de zee in donderen! Irritante geitewollesokken,waarom zouden die nou telkens zulke dingen voor elkaar krijgen... Nederland vergrijsd snel.. (terwijl die toch slecht(er) horen over t algemeen ;) )

Er zijn trouwens goede oordoppen te koop voor mensen die niet tegen geluid kunnen!

hajee
22-07-2009, 17:49
nou dat wordt shoppen in duitsland waarschijnlijk...

Lennart
22-07-2009, 18:05
Dan nog.. ik vraag me af of je er nou een boete voor kan krijgen of niet..

De Pul
22-07-2009, 18:09
zal wel,die asielzoekers-centra moeten ergens van betaald worden;)

Ritske
22-07-2009, 18:30
Denk dat het tijd word voor het "VOLKSFORUM BANDENDEPOT" :D:D:D

B-ram
02-08-2009, 11:46
fuckin hell. Nangkang gaat dat S-keurmerk niet krijgen. Net nu ik 16 inch met 165/40/16 wil misschien. Goede reden om die nog snel te halen denk:P.

En idd boomknuffelaar is precies het woord wat in mij op komt.

En die dingen zijn ook nog minder veilig. Langere remweg. En dat terwijl een auto die stiller is vaker zal moeten remmen (blijkt uit onderzoek).

fuckin krom nederland ten top weer dit. Gaat helemaal nerges over..

Christiaan
02-08-2009, 11:54
autobandenmarkt.nl is toch een duits bedrijf :D

Ritske
02-08-2009, 13:15
autobandenmarkt.nl is toch een duits bedrijf :D

En anders bestellen op de duitse site, verzenden ze het ook gewoon naar nl :thumbup: :D

ben zine
02-08-2009, 20:16
Milieumongolen...., asielzoekerscentra moeten betaald worden......, het gaat hier alleen maar om een keurmerk om de ergste baggerbanden te kunnen weren. Zelfs winterbanden zijn stil genoeg. Meneer de Pul wil de vrijheid om schijt te hebben aan het milieu en anders gaat hij naar asielzoekers wijzen. Bah!

Gijs
02-08-2009, 21:02
Ook dealers en bandenboeren hebben nu een probleem, want die moeten al hun banden (met een maximale sectiebreedte van 185 mm) zonder S-markering voor 1 oktober zien te verkopen, want daarna mag het niet.

Goed voor het milieu; nieuwe banden de shredder in :thumbup:
Stelletje pipo's daar :screwy:

RubenD
02-08-2009, 22:38
De meeste banden zijn al bijna stil genoeg, de opvolger van die banden zijn zeker stil genoeg.

Er word gewoon altijd doorontwikkeld dus duurder zullen de banden niet zomaar worden. Het enige probleem is de manier van testen? Vraag me af hoe ze dat, elke fabrikant gebruikt namelijk een ander meetsysteem.

Ik denk niet dat alles veel duurder gaat worden.

Tjaap
02-08-2009, 22:59
zal wel,die asielzoekers-centra moeten ergens van betaald worden;)
Niet zo he.... Deze site bestaat bij de gratie van het coa.

Zeend
03-08-2009, 09:19
Lijkt me goede zaak om meer eisen aan banden te stellen. Er wordt veel prul aangeboden. Eigenlijk zou er gewoon een EU-keurmerk voor banden moeten zijn, zodat ze moeten voldoen aan minimum eisen mbt geluid, waterafvoer, remweg...

Iedereen die loopt te blaten over dat de eisen hier streng zijn in verhouding tot duitsland: dáár moeten de banden wel aan eisen voldoen. Andere velgen onder je auto, die geen ABE hebben? Eintragen! Ik geloof er niks van dat je daar je GTI'tje met HangshieWang Tyres door de TüV krijgt.

Jens

breadfan83
03-08-2009, 20:28
Maareh.... dan mogen we dus weer gewoon op alle snelwegen 120 rijden neem ik aan? Die grens is namelijk omlaag gedrukt naar 80 kmh vanwege geluidsoverlast, grotendeels gecreëerd door te luidruchtige banden.

Dat ze eens wat nuttigs gaan doen daar in Den Haag... het land besturen bijvoorbeeld, om maar iets onzinnigs te noemen. :screwy:

Dit is trouwens wel heel verstandig gedaan met het oog op de al slechter lopende economie... die zelf bedachte crisis en co. Elke malloot gaat zich nou banden over de grens weghalen. Je gaat geen dikke BMW of Mercedes rijden op banden met een wanghoogte groter dan je velgdiameter. Weer een stukje verkoop pleite in ons landje. Die constante groei van de automobielsector moet maar eens de kop in worden gedrukt...

martiepartie
03-08-2009, 20:47
Maareh.... dan mogen we dus weer gewoon op alle snelwegen 120 rijden neem ik aan? Die grens is namelijk omlaag gedrukt naar 80 kmh vanwege geluidsoverlast, grotendeels gecreëerd door te luidruchtige banden.

Dat ze eens wat nuttigs gaan doen daar in Den Haag... het land besturen bijvoorbeeld, om maar iets onzinnigs te noemen. :screwy:

Dit is trouwens wel heel verstandig gedaan met het oog op de al slechter lopende economie... die zelf bedachte crisis en co. Elke malloot gaat zich nou banden over de grens weghalen. Je gaat geen dikke BMW of Mercedes rijden op banden met een wanghoogte groter dan je velgdiameter. Weer een stukje verkoop pleite in ons landje. Die constante groei van de automobielsector moet maar eens de kop in worden gedrukt...

Heb je nog wel een beetje plezier in het leven? Ik lees alleen maar zwartgallige reacties van jouw kant.. :screwy:

Altijd dat makkelijke 'laten ze het land eens gaan besturen' , ' Den Haag blablablabla...' Verzin eens een goed argument, in plaats van de standaard cliches op het forum te smijten :rolleyes:

Ik snap trouwens niet waarom het tot 185 breedte getrokken wordt, de meeste (lease) auto's rijden op minimaal 195 banden, zelfs de kleinere wagens rijden standaard op vrij brede banden. De auto's die het meeste rijden maken het meeste lawaai, dus waarom die nou niet aangepakt worden??

Ik heb jaren op nog geen 200mtr. van de A13 gewoond, het meeste geluid komt inderdaad van de banden van het verkeer. Een zwaar irritante ruis, de uitlaatherrie van een scooter of racemotor is nog steeds overheersend, het scheelt alleen dat die er niet continu langs rijden.

breadfan83
03-08-2009, 20:57
Heb je nog wel een beetje plezier in het leven? Ik lees alleen maar zwartgallige reacties van jouw kant.. :screwy:

Altijd dat makkelijke 'laten ze het land eens gaan besturen' , ' Den Haag blablablabla...' Verzin eens een goed argument, in plaats van de standaard cliches op het forum te smijten :rolleyes:

Ik snap trouwens niet waarom het tot 185 breedte getrokken wordt, de meeste (lease) auto's rijden op minimaal 195 banden, zelfs de kleinere wagens rijden standaard op vrij brede banden. De auto's die het meeste rijden maken het meeste lawaai, dus waarom die nou niet aangepakt worden??

Ik heb jaren op nog geen 200mtr. van de A13 gewoond, het meeste geluid komt inderdaad van de banden van het verkeer. Een zwaar irritante ruis, de uitlaatherrie van een scooter of racemotor is nog steeds overheersend, het scheelt alleen dat die er niet continu langs rijden.

Jawel hoor, ik vermaak me prima.

Het heeft trouwens niet veel met clichés te maken. In de verkiezingstijd hebben ze allemaal ontzettend mooie beloftes, maar als ze eenmaal verkozen zijn komt het bericht dat die beloftes tijd nodig hebben, dat ze niet in één ambtstermijn kunnen worden verwezenlijkt.

Kwartje van Kok is overigens ook niet echt cliché. Dat ding is ingevoerd voor bepaalde tijd, en is er nog steeds. De opbrengsten daarvan zijn echter nooit daarheen gegaan waar ze naartoe zouden moeten gaan.

En dat besturen van 't land... het gaat niet zo heel erg florisant met Nederland, en zeker niet met de auto-industrie. Dat laatste is overal zo, maar waar in andere landen de boel wordt gestimuleerd wordt hier in Nederland alles en iedereen tegengewerkt. En ik blijf het zeggen... de politiek in Nederland zou moeten fungeren als volksvertegenwoordiging, maar ik vraag me toch af waarom toch elk jaar weer uit de peilingen komt dat het merendeel van het land ontevreden is met wat er in Den Haag wordt uitgevreten. Laatste grote maatregel die ik vanuit Den Haag heb horen komen is dat radio- en tv-persoonlijkheden niet meer mogen verdienden dan de Minister President, enkele uitzonderingen (ik geloof een man of acht) daargelaten. Kan mij dat ook maar ene ruk interesseren dat iemand van radio of tv een buitensporig salaris heeft? Wat me meer stoort is dat de brandsotfprijzen verder omhoog gaan, en de topman van Shell elke seconde genoeg verdiend om de tank van een paar PC-hoofdtraktoren vol te tanken, dat de toplui bij de NS bakken met geld krijgen, en de treinkaartjes wederom een paar procent omhoog gaan.

Het kwam in een ander topic ook al terug, waar het gaat om de achterlijke prijzen van oude rotzooi, ook wel retro genoemd: iedereen probeert over de rug van anderen centen te verdienen, en rijker te worden dan weet ik wie anders. En het feit dat ik mijn mond er over open trek wil niet zeggen dat ik een ongelukkig leven leid hoor. ;)

Ohja... en om nog terug te komen op die bandbreedte... kijk eens wat Den Haag rijdt, kijk eens wat de mensen met centen rijden, en kijk eens wie die regeltjes maken. ;)