PDA

View Full Version : Laad nog geen 13 volt..what's the problem??


Golf_84er
23-07-2009, 22:01
Hey

Ik heb een golf mk 2 uit 1984 met een 1.6 en een 4 bak. Heb al een tijd problemen met het bijladen van mijn accu.
Het begon met dat mijn startmotor kapot was en accu was toen ook verrot.
Dus startmotor en accu vervangen en liep weer als een zonnetje.
Na een tijdje lagers kapot in mijn dynamo..dynamo was helemaal gaar en nieuw was goedkoper dat revisie.
Heb toen een gloedje nieuwe aangeschaft en erin geplaats..dacht dat mijn accu niet goed was maar bleek dus mijn dynamo te zijn die niet bij lade.
Kreeg toen van de automaterialenzaak voor de zekerheid een nieuwe accu.
Alles aangesloten en nog gemeten met zo'n duur meetkastje die zowel dynamo, startmotor en accu test. ALLES PERFECT!!!
Nu la verloop van tijd laad hij minimaal bij..12.34 volt..erg magertjes dus
Heb een nieuwe plus kabel van dynamo naar startmotor en van startmotor naar accu gemonteerd..nog steeds 12.34.. :eek:
Hoe kan dit???????? weet iemand waar dit aan kan liggen?? :confused:
zat 50Ah accu in en nu een 55 Ah trouwens maar dat moet niks met laad spanning te maken hebben neem ik aan...
Ben benieuwd of hier iemand bekend mee is

Arnaud
23-07-2009, 22:14
Klinkt als een slechte massa(-kabel). Meet eens met een multimeter op de -pool en een blank punt op het chassis, als hier meer dan 0,1V verlies in zit is het teveel (de waarde zal wel wat hoger uit moeten vallen wil het dit probleem veroorzaken maar dat geeft de meter dan wel aan).

The Skinnmeister
24-07-2009, 07:09
Klinkt als een slechte massa(-kabel). Meet eens met een multimeter op de -pool en een blank punt op het chassis, als hier meer dan 0,1V verlies in zit is het teveel (de waarde zal wel wat hoger uit moeten vallen wil het dit probleem veroorzaken maar dat geeft de meter dan wel aan).

Denk idd dat dit een kabel breuk is :thumbup: