View Full Version : turbodruk signaal
indewarre
24-07-2009, 19:42
weet iemand of ik het signaal van de turbodruk ergens kan aftappen? ik wil graag laaddruk in de fis van me golf 3 (audi teller)
Dat kan bij de compressor uitgang.
Dat is namelijk je boost druk en dus niet na je intercooler.
Succes!
indewarre
26-07-2009, 10:21
maar daar zit toch geen sensor?
Nee dit hoeft niet nee maar deze heb je wel.
Maar daar meet je de boostdruk en dus niet in het inlaatspruitstuk.
als je een electronisch signaal bedoelt,dat gaat je niet lukken zit bij een mk3 in het motormanagement als je een tdi hebt dan zul je er een mapsensor tussen moeten maken.je geeft ook erg weinig info dus weet niet wat voor motor en zo??
maar goed voor een td geldt hetzelfde dus hoop dat je hier wat aan hebt.
indewarre
26-07-2009, 12:19
dus een sensor bijplaatsen is mischien een optie, mischien een sensor van een audi rs6 die heeft dit volgens mij standaard, maar loopt over can/bus denk ik, iemand nog een idee?
waar komt de meter of fis?? uit waar je het over hebt??
indewarre
26-07-2009, 14:12
fis staat voor fahrer information system oftewel grote mfa deze komt uit een a3 tdi wat vrij zeldzaam is, ik wil de auto graag overkompleet maken met orginele vag onderdelen,
okee dat moest ik even weten,je hebt dus nodig een schemaatje van de druksensor en de druksensor zelf die bij de auto hoort waar de teller uitkomt.dit zit ori. op een a3 tdi,is gewoon bij de dealer te bestellen.
dan gaat het top werken,let op niet het slangetje onderbreken waar je tdi-computer nou op meet! even een nieuw punt maken/zoeken i.v.m. noodloop.
indewarre
26-07-2009, 18:57
zit die sensor bovenop de intercooler?
bij een a3tdi zit ie zover ik weet in de bovenste intercoolerbuis....achter de bijrijderskoplamp.
indewarre
27-07-2009, 09:57
bedankt dan weet ik welke ik bestellen moet
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.