View Full Version : Alweer?
dat ging over de Polo, ik heb het over de Jetta
Begrijp me niet verkeerd, als je er winst op kan maken, moet je het vooral doen, we hebben nou eenmaal geen goedkope hobby, maar kom daar dan ook gewoon eerlijk voor uit.
Berserker
06-08-2009, 10:20
Ik geef een fuck!
Deze hobbie bestaat voor mij uit liefde voor auto's, en met name VW's en veel andere Duitse bolides.
Ik dacht dat jouw hobby vooral uit forummen bestond...
Veel te veel geld.. ik vind 't nog steeds raar hoor, ik vind 't namelijk helemaal niet teveel geld.
Stel je vind zo'n basis voor laten we zeggen 1000 euro, dat is al lastig om z'n wagentje voor dat geld te vinden.
Dan zet je er een verlaging onder a 250, wielen a 1000 euro, en dan komt er onderhoud en kleine prullen bij a 500 euro.
Ik snap niet eens dat je dit een project kunt noemen, en al helemaal niet dat je hier een topic over start, dan wel mee naar meetings gaat...
Dit is ook zo'n groot verschil met onze ooster/westerburen, hier is het vooral laag leggen (het liefst met een zo'n goedkoop mogelijk setje) velgen (beetje standaard gepolijst setje) en klaar, en dan proberen met winst te verkopen (al dan niet de kosten eruit te halen) en weer aan iets nieuws te beginnen..
In godsnaam besteed eens echt aandacht aan je auto, een fatsoenlijke verlagingsset, een leuke motor erin, onderstel verbeteren, set exclusieve velgen die je niet overal te koop ziet, dit geldt ook voor Chris, je zegt dan wel een liefhebber te zijn, maar je produceert niet veel meer dan schroot... :redface:
Geen winst, Misha?
Als ik even grof reken;
http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=50620
zeg dat je er 1250 voor betaald hebt en 250 euro voor die msw's voor gevangen hebt.
Stél dat je 1000 euro voor de Zenders betaald hebt, waar zit dan de andere 750 euro in?
Een spucknapf, een poetsbeurt en een groothoeklens?
:lmao:
*schuift bij lennart aan met popcorn*
http://img517.imageshack.us/img517/676/borings.jpg
http://img517.imageshack.us/img517/676/borings.jpg
Nee, lunchpauze :D
Jetta MaNiA
06-08-2009, 14:39
http://blog.lib.umn.edu/wilsper/informationcentral/coffee_break_broke.gif
Chris, je ziet ook wel dat ik niet serieus ben.
Ik weet ook donders goed wat iets waard is en vind van bepaalde verkoopprijzen ook wel het een en ander (niet alle met auto's maar in het algemeen) zoals belachelijk hoog of gewoonweg achterlijk.
Maar omdat er inderdaad linkshandigen zijn met zeer grote oogkleppen en naar voren gewaaide oliefantenoren word het allemaal gewoon verkocht.
Ik vind ook dat mijn GTI xxxx euro waard is, maar ik weet ook dat ik het er nooit voor zal krijgen omdat mijn geld vooral technisch geinversteerd is en niet direct in de looks (welke heden te dage kennelijk erg veel geld opleveren)...
Chris, lekker gaan sleutelen en niet meer in dit topic posten, hoe graag we het ook willen, door lullen in een topic zoals deze gaan de prijzen niet omlaag ;)
Ik snap niet eens dat je dit een project kunt noemen
je moet ergens beginnen..
ben wel met broodfanaat eens dat het steeds meer om t geld lijkt te gaan ipv de :wuv:
kijk eens voor de grap op retrorides (retrorides.proboards86.com) voor een paar leuke projecten die over het algemeen geen drol kosten. ook de for sale sectie is altijd leuk, met setjes velgen die over het algemeen niet meer kosten dan 40 pond per setje, want het zijn tenslotte maar ouwe velgen.
aan de andere kant snap ik goed dat het leuk is om snel resultaat te hebben, en ook het beginnen met een goede basis is zeer verstandig als er zoals in het geval van de mk2 golf/jetta nog duizenden van zijn. Maar denk dan niet dat je iets speciaals hebt.
Geen winst, Misha?
Als ik even grof reken;
zeg dat je er 1250 voor betaald hebt en 250 euro voor die msw's voor gevangen hebt.
Stél dat je 1000 euro voor de Zenders betaald hebt, waar zit dan de andere 750 euro in?
Die Zenders haal je in redelijke staat voor 200 euro van Marktplaats, lijkt me sterk dat een eventueel polijstbeurtje en een set banden 800 euro kost.
Die Zenders haal je in redelijke staat voor 200 euro van Marktplaats, lijkt me sterk dat een eventueel polijstbeurtje en een set banden 800 euro kost.
Daar wil ik ze niet voor kwijt :eek:
Krijg ik nu ook commentaar wanneer ik zeg dat ik een kleine 3k heb verdient aan mijn T3tje? :D
Geen winst, Misha?
Als ik even grof reken;
:thumbup:
Gotcha!!!!!!!
Daar wil ik ze niet voor kwijt :eek:
Krijg ik nu ook commentaar wanneer ik zeg dat ik een kleine 3k heb verdient aan mijn T3tje? :D
Redelijke staat hé, netjes is een ander verhaal :)
Daarom zei ik ook, als ik grof reken
nieuwe koplampen, remslangen, kachelpaneeltje, trommels, overig onderhoud.. etc etc. het telt allemaal wel op hoor.
Maar mensen, als je me niet gelooft.. serieus, dan niet weetje.. het interesseert me echt heul weinig.
Ookal zou ik er winst op maken, waarom zou ik dat dan niet zeggen.. ik kan geen reden bedenken.
Die wielen.. velgen, banden, spacers, schuifbouten, opknappen polijsten, uitboren, nieuwe bbs-boutjes, ventilen.
Tel het op, als jij zo'n gelijke set voor 600 euro kan maken dan succes, kan je wel met winst kwijt dan ;)
1350 aanschaf, min die MSW is 1100, 2000 incl wielen, tel verder onderhoud en klein spul bij elkaar.
Je ziet zo aan 2500+ euro, keer een nieuwe apk erop, moet ook weer wat voor gebeuren etc.
Maar nogmaals, geloof je 't niet.. dan niet. Maar hou er alsjeblieft over op.... it's getting old :rolleyes:
Moet je al je tankbeurten ook niet even meerekenen dan ;) Als je apk keuringskosten ook al gaat meerekenen :rolleyes:
Ja, vooral onderhoud en APK meerekenen...
Serieus mensen, wat lopen jullie in hemelsnaam te mauwen .. treurig omdat ik m'n auto voor dat bedrag kwijt ben en jullie ongelijk is bewezen of wat?
Ik gun het je van harte hoor, zeker in deze tijden, maar vind de rekenarij wat vaag, that's all :thumbup:
Ja goed, ik hou niet alles bij op 'n lijstje ofzo.. maar ga er nou maar gewoon vanuit dat ik er niks op verdien.
Trouwens ook al zou ik er een paar tienen op vooruit gaan, dat is absoluut mijn intensie niet.
Ik doe 't puur om zo'n auto'tje op te knappen, naar m'n zin te zetten en dan mag hij weer weg.
Ach, denk dat het in mijn geval gewoon jaloezie is omdat ik niet dusdanig geld heb om in een auto te steken en er wat moois van te maken... :D
http://icanhascheezburger.files.wordpress.com/2009/07/funny-pictures-cat-is-lazy.jpg
Serieus mensen, wat lopen jullie in hemelsnaam te mauwen .. treurig omdat ik m'n auto voor dat bedrag kwijt ben en jullie ongelijk is bewezen of wat?
Ik heb nog steeds geen verkoopfactuur gezien en de nieuwe eigenaar heeft zich ook nog niet gemeld . . . hoe wil jij je gelijk aantonen dan ??
Je GELIJK dat je geen winst hebt gemaakt is ook al van tafel geveegd :cool:
Kom er gewoon voor uit, dan "blaffen" wij er niet over . . . of probeer je zo de kosten voor een adverteerdersschap te omzeilen en ben je heel stiekum gewoon een 'dealertje' ?? ;)
breadfan83
06-08-2009, 18:31
Moi Chris?
Eric, niet Erik. ;)
MisCha weet wie ik bedoel. :D
Oke, ik heb er 1000 euro op verdient en m'n oma heeft 'm gekocht ..
had gewoon zin om een kat te posten met al dat gemauw...
vond dit wel een leuke opstoker
breadfan83
06-08-2009, 18:45
In godsnaam besteed eens echt aandacht aan je auto, een fatsoenlijke verlagingsset, een leuke motor erin, onderstel verbeteren, set exclusieve velgen die je niet overal te koop ziet, dit geldt ook voor Chris, je zegt dan wel een liefhebber te zijn, maar je produceert niet veel meer dan schroot... :redface:
Komt van de man in de roestbruine Polo...
Bij mij zijn er nooit ouders geweest die hebben bijgesprongen, en ik heb mooi zelf voor alles kunnen dokken. School, kleding, eten, etc.
Misschien heel vreemd dat die auto dan niet met grote sprongen vooruit gaat. Het beetje geld dat ik dan al over houd gaat naar de auto, en toen ik begon met die roestbak waren er nog niet zo vreselijk veel lage witte mk2's met gti achterlichten en dunne bumpers.
Geef me de centen die anderen hier kunnen besteden aan hun auto, en ik maak er net zo makkelijk wat van. Maar zonder geld gaat 't simpelweg niet sneller dan dit, zeker niet als er zoveel maloten zijn die denken goud op wielen op de oprit te hebben staan. ;)
Gotcha!!!!!!!
Jij kijkt zeker trouw elke dag RTL Boulevard :D Wat een sensatiezucht weer hier :(
Trouwens,
http://www.knitemare.org/cats/king-o-thread.jpg
tiefflieger
06-08-2009, 19:28
Misha gefeliciteerd met de verkoop, de meerderheid is gewoon jaloers zullen we maar denken...
Breadfan, dit is toch diezelfde witte Golf die je voor 100 euro hebt gekocht en vorig jaar hier voor 1750 te koop had staan wat niet gelukt is ?
En je prijs dit jaar voor die gti die 300 keer de wereld rond was geweest was ook niet mis toch ?
Beetje een verhaal van de pot verwijt de ketel, normaal meng ik me niet zo in dit soort discussie's maar hier hebben er echt een paar een plaat voor de kop...
Breadfan :screwy: :screwy: :screwy: :screwy:
Tiefflieger :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Ik heb wel goud op wielen op de oprit staan, vind ik, want ik beleef (niet altijd) veel lol aan het werken aan mijn auto.
Oh, wat anderen vinden moeten ze naar de politie brengen en daar aangeven ;)
Iedereen mag vragen wat die wil, maar je kunt lang en kort lullen 1750 euro was een mooi bedrag voor die auto.
Dus wat klopt er nu niet?
breadfan83
06-08-2009, 19:48
Misha gefeliciteerd met de verkoop, de meerderheid is gewoon jaloers zullen we maar denken...
Breadfan, dit is toch diezelfde witte Golf die je voor 100 euro hebt gekocht en vorig jaar hier voor 1750 te koop had staan wat niet gelukt is ?
En je prijs dit jaar voor die gti die 300 keer de wereld rond was geweest was ook niet mis toch ?
Beetje een verhaal van de pot verwijt de ketel, normaal meng ik me niet zo in dit soort discussie's maar hier hebben er echt een paar een plaat voor de kop...
En daar was een reden voor die prijs. De enige manier hoe je mij uit die witte kreeg, was door de prijs te betalen voor datgene dat ik liever dan die witte had. Kon ik die auto niet kopen voor wat de witte zou opbrengen, zou ik daar gewoon lekker in blijven doorrijden.
Met de groene speelde eenzelfde verhaal. De eigenaar van de witte Gti die ik op het oog had wilde de auto een bepaalde tijd voor me vasthouden. Als ik de auto niet binnen die termijn volledig had betaald, ging de koop niet door. Bracht de groene Gti dus een bepaald bedrag op, kon ik die witte Gti kopen, deed ie dat niet, en bracht ie minder op, was ik de groene Gti kwijt, en had ik nog niet genoeg om die andere auto te kopen.
Na de verkoop van die witte Gti door de eigenaar daarvan, is de groene Gti ook weer uit de verkoop gegaan, en hetzelfde was destijds met de witte het geval. Dat is dus een situatie die ik bedoelde met "de auto HOEFT niet weg". Geen van beide stond in de weg, en ik vermaakte me d'r prima mee. Als iemand me echter het bedrag wilde betalen dat ik nodig had voor de auto die ik op dat moment op het oog had, konden beide auto's weg.
Ik had dus al langere tijd een bepaald model auto op het oog, en zodra die vrij kwam, mocht mijn eigen auto weg om de witte Gti te financieren. Was die mogelijkheid van de koop van de witte KR weg, ging ook de verkoop van mijn eigen auto niet door, ook niet voor het gevraagde bedrag, ook niet om snel winst te maken.
Jetta MaNiA
06-08-2009, 19:50
* Lennart, ik ben door mijn popcorn heen, heb jij nog?
Ja, vooral onderhoud en APK meerekenen...
Ook elke keer de €0.50ct als je je banden oppompt he :D Tegenwoordig moet je daar ook al voor betalen :screwy:
Och, die halve euro per week... het is of dat, of zelf blazen... dan maar even 50 cent :D
Das nogal een slap verhaal broodfanaat, wie zegt dat misha niet met vergelijkbare motieven zijn jetta te koop had staan... :S
jettaracing
06-08-2009, 21:59
Leuk topic dit ! Zal eens gaan uitrekenen wat ik voor mijn jetta moet vragen als die
(n)ooit te koop komt ......
Damn ,dan kom ik al op zo'n 14000 euro ! ,kom op mensen waar gaat dit over !
Ik erger me zelf inderdaad ook wel een beetje over die hoge prijzen ,maar dat is nu eenmaal vraag en aanbod zullen we maar zeggen .....
Maar hoe moet dat dan als je een auto al een tijd hebt en je voor de 2x keer de olie gaat wisselen?
Dan moet ik de oude olie dus behouden voor de verkoop? Want die heb ik immers ook gekocht voor de auto en daardoor is de auto meer geld waard, toch?
Als ik ook maar eén keer in m'n leven de kans had een topic op slot te gooien... ;)
Maar hoe moet dat dan als je een auto al een tijd hebt en je voor de 2x keer de olie gaat wisselen?
Dan moet ik de oude olie dus behouden voor de verkoop? Want die heb ik immers ook gekocht voor de auto en daardoor is de auto meer geld waard, toch?
die oude olie moet je in de kokers spuiten roest ie ook niet meer en zit het ook op de auto :thumbup: :D :D
wil ook nog even wat aan dit sprookje toevoegen;misha ik ken je niet persoonlijk maar ik heb al wel heel wat auto's door jou verlaagd,gevelgd :D en opgekwast zien worden om dan binnen 2 maanden voor ASO-bedragen het veld weer te moeten ruimen voor wat anders.......en vind je dan helemaal een pietlut om apk en onderhoud kosten mee te rekenen in je vraagprijs,als het zo werkt is m'n mk3 inmiddels ook in waarde ver47dubbelt,ik heb hem al drie jaar......
Ik vraag een prijs wat je zelf ook moet betalen als je 't zelf gaat maken, dan is het reëel.
Of je 'm nou kant en klaar koopt, of alles zelf bij elkaar sprokkelt en zelf monteert/repareert.
Mensen met veel centjes en 2 linkerhanden geven die knaken aan zo'n auto uit.
Schijnbaar heb ik het spelletje goed zat door, anders zou ik ze niet keer op keer verkopen of wel?
Natuurlijk komt die onderhoud niet bij de prijs, maar nogmaals, een beetje interessante auto kost snel 2500.
Dus vind ik 't redelijk om zo'n bedrag te vragen, aangezien je het hoe dan ook toch kwijt bent.
Of je doet het zelf of je geeft het uit aan een kant en klare auto, die keuze is aan jezelf.
Chris, wat je nu dus zegt is exact hetzelfde als wat ik ook doe .. hij mag weg, hoeft niet.
Zolang ik er niet genoeg voor krijg om een nieuw project te financieren blijft de auto gewoon.
Komt er iemand die 't wel betaald, nou leuk... kan ik weer eens wat anders op gaan knappen.
breadfan83
06-08-2009, 23:07
Ook elke keer de €0.50ct als je je banden oppompt he :D Tegenwoordig moet je daar ook al voor betalen :screwy:
Ik tel gewoon lekker de afschrijvingen d'r bij volgende keer als ik een auto verkoop.. :screwy:
14000 euro !
wil je ook inruilen ........... :D
breadfan83
06-08-2009, 23:15
Das nogal een slap verhaal broodfanaat, wie zegt dat misha niet met vergelijkbare motieven zijn jetta te koop had staan... :S
Errr.... ik had al enige tijd daarvoor aangegeven op zoek te zijn naar een Witte mk2 GTI 16v KR driedeurs, liefst met nieuw model deuren, zonder roest of rot, en 16v op kenteken.
Dat is redelijk specifiek te noemen, en de auto die ik op dat moment ging niet weg "omdat ik wel toe zou kunnen zijn aan wat nieuws nu of over een tijd(je)".
Toen eindelijk precies die auto zich aandiende, wat in al die tijd twee keer is gebeurd met de zelfde auto, heb ik het enige gedaan dat mogelijk was, en dat was mijn auto aanbieden voor het bedrag dat ik nog nodig had om mijn voorhanden geld aan te vullen tot de vraagprijs voor de gewilde auto.
De prijs die ik voor mijn auto vroeg had dus geen drol te maken met investeringen in mijn auto, maar puur met wat ik nodig had om het niet erg te vinden dat de auto weg was, omdat ik de dag er op de auto voor de deur had staan waar ik al maanden naar op zoek was.
Misha zet zijn auto's keer op keer weer te koop zodra ze klaar zijn, en telkens voor behoorlijke prijzen. De Kever die hij altijd al wilde ging ook behoorlijk snel weer weg, omdat ie toch maar weer een mk2 wilde. Toen die er was, was is ook meteen weer weg.
Ik vnid het trouwens een beetje zinloos om dit alles puur aan Misha toe te schrijven, hij zou gek zijn als ie het niet vroeg als het hem puur om de handel zou gaan.
Het zou hem echter ook netjes staan toe te geven dat het om winst maken en handeldrijven gaat, of het zou netjes staan als ie zou zeggen dat het niet om de centen ging en dat ook eens liet zien.
Die Jetta die ik in het Marktplaats gedeelte heb gepost kost bijvoorbeeld al 'n kleine 1.000 euro minder dan die bolide waar nu al veel over gesproken wordt. Als die persoon dat kan, waarom kan een ander die het net zo goed voor de liefde voor het automobiel gaat dat dan niet? ;)
Komt er iemand die 't wel betaald, nou leuk... kan ik weer eens wat anders op gaan knappen.
Ter ere van Misha :
Hij is gewoon een Wheeler Dealer . . . met wat 'oplapwerk' zorgt hij er wel weer voor dat er een 'classic' volkswagen blijft rijden . . . met zijn verdiende geld, knapt ie er weer 1 op en weer 1 en weer 1 . . . zit dus zeer zeker wel een positieve noot aan :thumbup:
Zijn stelling dat onder de € 2500 geen nette auto is te vinden vind ik wel klinkklare onzin . . . neem maar een voorbeeld aan de Jetta op de BBS'en.
In dit Topic wordt alleen het woordje hobby verschillend opgevat. Misha zijn hobby is om een oude auto op te knappen en er ook daadwerkelijk geld op te verdienen, dat is ook zijn goed recht en niets mis mee, alleen maak je dan niet druk om iemand anders die een auto koopt, er € 1000 bovenop legt en exact hetzelfde doet . . . de verkoper van die auto is net zo'n hobbyist als jij, het gaat puur om de centen . . .
Nogmaals, daar is totaal niets mis mee, meer leg dan niet de nadruk erop dat je een VW liefhebber bent, als prioriteit 1 is het terugverdienen van je geld. Auto rijden kost geld dat is een feit, dat je alle normale kosten zoals bv een beurtje en APK aanvoert alszijnde verbeterpunten is gewoon onzin. Dat je betrapt wordt dat je een dikke winst maakt en vervolgens dat dan ineens als argument de wereld inhelpt om het goed te praten is nog grotere onzin en dat weet jij ook !!
Een ander feit is wel dat het je lukt en daarvoor verdien je wel een soort van lof :thumbup:
Kunnen we nu aub weer verder gaan in een 'ander' Topic ?? Ik heb het gouden idee nog steeds niet gehoord . . . ;)
cliffhangers, karakteristieke personages, absurde verhaallijnen, alleen de jingle ontbreekt nog...
Goede tijden, As the world Turns, The bold and the beautiful: eat your f*cking heart out! :D
misschien een leuk idee voor een vrijdagmiddag photofuck om voor deze soap een dvd-omslag te ontwerpen??? :D
cliffhangers, karakteristieke personages, absurde verhaallijnen, alleen de jingle ontbreekt nog...
En de popcorn dient aangevuld te worden . . .
http://finewhyfine.typepad.com/fine_why_fine/images/popcorn.bmp
. . met zijn verdiende geld, knapt ie er weer 1 op en weer 1 en weer 1 . . .
maar ga er nou maar gewoon vanuit dat ik er niks op verdien.
:rolleyes:
En daar was een reden voor die prijs. bla bla bla bla bla bla bla bla "de auto HOEFT niet weg". bla bla bla bla bla bla.
http://files.myopera.com/Master%20Me/albums/682001/basket%20cat.png
De kat scheurt uit zijn mand, of eh iets met vallen?
breadfan83
07-08-2009, 09:05
De kat scheurt uit zijn mand, of eh iets met vallen?
Makkelijk hè, als je gewoon de hele post weg laat...
Ga anders wat woorden uit de Telegraaf knippen ofzo. :rolleyes:
Zal wel gezellig worden op de eerste volgende Volksforum-meeting denk ik...........
Denken jullie nou echt dat ik 't voor de winst doe... serieus, ik heb zelf ook twee behoorlijke linker handen.
Ik kan wel wat zelf maar om fatsoenlijk centen te verdienen op 'n auto moet je wel wat handiger zijn.
Ik mag dan misschien een wheeler dealer zijn onder het motto van oude wagentjes oplappen en verkopen.
Maar het gaat me daarbij niet om de winst, maar puur om de liefhebberij.. die auto's de weg op te helpen en houden.
Ook al zou ik een keer een 10tje of 50 uuro verdienen, who cares.. zoals ik al zei, ik hou niet alle kosten bij..
dus ik kan niet zeggen hoeveel ik erop achteruit ga of op verdien.. simpelweg omdat het geld me niks doet.
Zal wel gezellig worden op de eerste volgende Volksforum-meeting denk ik...........
Hahaha! Dat wordt veel popcorn meenemen ;)
Makkelijk hè, als je gewoon de hele post weg laat...
Ga anders wat woorden uit de Telegraaf knippen ofzo. :rolleyes:
http://3.bp.blogspot.com/_QF--6xrYWE0/R4aaECoWpLI/AAAAAAAAElA/iNGoV6BNUoA/s320/krant4.jpg
:rolleyes:
ken je het verschil tussen uitgeven en investeren?
investeren houdt voor mij de hobby ook betaalbaar. wat ik er ooit voor betaald heb levert het ook weer op (of meer), gewoon slim inkopen doen. dat houdt het voor mij betaalbaar, omdat er niet weer elke keer geld achteraan hoeft. Laten we nou gewoon met zn allen toegeven dat Misha slim investeert.
Als ik een set velgen koop voor 100 euro en die polijst ik netjes kost me dat misschien 15 euro polijstmateriaal. Denk je dat ik de velgen vervolgens verkoop voor 115 euro? kom nou, ga een ander voor de gek houden... :screwy: Laat mij dan maar lekker de hobby verkloten, zo blijft het voor mij betaalbaar. zo heb ik nog nooit een stuiver 'huishoudgeld' aan de hobby hoeven uitgeven :D :tongue: :thumbup:
verzoek aan de Mods: kunnen jullie dagelijks rond 24:00u de voorafgaande posts van die dag samenvatten en afsluiten met de laatste 10 seconden van de cliffhanger? Dat past wel bij een goede soap...
Hoezo, als een echte soap betaamd kan je op elk moment invallen en heb je toch niks gemist... :D
wat ik er ooit voor betaald heb levert het ook weer op (of meer), gewoon slim inkopen doen. .
Juist, Hangt er dus gewoon vanaf WAT je koopt en voor hoeveel . En of het waarde heeft om het weer te verkopen is.
Wat je meestal in een auto pompt qua geld (investering) wil niet zeggen dat hij dat ook weer opbrengt of dat hij datzelfde bedrag ineens meer waard is.
Hoezo, als een echte soap betaamd kan je op elk moment invallen en heb je toch niks gemist... :DHulde, mwuahahaha!!! :giggle:
classicline
07-08-2009, 10:17
hahah lachen hier..
Snap echt niet waar iedereen zich druk om maakt!
Handel is handel en zolang het verkocht word word het verkocht:)
Waarom zou iemand er niet een paar euro aan verdienen als het lukt is het toch mooi
er zijn er een hele boel meer hier op het forum wie de vraag en aanbod veel meer uitbuiten!! neem alleen de gemiddelde BBS verkoper eens ff polijsten poetsen en 1000 euro winst maken dat is pas echte handel;)
Als iemand het koopt is het toch mooi heeft diegene weer een beetje spielgeld.
De Handelaar op de hoek doet het echt niet anders hoor die verdient er waarschijnlijk nog een hele bult euro's meer op.
Ik vind de auto van Mischa een net ding en als zo een auto techisch helemaal in orde gemaakt is en je kunt instappen en een jaar niet meer naar omkijken ach waarom zou hij er voor de moeite niet een beetje aan overhouden?
Al denk ik zelf niet dat dat zo is.
Juist, Hangt er dus gewoon vanaf WAT je koopt en voor hoeveel . En of het waarde heeft om het weer te verkopen is.
Wat je meestal in een auto pompt qua geld (investering) wil niet zeggen dat hij dat ook weer opbrengt of dat hij datzelfde bedrag ineens meer waard is.
de verkoop van zn jetta voor het door hem gevraagde bedrag bevestigt jouw post helemaal: het verschil tussen uitgeven en investeren...
Eindelijk wat volk wat het een beetje door heeft .. :thumbup:
richard-polo
07-08-2009, 10:54
Hahaha! Dat wordt veel popcorn meenemen ;)
Of bokshandschoenen ;)
Of bokshandschoenen ;)
Blote vuist komt toch zeker harder aan of niet :D
richard-polo
07-08-2009, 11:09
Blote vuist komt toch zeker harder aan of niet :D
dan duurt het te kort ;) met handschoenen heb je nog effe fun..
iemand knock out slaan is niet moeilijk he, :)
heb je nog wat moois te koop? :D
http://pix.motivatedphotos.com/2008/8/31/633557901183293706-ethugcausetalkingshtinpersonisdangerousdemotivator.jpg
heb je nog wat moois te koop? :D
Ik ga morgenvroeg wat moois ophalen ;)
richard-polo
07-08-2009, 11:13
Je mag wel wat aan sport doen lennart ;)
evilnyntje
07-08-2009, 11:54
http://pix.motivatedphotos.com/2008/8/31/633557901183293706-ethugcausetalkingshtinpersonisdangerousdemotivator.jpg
Mehehehe
hahah lachen hier..
Snap echt niet waar iedereen zich druk om maakt!
Druk maken OM het druk maken is ook een hobby !!! :D
Ik ga morgenvroeg wat moois ophalen ;)
Ik denk deze . . . .
Klik . . . . (http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/262624998-jetta-1-6-1986-bbs-2-delig-nieuwe-apk.html?return=eJwtjtFOwzAMRf9lUvq2JukUBqkitME7D3xB1IY1appYsbshEP%2BOq%2B3pHOteW%2FZW299oVY%2B2ezJ2h8HXYeonIrBSzgVCbhdfZ4LkPWGbk%2FQrlT3Ka0kz3vwlZDloc2wnWtLrd3K6GdFREYeTOJxhZSqWpFle9GYdGy9s6fJo%2BTvHeGci5k8EVvwacetvLXrcWjg45XUJNQ48FtjWdAOwOtVgJQdrQ8iPQEEayhjcB0zlGrLo3kSnPiORr%2BP%2BElIIufE3Yc7mWZh3pmI4rdTR7Pq%2Ffz7EVl4%3D&df=1&fta=eNpVUsuO2zAM%2FJWFDzm1gGg9LEvwoUUvLfo4tNjLYhHIemSNdWwhlhO3gf%2B9lJMF2hNJzZAcjWRUpa6TkqqYT%2F3%2BbPqp0JMCxlSx9A3s3NSkUekeVA26LxXwSsej0tEo7ToEkvrTRT0Fh106JkX0MaphPvpTZ3WcsR5jp2AX49yQ3XRKTZx3acLRcZySHZ1vfsSX8eyHdw8%2Fu5TMyb0%2F%2BN77YWcuT1w%2BP5HnBgipeBaGsqI5%2BELjSCypKjq3KS4ZV0UIXoCHBemGSF8vwfvSkBajrTwBjJK1JdZWWkspEgFKJpBoCXDOkMBbKdo8AVph%2BYIjq7JFAEQtDVlCCbDFygMjcglOitKEJdQUjHBYmxokDqxcLcHkDcw55pdgKi68WHyglBKWgTJIQhGglAXsDMwZZrBTBlphAw6oykwkrfW0xIOK8xpXBecoYGMbhAW7vRcakcZo3LTv%2FXBIL9kggkCtiqNZ9tkztMkpnq1ShbkU2mByRRsFIZhD%2FgWIfP50tzmfF3rtFJcIi%2F9gTLjMCXr%2B1bS%2Bv%2Bff8DW3HEAVH4199YP7bo5%2BOxJ3%2FOFx7F%2BnCyoa3qR%2FSOnUtXPyv37HGxn354g9j6afs%2FZNYr4USs6%2FQa%2B3NRu%2BifiXtMn54vE74R3W9XbpcyYQdV3Xv%2BS65y0%3D&fta_ind=20&fs=1)
:tongue:
Misha: Als je dat denkt dan moet je het hele topic nog maar een keer goed doorlezen :tongue:
Stijntje: allemamagies :shake:
Die meense hier lullen ook maar een einde wegge he!!
http://img213.imageshack.us/img213/8398/1053380754d80e942480.jpg
Misha: Toch leuk dat er altijd van die mensen zijn die van die nutteloze reacties posten in een serieuze discussie.
Zeker van jou Domi, jij lijkt wel constant mee te lopen met diegene die wat zinvols post.
Of zeg wat je er zelf van vind of hou je erbuiten, maar die kontelikkerij hebben we nu ook wel gezien..
servibruls
07-08-2009, 13:41
Misha: Toch leuk dat er altijd van die mensen zijn die van die nutteloze reacties posten in een serieuze discussie.
Zeker van jou Domi, jij lijkt wel constant mee te lopen met diegene die wat zinvols post.
Of zeg wat je er zelf van vind of hou je erbuiten, maar die kontelikkerij hebben we nu ook wel gezien..
Kontelikkerij?
Vind het meer iets van meningsuiting...
En een groot aantal hebben diezelfde mening dus dan krijg je vanzelf dat ze "samen" zo reageren.
Niks kontelikkerij...
evilnyntje
07-08-2009, 13:42
Kontelikkerij?
Vind het meer iets van meningsuiting...
En een groot aantal hebben diezelfde mening dus dan krijg je vanzelf dat ze "samen" zo reageren.
Niks kontelikkerij...
http://img14.imageshack.us/img14/9073/steveh.jpg
Berserker
07-08-2009, 13:50
Komt van de man in de roestbruine Polo...
Bij mij zijn er nooit ouders geweest die hebben bijgesprongen, en ik heb mooi zelf voor alles kunnen dokken. School, kleding, eten, etc.
http://www.blogcdn.com/www.tmz.com/media/2008/07/0723_andrea_mcardle_launch.jpg
It's a hard knock life?
Het enige wat Domi post, zijn quotes van andere mensen met een smilie erbij.
Dat noem ik kontelikkerij, meeloperij.. net hoe je het wil noemen..
zeg gewoon is wat jij vind in plek van alleen maar andere mensen na te praten.
Dat vind ik ook! ;)
:hug:
Jij neemt het nu een beetje van Misha over hier :rolleyes:
Mijn mening gaf ik net via de afbeelding al aan ;)
Denk maar even na, misschien snap je hem. heeft ook met jouw te maken. ;)
Voor alle duidelijkheid, dat was ik (Misha dus) .. ik zit nu bij Stijn, beetje omslachtig om telkens in en uit te loggen...
Als je het topic serieus hebt gevolgd dan kan je denk ik zo mijn reacties wel onderscheiden van die van Stijn :rolleyes:
Wat heeft 2 handen op 1 buik met een mening te maken.. zijn dat jou handen op de buik van diegene die je op dat moment quote??
De verveling slaat toe. Ik eis een plotwending!
Voor alle duidelijkheid, dat was ik (Misha dus) .. ik zit nu bij Stijn.
Dat bedoel ik dus. :D
Op naar pag 18 :rolleyes:
Berserker
07-08-2009, 15:53
Niemand die vreemd gaat of een ziekte krijgt??
Laten we Martine erbij halen:
http://soap4u2.punt.nl/upload/martine_39.jpg
En rien natuurlijk:
http://www.castingnieuws.nl/files/u_2136/GTSTmeerbloed.jpg
De verveling slaat toe. Ik eis een plotwending!
sorry, komkommertijd! Wees blij dat we geen zomerstop hebben...
Trouwens, je kan altijd nog de herhalingen teruglezen
ik eis de weder weder weder wederopstanding van breadfan, of is die niet zoals Frits van Houten al tientallen keren gestorven?... hoe dan ook, ik mis em... alleen hij kan dit nog spannend maken...
iemand trouwens nog gepolijste velgen kopen?? gekocht voor 500 euro, nu te koop voor 1750, ik heb nog een verbouwing te financieren. wie maakt me los?!
Dat bedoel ik dus. :D
Op naar pag 18 :rolleyes:
Wat bedoel je dus .. ?
ik eis de weder weder weder wederopstanding van breadfan, of is die niet zoals Frits van Houten al tientallen keren gestorven?... hoe dan ook, ik mis em... alleen hij kan dit nog spannend maken...
iemand trouwens nog gepolijste velgen kopen?? gekocht voor 500 euro, nu te koop voor 1750, ik heb nog een verbouwing te financieren. wie maakt me los?!
Neem je ze vanavond mee? Dan krijg je er 2000 voor!
als ik ga kun je ze meekrijgen voor 2500, krijg net een dikke belastingaanslag potverdikke...
(ik had mijn marktplaats inkomsten niet aangegeven :D )
servibruls
07-08-2009, 16:35
Heb wel het idee dat ik mijn jetta(ex van tieflieger(jan) voor veels te weinig weer heb verkocht..
Of hebben Jan en ik gewoon normale vraagprijzen gebruikt..?
Voor diegene die niet weten welke Jetta, gaat om een zwarte 5deurs met witte velgen, nieuwe bandenm nieuwe verlaging enz.. En dat alles voor maar €1500,- en tiptop in orde :thumbup:
Heb wel het idee dat ik mijn jetta(ex van tieflieger(jan) voor veels te weinig weer heb verkocht..
Voor diegene die niet weten welke Jetta, gaat om een zwarte 5deurs met witte velgen, nieuwe bandenm nieuwe verlaging enz.. En dat alles voor maar €1500,- en tiptop in orde :thumbup:
Niet om 't een of ander, maar ik zag m toen op Fanatics voorbij rollen en 't eerste wat ik dacht is poffertjespan.
Ik zag 'm van de rechterkant, en heel vlug.. dus ik weet niet precies hoe 't met de rest van de auto gesteld is.
En dat apparaatje had dacht ik ook 250xxx of iets dergelijks.. wil niks zeggen nee, wat weet ik .. maarja, 't gevoel ;)
servibruls
07-08-2009, 17:25
Niet om 't een of ander, maar ik zag m toen op Fanatics voorbij rollen en 't eerste wat ik dacht is poffertjespan.
Ik zag 'm van de rechterkant, en heel vlug.. dus ik weet niet precies hoe 't met de rest van de auto gesteld is.
En dat apparaatje had dacht ik ook 250xxx of iets dergelijks.. wil niks zeggen nee, wat weet ik .. maarja, 't gevoel ;)
Poffertjespan valt reuze mee..
Had idd wat kleine deukjes. Al zijn die er zo uit te halen zonder te spuiten enz..
En de kilometerstand, tja in mijn ogen was er niks mis mee.
Auto is 18 jaar. Dus 250000 delen door 18 is 13888,8 op jaar basis.
Valt dus reuze mee..
Eerst effe dit, wil niet zeggen dat kilometerstand van Misha niet klopt!!! Bedoel dit in het algemeen!!!
Heb liever een auto met 250000 op de klok en die er super uitziet dan een auto die er NIET uitziet LEES; deuken, roest, uitgeleefd interieur en een km-stand van 125000 en dan van 1986..
Oke er zijn auto's die werkelijk die kmstand hebben enz.
Maar denk dat er evenveel zijn teruggedraaid enz.
Kilometerstand zegt mij wel wat maar staar me er absoluut niet blind op!!!
op naar het guinness record meeste reacties op een topic in 24 uur:D:D
Altijd handig als je mensen kent die NAP-check kunnen doen ;)
:thumbup: ik doe mee
topic ging toch nergens over :D
:D
Proost :cheers:
http://s3.amazonaws.com/coolspotters2_development/photos/3573/GreatGuinness_profile.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3017/2954364614_f25904f6c9.jpg
servibruls
07-08-2009, 18:15
Tja, niet iedereen kent die mensen...
breadfan83
07-08-2009, 18:40
Mish, geef toe dat het wel een beetje klopt wat Domi post. Twee handen op één buik. Het maakt niet uit wat er gezegd wordt, of Stijn is 't met je eens.
En Stijn heeft volgens mij in deze bijna 20 pagina's, waarin ie best wat gepost heeft, niks zinnigs of inhoudelijks gezegd. In ieder geval niks dat met de discussie te maken heeft.
It's a hard knock life?
Wat is dat nou voor onzin? Je kunt 't geld maar één keer uitgeven, en de prioriteiten liggen dan niet direct bij de auto. :screwy:
Excuses, de baas wilde dat ik vandaag ook nog effe wat kwam doen.
(Neen, niet baas-vriendin ;) )
Maareh, moet je die ook betalen? Kun je dat doorrekenen in de winst... errr... verkoopprijs. ;)
Je hebt gewoon een normale prijs gevraagd. ;)
Het is een Jetta mk2 met gebruikte verlaging, en gebruikte velgen. Maakt niet uit hoeveel km ze maar gemaakt hebben, als je ze gemonteerd hebt zijn ze gebruikt.
Als je een nieuwe auto koopt, is ie tweedehands zodra ie op je naam staat. Dus met nog geen km op de teller, heb je de eerste paar duizend euro al kunnen afschrijven.
Beetje vreemd dat 200 euro van een nieuwe schroefset ook in de verkoopprijs van de auto wordt doorberekend als 200 euro. :screwy:
Maar wat je zegt is wel precies dat wat gebeurt. Eén persoon verhoogd zijn prijs, en steeds meer en meer mensen gaan meedoen. Die meelopers vinden nu nog wel nieuwe handelwaar, maar als over 'n jaar of twee alles al dubbel en dik verhandeld is, merken ze dat ze zichzelf in de vingers gesneden hebben, en opeens alle handelwaar pleite is, en vervangen is door allemaal zogenoemd zeldzame retro klassieke waardevolle zedzame mk2's, die ook allemaal ditto prijs moeten kosten. Et voilà, hobby ist kaput.
Jurgen Santana
07-08-2009, 18:47
Dat is nou niet bepaald moeilijk.
breadfan83
07-08-2009, 18:50
Misha=Stijn ;)
Stisha? Mijn?
Mijn Stisha.
Anyways, zullen we weer een beetje inhoud aan de discussie geven? 't Is me d'r niet om te doen volgende meeting de complete Nederlandse ambulance-dienst op visite te krijgen. Ten eerste rijden de meesten geen VW, en ten tweede moet het ook mogelijk zijn om een normale discussie te hebben, en het oneens te zijn, zonder met elkaar op de vuist te moeten.
En om nou telkens op Misha in te hameren heeft niet zo veel zin. Hij is niet de oorzaak voor wat er met de prijzen aan de hand is, hij haakt daar enkel slim op in. En hij is echt niet de enige, anders zou ik er niet eens m'n mond over open trekken...
Jurgen Santana
07-08-2009, 18:52
en 't eerste wat ik dacht is poffertjespan.
Dat was die grijze Jetta 2 met Audi wieldoppen toch :D
tiefflieger
07-08-2009, 18:53
OMG wat een nutteloze verhalen, dit is een topic wat je eigenlijk niet wil lezen maar je moet gewoon hahaha...
Laat iedereen gewoon zijn eigen ding doen en maak je niet druk over een ander, dat scheelt een hoop stress.
Zoals Servie al aangeeft ben ik zelf ook meer van de normale prijzen (op de canada Jetta na dan volgens sommigen;)) maar kan het dan ook wel weer waarderen als iemand die een auto aanbied voor laten we zeggen een rooitje meer als wat ik zou vragen hem dan nog kan verkopen ook !
En de hobby kapot maken voor anderen dat zal wel meevallen, zoals iedereen al aangeeft staat marktplaats er vol mee en die gaan echt niet met de Volksforum prijzen mee omhoog hoor, die mensen zijn alllang blij als ze van hun (voor hun) oude hok af zijn voor een beetje geld...
tiefflieger
07-08-2009, 18:56
@ Jurgen haha nee dat was niet die grijze met de Audi doppen, deze zwarte was ondanks enkele deukjes toch wel behoorlijk strakker dan die ;) , is nu van iemand van VW Speed.
breadfan83
07-08-2009, 19:04
Laat iedereen gewoon zijn eigen ding doen en maak je niet druk over een ander, dat scheelt een hoop stress.
Ik maak me druk om een hobby. Een hobby die voor mij best betaalbaar mag blijven, en ik denk dat sommige anderen daar ook geen problemen mee hebben. ;)
En de hobby kapot maken voor anderen dat zal wel meevallen, zoals iedereen al aangeeft staat marktplaats er vol mee en die gaan echt niet met de Volksforum prijzen mee omhoog hoor, die mensen zijn alllang blij als ze van hun (voor hun) oude hok af zijn voor een beetje geld...
Was dat met die BBS-velgen niet ook ooit eens het geval? En zo heel lang geleden is dat niet.
Ze werden eerst hier voor veel te veel geld aangeboden, en op MP stonden ze nog voor redelijke bedragen. De velgen van hier zijn toen blijven liggen, en die van MP werden in no time verkocht... effe later stond de hele BBS-collectie van de afgelopen weet ik hoeveel jaar voor bakken geld op het internet, en er werd van veel kanten gemopperd.
Nu, zo'n jaartje later, is het opeens doodnormaal duizenden euro's voor 'n setje BBS-en te vragen. En dat gaat dalijk 't zelfde met mk2's, let maar op.
he brood man . FF Off topic . Jou motor kap is onderweg . . Gratis en voor niks . Van friesland . Via zuid holland naar limburg . . Kijk is dat nau hobby of niet ;).
breadfan83
07-08-2009, 19:21
he brood man . FF Off topic . Jou motor kap is onderweg . . Gratis en voor niks . Van friesland . Via zuid holland naar limburg . . Kijk is dat nau hobby of niet ;).
Alberto, mijn dankbaarheid grenst aan hondsdolheid. :D
Ik zal een stempel bijzetten op je "broodje-bal-tegoed-kaart". ;)
doe maar een donatie in de forum pot Chris . Zo dat we weer verder kunnen met dit topic ;)
Nu, zo'n jaartje later, is het opeens doodnormaal duizenden euro's voor 'n setje BBS-en te vragen. En dat gaat dalijk 't zelfde met mk2's, let maar op.
Vraag en aanbod Chris, zo werk het nou eenmaal .. dan kan je zeuren en mopperen, je doet er niks aan.
Heel nobel van je om geen hoge prijzen te vragen, maar vraag gewoon wat meer en je verkoopt het wss ook wel,
en misschien was je dan nu al wel aan het rondrijden in een witte KR..
Hoge prijzen a la, maar zolang het verkocht wordt zijn het blijkbaar redelijke bedragen.. anders blijft het staan.
Ik zou nogal gek zijn om zo'n apparaat voor een rooi minder neer te zetten, dan ben je een dief van je eigen beurs.
Zeker in deze tijden, afgestudeerd.. nog geen werk.. verkoop ik het voor goed geld, of verkoop ik het niet.
btw, dat Stijn, handen en buiken verhaal is toch logisch.. 1 van je beste kameraden gaat je niet op een forum tegenspreken.
Of althans, zwart maken of iets in die aard.. Stijn gaat overigens hetzelfde te werk op autogebied als mij.. dus dubbellogisch.
Ik heb ook liever dat hij van die nutteloze reacties laat, maar goed.. hij heeft net zo goed recht om te reageren als jij en ik.
Dan erbij, als je 't topic doorleest zie je dat er zijn hier meer mensen die de handen op een andere buik hebben dan de mijne.
breadfan83
07-08-2009, 20:08
Vraag en aanbod Chris, zo werk het nou eenmaal .. dan kan je zeuren en mopperen, je doet er niks aan.
Heel nobel van je om geen hoge prijzen te vragen, maar vraag gewoon wat meer en je verkoopt het wss ook wel,
en misschien was je dan nu al wel aan het rondrijden in een witte KR..
Hoge prijzen a la, maar zolang het verkocht wordt zijn het blijkbaar redelijke bedragen.. anders blijft het staan.
Ik zou nogal gek zijn om zo'n apparaat voor een rooi minder neer te zetten, dan ben je een dief van je eigen beurs.
Zeker in deze tijden, afgestudeerd.. nog geen werk.. verkoop ik het voor goed geld, of verkoop ik het niet.
btw, dat Stijn, handen en buiken verhaal is toch logisch.. 1 van je beste kameraden gaat je niet op een forum tegenspreken.
Of althans, zwart maken of iets in die aard.. Stijn gaat overigens hetzelfde te werk op autogebied als mij.. dus dubbellogisch.
Ik heb ook liever dat hij van die nutteloze reacties laat, maar goed.. hij heeft net zo goed recht om te reageren als jij en ik.
Dan erbij, als je 't topic doorleest zie je dat er zijn hier meer mensen die de handen op een andere buik hebben dan de mijne.
Vraag en aanbod van BBS-en is volgens mij niet echt vreselijk veranderd, evenals hetzelfde verhaal bij mk2's. De prijzen zijn gewoon een stuk opgeschoven, en waar de BBS-en eerst gewoon leuke velgen zijn, hoor je d'r nu niet bij als je minstens één keer BBS-en op je auto hebt gehad. Dingen worden opgeblazen tot meer dan ze zijn, en die status van dikke piemel held die sommigen denken hiervan te krijgen maakt dat ze meer geld willen uitgeven aan iets dan het daadwerkelijk waard is.
Een mk2 is en blijft een mk2, en d'r zijn de laatste tijd niet zo vreselijk veel van die auto's door de shredder gedraaid, of liefhebbers er van bijgekomen, dat de prijs opeens met honderden, zo niet duizenden euro's tegelijk omhoog moet vliegen.
Ik geef toe dat je stom zou zijn als je de zooi voor weinig verkoopt als je d'r ook veel voor kunt krijgen. Maar als iedereen dit gaat doen, kost alles dalijk veel, en niks kost meer weinig, en dan zit je daar met je diploma zonder vaste baan met dik inkomen, en kunt je niet eens een oude Jetta betalen. De meesten die een jaar of twee geleden namelijk ook makkelijk een setje BBS-en konden kopen, kunnen dat nu opeens niet meer, met gelijkgebleven inkomen en vaste uitgaven. ;)
servibruls
07-08-2009, 22:04
Alberto, mijn dankbaarheid grenst aan hondsdolheid. :D
Ik zal een stempel bijzetten op je "broodje-bal-tegoed-kaart". ;)
Zo kan het dus ook!!! :thumbup:
Zo kan het inderdaad ook, maar dat wil niet zeggen dat 't op een andere manier slecht, verkeerd of fout is ..
breadfan83
07-08-2009, 22:27
Zo kan het inderdaad ook, maar dat wil niet zeggen dat 't op een andere manier slecht, verkeerd of fout is ..
Ik oordeel ook helemaal niet over dat soort zaken, het enige dat ik er over zeg is dat we allemaal een beetje moeten kijken wat we precies willen. Willen we dit doen omdat we autofanaten zijn, of om geld te verdienen.
Als je inderdaad zo gek bent op die auto's, en alles wat daarbij komt kijken, help je elkaar zo nu en dan eens met klussen of aan onderdelen, en maakt het niet nodeloos duur. Hou de hobby een hobby, en hou het voor iedereen toegankelijk. Ik vraag niet alles voor niks, of tegen veel te lage prijzen neer te zetten, en ik heb er ook totaal geen probleem mee als iemand ergens wat op verdient. Ik verdien zelf ook veel van het geld dat ik aan de auto's uitgeef aan het geld dat ik er aan verdien. Maar ik verdien hier eens een tientje, en daar misschien eens twee, maar het gaat nooit om honderden of duizenden euro's, en dat gevoel heb ik bij sommigen wel.
In dat geval hoor je (je in het algemeen, dus wederom niet enkel op Misha gericht) dus bij die tweede groep, bij de handelaren. En die hebben hier op het forum vind ik maar weinig te zoeken. En vind je van wel, dan betaal je net als die andere handelaren de kosten voor het adverteerdersschap. Zij verdienen aan het forum, en dragen daarom ook gewoon hun steentje er aan bij.
Wat ik dus al ontelbare keren heb gezegd, voor de handel is het voor mij echt niet interessant.
1. omdat ik 2 linkerhanden heb
2. omdat ik er geen 100den euro's op verdien, laat staan duizenden
3. ik doe het inderdaad voor de hobby en de liefhebberij
Ik zie het liefste meer auto's in de scene die bij liefhebbers terecht zijn gekomen.
Daarom knap ik ze op en verkoop ik ze door, mijn doelstelling is om kiet te spelen.
Soms lukt dit, soms niet en dan verlies je wat.. geen enkel probleem.
Maar ik tel (tot op zekere hoogte) dus wel het onderhoud erbij.. ik hoor de term Wheeler Dealer.
Kweet niet of je 't wel eens kijkt, maar 't enige wat ze daar doen is onderhoud.
Waarom zou je onderhoud er niet bij rekenen, dat zijn ook kosten om het wagentje op te knappen.
Ik moet eerlijk toegeven dat dat bij misha zo wel het geval is,
Maar goed, wss komen jullie er toch niet uit zo omdat niemand elkaar gelijk zal geven,
breadfan83
07-08-2009, 23:50
Ik moet eerlijk toegeven dat dat bij misha zo wel het geval is,
Maar goed, wss komen jullie er toch niet uit zo omdat niemand elkaar gelijk zal geven,
Ik hamer niet door op Misha, in ieder geval niet in de zin dat hij de oorzaak van 't probleem is, of zelfs 't probleem zelf... Het enige dat ik vind, is dat zijn Jetta's altijd net wat meer kosten dan de gemiddelde vergelijkbare Jetta, en hij vrolijk meedoet en inhaakt op die achterlijke prijsstijgingen.
Nogmaals, Mish is het niet schuld dat de prijzen omhoog gaan, maar doet er wel aan mee. Het is 'n feit dat je bij de verkoop over het algemeen je investeringen niet terugkrijgt, en bij Misha schijnt dit wel zo te zijn.
Als hij een onder een auto gemonteerde 200 euro schroefset in de verkoopprijs voor 200 euro kan doorberekenen noem ik dat winst maken. Die schroefset is de nieuwprijs niet meer waard, want voor die nieuwprijs krijg je die set ook... jawel, nieuw. En zo gaat dat met velgen, banden, rubbertjes, schroefjes, audio, knipperlichtjes, vertieldopjes, etc.
Een auto en alle daarbij horende onderdelen kennen zoiets als afschrijvingen. En bij veel spullen die hier de laatste tijd voorbij komen worden die niet van de prijs afgetrokken, maar er juist bij opgeteld. :screwy:
Een Jetta mk2 is niet zeldzaam, ook een nette niet, BBS-en zijn niet van goud, misschien de laag over de boutjes wel. Oude rommel is niet automatisch retro, en retro is niet automatisch duur. Verlagen is niet kostbaar, noch gecompliceerd, en geeft een auto geen meerwaarde van 1200 euro, evenals een poetsbeurt of spiegelreflex. Dingen verslijten, en niet elke kleine scheet kan 1:1 worden doorberekend in de verkoopprijs, anders ga ik ook over elk klein mankement mierenneuken als ik een nieuwe 20 jaar oude auto bij een van jullie niet-handelaartjes ga bekijken, ohoh, is dat as in de asbak? Een auto die veel km's heeft gelopen is niet altijd slecht, en een oude auto met weinig km's op de teller is niet automatisch goed. Bruin is niet duur, and there's no sex in the champaign room.
Ik begrijp je wel hoor, en je hebt ergens ook wel gelijk.. maar zolang ik geen vast inkomen heb waarvan ik goed rond kan komen ga ik mijn auto's niet weggegeven. Dat is ook dat idee achter het hoeft niet weg maar 't mag, als ik voor de centen geen gelijkwaardige auto kan maken ga ik er op achteruit, nou dan kan ik beter die auto blijven rijden, en de auto blijven verbeteren.
Op een gegeven moment is het dan wel afgelopen natuurlijk, je kan niet blijven optellen.
Ik begrijp je wel hoor, en je hebt ergens ook wel gelijk.. maar zolang ik geen vast inkomen heb waarvan ik goed rond kan komen ga ik mijn auto's niet weggegeven . . .
K.u.t . . . ik voel na 19 pagina's een soort van conclusie komen . . . best jammer eigenlijk . . . het was erg vermakelijk om te lezen . . . Breadfan zal Misha zijn reactie en zijn manier van werken ook kunnen begrijpen, want als hij geen vast inkomen heeft, zal er op de een of andere manier wel brood op de plank moeten komen . . . nu ik dit intik :D misschien heeft BROODfan wel een wit bolletje voor je over ??
Voor de rest blijft alles vraag en aanbod . . . iedereen mag vragen wat ie wil en zolang het verkocht wordt, is de prijs tot op zekere hoogte gerechtvaardigd. Ja, er zijn mensen die hier zeker in meegaan en een slaatje proberen uit te slaan. In sommige gevallen kan dit ook . . . maar om bv 3750 te vragen voor een rode Golf 2 ( staat ergens het linkje geloof ik ook van ) dan sla je volledig door . . .
Als koper zijnde bepaal je natuurlijk een prijs door te kijken naar wat je zelf kan en naar de mate waarin je iets graag wil hebben . . . Schroeven kan ik, maar lassen bv niet. Is een auto kwa bodem en dragende delen hard, dan ben ik best bereid om er meer voor te betalen . . . een auto met origineel NL kenteken is voor mij ook meer waard een zilver grijze ook . . . 3-deurs uitvoeringen ook . . . op die manier zal dit een hogere vraagprijs voor mij rechtvaardigen. € 2750 voor een Jetta is en blijft een hoop geld, maar als je puur kijkt naar afschrijving op zo'n auto weer niet . . . Als die auto na een jaar een "schop" krijgt heeft de nieuwe eigenaar € 2750 afgeschreven in 1 jaar tijd . . . ik heb een auto waar ik dit per kwartaal op afschrijf !! Kijk je dus puur naar geld, dan is de Jetta een leuke opvallende en goede auto voor weinig . . . het ligt er dus ook gewoon echt aan hoe je het bekijkt ;)
Ja goed, als je zo oppervlakkig kijkt op de manier van 'het blijft een oud volkswagentje' dan zul je nooit de waarde inzien.
Want voor de buurman, tante marie en de slager zijn het oude volkswagentjes en niet meer als 500 euro waard.
knedel16vweber
08-08-2009, 07:06
off topic: dit is wel de meest bekeken polo die er is op het forum :D
post nr 375!!! :D
Ja goed, als je zo oppervlakkig kijkt op de manier van 'het blijft een oud volkswagentje' dan zul je nooit de waarde inzien.
Want voor de buurman, tante marie en de slager zijn het oude volkswagentjes en niet meer als 500 euro waard.
Je hoopt dan toch juist dat tante Toos en slager De vries het blijven zien als oude autootjes ?! Zodat wij een leuke auto oude auto kunnen vinden, dat ie dan maar € 500 kost is leuk meegenomen . . . de hobby is toch ook een beetje zoeken naar " de krenten in de pap " ?! Juist de auto van Tante Toos kan een leuke basis voor iets zijn . . .
JettaPowerrr
08-08-2009, 10:34
Juist!
Je hoopt dan toch juist dat tante Toos en slager De vries het blijven zien als oude autootjes ?! Zodat wij een leuke auto oude auto kunnen vinden, dat ie dan maar € 500 kost is leuk meegenomen . . . de hobby is toch ook een beetje zoeken naar " de krenten in de pap " ?! Juist de auto van Tante Toos kan een leuke basis voor iets zijn . . .
Ja dat heb je goed, vaak worden die nette wagentjes door zoonlief of wie dan ook verkocht, en dan worden ze al snel wat prijziger.
Maarja, ik vind het niet erg, voor iets moois betaal ik gerust wat meer, net als dat ik ook wat meer vraag als ik iets moois verkoop.
Tip voor Chris trouwens; doe gewoon net als Misha. Een van die 500 euro's auto's kopen, Lidl schroefset eronder en dikke wielen, en verkopen maar weer. Wel ook nog even investeren in een camera natuurlijk :D. Heb je zo t geld bij elkaar om een mooie witte KR te bouwen.
Onder het motto; if you can't beat them, join them.
Potverdimme, is met bovenstaande wijze woorden de discussie eindelijk gesloten? :D
Zo kan het dus ook!!! :thumbup:
Tuurlijk kan het zo ....
Ik doe niet moeilijk over een onderdeel meer of minder ... :D
Maar je moet er geen mis bruik van maken
En die hoe die mensen werken kom je vaak snel genoeg achter
noemen zich soms ook nog "vriend'' ook :screwy:
En dan vind de woorden van GerardMkIIVR6 op Eelde op het indoor treffen nog altijd super
Ik heb met niemand problemen .... iedereen heeft problemen met mij......
een super uit spraak ,waar ik nog heel vaak aan moet denken :thumbup:
Klaas-jan
09-08-2009, 00:32
Andere advertentie (link 1e thread ) :Dikke jetta hoor :thumbup: , en een dikke prijs .
Blijkbaar (en jammer genoeg voor mij) geldt het verhaal over overgeprijsde Vwtjes niet voor alle VWs. Ik heb mijn 1984-er belastingvrije Polo Classic in perfecte staat voor net 950 euri verkocht. Meer kreeg ik er gewoon niet voor.
Als ik nu kijk staan er Jettas op MP in dezelfde staat met vergelijkbare Km-standen voor 2,5 keer zo veel. Alleen maar omdat de belastingvrij zijn en een Jetta zijn. Maar het is echt niet zo dat de Polo's (86c) voor de bedragen van de Jetta's/Golfjes te koop staan. Ik heb bij de verkoop het nog hierover met de verkoper gehad. Stond er Jetta op de klep dan was die bak makkelijk het dubbele waard. Voor hem ook de reden om een Polo te kopen.
Kijk ik nu naar Franse wagens van rond de 25 jaar die eigenlijk de 'oude lullen bakken' (lees: wagens met kont) zijn, dan zijn ze niet te krijgen omdat ze op de sloop liggen. Of als iemand ze niet sloopt krijg je er max 500 euri voor. Mooi voorbeeld is de R9 of R11, die dingen kosten helemaal niets. Dit terwijl ze vergelijkbaar zijn met de Jetta's.
Wat ik wil zeggen is dat Vraag en aanbod relatief is. De VW hobby is alleen maar zo duur omdat het gewild is. In de Franse auto 'scene' zijn er geen Wortersee-achtige evenementen omdat er niet zoveel liefhebbers zijn. En dat zie je terug in de prijzen. Terwijl je voor een R11 echt niet voor 150 euri een schroefset krijgt.
martiepartie
09-08-2009, 18:24
je hebt wel gelijk, het zijn vooral de VW's waarbij de prijs zo hard stijgt. De Opels zijn meestal door en door verrot of ge-exporteerd, de Rano's zijn vanwege het uiterlijk niet gewild, bij Citroen hadden ze in de jaren '80 en '90 ook een designdipje, en Peugeot had niet echt een courante kontmobiel. Tja, over Italiaanse wagens uit de jaren '80 hoef ik het niet eens te hebben. Dan hou je idd. alleen de jetta over :D:D
het zijn niet voor jan lul VW's....
het leuke aan VW is dat ze redelijk lang netjes blijven,relatief goedkoop zijn in onderhoud en er veel leuke shizzle voor te krijgen is. als ik alleen al naga dat op een mercedes van nog geen tien jaar oud meer roest heeft als de gemiddelde belastingvrije VW:screwy:
.... and on that bombshell...
jettaracing
09-08-2009, 22:08
Mooi voorbeeld is de R9 of R11, die dingen kosten helemaal niets. Dit terwijl ze vergelijkbaar zijn met de Jetta's.
.
Jij vergelijkt een r9 of 11 met een jetta ........ :shake:
JettaPowerrr
10-08-2009, 09:09
Och zo'n Renooit 9 en dan met R5 Turbo-blokje.....is ook wel lachuh hoor! :D
Maar dan toch liever een Jetta, toch wel een stukkie degelijker!
off topic! ik wil misha en broodbakker weer aan het woord, dat was veeeeuuuul spannender...
de aorta loopt nog!
http://neatorama.cachefly.net/images/2006-11/domino-day.jpg
je hebt wel gelijk, het zijn vooral de VW's waarbij de prijs zo hard stijgt. De Opels zijn meestal door en door verrot of ge-exporteerd, de Rano's zijn vanwege het uiterlijk niet gewild, bij Citroen hadden ze in de jaren '80 en '90 ook een designdipje, en Peugeot had niet echt een courante kontmobiel. Tja, over Italiaanse wagens uit de jaren '80 hoef ik het niet eens te hebben. Dan hou je idd. alleen de jetta over :D:D
En de BMW E30 :)
voor een E30 betaal je je ook 3 keer scheel..
als t gewild is/wordt moet je er voor betalen..
helaas wil geen mens een derby hebben
kijk bijvoorbeeld een naar een Toyota AE86 / trueno is ook maar een simpele roestbak uit de tachtiger jaren maar voor een nette betaal je al gauw 7500E en de verotten gaan ook voor dik 3000E over de toonbank..
wees blij dat je golf rijd
even met modder (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=57686) gooien :D
ook behoorlijk aan de prijs volgens mijn idee ;)
omdat ik hier ook met modder (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=762629#post762629) gooi :D
breadfan83
10-08-2009, 19:50
even met modder (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=57686) gooien :D
:iamwithst
setje rm's kost tegenwoordig ook 1000 euro, dus zo raar vind ik de prijs dan niet.
de prijs van rm's daarentegen vind ik wel raar... (het zijn geen rs-en!)
dan verkoop je die velgen los..
magoed ik denk dat ie een bod van 800 euro zonder de velgen ook wel accepteerd dus dan is de prijs al een stuk minder raar..
zoon nette golf is het nou ook weer niet.
precies, los verkopen is meestal betere handel (uhh hobby! :D). een projectauto terugbouwen naar origineel en de speciale delen los verkopen (uiteraard met verlies. want wat het heeft gekost, mag het niet weer opleveren :D).
moet misha nageven dat hij het wat dat betreft keurig doet om alles in zn geheel te verkopen voor een hele nette prijs.
helaas wil geen mens een derby hebben
Ook daar zijn uitzonderingen in: begin dit jaar juist eentje aangeschaft :D
martiepartie
11-08-2009, 08:30
vast niet voor een prijs met 3 nullen, da's dan weer relaxed dat niet iedereen een derby wil hebben.
vwleusden
11-08-2009, 09:38
vast niet voor een prijs met 3 nullen, da's dan weer relaxed dat niet iedereen een derby wil hebben.
Met 2 nullen achter de komma is dat best makkelijk :D
martiepartie
11-08-2009, 09:47
ja, en 3 nullen is helemaal nix :screwy:
:rolleyes: :D
die van mij heeft helaas wel 3 nullen moeten kosten.. en dat was al 5 jaar geleden.
(die achter de comma niet meegerekend)
Polo/Derby 1 zal waarschijnlijk ook nooit een echte klassieker worden,
zoals de Golf/Jetta 1 wel is of begint te worden.
gelukkig niet...
moet ik straks ook dik geld voor mijn onderdeeltjes gaan betalen...
omdat ik hier ook met modder (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=762629#post762629) gooi :DEven inhaken (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=58427)
Het moet niet gekker worden! :screwy: :giggle:
breadfan83
13-08-2009, 13:10
Even inhaken (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=58427)
Het moet niet gekker worden! :screwy: :giggle:
Volgens mij zit daar nog een "orzeneele" Nederlandse gti uit 1983 aan vast. :D
Enne, anders zijn mijn velgen ook eventueel te koop, met banden van Nankang. Fondmetal eendeling setje in redelijke staat, 1.400 euro, vriendenprijsje voor de medehandela... errrrr... forummers.
Pedaalemmer
13-08-2009, 13:10
Wat me wel opvalt is dat nieuwere auto's echt een flink stuk goedkoper zijn geworden..terwijl hier de oudere duurder worden..
Velgen staan inderdaad ook regelmatig voor prijzen te koop die of nieuwprijzen overstijgen of er dicht tegenaan schurken..
als linkje zou je dan eigenlijk de hele categorie banden en velgen moeten linken..
setje gebruikte HTN's voor de nieuwprijs, staal met winterbanden (in de zomer) voor 200E en zo gaat het maar door.. alsof het allemaal goud is..
velgen moet je lekker op marktplaats of ebay kopen en op volksforum verkopen als je naar de prijzen kijkt.
oh en uiteraard zijn de prijzen bespreekbaar, of eh prijs verplicht dus ik zet er maar wat neer.. maar 5 jaar geleden was het nog 100E voor medeforummers en 200 voor marktplaats, nu ist andersom.
We hebben namelijk andere velgen op het oog.
en die kosten ...1150 euro :D
setje stoelen (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=58458) worden ook duur ....gaat volgens Chris om een setje Retro stoelen :D
en maar gek vinden dat alles zo lang te koop staat en er zoveel geupt moet worden..
mik dan je vraagprijs omlaag en je bent t zo kwijt en je hoeft je advertentie niet 100x te uppen..
daarover gesproken zal ik ook eens mijn verkooptopics uppen en in prijs verlagen. :-)
breadfan83
13-08-2009, 14:48
Berendd, dat is 't niet.
Bij mij zijn de prijzen ook altijd behoorlijk wat lager geweest dan bij de meeste anderen hier op het forum, maar dan kom je de rommel niet kwijt.
Als je rommel echter vreselijk overprijst, is het geen rommel meer, maar weet ik wat voor iets bijzonders dat iedereen wil hebben.
Natuurlijk heb ook ik wat dingen te koop staan waarvan de prijs best wat omlaag zou kunnen, zoals de onderdelen van die KR die hier in het rek ligt. Ik heb er nu totaal niks aan, maar er zijn wel plannen met dat blok, voor wanneer het geld er eindelijk voor bij elkaar is. Tot die tijd mag het natuurlijk weg tegen de juiste prijs, zodat ik me alvast wat anders voor de Golf kan kopen, blijft het spul echter liggen, hoef ik me tegen de tijd dat er geld is geen nieuw blok meer te regelen, en kan ik met het reserve blok gelijk aan de slag.
Maar over het algemeen staat alles redelijk normaal geprijsd, en dan nog zijn het allemaal bespreekbare vraagprijzen, en de zooi gaat niet weg. Denk dat 't gewoon niet duur genoeg is om wat te kunnen zijn ofzo. :screwy:
prijzen lager dan anderen op t forum hoeft nog niet te betekenen dat het lage prijzen zijn.
als je van je zooi af moet moet je er een lage prijs op zetten en als je dat niet doet blijf je er gewoon lang mee zitten tot je net die gek treft die het zoekt of die niet verder zoekt.
momenteel verkoopt trouwens helemaal niks meer, vakantiegeld zal al wel weer op zijn bij de meesten (ehm bij mij ieg wel, en ik moet nog op vakantie)
martiepartie
13-08-2009, 15:46
Berendd, dat is 't niet.
Bij mij zijn de prijzen ook altijd behoorlijk wat lager geweest dan bij de meeste anderen hier op het forum, maar dan kom je de rommel niet kwijt.
Als je rommel echter vreselijk overprijst, is het geen rommel meer, maar weet ik wat voor iets bijzonders dat iedereen wil hebben.
Natuurlijk heb ook ik wat dingen te koop staan waarvan de prijs best wat omlaag zou kunnen, zoals de onderdelen van die KR die hier in het rek ligt. Ik heb er nu totaal niks aan, maar er zijn wel plannen met dat blok, voor wanneer het geld er eindelijk voor bij elkaar is. Tot die tijd mag het natuurlijk weg tegen de juiste prijs, zodat ik me alvast wat anders voor de Golf kan kopen, blijft het spul echter liggen, hoef ik me tegen de tijd dat er geld is geen nieuw blok meer te regelen, en kan ik met het reserve blok gelijk aan de slag.
Maar over het algemeen staat alles redelijk normaal geprijsd, en dan nog zijn het allemaal bespreekbare vraagprijzen, en de zooi gaat niet weg. Denk dat 't gewoon niet duur genoeg is om wat te kunnen zijn ofzo. :screwy:
Dit is net zo irritant, je roept dit nu al voor de 3e keer;
" Ik heb altijd lagere prijzen dan de rest, behalve als ik spullen te koop zet waar ik eigenlijk niet vanaf wil " ..
Zet het dan NIET te koop.. Net alsof zo'n drogreden je wel veroorloofd om hogere prijzen te vragen :rolleyes:
martiepartie
13-08-2009, 15:47
setje stoelen (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=58458) worden ook duur ....gaat volgens Chris om een setje Retro stoelen :D
50,- valt best mee voor een zeer net interieur ;) . Is alsnog de vraag of het ook echt zeer netjes is... Je zal maar een uitgeleefd interieur hebben, dan heb je voor 5 tientjes weer een frisse binnenkant.
breadfan83
13-08-2009, 16:47
Dit is net zo irritant, je roept dit nu al voor de 3e keer;
" Ik heb altijd lagere prijzen dan de rest, behalve als ik spullen te koop zet waar ik eigenlijk niet vanaf wil " ..
Zet het dan NIET te koop.. Net alsof zo'n drogreden je wel veroorloofd om hogere prijzen te vragen :rolleyes:
Als ik dus zeg dat iets niet weg hoeft, hoeft het ook echt niet weg. Het ligt me niet in de weg, en ik heb het nog nodig, alleen niet per direct. De prijs die ik vraag is de prijs die ik betaald heb, en het gaat me niet om winst te maken.
Het is alleen zo dat ik nu een KR in de Golf heb liggen, en een KR in het rek. Om met dat reserve blok te doen wat ik er mee wil doen, moet ik nog doorsparen, maar tegelijkertijd heb ik voor de Golf om deze rijdend te krijgen met het huidige blok, nog onderdelen nodig.
Als iemand dan dezelfde prijs ervoor wil geven die ik ervoor gegeven heb, mag het spul weg, en steek ik de centen in het rijdend maken van mijn auto. Wil niemand het ervoor geven, blijft het blok liggen tot ik er geld genoeg voor heb, en wacht de Golf nog maar een maandje langer voor de apk.
Ik maak dus geen ene cent winst op die spullen die "niet weg hoeven", in tegenstelling tot diegenen die auto's te koop zetten tegen eenveelvoud van het geld dat ze er zelf ingestoken hebben, puur omdat "ie niet weg hoeft".
Mijn prijzen blijven reëel, alleen niet zo laag als de prijzen die ik voor de onderdelen vraag die ik niet meer nodig heb.
50,- valt best mee voor een zeer net interieur ;) . Is alsnog de vraag of het ook echt zeer netjes is... Je zal maar een uitgeleefd interieur hebben, dan heb je voor 5 tientjes weer een frisse binnenkant.
De post is veranderd lieve schat, er stond eerst 100 euro, en nu is dat opeens, enkele minuten later, naar 50 euro gegooid.
Laat dus wederom HEEEEEL duidelijk zien dat mensen totaal geen benul hebben van wat ze voor de rotzooi moeten vragen, en maar met achterlijk hoge prijzen beginnen. Met een vraagprijs van 50 euro komt ie ook nog makkelijk aan zijn trekken, maar had iemand zijn eerste vraagprijs van 100 euro goed gevonden, had ie effe lekker snel winst gemaakt op 'n mede-forummer.
En dat is waar het nu al de hele tijd om gaat. Mijn GTI interieur gaat voor nop naar een ander forum-lid, puur omdat ie me een ritje bespaart voor een onderdeel dat ik wil. Een onderdeel dat ik op mijn beurt ook weer gratis krijg van een andere forummer.
Maar ach, als we net zo makkelijk 100 euro over de rug van een ander kunnen maken, waarom niet hè. En krijgen we het geld niet, flikkeren we de zooi gewoon over twee jaar in de kliko. ;)
Als ik dus zeg dat iets niet weg hoeft, hoeft het ook echt niet weg. Het ligt me niet in de weg, en ik heb het nog nodig, alleen niet per direct. De prijs die ik vraag is de prijs die ik betaald heb, en het gaat me niet om winst te maken.
Dat klinkt bekend in de oren ..
jetta mk1 '82
13-08-2009, 17:02
Mijn GTI interieur gaat voor nop naar een ander forum-lid, puur omdat ie me een ritje bespaart voor een onderdeel dat ik wil. Een onderdeel dat ik op mijn beurt ook weer gratis krijg van een andere forummer
vergeet het gratis vervoer niet he, door weer een andere forummer :D !
gr. Martijn
breadfan83
13-08-2009, 17:15
Dat klinkt bekend in de oren ..
Hoeveel van die motorblokken die ik nog nodig heb, heb ik de laatste tijd verkocht? En hoeveel auto's die niet weg hoeven heb jij onderhand verpatst tegen behoorlijk hoge prijzen?
Ik heb er eentje gekocht, en voor dezelfde prijs staat ie te koop, en over een tijdje komt een exact hetzelfde blok weer terug als het verkocht zou worden, hoe dan ook. Dat betekent dat het niet weg hoeft: ik heb het nog nodig, alleen kan ik er nu direct niks mee.
Dan zijn we benieuwd naar het volgende "Misha's donkerrode Jetta mk2 Coupe project topic", want die hoefde ook niet weg. ;)
Het KR blok, waar het nu opeens om lijkt te gaan, heeft me 500 euro gekost. Het subframe dat erbij zat was compleet rot, en heb ik dus erbij moeten kopen. De homo's van de aandrijfassen waren op, dus ook die moest ik er nog eens bij kopen. De waterpomp was zo goed als overleden, en is naderhand bijgekocht, evenals het gebarsten kleppendeksel, en wat andere onderdelen die niet goed (genoeg) waren. De prijzen die ik voor die onderdelen vraag zijn gelijk aan of lager dan de bedragen die ik er voor betaald heb, en gelijk aan of lager dan de bedragen die worden gevraagd voor dezelfde onderdelen als ik ze over een tijdje moet gaan terugkopen, enkel in verhouding hoger dan de prijzen die ik voor de rest van de spullen vraag die ik te koop heb staan.
Als je wilt kun je eens door m'n verkooptopic bladeren, zie link in de sig, dan zie je wat ik voor de zooi vraag, en dan zie je ook dat er geen overdreven bedragen tussen staan, en dan zijn het zelfs nog bespreekbare vraagprijzen! Ik zeg niet dat iets niet weg hoeft om de prijs op te drijven, anders zou ik het ook wel in het verkooptopic zetten.
breadfan83
13-08-2009, 17:19
vergeet het gratis vervoer niet he, door weer een andere forummer :D !
gr. Martijn
Excuses Martijn, uw daden benne groot. :hug:
Ha,.
Hobby-ist: Je hebt iets over ( een motorblok ) of wilt eens wat anders ( auto ) en je doet dat van de hand.
Handelaar: Je ruikt geld, en je wilt graag verdienen aan hetgeen je bezit. Liefst meer, maar minimaal hetzelfde geld voor je spullen krijgen dan je er zelf voor betaald hebt.
Daartussen ( hobbyist vs handelaar ) is een groot, heel groot schemergebied!
Allebei liefhebber,.. de een houd het meest van z'n hobby, de ander het meest van z'n centjes.
Met andere woorden:
Je bent een dief van je eigen portomonaie als je die velgen niet minimaal tegen de hoofdprijs te koop zet. -> Handelaar. -> Misha (met bovenstaande quote).
Doe daar ook vooral niet moeilijk over. Het is geen schande.
Trouwens:
Aan de andere kant, werkt het met kopers ook zo:
Hobbyist: Als wat ie d'r voor vraagt, redelijk is, ga ik niet enorm lopen afdingen.
Handelaar: Graag voor een dubbeltje op de eerste rang: De helft van de vraagprijs komt eerst. (liefst nog minder).
Een slimme hobby-ist met enig verstand gaat dus niet eens in op een absurde vraagprijs; Jammer dan, volgende keer beter.
Terwijl de handelaar gewoon een fractie biedt of elders voor een prikkie inkoopt en hetzelfde spul voor een nog absurdere prijs aanbied (en verkoopt).
De grootste loser is natuurlijk de hobbyist die de absurde prijs betaald en het spul als de rage voorbij is aan de straatstenen niet meer kwijt raakt.
De grootste winnaar is de handelaar die goedkoop inkoopt en met de minste moeite weer duur verkoopt.
De normale hobbyist / liefhebber zit er tussen in: Hij ondervind alleen maar hinder van de belachelijk hoge (vraag)prijzen van courante en minder courante zaken: hij wordt er zelf niet beter van, en als hij dan eens iets nodig heeft, kan het alleen tegen belachelijke prijzen. Maar ach: That's life! en daar vullen we deze discussie weer mee aan :)
mooi gezegd sjampoo.
ik hou het korter: ik probeer mijn items met winst te verkopen, S-O W-H-A-T??? Anders kan ik ophouden met mijn hobby, want dan is er simpelweg geen geld voor. Noem mij dan maar een handelaar, het is wel noodzaak om door te kunnen gaan met de hobby. Misschien egoistisch, maar als daarmee onderdelen voor jou te duur worden, dan heb je gewoon PECH! Koop je ze lekker niet. Als ik ze niet verkoop omdat het inderdaad te duur is dan zakt de prijs vanzelf. Of niet, het hóeft immers niet weg... :D:D:D
We will keep this fire burning,...
VW_Mannetje
13-08-2009, 20:51
Ik zal mijn setje HTN´s echt niet voor de nieuwprijs of hoofdprijs verkopen....
Lijkt wel of het geld bij iedereen op is, want de mensen geven echt niet veel geld meer uit voor een setje velgen...... (toch ook weer een beetje dubbeltje-eerste rang verhaal)...
mooi gezegd sjampoo.
ik hou het korter: ik probeer mijn items met winst te verkopen, S-O W-H-A-T???
Niks mis mee inderdaad. Zoals ik al zei: je hoeft je d'r echt niet voor te schamen. Als ik het te duur vind, koop ik t gewoon niet.
Ik zeg soms echter ook: Liever duur dan niet te koop.
mooi gezegd sjampoo.
ik hou het korter: ik probeer mijn items met winst te verkopen, S-O W-H-A-T??? Anders kan ik ophouden met mijn hobby, want dan is er simpelweg geen geld voor. Noem mij dan maar een handelaar, het is wel noodzaak om door te kunnen gaan met de hobby. Misschien egoistisch, maar als daarmee onderdelen voor jou te duur worden, dan heb je gewoon PECH! Koop je ze lekker niet. Als ik ze niet verkoop omdat het inderdaad te duur is dan zakt de prijs vanzelf. Of niet, het hóeft immers niet weg... :D:D:D
We will keep this fire burning,...
:cheers:
Lijkt wel of het geld bij iedereen op is, want de mensen geven echt niet veel geld meer uit voor een setje velgen...... (toch ook weer een beetje dubbeltje-eerste rang verhaal)...
onzin naar mijn mening dat mensen geen geld willen uitgeven.
ik kan mijn e30's echt zo kwijt voor een leuke prijs. Als de set het waard is wordt het er echt wel voor betaald.
@ sjampoo. me er voor schamen is wel het laatste dat ik zou doen, 'trots' komt dichter in de buurt. :D Schamen doe ik pas als ik iets met flink verlies moet verkopen... :D
ik vind deze discussie leuk trouwens, zolang het sfeertje een beetje lean-back blijft en er ruimte voor ieders mening is. Lang geleden dat er zo'n gezonde discussie was. Het onderwerp is -wat mij betreft- nu echter wel besproken, maar we zullen zien welke reacties er volgen.
waarom staat het dan wel voor de nieuwprijs te koop?
HTN velgje kost een ruime 400 nieuw, setje van vier dus 1600E
de jouwe staan voor zo uit mijn hoofd 1750E te koop en ja dan krijg je er een paar 2de hands banden bij. :rolleyes:
dat is naar mijn idee nieuwprijs. ;)
2de hands prijs is een euro of 1000 maximaal gewoon omdat het htn's zijn, als het bbs e30 was geweest was er al lang een duitser langsgekomen die er 1500 voor had neergelegd. :cool:
VW_Mannetje
14-08-2009, 09:12
waarom staat het dan wel voor de nieuwprijs te koop?
HTN velgje kost een ruime 400 nieuw, setje van vier dus 1600E
de jouwe staan voor zo uit mijn hoofd 1750E te koop en ja dan krijg je er een paar 2de hands banden bij. :rolleyes:
dat is naar mijn idee nieuwprijs. ;)
2de hands prijs is een euro of 1000 maximaal gewoon omdat het htn's zijn, als het bbs e30 was geweest was er al lang een duitser langsgekomen die er 1500 voor had neergelegd. :cool:
Als je na gaat dat ik voor de set totaal een ruime 2000 euro heb betaald, vind ik het echt geen gekke prijs.
Als ik ze voor 1000 euro te koop zet, geef ik ze weg...... dan kan ik ze net zo goed zelf wel houden.
Zoek maar eens een setje in NL, tis een stuk moeilijker zoeken dan bv voor een setje BBSen die meestal vanaf een eurootje of 1500 te koop staan...
En ze kopen toch ook liever een setje BBSen ' om erbij te horen' dan een setje HTN's...
Ik zal ook totaal niet op de velgen verdienen, maar dat is logisch.
En de prijs is een vraagprijs, dus onderhandelbaar.
dat je er 2000 voor betaald heb wil ik best geloven..
maar voor 1750 zou ik nieuwen kopen, dan heb je de maat die je wil, de kleuren en ook de banden die je zelf wil..
als je bereid bent 1750 voor velgen uit te geven dan wil je die 250 er nog wel bijleggen om nieuwen te kopen..
en HTN is geen BBS ook qua kwaliteit bij lange na niet.
is gewoon geen slimme investering geweest inderdaad, maar dat is dus de benadering van een handelaar. Enige wat ik zeg is dat ze voor bijna nieuwprijs te koop staan en dat 1000E een reelere prijs is.
breadfan83
14-08-2009, 09:44
:cheers:
En ik dacht dat jij nu al behoorlijk wat pagina's bezig was mensen te overtuigen van het feit dat jij "echt geen winst" maakt... :confused:
Als ie geen winst heeft gemaakt op die rode heeft ie toch echt wel wat fout gedaan imo. Zit 1,5 k tussen aankoop en verkoop :D
Dat je iets voor een hoge prijs wil verkopen wil niet meteen zeggen dat je er winst op maakt ..
Pedaalemmer
14-08-2009, 13:22
Laten we gewoon ff doorgaan met voorbeelden: klik (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=58486)
vwleusden
14-08-2009, 13:27
Veel te veel geld voor zo'n auto. leg er 6500euro bij en je hebt een 16V ITB ;)
Beetlefreak
14-08-2009, 13:46
Veel te veel geld voor zo'n auto. leg er 6500euro bij en je hebt een 16V ITB ;)
Over te veel geld gesproken :tongue:
Dat je iets voor een hoge prijs wil verkopen wil niet meteen zeggen dat je er winst op maakt ..
maar als iemand anders hoge prijzen vraagt, dan ben je der als eerste bij om te zeggen dat zij wel allemaal veel winst willen maken, anders doe je zo een topic niet open
Laten we gewoon ff doorgaan met voorbeelden: klik (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=58486)
Of deze:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=54506&highlight=usa+golf
En dat is dan weer onzin.
iemand een bod op mn scirocco? :D
dan ook de 'koopjes' plaatsen (iemand nog poen voor de hobby nodig?)
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//auto-diversen.marktplaats.nl/onderdelen-banden-en-velgen/271248613-bbs-rs-velgen-met-banden.html
Als je na gaat dat ik voor de set totaal een ruime 2000 euro heb betaald, vind ik het echt geen gekke prijs.
Als ik ze voor 1000 euro te koop zet, geef ik ze weg...... dan kan ik ze net zo goed zelf wel houden.
Woepsie,. was het maar zo makkelijk als handelen in computeronderdelen (zoals videokaarten):
Nieuw, in de winkel, met garantie en bonnetje: prijs 90% van de adviesprijs
Zodra je de deur uit loopt, in het doosje, met garantie en bonnetje: 70% van de aankoopprijs
1 maand oud: 50% van de aankoopprijs
1 jaar oud: 25 euro per onderdeel
4 jaar oud: grabbelton
0-0
Andere optiek:
Setje koni schokdempers, nieuw. in de winkel: 100%
Zelfde setje, ongemonteerd, nieuw in de doos, maar niet in de winkel: 75%
Zelfde setje, 1 keer gemonteerd, niet/nauwelijk mee gereden 60%
Daarna: wat de gek er voor geeft.
Zodra je het spul niet meer NIEUW in de winkel, met garantie, kunt kopen, gaat er een andere marktwerking uit. Nieuw, met garantie, precies zoals jij het wilt, is niet meer mogelijk, en daarmee kán de prijs gaan stijgen. (BBS)
Maar dat hoeft niet: Als het niet meer nieuw te koop is, is daar meestal een reden voor: Markt is niet groot genoeg, verzadigd, betere versie, niet courant etc.
breadfan83
14-08-2009, 14:55
Hij zegt wel 'n keer of tien dat ie Oldscool is en Oldscool onderdelen heeft, dus dat zal ook wel anderhalve mille waar zijn. :thumbup:
breadfan83
14-08-2009, 14:56
Of deze:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=54506&highlight=usa+golf
En die is dan weer retro... kost wat, dat retro, maar dan heb je ook wat.
Geen flauw idee wat je dan in vredesnaam hebt, maar die verkoper noemde 't retro, dus dat zegt wel genoeg lijkt me zo. :screwy:
breadfan83
14-08-2009, 14:58
maar als iemand anders hoge prijzen vraagt, dan ben je der als eerste bij om te zeggen dat zij wel allemaal veel winst willen maken, anders doe je zo een topic niet open
Als iedereen het namelijk opeens gaat doen, gaan alle prijzen omhoog, en dan is het winst maken opeens weer te moeilijk geworden. ;)
Misha, je maakt winst, en verkoopt auto's voor simpelweg te veel geld. Het ene moment zeg je dat je geen winst maakt, misschien net 'n paar euro, en dan vind je weer dat het doodnormaal is dat je bakken winst maakt op die dertien uit een dozijn auto's, omdat je er daar weer eentje mee hebt gered.
richard-polo
14-08-2009, 15:03
Over te veel geld gesproken :tongue:
Als iedereen het namelijk opeens gaat doen, gaan alle prijzen omhoog, en dan is het winst maken opeens weer te moeilijk geworden. ;)
zo is het ook
als 1 persoon veel vraagt, dan gaat de rest automatisch ook wat meer vragen
stel dat je iets al lang hebt liggen wat je ooit gekocht hebt tegen lage prijs, dan zal enkel een achterlijke dat terug goedkoop weg doen
voorbeeld: jaren geleden kocht ik rallye front voor in mijn golf 2 (heb 200 euro betaald voor 2 perfecte koplampen + ijzeren voorfront + originele grill)
heb het toen na half jaar verkocht voor 300 euro (wat toen eigenlijk nog belachelijk weinig was)
stel dat ik het toen niet verkocht had en nu nog had liggen, dan zou ik het nu eerlijk gezegd nietmeer wegdoen voor 200-300 euro. dan zou ik 600 euro of zo vragen gelijk iedereen tegenwoordig doet
als ik zelf iets zoek, moet ik tegenwoordig ook onnozele prijzen betalen
heerlijk, the story continuous...
Lennart nog een biertje?
-oldschool sportstuur chroom/zwart met Wolfsburg logo claxondop
originele aanwezig
http://www.volksforum.com/albums/files/2/0/4/9/8/markplaats3_original.jpg
is z'n stuur retro ??? die heb ik ook nog wel liggen
ff mijn onderdeelen topic aanpassen :cool:
dan ook de 'koopjes' plaatsen (iemand nog poen voor de hobby nodig?)
BBS 003 (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//auto-diversen.marktplaats.nl/onderdelen-banden-en-velgen/271248613-bbs-rs-velgen-met-banden.html)
is niet duur Sander ...kosten ze bij jou :D
breadfan83
14-08-2009, 15:41
zo is het ook
als 1 persoon veel vraagt, dan gaat de rest automatisch ook wat meer vragen
stel dat je iets al lang hebt liggen wat je ooit gekocht hebt tegen lage prijs, dan zal enkel een achterlijke dat terug goedkoop weg doen
voorbeeld: jaren geleden kocht ik rallye front voor in mijn golf 2 (heb 200 euro betaald voor 2 perfecte koplampen + ijzeren voorfront + originele grill)
heb het toen na half jaar verkocht voor 300 euro (wat toen eigenlijk nog belachelijk weinig was)
stel dat ik het toen niet verkocht had en nu nog had liggen, dan zou ik het nu eerlijk gezegd nietmeer wegdoen voor 200-300 euro. dan zou ik 600 euro of zo vragen gelijk iedereen tegenwoordig doet
als ik zelf iets zoek, moet ik tegenwoordig ook onnozele prijzen betalen
Daar gaan jaren overheen, en de prijzen stijgen overal. Over de jaren heen sneuvelen er ook hier en daar wat van die grilletjes, of gaan ze met auto en al de pers in op de sloop.
Het is dus niet vreemd dat die dingen in prijs wat omhoog gaan.
Als jij echter vandaag die grille koopt voor 200 euro en volgende week te koop zet voor 600 noemt men dat handelen. Heb je het spul jaren liggen, en gaat de prijs geleidelijk aan omhoog, zie (zelfs) ik daar geen probleem in. ;)
het hangt der allemaal vanaf hoe je het bekijkt he
stel dat je iets koopt voor 50 euro (wat normaal overal 200 euro kost) en je verkoopt het onmiddellijk nadien aan 150 euro (dus onder de normale prijs nog)
dan zal de ene het zien als een gunst omdat er iets verkocht wordt lager dan die 200 euro wat de meeste vragen
maar de andere (die gezien heeft dat men het slechts voor 50 euro heeft gekocht) is lastig dat hij te laat was voor dat koopje, die ziet het als handel (uit jaloezie denkt me dan zo he)
het hangt der allemaal vanaf hoe je het bekijkt he
stel dat je iets koopt voor 50 euro (wat normaal overal 200 euro kost) en je verkoopt het onmiddellijk nadien aan 150 euro (dus onder de normale prijs nog)
dan zal de ene het zien als een gunst omdat er iets verkocht wordt lager dan die 200 euro wat de meeste vragen
maar de andere (die gezien heeft dat men het slechts voor 50 euro heeft gekocht) is lastig dat hij te laat was voor dat koopje, die ziet het als handel (uit jaloezie denkt me dan zo he)
:goodpost:
iemand nog belang bij een 'oldschool' radio?? heb er denk ik nog wel tien liggen op de zaak....waarom in de vrede is een radio/cassette-speler oldschool?? het is gewoon ouwe meuk........
breadfan83
15-08-2009, 11:17
iemand nog belang bij een 'oldschool' radio?? heb er denk ik nog wel tien liggen op de zaak....waarom in de vrede is een radio/cassette-speler oldschool?? het is gewoon ouwe meuk........
Kan me ook nog herinneren dat we hier een tijd geleden, jaartje ofzo, een hele doos van die dingen in het Gratis forum hadden staan. Niemand die de rommel wilde hebben, van origineel VAG tot weet ik wat voor raar merk, allemaal oud en werkend.
Enige tijd ervoor heb ik nog twee Gamma of Alpha radio's gekocht (de prijs maakte het niet echt belangrijk op te letten wat ik nou precies kocht :D ), voor 5 euro per stuk, beide werkend en in nette staat. En bij die 5 euro zaten de verzendkosten al inbegrepen. ;)
Maareh, als iemand ze wil overnemen nu, anno 2009, nu ze opeens vreselijk zeldzaam beginnen te worden, geef maar een gil. Prijs komen we wel over uit, maar het is geen koopje en ze hoeven niet weg, het vreet geen brood en vangt geen stof... ze zijn immers retro als poep, en de kenner weet wat ze waard zijn!
Johanva1
15-08-2009, 11:40
Votex console voor weinig (http://link.marktplaats.nl/271530193)
Om dan ook maar eens een link te plaatsen naar artikels die toch wel een normale prijs hebben :thumbup:
Voor de rest is deze discussie leuk om te volgen. :thumbup:
breadfan83
15-08-2009, 11:43
Votex console voor weinig (http://link.marktplaats.nl/271530193)
Om dan ook maar eens een link te plaatsen naar artikels die toch wel een normale prijs hebben :thumbup:
Voor de rest is deze discussie leuk om te volgen. :thumbup:
Ik zou hem van opzij of dichterbij moeten zien om het zeker te weten, maar deze ziet er uit naar namaak...
binnenkort ook weer te koop aan veel te dure prijs :D
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=58554
grow up.. :green:
jij bent zo een topic begonnen he. al de betrokken mensen (waarvan advertenties gepost zijn) hadden moeten lachen toen
nu wordt er iets voor de grap gepost over jezelf en dan kun je er niet tegen :headshot:
Ik kan d'r best tegen hoor, maar d'r is volgens mij al genoeg gejankt over hoge prijzen en ik heb mijns inziens al bewezen dat ik zo gek nog niet ben. Nu heb ik een nieuwe auto, d'r staat nog geen fatsoenlijke foto van het wagentje op het net en nu komen er al van die slappe reacties de bocht om .. :rolleyes:
Der Typ Siebzehn
16-08-2009, 19:04
binnenkort ook weer te koop aan veel te dure prijs :D
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=58554
Maar hij moet er eerst nog wel 'n bulk fotokes van maken he...
;-)
Jetta MaNiA
16-08-2009, 19:13
And the story continuous...:D
Heerlijk! Wat er nu gaat gebeuren laat weinig aan de fantasie over!:D
richard-polo
16-08-2009, 19:22
Ik kan d'r best tegen hoor, maar d'r is volgens mij al genoeg gejankt over hoge prijzen en ik heb mijns inziens al bewezen dat ik zo gek nog niet ben. Nu heb ik een nieuwe auto, d'r staat nog geen fatsoenlijke foto van het wagentje op het net en nu komen er al van die slappe reacties de bocht om .. :rolleyes:
te koop zetten en er flink voor beuren :D
ik lach me rot als het je lukt ;)
bij de meeste is het gewoon jaloezie, jij bent zo gek nog niet :thumbup:
Edition-Blue
16-08-2009, 19:24
te koop zetten en er flink voor beuren :D
ik lach me rot als het je lukt ;)
bij de meeste is het gewoon jaloezie, jij bent zo gek nog niet :thumbup:
Idd daarom, vragen mag altijd !
breadfan83
16-08-2009, 19:41
Idd daarom, vragen mag altijd !
Het gaat me d'r echt niet om dat Misha winst maakt op een auto. By all means, al maakte ie er een ton winst op. Jaloers? Ik zou het jammer vinden dat ik die centen niet had, maar dat is wel met veel centen het geval. ;)
Waar het me om gaat is dat Jan en alleman meedoet, en zo de hobby gewoon onbetaalbaad maakt. En het is me er ook niet om te doen Misha nou compleet te kakken te zetten. Ik verwacht wel hetzelfde als veel anderen wat betreft de toekomst van de witte Jetta, maar dat daargelaten. Hij is het niet alleen, we moeten er allemaal wat voor doen om de hobby haalbaar te houden. :)
De teller van de witte staat nu om en nabij de 2700 euro incl. onderhoud..
Hoe knap zouden jullie het vinden als ik er nu nog winst op kan maken??
Het gaat me d'r echt niet om dat Misha winst maakt op een auto. By all means, al maakte ie er een ton winst op. Jaloers? Ik zou het jammer vinden dat ik die centen niet had, maar dat is wel met veel centen het geval. ;)
Waar het me om gaat is dat Jan en alleman meedoet, en zo de hobby gewoon onbetaalbaad maakt. En het is me er ook niet om te doen Misha nou compleet te kakken te zetten. Ik verwacht wel hetzelfde als veel anderen wat betreft de toekomst van de witte Jetta, maar dat daargelaten. Hij is het niet alleen, we moeten er allemaal wat voor doen om de hobby haalbaar te houden. :)
begrijp je punt, maar stel: jij hebt 5 votex consollen ( of hoe je het spelt ) liggen waar je niets mee doet. die dingen gaan voor gemiddeld 100 euro weg? verkoop jij ze dan voor 2 tientjes omdat je er toch niets mee doet en je er toch genoeg hebt?
onderdelen/ auto's worden schaarser, en mischien beetje inflatie van de hobby?
breadfan83
16-08-2009, 20:49
begrijp je punt, maar stel: jij hebt 5 votex consollen ( of hoe je het spelt ) liggen waar je niets mee doet. die dingen gaan voor gemiddeld 100 euro weg? verkoop jij ze dan voor 2 tientjes omdat je er toch niets mee doet en je er toch genoeg hebt?
onderdelen/ auto's worden schaarser, en mischien beetje inflatie van de hobby?
Deel van de hobby is voor mij ook verzamelen. Ik heb hier wel meer spullen liggen waar ik nu / voorlopig helemaal niks mee doe, maar ik vind het gewoon leuk ze te hebben.
En tegen de tijd dat er weer eens wat aan de auto gedaan moet worden hoef ik alleen maar " 't magazijn" in te gaan en alles uit de rekken / dozen te plukken. :D
martinus83
17-08-2009, 10:30
Op het eerste gezicht lijkt het een hoop geld, maar pak een basis en voorzie hem van gewinde, felge en een haffel ditjes en datjes zoals leuke tails, nette matten, etc.
Misha zijn 87er ex jetta is echt een nette auto, ik vond en vind het nog zonde dat hij hem weg heeft gedaan/moest doen.. .
Maar de prijzen zijn van de zotte, overigens ook bij de dealer! zo koste een dubbellamps mk2 grilletjes vorig jaar zomer nog 57 euro en nu 77. VW NL doet gewoon mee aan de hype, die zijn ook niet gek ! ;)
Ik zoek nog een betaalbare votex console voor max 50 euro, dus als er iemand eentje over heeft!!
Zo zoek ik nog meer maar goed, zal de lijst hier maar niet neerzetten
Pedaalemmer
17-08-2009, 10:55
Kan me wel voorstellen dat alles zeldzamer word naar mate de auto's ouder worden maar de dealer prijzen en marktplaats prijzen zijn echt off the chart! Ik struin regelmatig rond voor corrado onderdelen en ik moet zeggen dat ik op een 100 euro niet meer of minder kijk maar als ik geld weg wil geven dan doe ik dat liever aan eenECHT (http://www.goededoelen.nl/) goed doel dan aan een handerlaar.
Dus heren afpingelen tot je een ons weegt! Bedrijven gebruiken de recessie als excusuus om medewerker te kicken dus waarom niet marktplaats besmeuren met deze recessie griep!
Maar de prijzen zijn van de zotte, overigens ook bij de dealer! zo koste een dubbellamps mk2 grilletjes vorig jaar zomer nog 57 euro en nu 77. VW NL doet gewoon mee aan de hype, die zijn ook niet gek ! ;)Heb een originele nieuwe staan voor nog minder als 'vorig jaar', kopen? :)
dit is er helemaal over :
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=58578
breadfan83
17-08-2009, 21:57
Op het eerste gezicht lijkt het een hoop geld, maar pak een basis en voorzie hem van gewinde, felge en een haffel ditjes en datjes zoals leuke tails, nette matten, etc.
Ik kan alle ditjes en datjes die hier liggen in de Golf gooien, en dan zit er heel wat meer bijzonders in dan in die Jetta van Mish. Als ik er dan een HEULE grote beurt van 500 euro tegenaan gooi zit ik volgens mij nog steeds niet op de prijs van 2.500-3.000 euro die hier voor mk2's wordt gevraagd. ;)
Wat dus mede de reden is dat ik een pagina of tien terug aan hem vroeg wat hij dan vond dat mijn Golf waard zou moeten zijn als ie eenmaal af is, als we in acht nemen dat een nette Jetta 2.000-3.000 euro moet kosten.
Voor jou trouwens ook niet oninteressant... denk dat die kroket van jou met 16v G60 al snel richting de 25.000-30.000 gaat als we alles in normale verhoudingen houden.
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=58600&highlight=allycat
en dan deze erbij lezen
http://www.wheel-whores.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=10604&p=116972#p116972
Bought them for 50,- euros ;D
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=58600&highlight=allycat
en dan deze erbij lezen
http://www.wheel-whores.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=10604&p=116972#p116972
zo doen we toch allemaal handel? of niet richard? :D
het is alleen niet slim om een aankoopprijs op internet te zetten want: everything you say, can and will be used against you! Dat heb ik wel vaker zien gebeuren.
plus dat die vraagprijs gewoon veeeeul te hoog is :D
idd. iets verdienen ok maar gewoon 650 vragen is gekkenwerk als ie ze nu voor 250( gezien de staat nog veel) had staan was het niet eens opgevallen
martiepartie
18-08-2009, 17:49
zeldzaam/uniek is niet altijd mooi, en zeker niet altijd duur :D
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c8/Yugo_Sana_AKA_Florida.jpg
Der Ghopmeister
18-08-2009, 18:02
Voor een opknap setje allycat rallye vragen ze ook al snel 300,- vandaar mijn prijs ;) En als ik sommige anderen zie hier (waar je mij nog nooit over gehoord hebt maar goed) die kopen een golfje voor 200,- en die verkopen ze weer voor 1500,- met wat kleine aanpassingen ok das waar maar dat kost vaak ook niet meer dan 450,- dus die pakken ook een mooie stuiter met centen maar goed moeten ze zelf weten doet iedereen wel eens denk ik... Mij zul je er niet over horen maar goed :screwy:
maar ze vreten geen brood hoor ;) en als ze hier na een tijdje nog liggen zijn ze alleen maar zeldzamer geworden :nana:
op zich heb je groot gelijk,alleen ik heb inmiddels al wel geleerd dat je zelfs tegen je vrouw nog niet kan zeggen hoeveel je ergens voor betaald hebt....:screwy:laat staan om het op het net te zetten......
soms kun je het nog beter op het internet zetten, dan tegen je vrouw vertellen :D
soms kun je het nog beter op het internet zetten, dan tegen je vrouw vertellen :D
als je een cabrio koopt bijvoorbeeld :redface: :redface:
breadfan83
18-08-2009, 20:57
Voor een opknap setje allycat rallye vragen ze ook al snel 300,- vandaar mijn prijs ;) En als ik sommige anderen zie hier (waar je mij nog nooit over gehoord hebt maar goed) die kopen een golfje voor 200,- en die verkopen ze weer voor 1500,- met wat kleine aanpassingen ok das waar maar dat kost vaak ook niet meer dan 450,- dus die pakken ook een mooie stuiter met centen maar goed moeten ze zelf weten doet iedereen wel eens denk ik... Mij zul je er niet over horen maar goed :screwy:
maar ze vreten geen brood hoor ;) en als ze hier na een tijdje nog liggen zijn ze alleen maar zeldzamer geworden :nana:
Schrijf je in bij de kamer van koophandel en maak er je werk van zou ik zeggen.
Liefhebberij my ass, hebberij is 't meer. Je ruikt centen en gooit de prul meteen online om snel wat te verdienen op een setje velgen dat ik er niet eens vind uitzien.
Nja, weten we dat in ieder geval voor nog volgende verkooptopics van je, niet? Alle vraagprijzen zijn meer dan 't tienvoud van wat je betaald hebt, en dus ook meer dan 't tienvoud van wat een ander voor dezelfde rotzooi zou moeten neertellen.
Vind 't wel een vorm van lef (of stupiditeit) om net zo'n actie uit te halen als er een week (of langer al?) een topic als dit online staat, waar ook door behoorlijk wat mensen naar gekeken wordt... :screwy:
wie ben jij om voor hem te bepalen dat het hebberij (ipv liefhebberij) is? Vind't wel een vorm van lef (of stupiditeit) om je zo over iemand anders uit te drukken op internet. Laat die kerel lekker vragen, misschien komt er een grotere liefhebber dan jou voor die velgen die het er wel voor wil betalen. Dan laten we in het midden dat ik het persoonlijk ook te duur vind, maar daar kun je de persoon in kwestie toch niet op aanvallen? kom nou...
Misschien is het juist goed dat de prijzen voor vw omhoog gaan. Dan ben je ook meteen een hoop (sorry voor de uitdrukking) scheefhangende petjedragers met piepende banden en blèrijpen kwijt, die er voor zorgen dat oa de vw golf mk2 in de afgelopen jaren zo'n schitterend imago heeft opgebouwd. Laat het maar wat duurder worden, dat houdt een echte liefhebber niet tegen...
(even wat olie op het vuur,...:D)
Der Ghopmeister
18-08-2009, 21:25
Tja ieder zo zijn eigen ding en mening ;) Nog niet zo lang geleden een setje ronal kleeblatt's verkocht aan een engelse dude voor 400,- ;) Die had ik ook voor 125,- incl nieuwe naafkapjes gekocht en die 400,- was ook maar een vraagprijs ;) dus tja..............
Maar goed snap niet waarom je me zo moet aanvallen/afzeiken :screwy: aangezien ik dat ook niet bij jouw doe :shake: Misschien jaloers omdat ik het wel durf te vragen en jij niet :tongue:
Maar goed zullen we het hier maar gewoon bij laten en gewoon ieder/elkaars zijn ding laten doen ;)
breadfan83
18-08-2009, 22:01
wie ben jij om voor hem te bepalen dat het hebberij (ipv liefhebberij) is? Vind't wel een vorm van lef (of stupiditeit) om je zo over iemand anders uit te drukken op internet. Laat die kerel lekker vragen, misschien komt er een grotere liefhebber dan jou voor die velgen die het er wel voor wil betalen. Dan laten we in het midden dat ik het persoonlijk ook te duur vind, maar daar kun je de persoon in kwestie toch niet op aanvallen? kom nou...
Misschien is het juist goed dat de prijzen voor vw omhoog gaan. Dan ben je ook meteen een hoop (sorry voor de uitdrukking) scheefhangende petjedragers met piepende banden en blèrijpen kwijt, die er voor zorgen dat oa de vw golf mk2 in de afgelopen jaren zo'n schitterend imago heeft opgebouwd. Laat het maar wat duurder worden, dat houdt een echte liefhebber niet tegen...
(even wat olie op het vuur,...:D)
Wat voor imago mijn auto bij anderen heeft kan me nou echt geen ene schijt interesseren. Ik heb en bouw mijn auto voor mezelf, anders ging ik wel Renault rijden.
Wat die liefhebberij aangaat... je koopt niet de ene dag een setje velgen, om ze de volgende dag weer met godverdomme dikke DUIZEND PROCENT winst te verkopen. Dat ie d'r honderd of tweehonderd euro voor vraagt, ok, maar 600 euro voor een set waar ie net een paar uur eerder 50 euro voor betaald heeft vind ik wel wat erg gortig om nog van liefhebberij te spreken.
De enige vorm van liefhebberij is die van $.
@ Chopmeister... geeft dus aan dat we inderdaad maar om het leven moeten pingelen bij elke volgende advertentie van je hier op 't forum. Je koopt enkel om te verkopen, niet omdat je het nodig hebt of graag wilt hebben. Je koopt om er geld uit te slaan. Prima, maar doe dat dan in vredesnaam ergens anders imho.
Volksforum, the online VW community, where people rip off car-fanatics on a daily basis. :thumbup:
Der Ghopmeister
18-08-2009, 22:07
Wat jij wilt dude ;) take it easy take a sisi :screwy: Denk dat je vanmorgen met t verkeerde been uit bed gedonderd bent ofzo... :nana: Ga ik in het vervolg wel iedere keer als jij wat post over je auto dat wel afzeiken hebben we allebei wat te doen jah :tongue:
breadfan83
18-08-2009, 22:21
Wat jij wilt dude ;) take it easy take a sisi :screwy: Denk dat je vanmorgen met t verkeerde been uit bed gedonderd bent ofzo... :nana: Ga ik in het vervolg wel iedere keer als jij wat post over je auto dat wel afzeiken hebben we allebei wat te doen jah :tongue:
Mijn humeur is prima, maar personen als jij staan bij mij niet echt hoog op de ladder. Ga lekker MP-en en slijt je zooi daar aan een of ander stuk onbenul in plaats van hier de zogenoemde liefhebber uit te hangen. ;)
Mensen als jij maken een hobby gewoon kapot. Totaal geen benul van wat je koopt, maar als blijkt dat het geld waard is mag de rommel meteen weg tegen een compleet achterlijke prijs. Waar koop je de boel dan in godsnaam voor? Omdat je het mooi vindt? Of omdat 't niet veel kost, en waarschijnlijk meer oplevert?
En over je niveau zullen we nog maar niet eens beginnen... :screwy: "Jij pest mij, dus ik ga je auto afzeiken."
Der Ghopmeister
18-08-2009, 22:50
Mijn humeur is prima, maar personen als jij staan bij mij niet echt hoog op de ladder. Ga lekker MP-en en slijt je zooi daar aan een of ander stuk onbenul in plaats van hier de zogenoemde liefhebber uit te hangen. ;)
Mensen als jij maken een hobby gewoon kapot. Totaal geen benul van wat je koopt, maar als blijkt dat het geld waard is mag de rommel meteen weg tegen een compleet achterlijke prijs. Waar koop je de boel dan in godsnaam voor? Omdat je het mooi vindt? Of omdat 't niet veel kost, en waarschijnlijk meer oplevert?
En over je niveau zullen we nog maar niet eens beginnen... :screwy: "Jij pest mij, dus ik ga je auto afzeiken."
Wie begint er hier met zeiken dan ;) Dat was jij niet ik.... Dus over niveau gesproken :screwy: Heb hier op dit forum nog nooit iemand in de zeik gezet en dat was ik ook niet van plan maar jah wie kaatst kan de bal terug verwachten ;) maar goed mannetjes als jij weten blijkbaar niet beter.... :tard: :blahblah: :puke:
breadfan83
18-08-2009, 23:25
Wie begint er hier met zeiken dan ;) Dat was jij niet ik.... Dus over niveau gesproken :screwy: Heb hier op dit forum nog nooit iemand in de zeik gezet en dat was ik ook niet van plan maar jah wie kaatst kan de bal terug verwachten ;) maar goed mannetjes als jij weten blijkbaar niet beter.... :tard: :blahblah: :puke:
Ik zet toch niemand in de zeik, wel dan?
Dat jij de velgen voor 5 tientjes hebt gekocht is een feit, dat jij diezelfde velgen voor 12 keer zo veel weer hier te koop zet is een feit, dat jij dit in het verleden al eerder gedaan hebt is een feit, geef je zelf aan, en je bent er nog trots op iemand bedonderd te hebben ook.
Dat je dit in de toekomst ook weer doet... tsja. ;)
En als je het niet kunt hebben dat iemand het niet eens is met je manier van doen, moet je lekker op je kamer gaan spelen met je deurtje dicht.
Mensen als jij maken de hobby voor niet-handelaren kapot. En als jij inderdaad zo'n purist bent, zo'n liefhebber, zou je blij moeten zijn dat iemand je hierop wijst. ;) Als je een handelaar bent die het voor de centen doet, en donders goed weet dat ie verkeerd bezig is, reageer je zo kinderachtig, zoals je gereageerd hebt...
Der Ghopmeister
19-08-2009, 05:39
als je er niet tegen kunt dat mensen wat geld verdienen wat moet je dan in godsnaam op vwforum ;)
en wat dan nog als ik 600,- voor een setje velgen wil vragen doe ik dat aangezien op vragen nog steeds geen straf staat.....
welkom in een economie Chris... Elke willekeurige baas waar je straks voor aan de slag gaat bedondert je net zo hard. Die neemt jou echt niet aan, als hij je niet zonder Vaseline flink van achter kan nemen (ik bedoel eigenlijk: geen flinke cent over jouw rug kan verdienen :D). Misschien koopt Ghopmeister voor die 550 euro winst wel 11 Votex consoles van jou, zodat jij jouw 16v eindelijk eens af kan maken... Dan vraag ik me af wiens hobby hij kapot maakt. Zolang het geld in de vw-economie blijft (geld verdienen aan de hobby, geld uitgeven aan de hobby) is er niets aan de hand, dus no stress swa...
neemt overigens niet weg dat ik mijn hand in het vuur steek voor de prijzen van Ghopmeister. Ik vind het ook te duur. Vragen mag uiteraard, daar is iedereen vrij in. Ik denk alleen dat je de set uiteindelijk verkoopt voor de doorsnee waarde van de velgen (200 euro ofzo?). Probleem met dit spul is dat er geen catalogus anno 2009 is waar je de waarde even van kunt opzoeken. Iedereen bepaalt zijn eigen prijs en soms is die te hoog (en dan gaan we massaal met zn allen zeuren) en soms te laag (maar dan hoor je niemand :D)... Nederland heeft gewoon een vreselijke zeurcultuur. Vind je iets te duur, dan reageer en koop je ze niet.
Nog een klein voorbeeldje over de zeurcultuur. Op de VAG meeting in Burgum werden gratis blikjes Monster Drink (een soort RedBull) ter promotie uitgedeeld. Voor de beeldvorming: dit waren blikken van 500ml, serieuze inhoud dus. Ik heb de hele dag niemand (!!) gehoord met een opmerking als: "leuk ook dat ze dat gratis drinken uit gingen delen". Maar ik heb wel een keer of 4/5 aan moeten horen dat het te zoet was, te koud was, er teveel (!!) in een blik zat, etc... Het is Ipodverdorie gratis, je hoeft er niks voor te doen en vind je het niet lekker, te koud of teveel dan kun je het ongestraft in een afvalbak gooien... :screwy:
breadfan83
19-08-2009, 09:04
als je er niet tegen kunt dat mensen wat geld verdienen wat moet je dan in godsnaam op vwforum ;)
en wat dan nog als ik 600,- voor een setje velgen wil vragen doe ik dat aangezien op vragen nog steeds geen straf staat.....
Volksforum, niet vwforum. ;)
En geef nou gewoon lekker toe dat dit de grootste pure afzetterij is. Je zit hier niet om te handelen, je zit hier uit liefhebberij. Ik zie onder jouw naam in ieder geval nergens staan dat je Volksforum-adverteerder bent.
breadfan83
19-08-2009, 09:09
welkom in een economie Chris... Elke willekeurige baas waar je straks voor aan de slag gaat bedondert je net zo hard. Die neemt jou echt niet aan, als hij je niet zonder Vaseline flink van achter kan nemen (ik bedoel eigenlijk: geen flinke cent over jouw rug kan verdienen :D). Misschien koopt Ghopmeister voor die 550 euro winst wel 11 Votex consoles van jou, zodat jij jouw 16v eindelijk eens af kan maken... Dan vraag ik me af wiens hobby hij kapot maakt. Zolang het geld in de vw-economie blijft (geld verdienen aan de hobby, geld uitgeven aan de hobby) is er niets aan de hand, dus no stress swa...
neemt overigens niet weg dat ik mijn hand in het vuur steek voor de prijzen van Ghopmeister. Ik vind het ook te duur. Vragen mag uiteraard, daar is iedereen vrij in. Ik denk alleen dat je de set uiteindelijk verkoopt voor de doorsnee waarde van de velgen (200 euro ofzo?). Probleem met dit spul is dat er geen catalogus anno 2009 is waar je de waarde even van kunt opzoeken. Iedereen bepaalt zijn eigen prijs en soms is die te hoog (en dan gaan we massaal met zn allen zeuren) en soms te laag (maar dan hoor je niemand :D)... Nederland heeft gewoon een vreselijke zeurcultuur. Vind je iets te duur, dan reageer en koop je ze niet.
Nog een klein voorbeeldje over de zeurcultuur. Op de VAG meeting in Burgum werden gratis blikjes Monster Drink (een soort RedBull) ter promotie uitgedeeld. Voor de beeldvorming: dit waren blikken van 500ml, serieuze inhoud dus. Ik heb de hele dag niemand (!!) gehoord met een opmerking als: "leuk ook dat ze dat gratis drinken uit gingen delen". Maar ik heb wel een keer of 4/5 aan moeten horen dat het te zoet was, te koud was, er teveel (!!) in een blik zat, etc... Het is Ipodverdorie gratis, je hoeft er niks voor te doen en vind je het niet lekker, te koud of teveel dan kun je het ongestraft in een afvalbak gooien... :screwy:
De chef runt dat bedrijf waar ik werk vanwege de winst, maar de laatste keer dat ik 't gechecked heb is dat niet de reden waarvoor we hier op het forum zitten, of met VW's bezig zijn. En is dat wel zo, wordt dan adverteerder of ga Marktplaats op, waar je ook lekker moet betalen voor je advertentie in steeds meer rubrieken. Maar NEEEEEE, dan gaat de veel te hoge winst wat omlaag, dus gaan we lekker allemaal hierheen, waar adverteren geen drol kost. :thumbup:
En een beetje zeuren op z'n tijd is nooit verkeerd. ;)
We zitten hier, nogmaals, uit liefhebberij, althans dat was de bedoeling geloof ik. En niet om duizend procent winst te maken op onderdelen over de rug van mede-liefhebbers, of om de tankbeurten van een auto in de verkoopprijs ervan door te berekenen.
Kan me ook nog herinneren dat we hier een tijd geleden, jaartje ofzo, een hele doos van die dingen in het Gratis forum hadden staan. Niemand die de rommel wilde hebben, van origineel VAG tot weet ik wat voor raar merk, allemaal oud en werkend.
Enige tijd ervoor heb ik nog twee Gamma of Alpha radio's gekocht (de prijs maakte het niet echt belangrijk op te letten wat ik nou precies kocht :D ), voor 5 euro per stuk, beide werkend en in nette staat. En bij die 5 euro zaten de verzendkosten al inbegrepen. ;)
Maareh, als iemand ze wil overnemen nu, anno 2009, nu ze opeens vreselijk zeldzaam beginnen te worden, geef maar een gil. Prijs komen we wel over uit, maar het is geen koopje en ze hoeven niet weg, het vreet geen brood en vangt geen stof... ze zijn immers retro als poep, en de kenner weet wat ze waard zijn!
he dan wil ik er alsnog 50E per stuk voor :tongue: :rolleyes:
heb je ze al kunnen gebruiken?
als ik duizend procent winst KAN (dat is wat anders dan 'WIL') maken op iets wat ik goedkoop heb kunnen aanschaffen, dan zal ik dat zeker niet nalaten. Als iemand dat bedrag ervoor zou willen betalen is er schijnbaar toch een markt (of gek, maar net hoe je het bekijkt) voor en kan ik weer onderdelen voor de rocco halen. Ik zie niet waar de hobby kapot gaat...
Is door de vele dure setjes BBS RS de hobby kapot gegaan? Is er 1 iemand met de vw-hobby gestopt omdat de prijzen van rs-jes omhoog zijn gegaan? ik geloof er niks van. Ik durf het zelfs om te draaien. Het heeft ervoor gezorgd dat Peter (Sixpack) een vette Bora op de weg zet, dat Ruurd (Fire and Ice VR6) een aantal schitterende Mk2's heeft, dat Richard een mooie lupo kon bouwen, dat ik een leuke scirocco kan bouwen, etc, etc, etc. Het zorgt er juist voor er geld in onze vw-economie komt en dat onze hobby kan blijven bestaan. Moest ik alles van mijn reguliere salarisje betalen, dan had ik geen vw-hobby kunnen hebben (het huis, eten, vrouw, etc moet ook betaald worden!) en ik denk vele met mij...
Wordt steeds leuker hier :)
als ik duizend procent winst KAN (dat is wat anders dan 'WIL') maken op iets wat ik goedkoop heb kunnen aanschaffen, dan zal ik dat zeker niet nalaten. Als iemand dat bedrag ervoor zou willen betalen is er schijnbaar toch een markt (of gek, maar net hoe je het bekijkt) voor en kan ik weer onderdelen voor de rocco halen. Ik zie niet waar de hobby kapot gaat...
Is door de vele dure setjes BBS RS de hobby kapot gegaan? Is er 1 iemand met de vw-hobby gestopt omdat de prijzen van rs-jes omhoog zijn gegaan? ik geloof er niks van. Ik durf het zelfs om te draaien. Het heeft ervoor gezorgd dat Peter (Sixpack) een vette Bora op de weg zet, dat Ruurd (Fire and Ice VR6) een aantal schitterende Mk2's heeft, dat Richard een mooie lupo kon bouwen, dat ik een leuke scirocco kan bouwen, etc, etc, etc. Het zorgt er juist voor er geld in onze vw-economie komt en dat onze hobby kan blijven bestaan. Moest ik alles van mijn reguliere salarisje betalen, dan had ik geen vw-hobby kunnen hebben (het huis, eten, vrouw, etc moet ook betaald worden!) en ik denk vele met mij...
mooi gezegt.
Wordt steeds leuker hier :)
gezonde discussie moet altijd ruimte voor zijn toch?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.