PDA

View Full Version : Schokken en bruut rijden G2 16V


Maarten_16v
28-07-2009, 19:48
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem,
Mijn golf schokt nogal veel, als ik de koppeling zachtjes laat opkomen krijg ik op het laatste altijd een redelijk harde schok,
Ik dacht in het begin dat het aan mijn rijstijl lag, omdat ik hem nog niet gewoon was, maar nu 6 maand later heeft hij het nog steeds en toch al aardig wat kilometers..
Het lijkt alsof de koppeling op een bepaald punt gewoon ineens pakt, is soms echt wel bruut rijden.. heb al geprobeert met de kabel wat strakker en losser te zetten maar hielp niets..

Nu heb ik zoal wat zitten denken wat het probleem kan zijn, en ik had gedacht aan motorsteun of homokineet?
De linkse homokineet aan de bakzijde heeft een klein beetje speling heb ik al willen voelen toen hij op de brug stond, daar ga ik zo snel mogelijk een nieuwe voor halen.. Voor de rest, is het mogelijk om te controleren of de motorsteunen allen nog goed zijn? (zou dan vooral om de voorste gaan denk ik?)

Iemand die verder nog ideeen heeft?
Ik weet dat het niet makkelijk is om hier zomaar op te antwoorden, maar een paar punten die ik kan nakijken zouden altijd wel van pas kunnen komen :thumbup:

Alvast bedankt,

Mvg

neef_m
28-07-2009, 23:06
mischien gekke vraag, maar toevallig niet mogelijk dat de vorge eigenaar er een "race" koppeling in heeft gezet?

breadfan83
29-07-2009, 02:00
mischien gekke vraag, maar toevallig niet mogelijk dat de vorge eigenaar er een "race" koppeling in heeft gezet?

Dacht ook al zoiets, maar kan me nog herinneren dat Mk2 Stu me heeft uitgelegd hoe je daarmee rijdt, en dat is net effe wat trapjes erger dan dit.

:D

golf mkII 16v
29-07-2009, 07:40
Motorsteunen controleren
Auto op de parkeerrem en in de versnelling[1 of achteruit] en dan de koppeling oplaten komen en kijken wat het blok doet

Maarten_16v
29-07-2009, 11:36
Hey,

Ik denk niet dat het een race koppeling is, aangezien ik ze er zelf ingestopt heb..

Heb gisteren nog eens wat geprobeert, en als ik tussen het schakelen mijn gas op hetzelfde niveau probeer te houden, is er niets van schokken of zoiets meer.. Kan dit wijzen op een slechte motorsteun?
Zal ze straks eens controleren..

Alvast bedankt voor de reacties :thumbup:

Mvg

Maarten_16v
29-07-2009, 21:17
Hey,

Heb net even getest,
en als ik hem in eerste zet, en op de handrem;
dan ligt de motor iets of wat te bewegen, laat ons zeggen een 5-10tal centimeter naar achter toe..
Is dit normaal? zelf denk ik dat de motor toch iets of wat moet losliggen?

Mvg

breadfan83
29-07-2009, 21:24
Iets wel ja, maar 10cm is wat erg veel.

golf mkII 16v
29-07-2009, 21:27
Voorste bak steun[die bij de startmotor

gooigolf
30-07-2009, 07:59
goeiemorgen ..


ik denk dat er een veer off meerdere uit je kopplingsplaat liggen ,,

even je halfe maan eraff halen , als je dan stukjes van de veer tegenkomt,
dan komt daar het grijpen van ,,

vrgr gooigolf .. :thumbup: succes

Maarten_16v
30-07-2009, 18:28
goeiemorgen ..


ik denk dat er een veer off meerdere uit je kopplingsplaat liggen ,,

even je halfe maan eraff halen , als je dan stukjes van de veer tegenkomt,
dan komt daar het grijpen van ,,

vrgr gooigolf .. :thumbup: succes

Hey,

Wat bedoel je met de halve maan eraf? bedoel je de ijzere dunwandige plaat zo tussen blok en bak?
Dat kan ik wel eens nakijken voor de zekerheid ja..

Ivm met motorsteunen, ik ga volgende week een nieuwe halen en dan kijken wat er gebeurt, kan nooit kwaad :-)

Mvg

gooigolf
31-07-2009, 07:03
hallo ..


ja idd die bedoel ik tussen motor en bak ,,,

komt wel voor de veren breken ,, dan krijg je ook dat grijpen van je koppling ,,
als je de halfe maan erafhaald , en er zou veer zijn gebroken ,
dan liggen er vaak stukjes ,,achter de halfemaan ,

en idd motorsteunen even controleren ,,als voorstu stuk is kan hij ook klappen ,
auto op handrem en in zijn 1 laten opkomen ,dan zie je het wel ,,

succes vrgr gooigolf ,

Maarten_16v
03-08-2009, 17:10
Hallo,

Heb gisteren de halve maan eraf gehaald en de veren nagekeken,
ze waren allemaal nog intact maar ze zaten wel behoorlijk los, ik kon ze soepel ronddraaien.
Nu weet ik niet of dit het probleem kan zijn?

Verder heb ik de motorsteunen nagekeken en in zen eerste kantelt hij schuin naar rechts, dus ik denk dat de achterste steun mss wel aan vervanging toe is..

Alvast bedankt,
Mvg

golf mkII 16v
03-08-2009, 17:16
Steun op subframe die kapot is
Heb er nog wel liggen

Maarten_16v
05-08-2009, 17:25
Hallo,

Probleem is opgelost,
motor kwam tegen de stabilisatiestang, en kon niet verder naar achter bewegen, had maar een 2 cm speling.. Toen ik deze ervantussen deed was het probleem ineens weg,
Dom maar ja :D

Alvast bedankt voor de hulp!

Mvg

Minomatic
05-08-2009, 17:56
Heb je nu de stabilisatorstang gewoon verwijderd?
Ik heb al een tijd een soortgelijk probleem. Dat levert geen schokken op maar wel irritant trillen en een bak herrie.
Bij mij wordt het probleem veroorzaakt door een kapotte motorsteun en een spruitstuk dat stuk is waardoor de uitlaat op de stabilisatorstang leunt.

Maarten_16v
05-08-2009, 21:06
Heb je nu de stabilisatorstang gewoon verwijderd?
Ik heb al een tijd een soortgelijk probleem. Dat levert geen schokken op maar wel irritant trillen en een bak herrie.
Bij mij wordt het probleem veroorzaakt door een kapotte motorsteun en een spruitstuk dat stuk is waardoor de uitlaat op de stabilisatorstang leunt.

Hey,

Sorry had me iet of wat verkeerd uitgedrukt,
ik had het over de veerpootbrug die in de weg zat,
als mijn motor achteruit ging kwam deze tegen de brug en kon niet meer verder, daarom het irritant rijden..
Had maar iets van een 2cm speling..

Mvg